M: twh-varsoja (kaikki mennyt)

• @Taciturn Joo mä kattelin että oli myytäviä listalla, voisin katsella huomenna läpi, jos vaikka löytyis lisää kopukoita 😄 Mä oon laiska kisaamaan sitten ARJ jne, koska soi SGA on niin helppo kun tulokset voi copy pasteta vaan SGA:n sivuilta kunhan ne päivittyy sinne tai sitten tuloksien noukkijaohjelmahässäkällä tuloksista noukkia ne. Vihaan muotoonlaittoa niiiin paljon 😄
    Ja joo pitäs itekkin lykätä nyt miljoonat varsat noista pihalle, vaikkakin noi “jenkkipuolella” pyörineet kopukat nyt ikääntyy IRL ja ehkä ihan hyvä koska oon sellainen että saatan viettää hiljaiseloa kuukausia ja jatkaa taas siitä mihin jäin.
    Mulla oli joskus vuonna kivi ja keppi Agapito Ranch, (noyak clevelands alunperin varmaan vuonna 2006 tms aluperin) kun Tijuana Stables jne oli voimissaan ja kladrubit, tennessee walkerit, sdb, morgan jne askellaji sekä valjakko kopukat oli mun lemppareita. Mutta walkerit on jotenkin aina olleet ylitse muiden. Pitäisi kaivella mun vanhoja Tijujanasin kasvatteja ja tehdä sivuja niille että olisi olemassa muitankin kuin noita evm kaakkeja. Harmittaa että Agapito meni entisen webhotellin mukana kaikkineen. Itseasiassa kaksi kertaa ja tietty varmuuskopiot entisen läppärin kovon mukana 😕 Mutta kyllä täältä taas noustaan. Mietin että pitäisikö vaan vaihtaa nimi takaisin Agapitoksi kuitenkin 😮
    Jja ps. tosi kiva toi emä jne linjat juttu, pitää varmaan itse matkia ja JOSKUS kun on saanut kasvatuksen pyörimään niin tehdä samanlainen. Oli tosi kiva ja pysyy itekkin vähän kärryillä 🙂

Sun kasvatit on kanssa jo ilmoitettu SGA:n listoille, ikäväkyllä se vaan edellyttää aika pitkälti että ikääntyminen olisi reaaliaikainen, mutta nooh katotaan nyt 😄

Mutta spämmään tänne mitkä kiinnostaa, kunhan kerkiän käymään vähän läpi 🙂

Onko muuten muita twh jne saddleseat kasvattajia enää? (Ionic on tietty)

• @EssiK SGA kiinnostaisi, mutta itse olen jämähtänyt ihan vaan “perinteisiin” suomalaisiin kisoihin. Lähinnä kynnys on niin suuri kun kaikki mahdollinen uusi on aina ihan kauheaa, ja yleensäkin kisaamisen aloitin näillä askellajikopuilla vasta ihan vähän aikaa sitten. Niin helppoa kyllä olisi kun ei tarvitsisi muotoonlaittaa yhtään mitään. 😄

Mulle saa toki varsoja tyrkyttää sitten kun niiden aika on. Vaikka muualta olenkin yrittänyt walkereita ostella, niin tuntuu että kaikki on samansukuisia/siellä lähisuvussa on aina joku tietty ori tmv. Itsehän olen tuonut useamman kymmenen noita evm-hevosia tässä parin vuoden aikana, mutta vähän yksitoikkoista kun hevoslistassa 90% suvullisista on nimeltään Hazard’s jotain. 🙂

Agapito Ranch kuulostaa joten kuten tutulta, en varmaan ole aktiivisesti edes harrastanut kun talli on ollut pystyssä kun ei mitään tarkempaa muistikuvaa siitä ole. Varmaan jonkun hevosen sivussa joku Agapiton kasvatti tai jotain. Harmi, jos ei mitään sivuja ole enää tallessa, olisi kiinnostanut ihan tutkailla 😄

Tuo isä- ja emälinjalistaus on kyllä kätevä (niin siis siloin kun sen pitää ajan tasalla :D). Kärryillä tosiaan pysyy, ja oikeastaan sitä huomaa pikkuhiljaa mitkä sieltä linjoista on omia suosikkeja. Nytkin mulla on joistain tammalinjoista ehkä ensimmäinen tai toinen polvi menossa, ja joissain sitten mennäänkin jo viidennessä.

Ja Hazardilaisten kanssa ei ole mikään kiirus, itselläni ei ole ikääntymistä käytössä mutta “vähän” nopeampi elämänkaari noila hevosilla on tavannut olla ellei sitten jostain syystä ole jääty vaikka kisaamaan/odottamaan että joskus hankittaisiin lisää jälkikasvua. Mullahan ei tosiaan kisaa kuin orit, niistäkään ei läheskään kaikki. Vähän on menty miten inspaa, oikeastaan harvinaisten kanssa on parasta kun kukaan ei välitä vaikka vähän aikaa olisikin poissa kuvioista, ja kukaan ei mene ottamaan kasvattiaan takaisin jos sivuilla ei mitään äksöniä olisikaan 🙂

Niin ja sitten vielä muista kasvattajista. Hazardin linkkilistaltahan noita löytyy joitain. Aika paljon löytyy talleilta juuri esim. saddlebredejä, mutta walkereita tuntuu olevan monella vain yksittäisiä kappaleita (poislukien tietysti mainitsemasi Ionic josta löytyy vaikka ja mitä). Laitan alle linkit, mistä ainakin löytyy yksi tai useampikin walker. Tähän hätään ei ainakaan tule mieleen muita kuin allaolevat keltä näitä löytyisi, saattaa toki olla muitakin mitä en tiedä/muista:

Sîr Angren
    Ravenwood Ranch
    virtuaalitalli Mustang
    Chinet Ranch
    Ramya Ranch
    Namyshill

(Varmaan tunnin kirjoitin tätäkin romaania… :D)

2

1.0k
Users

13.7k
Topics

262.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.