Suomenhevoset
-
Eddalle on kaavailtu ensivuoden alkuun varsaa, mutta isä puuttuu. Nyt etsinnässä on siis 3-polvinen sh-ori, joka olisi kilpaillut sekä esteitä, koulua, kenttää että valjakkoajoa. Varsa jäisi minulle kilpailemaan jälkeläisnäyttöjä emälleen, mutta tähtää myös itse laatuarvosteluihin aikanaan. Löytyisiköhän täältä Eddalle sopivaa sulhasta?
jos tarjoat oria, laita mieluiten chat-viestiä, jottei sotketa tätä topicia
-
Minulla olisi etsinnässä morsian Ampalle! Varsa jäisi minulle kisa- ja jalostuskäyttöön.
Mitä toivoisin tulevan varsan emältä:
1-polvinen suku
Kilpailee/Kilpaillut krj, erj, kerj
Tavoitteena laatiksetPlussaa jos on kantakirjattu ja käynyt RMP:ssä
Amppa ottaa toki vastaan mielellään myös muita tammoja!
-
-
@Mari-H Sotiksesta voi kattoa 1-polvisia tarjolla olevia tammoja
-
@mari-h meidän kaikki 1-polviset tammat ovat kantakirjattuja ja kilpailevat erj, krj + kerj. Tähtäimessä laatikset
-
Kiitti kaikille! Sopiva tamma löytyi chatin kautta
-
@alaera said in Suomenhevoset:
Joulupäivän näyttely & vip 18.12. päätuomarina alaera
Tapaninpäivän erikoisnäyttelyt & vip 19.12. päätuomarina Dimma, piekkareille tässä näyttelyssä omat luokkansa!
Vielä mahtuu osallistujia! Ihana huomata, miten hyvin on nyt piekkariluokat täyttyneet, hyvä te!
-
Eihän keltään löytyisi rakennekuvia oreista Kekkonen, Hupsis ja Melukylän Mersu?
Multa löytyisi näille ratsastuskuvat, mutta rakennekuvat ovat olleet hakusessa jo pidemmän aikaa.
-
-
@susiraja ooo, mahtavaa!
Heittele mulle ihmeessä hepat joille kirjoitan, niin alan hommiin asap
-
@hazel Marnalla voipi käydä hyppäämässä ja Festarin kanssa taas puuhailla miten tykkää. Maneesia ei ole, se on ainoa rajoitus.
-
En tiiä muusta, mutta mä oon vähän rakastunut tähän itselleni tehtyyn joululahjaan
Syntyikö muille jouluvarsoja?
-
Uhka vai mahdollisuus laittaa kerralla yhdeksän varsaa myyntiin?
Jokainen varsa nimiehdotuksineen ja yhdistelmineen on kyllä suunniteltu sen verran huolellisesti, että jättäisin mielelläni kotiin minkä tahansa, mutten ehkä sentään kaikkia yhdeksää haluaisi kotiin jättää
Oon aiemmin laittanut korkeintaan 4-5 varsaa kerralla myyntiin, mutta nyt sopivia yhdistelmiä tulikin aiempaa enemmän.
@felissa Pomeranssi on kyllä kaunis!
-
@hazel laita ihmeessä!
-
@hazel Ehdottomasti mahdollisuus! Täällä ainakin yksi shoppailija
-
Hienoa! Ehkä mä sitten uskallan pistää kaikki myyntiin kerralla, kunhan saan kaikille pienet tekstinpätkät kirjoitettua
-
@Hazel Alle 10 on vielä oikein maltillinen määrä! Tottahan se on, että jos niitä liikaa tykittää kerralla, niin kauppa tuppaa menemään vähän kehnommin. Itse ainakin syyllistyn siihen, että jos valinnanvaraa on todella paljon ja useampi olisi sopiva, niin sitten en ikinä päädy ratkaisuihin, että minkä ottaisin. Tai jos tarjolla on vaikka paljon pitkäsukuisia, niin jossain kohtaa väsyn selaamaan, että kenen suku sopisi meille parhaiten. Mutta kuten sanottu, 9 varsaa ei oo vielä paha laisinkaan. Mieki tuun varmaan ostoksille
-
Jotta uskaltaisin edes haaveilla laajentavani Pöystilän hevosmäärää, niin kysyn ensin yleisesti teiltä kasvattajilta tällaisen kymysyksen: Kelpaako sun kasvatille sellainen koti, jossa se saa painotuslajinsa sijoitukset täyteen ja ehkä joskus ainakin yhden varsan?
Pöystilän piti olla sellainen hyvän mielen projekti ja on kyllä edelleen, mutta kun tuppaan aina lupailemaan laatiksia ym, kun ajattelen kaikkien niitä kaipaavan ja luulen, etten saa kasvattia muuten. Niin nyt en viitsi uusia hevosia hankkia, kun nykyiset vielä rempallaan.
Bonuskysymys: Käyttäisitkö siitokseen sellaista hevosta, jolla on kuva(t), jonkunlainen luonnekuvaus ja sijoitukset, mutta ei palkintoja?
-
@tuire mun kasvateille riittää että saavat sivut ja muu on plussaa. Mä en myöskään kato meriittejä etsiessäni ulkopuolisia jalostuspartnereita. Enemmän suku määrää onko potentiaalinen ehdokas kuin meriitit.
-
@tuire Mulle kelpaa ja myyn kasvatteja kotiin, jossa tehdään se mitä luvataan. Jos luvataan kisaamista odotan sitä mutta jos luvataan jotain joskus ja joulun niin sekin on ok.