Meikkitopiikki

• ♞ Puoliveriharrastajat

@Nikki ei oo todellista. usko ihmisiin tippu taas enemmän miinukselle

• Mua luultiin 14-vuotiaana täysikäseks ja sitten 17-vuotiaana kysyivät kiipeilypuistossa et oonhan yli 13. Mut hyödynnän kyllä lapsenolemusta ja matkustan nuorisolipulla missä on raja 16v, n. 19 matkasta vasta yksi on epäillyt ikää. Oon myös opetellut varmuukseksi, että olen syntynyt 2001, käyn amiksen ensimmäistä ja henkilötunnuksen loppuosaa en olevinaan muista eli vain päivämäärä ja vuosiluku muistissa xD

• @Elva said in Meikkitopiikki:

@Jewell monet hehkuttaa Better Than Sexiä, mä tykänny yhtään 😄 teki ripsistä könttiset ja raskaat. Mun luottoripsari on Sensai 38, jota oon tainnu käyttää yläasteikäsestä lähtien! Putilo on pieni ja tyyris, mutta ripsari toimii, kestää ja riittää

Mulla käytössä tää sama ripsari, + tämä, ihan paras kombo kun ovat vedenkestäviä! Mulla ei vedenkestävät tuntuu leviävän heti, oon niin rakastunut näihin sensain ripsareihin kun kerran mutsilta testasin.

• Sekalaisen sakin omistaja

Ihana topic! ❤

Koulu-/työaamut alkaa kyllä parhaiten, kun istuu sängyllä ikkunan edessä ison peilin, meikkipussin ja aamupalan kanssa. Kaiken kruunaa vielä radio taustalla. Tykkään meikata vuodenaikojen mukaan sen verran kun muut värit antaa myöten, ja esimerkiksi tällä hetkellä suosin ruskeita, kuparisia ja punertavia luomivärisävyjä ja tummia huulipunia.

Välillä on viikkoja etten jaksa meikata, etenkin jos tulee oltua enimmäkseen kotona. Välillä taas innostun ja leikin väreillä ja lookeilla. Jos naama on ihan hirveässä kunnossa (kuten tällä hetkellä 😁), eikä huvittaisi meikata, mutta on kuitenkin “pakko”, niin vedän vaan ihan perus pohjan ja kulmat + huulirasvaa huuliin ja that’s it.

Suosin suomalaista monella tapaa ja siksi oon pyrkinyt käyttämään “perusmeikkinä” pääasiassa Lumenen tuotteita. Myös kasvojen ihonhoidossa käytän lähinnä Erisania ja Lumenea. Tällä hetkellä meikkipohja koostuu Erisanin kosteuttavasta kasvovoiteesta, Lumenen CC primerista ja meikkivoiteesta, vaihdellen Smashboxin tai Everyday Mineralsin peitetuotteista, sekä Lumenen irtopuuterista. Korostukseen oon käyttänyt Viva la Divan Contour-kitiä, joka ei oo ehkä paras mahdollinen, mutta edullinen. Poskipunana käytän välillä tän paletin Pink grape -sävyä, tai sitten ikivanhaa Lumenea sävyssä Lumous. Olis varmaan aika jo päivittää… 😄

Luottoripsarin virkaa toimittaa Lumenen Cloudberry Volume Serum Mascara. Kulmat olen tehnyt yhdistellen puuterista Kicksin Eyebrow Trioa ja Lumenen kulmakynää. Himoitsen tuota @Amy n mainitsemaa Anastasian dipbrow pomadea, mutta en oo vielä raaskinut ostaa… 😄 Lemppari luomiväripaletit on tällä hetkellä Viva la Vidan Perfect Nudies, jossa on ihan kivan pigmenttiset sävyt, sekä Lumenen Long-Wear Duo sävyssä Hiekkaa purossa. Himoitsen tällä hetkellä yli kaiken tätä, mutta en oo raaskinut vielä tilata.

