Suomenhevoset
-
Aloitettaisiinko suokeillekin oma keskustelu, knabbikeskustelun innoittamana?
-
Multa löytyy TuulenpesÀ, jossa asustaa jos jonkin sorttista suomenhevosta.
-
Kuuralehto paikalla!
Saanen tulla hehkuttamaan paria uutta kasvatintapaista, jotka muutama pÀivÀ sitten sain tehtyÀ! Ei niiden sivuilla vielÀ mitÀÀn sen kummoisempaa ole, mutta Vintasmia ja VarjonkehrÀ nousivat kyllÀ ihan lemppareiksi heti sivut saatuaan! : D
NÀiden lisÀksi vÀhÀn aikaa sitten kotiutui myös Keltinkiena, joka sekin yhtÀ lailla sulatti sydÀmen.
Olipa joskus sekin aika, kun Kuuralehto oli pieni harrastetalli, jossa oli muutama ruunanrupsukka ja vĂ€hĂ€n jotain muuta seassa. ĂkkiĂ€ se vaan on siitĂ€ kasvanut - eikĂ€ kaduta yhtÀÀn! : )
-
ĂkkilĂ€htö ilmoittautuu.
Hieman ollaan alkutaipaleella, mutta eiköhÀn tÀÀ tÀstÀ heti kun alkaa pÀÀsemÀÀn tÀstÀ pahimmasta sivujen luomisesta, toivotaan ettÀ kaikki tÀmÀ vaiva mitÀ oon nÀhny, tuottaa tulosta ja kasvatit menee sitten tulevaisuudessa kaupaksikin :'D
-
Mun uusvanhat suokkiprojektin sivut on vielÀ kovin tyhjÀt tekstien osalta, mutta linkkaanpa kuitenkin Routaruusun. Into suokkeihin palasi semmoisella ryminÀllÀ, ettÀ huh. En oo vuosiin ollut nÀin innostunut mistÀÀn virtuaalitallista, tuntuu ettÀ löysin vihdoin oman juttuni tÀÀllÀ valokuvallistenkin puolella : )
Irethille vÀhÀn jo vinkkasinkin ettÀ haluan hÀnen MielensÀpahoittajasta varsan, ja nyt olisi tamma hakusessa. Löytyiskö tÀÀltÀ 3-polvinen tamma, jota voisi lainata mun uuden lellivarsan emÀksi? Olisi huippua, jos varsa voisi syntyÀ ilman liitettÀ. Jotain nÀyttöjÀ voi katsella Routaruusun hevosilta, vaikka aika alkutaipaleella niistÀ suurin osa onkin. Kisailua, jÀlkelÀisiÀ ja tekstejÀ rennolla aikataululla olisi kuitenkin luvassa, todennÀköisesti myös nÀyttelyissÀ pyörimistÀ ja sitten tulevaisuudessa KTK + joskus lajilaatikset.
Ruskankuva haluaisi kanssa pari muksua ennen kuin pyörÀhtÀÀ YLA:ssa ja menee kuoppaan.
-
Tuiskulakin on menossa mukana! Mullakin oli tosiaan ensin yksi suokkitamma, sitten sen varsa, sitten muutama muu⊠Ja nyt 51 kappaletta nÀitÀ mainioita hevosia. Löytyy ravureita, este-, koulu- ja kenttÀpainotteisia sekÀ muutama valjakkoa kilpaileva. KenttÀratsastuksen piti olla ykköslaji (ja edelleen haluaisin sen olevan), mutta kovasti on eksynyt kaikenlaista muuta joukkoon ja kiva niin.
Mun uusimmat suokit on Juska sekÀ tÀnÀÀn sivunsa saaneet Tsinuski ja Aamu
-
Sigurin uutuuksista tykkÀsin etenkin Vintasmiasta, koska Valon Veikko on niin söpö! Ja felissan Juskakin on komea.