Huulia oon viime aikoina tykännyt eniten korostaa muun muassa liquid lipstickien myötä. Huulet teen yleensä rasvaamalla ne ensin huulirasvalla (Sebamed tai Bevita-R), jonka jälkeen pohjustan rajauskynällä ja päälimmäiseksi huulipuna tai -lakka. Rajauskyninä eniten käytössä on tällä hetkellä Lumenelta Wild Rose Lipliner sävyssä 4, vanhempi samanlainen sävyssä 2 (Roosan kosketus), sekä Kicksin Lip Pencil sävyssä Dusty Rose. Huulten reunoja korjailen joskus Lumenen tai Kicksin ihonvärisellä kajalilla. Luottopunani on Lumenen Wild Rose Lipstick sävyssä 89 (Kuunvalo). Lisäksi käytössä on Diorin Addict puna sävyssä 667. Lakkoja löytyy kolme; Anastasialta sävyt Lovely ja Dusty Rose, sekä uusin hankinta, Ofran Liquid Lipstick sävyssä Dutchess.

@Penelopeia mielestäni Kicksin beautyblender on hyvä oikean beautyblenderin “halpiskorvaaja”. Kantsii testata, jos ei raaski aitoa ostaa. :slight_smile: Ite oon aatellut jossain vaiheessa kokeilla aitoakin, mutta toistaseks tää on ollut ihan kelvollinen. 😄

Jipii, en taaskaan osannut kirjottaa lyhyesti… No jos pari kysymystä tähän loppuun. 😄 Mistä yleensä ostatte/tilaatte kosmetiikkaa? Seuraatteko jotain meikkaavia tubettajia? Ja oisko kellään suositella jotain hyvää eyelineria, millä tällainen rähmäkäpäläkin saisi tehtyä kivat rajaukset? Oon totaalisen kyllästynyt kajaaleihin ja kerran mulla oli kokeilussa sellainen Lumenen tussilineri, joka meni aina tukkoon luomiväristä ja puuterista, ja piirsi siksi epätasaisesti.

• @Hanne Storybook Cosmetics on kyllä ihan luvattoman siisti noin ylipäätään, himoitsen kanssa tuota palettia… Noihin viimesiin kysymyksiin vielä että ostan about kaiken meikkini Sokos Emotionista, koska oon alle 18 ja näin ollen mun vanhemmat voi päättää, että mä en pysty tilaamaan netistä. Jippii. Kattelen vähän on-off meikkitubettajien videoita, lähinnä mayratouchofglamia ja Stephanie Langea, mutta NikkieTutorials on päätynyt ihan seurantaankin 😄 & En tiiä ootko jo kokeillut, mutta ite oon kanssa aivan jumalaton rähmäkäpälä enkä osais piirtää suoraa viivaa, vaikka mun henki riippuis siitä, mutta angled brushilla ja silmänrajausgeelillä oon saanut ihan siedettävää tulosta aikaan 😄 Silmänrajausgeeliä on kai muutamia markkinoilla ihan Suomessa ja tilata voi vieläkin useammasta paikkaa, mutta mulla on L’Oréal Parisin Gel Intenza Eyeliner sävyssä 01 Pure Black. Vähäsen paksua haluaa olla tosin, pitäisi keksiä jotain, millä sitä saisi vähän juoksevammaksi. Toisaalta tommosena paksuna se ei pääse karkaamaankaan.

• Suomenhevoskasvattajat

@Hanne Meikkitubettajista suosin ulkomaalaisia, pääasiassa tulee katsottua Jeffree Staria, Nikkietutorialsia, Tatia sekä jonkin verran myös Laura Leetä.
    Pitää painaa mieleen tuo kicksin meikkisieni!

• ♞ Puoliveriharrastajat

@Hanne suosittelen kyllä dipbrow pomadea, oon käyttänyt sitä nyt ite 4kk ja siitä ei oikeestaan edes huomaa että olis kulunu yhtään, pysyy hyvin koko päivän ja sillä saa tehtyä ihan just sellaset kulmat kun haluaa! on todellakin hintansa arvoinen :slight_smile:
    Ostan oikeastaan kaikki meikit kicksistä tai sokoksesta, ja joskus tietty randomisti muualtakin 😃 tubettajia seuraan muutamia, ekana tulee mieleen Laura Lee ja Nikkia Joy.
    Eyelineriin vielä, mulla on ollut jo kauan käytössä Maybellinen Master Precise Liquid Liner, oon tykänny! Kivan kapea, pysyy koko päivän, kestää hyvänä kauankin eikä maksa paljoa.

• @Penelopeia Mä ostin vissiin Tokmannilta meikkisienen ja oisko ollut jopa alle kympin :thinking: Toimi oikein hyvin, nyt oon ostamassa uutta, koska unohin ton vanhan meikkipöydälle vissiin kuukaudeks pesemättömänä 😂 Ei yllättäen oikeen houkuta tuoda sitä iholle enää…

• Suomenhevoskasvattajat

Onpas kiva keskustelu! ❤
    Meikkaaminen on niin rauhoittavaa, mä itse ainakin unohdan kaiken muun ja hetken osaan olla ajattelematta mitään muuta ylimääräistä. Mulla on pitkään toiminut arkimeikkinä meikkivoide, puuteri, kulmat + ripsari ja toisinaan myös peitevoide. Huomasin ihon kuitenkin olleen menneen vähän huonoon kuntoon ja nyt oon parin viikon ajan ollut käyttämättä pohjameikkiä. Tosin mulla on niin helposti rasvoittuva iho, että väritöntä irtopuuteria laitan yleensä kasvoille aina vähän.

Meikkivoiteena on mulla toiminut nyt jo jonkin aikaa Rimmelin Stay Matte Foundation. Yksinään tää on mulle ainakin vähän liian paksuhkoa, mutta nyt kesällä aloin tehdö niin, että sekoitan pienen määrän meikkivoidetta kevyeen aurinkorasvaan, jolloin lopputuloksesta tulee itselle tosi sopiva. Pigmenttiä tuotteesta löytyy paljon, vaikka sen rasvaan sekoittaisikin ja tommonen puteli maksaakin alle kympin. Mä oon nuori opiskelija, jonka takia rahat ei riitä eri meikkivoiteiden testailuun 😄 Mut tosiaan, mulla on vähän atooppinen iho, joten oon ollut tosi tyytyväinen siihen, että oon sitä punaisuutta saanut piiloon tällä keinolla tosi hyvin. Joskus, kun jaksaa panostaa niin meikkiin kuuluu myös contour ja luomiväri sekä aina välillä jotakin huuliinkin. Oisko kellään suositella edullista, mutta pigmenttistä highlighteriä?

Oh my goddess, täällä ilmoittautuu yksi makeup enthusiast! Pitkään on tullut seurailtua meikkaamista ja kauneusjuttuja ja meikkailtua niin itseä ja muitakin. Tästä aiheesta olisi juttua paljonkin, mutta ehkä nyt kuitenkin tiivistän vähäsen. 😄 Lemppari-/luottomerkkejä esim. NYX, Chanel, Nu Skin, Urban Decay & Anastasia Beverly Hills. Luottotuotteita esim. beautyblender (!!), Chanelin ombre premiére -voidemaiset luomivärit, NYX soft matte lip creamit & Sensai 38. Tubettajista voin taas suositella jo ennemmin mainittu NikkieTutorials, Henry Harjusola ja My Pale Skin.

Kiireisinä kouluaamuina tms. rutiiniin kuuluu primer (Lumene), meikkivoide (vaihtelen tämän ja tämän välillä), transparent puuteri, kulmat (NYXin kynä on nopea ja helppo!), ripset (jos ei ole tekoripset päässä, käytän Sensai 38) ja highlight sekä jokin huulituote, joka on yleensä mattakiilto tai puna (NYX taas luottotuotteena, mutta nykyään olen tykännyt todella paljon myös Kylie Jennerin huulituotteista!). Tähän kuluu noin 10-15 min.