Heh ja niin tuttua kyllÀ toi paisuminen. Monet kerrat oon Fiktion vanhoja sivuja 7 vuoden takaa katellu ja ihmetelly miten mulla on voinu olla joskus vaan alle 30 suokkia. Ja sillon se tuntu hurjalta mÀÀrÀltÀ!!
Mun uusimmat on valjakkohepat Metkuliisa ja Briljantti, sekÀ Revontiera, joka tosin vielÀ odottaa kasvattajalta kuittausta nimeen.
Haluaisin kovasti vaihtaa ulkoasua, kun toi sama on nyt jo neljĂ€ttĂ€ vuotta. Oli sekin aika kun vaihoin tyyliin kerran kuussa⊠Mutta nykysellĂ€ hevosmÀÀrĂ€llĂ€ se on tuskaa, vaikka osittain php kĂ€ytössĂ€. Tietokanta tulis tarpeeseenâŠ
-
@Crimis mulla ois Möölle tarjota tÀmmöisiÀ tapauksia: Takamaiden Trioli, Mörkövaaran Vivian, Mörkövaaran Isla, Haaveuni (pitÀnee tÀlle kuvat etsiÀ), Usvatar HIP.
Mua voisi joka tapauksessa kiinnostaa Ruskankuvasta varsa - itseasiassa olen miettinyt tÀtÀ jo siitÀ asti, kun laitettiin tuo Kuuralehdon Viljatuuli maailmalle! KÀvisikö vierailemassa meidÀn Marsan luona? (Heh, hyvÀ tekosyy kirjoitella tammalle suku samalla! : D)
@Milja, Vintasmia kiittÀÀ! : ) YhtÀ lailla kamppailen ulkoasun vaihdon kanssa, ja haluaisin semmoisen, mitÀ olisi sitten helppo lÀhteÀ muuttamaan vaikka vÀhÀn vaan aina fiiliksen mukaan. Saa nÀhdÀ, jos onnistuisi tuosta nykyisestÀ kikkailemaan vielÀ joku pÀivÀ sellaisen! : D
-
-
@Crimis Valitettavasti varsaa ei kyllÀ saa ilman liitettÀ, mutta mulla olis tarjota seuraavat tammat Möölle: Ninni, Ruustinna ja Rekiina
-
@Milja oi vitsi, ihana kiharapÀÀ Briljantti!
@Crimis mulla olis Seljasaaren Riimi ja periaatteessa Veklakin kÀytettÀvissÀ :slight_smile:
-
Mun uusin suokki on tÀnÀÀn sivunsa saanut Hupiainen :slight_smile: Jos jollain on myydÀ rakennekuvaa/jonkinlaista pakettia tuonvÀrisestÀ, ei hirveÀn isosta suokkiorista tekstipalkalla niin olisin tosi onnellinen!
-
@Milja Oi Briljantti on hieno
NÀistÀ tammoista ei nyt mikÀÀn napannut, mutta kiitos kun nÀytit : )
@Siguri Ruska kÀy mielellÀÀn Marsaa moikkaamassa : D Varsan sivuja vaan sitten sÀpöllÀ joskus.
Sun tammoista Haaveuni ja Usvatar HIP harkintaan, tykkÀÀn nÀiden suvuista tosi paljon. Samoin @TuuliaT n Valotar! TÀstÀhÀn tulee vaikee valinta, apua : D@Sippe kiitos mutta ei kiitos : )
-
Briljantti kiittÀÀ.
@Sippe Mulla pitÀisi olla tosta kuvissa olevasta YpÀjÀ Artsista rakennekuvia, laitan kohta nÀytille.
-
@Milja hyvÀhyvÀ!
-
Viisikko luonnollisesti on menossa mukana hyvinkin vahvasti (muistakaa osallistua synttÀritapahtumiin) ja tÀÀllÀhÀn onkin nÀköjÀÀn jo esitelty niin meidÀn kasvatteja kuin jalostusoriakin
Kaikki meidÀn hevoset on tosiaan jalostuskÀytössÀ aika vapaasti niin keskenÀÀn kuin ulkopuolisillekin hevosille, sivuilla olevat infot ovat ehkÀ hiukan jÀljessÀ lukuunottamatta vanhoja hevosia joilla on jo varsamÀÀrÀ tÀynnÀ.