Kun puhutaan meikistä, johon voi käyttää enemmän aikaa, mukaan tulee kunnollinen contour & highlight, silmämeikki ja tarkempi suunnittelu. Meikkiin saa kulumaan kyllä tuntejakin, mutta yleensä arkena olen tuolla “perusmeikillä”.

Voi, kun voisin suositella teille kaikkea. Nopeasti keskustelua lukeneena (ja innostuneena) voin @Nikki lle ja @Hazel lle highlight-vinkin jakaa! Mulla on pitkään toiminut parhaimpana highlightina vaalea/helmiäinen jauhemainen luomiväri. Tuo mun favourite on muistaakseni Make Up Storelta, nopeasti katseltuna en linkkiä löytänyt. Levittyy tasaisesti ja tuo oikeasti sellaista kunnon kimallusta. Anastasian Moon Child-paletti on kyllä myös rakkautta ❤
    @Hanne lle suosittelen tussimaista eyelineria, jos haluaa saada sellaisen sharpin lopputuloksen. NYXilta oli ilmeisimmin tullut juuri jotain uusia, mutta en ole niitä vielä ehtinyt testata! Tilausjuttuun vielä, tilaan yleensä netistä tai ostan reissuilta tms.

Kuulitteko muuten, että Jeffree Star on tulossa Suomeen?!

EDIT ⭐ Kuuluuko keskusteluun myös kynnet? Parhaimman hinta-laatusuhteen kynsilakoissa olen huomannut olevan itse asiassa jo edellä mainituista Essencen tuotteissa. The Gel Nail Polish on yksi vakiotuotteistani kaikissa sävyissään. Tässä esimerkiksi Ostolakossa-blogin postaus kyseisistä kynsilakoista!

@Nikki täytyy pistää toi geeli muistiin kun seuraavan kerran shoppailen meikkejä! Kuulostaa kokeilemisen arvoselta ton siveltimen ohella. Ostan itekin meikkini ennemmin liikkeistä kun netistä, oon vaan jotenkin tosi huono tilailemaan mitään… Tai no viimeaikoina oon opetellut kun on ollu pakko saada jotain mitä ei Suomesta voi ostaa. 😄 Oon ihan Kicksin kanta-asiakas, jonka lisäks ostelen jonkin verran Sokkarilta. Lumenea ja tommosia perustuotteita tulee haalittua ihan Cittarista ruokaostosten ohella. 😄

@Amy kun vaan raaskin (ja toi Kicksin Duo loppuu…) niin otan pomaden kokeiluun! Onko sulla mikä sivellin sen kanssa käytössä? Ja samat kaupat näemmä sullakin. 😄 Eyeliner kanssa harkintaan!

@Lea-M tussimaisista mulla on just huonoja kokemuksia, mutta ehkä voisin antaa vielä NYXille mahdollisuuden… 😄 Täytyy testailla kun käyn Sokkarilla seuraavan kerran!

Ja NikkieTutorials on täälläkin eniten seurannassa. Tykkään niin sen rempseestä tyylistä, ja sellasesta rennosta otteesta meikkaamiseen. Suomalaisista tubettajista oon seuraillut satunnaisesti IA MU:a ja Uino Ainoa.