Hevospopulaatio on tÀssÀ heinÀ-elokuun taitteessa elÀnyt aika paljon, ikivanha kasvattini Viisikon Lounatuuli löysi uuden kodin upeasta Kuuramaasta ja pari uuttakin hevosta on talliin astellut, tuoreimpana tapauksena VÀhÀpellon Hemminki jolta odotetaan suuria jahka pikkuori hieman kasvaa.
Iloisena yllÀtyksenÀ yksi suosikkikasvattini Viisikon Jestas kantakirjattiin juuri II-palkinnolla, mikÀ aiheutti spontaanin riemunkiljahduksen ja kummaksuvia katseita nukkuvalta koiralaumalta.
@Rosanna n ĂkkilĂ€htö olikin itselleni ihan uusi tuttavuus! HyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ ja piirroshepat on aina niin ihania
Ja sijaintikin nĂ€yttÀÀ olevan aika kiva, Viisikko kun sijaitsee âjossain Kainuun perĂ€metsĂ€ssĂ€ Kajaanin lĂ€heisyydessĂ€â niin eihĂ€n meiltĂ€ ole Iisalmeen pitkĂ€ matka vaikkapa astutusreissulle joskusâŠ
-
@Ireth, MinÀ ja tallini kiitÀmme! TÀÀ on vÀhÀn tÀllÀnen raakile koko talli vielÀ, en oo oikeen koskaan keksinyt mitÀÀn sellaista domania mikÀ tuntuis hyvÀltÀ, mutta nyt alkaa luonnistumaan : D
-
Ventoskin löytÀnyt tiensÀ tÀnne!
TÀllÀ hetkellÀ hyvin vahva fiilis siitÀ, ettÀ taidan hukkua noihin hevosiin⊠Niiden mÀÀrÀ on vaan paisunut ihan liikaa, mutta kyllÀhÀn nyt kaikista siltikin pitÀÀ jÀttÀÀ talliin jÀlkelÀiset :'D
Ja jei, Hupiainen mainittu! @sippe En ennÀttÀnyt vielÀ kuittailla mailiin sivujen saannista, mutta ennÀtin noita kÀydÀ jo vilkaisemassa
-
Wiherkankaan kartano on mun oikea ensimmÀinen suomenhevostalli. NÀitÀ putteja mulla on toki ollut iÀt ja ajat, mutta nyt ne on saanut oman paikkansa.
HevosmÀÀrÀÀ yritĂ€n pitÀÀ aika vĂ€hĂ€isenĂ€, ettĂ€ pystyn keskittymÀÀn ns. laatuun nĂ€iden nykyisten kanssa. LisĂ€ksi mulla on hieman ongelma, etten tiedĂ€ millaisen suokin haluaisin ostaa. Kiertelen aina vĂ€lillĂ€ myyntitopiceissa ja valinnan varaa kyllĂ€ on, mutta en tiedĂ€ mitĂ€ haluaisinâŠ
MĂ€ edeleen etsin Joukikselle puolisoa. Saisi olla sph tai pieni sh, mielellÀÀn ktk-II ja krj-palkittu. Ja rautias, ettĂ€ varsastakin voi tulla⊠Jotenkin tuntuu, ettĂ€ tĂ€llaista ja vielĂ€ suvullisesti sopivaa ei vain löydyâŠ
Ja @Crimis , tarjoan http://siivenisku.net/wiherkangas/enkeli.html ja http://siivenisku.net/wiherkangas/pinni.html
-
VĂ€his paikalla!
Etsiskelen muuten yhteistyötallia/-talleja suomenhevoskasvattajista, otan ehdotuksia vastaan mielellÀÀn vpvirtuaali@gmail.com