• Teki mieli kirjoittaa omasta meikkirutiinista, joten tässä on - varmasti kukaan ei tätä jaksa lukea mutta 😅 Meikkaan suunnilleen joka toinen päivä, tai niinä päivinä kun siis jaksan nousta puoltoista tuntia aikasemmin - mulla on tapana jäädä haaveilemaan ja keskittyä liankin tarkasti, ja hups aika vaan menee! 😄 Tykkään myös kattoa/kuunnella netflixiä samalla, musiikkia kuuntelin jossain vaiheessa meikatessa mut en osaa keskittyä meikkaamiseen samalla tavalla jos en seuraa jotain sarjaa…
    Ensimmäisenä mä teen kulmat, koska niiden onnistuminen määrittää yleensä koko meikin: jos kulmat ei onnistu, en meikkaa ollenkaan. Oon jotenkin perfektionisti kulmakarvojen kanssa ja niiden parissa kuluukin vähän liikaakin aikaa aina 😅 Käytän jotain ruskeata Lumenen kajaalia, Maybellinen master brow pro palettea ja Lumenen Blueberry -kulmageeliä. Kulmien jälkeen rasvaan nenän visibly clear -rasvalla, kastelen meikkisienen ja annan rasvan kuivuu nenässä sen aikaa kun laitan Maybellinen Fit Me! -meikkivoiteen kasvoille. Varsinkin kulmien yläpuolelle laitan meikkivoiteen tarkasti, koska rajaan sillä kulmat ja siistin reunoja yläpuolelta. Sit heitän NYXin HD Studio concealerin silmien alle, nenään ja kulmien alapuolelle - Maybellinen Fit Me! -puuterin viskaan yleensä heti päälle, kun olen jonkun kohdan laittanut tolla nyxillä. Kun oon puuteroinut muunkin nassun niin varjostan poskilta ja leuan alta Viva La Divan powder contour -paletilla semimaltillisesti, joskus laitan myös otsalle contouria jos tuntuu siltä. Seuraavaks taivutan ripset ja alle tota Sensain 38 volumising -ripsaria, siihen päälle normi kolmekasia. Joskus jos muistan ja jaksan niin yläripsien alle niiden juureen, vesirajan yläosaan heitän H&M dipliner inkiä. Viimesenä ja mun lempparikohtana on highlighter. Ensin poskipäille Pure Mineralin jotain oikeesti puuteriksi tarkoitettua, mut menee musta paremmin highlighterinä kun on niin kiiltelevä :rolling_eyes: Viimeistelen highlightin viel jollain Catrice-merkkisellä luomivärillä (hinta oli 1.65!!), joka on kyllä yks must-tuotteista nykyään - en ois uskonut että joku tarjousluomiväri ois niinkin tärkee osa meikkiä, mutta antaa tosi kivan lisän poskipäille! Huuliin lisään koulussa huulirasvaa, muuten en arkena huulimeikkiä juurikaan tee. Jos tahon huuliin jotain niin mattasta huulilakkaa Jeffree Starilta (sävyssä Calabasas) tai Smashboxilta (Drive’s Seat <3)

• @Lea-M Oon tuosta Moon Childista kuullut hyviä juttuja, mutta uskallanko mä edes kysyä, mistä sitä saa ja paljolla 😄

NII JA toki saa kynsistäkin keskustella!

@Hanne Itse oon tykännyt juuri tussimaisista, sharppi ja pysyvä lopputulos. Kynistä tulee mielestäni sellainen paksumpi lopputulos, mutta ovathan nekin käteviä! Itsellä kynistä käytössä Lancômen Crayon Khôl sävyssä Gris Noir.

@Nikki Kicks muistaakseni näitä täällä Suomessa monopolimaisesti myy. Nopealla googlailulla ainakin BeautyBaysta löytyy hintaan 47,60€. Epäilisin siis, että hinta nyt liikkuu 40-50€ kieppeillä, mutta täytyy ottaa huomioon mahdolliset postikulut. ABH myy näitä itse suoraan 40 dollarilla (eli n. 35€), mutta siihen tulee mukaan n. 15€ postikulut.

EDIT ⭐ Ihanaa, että mukana myös kynnet! Saatan kyllä höpistä välillä hiustuotteistakin! 😄 Onko teillä jotain hypersuperlemppareita niistä? Musta tuntuu, että tällä hetkellä mulla ei nimittäin ole mitään vakkarituotteita, vaan vaihtelen useasti shampoota yms. Ainoana vakkarina mulla on toiminut Batisten kuivashampoot.

• @Lea-M Kicksin sivuilla ei ainakaan Moon Childia ollut, joku muu Anastasian Glow Kit kyllä löyty :thinking: Mutta en mä tiiä, lähenkö maksamaan viittäkymppiä highlight-paletista 😂 (Sanoo muija joka makso yksittäisestä highlightista kolmekymppiä, ja tossa Moon Childissa on kuitenkin kuusi eri sävyä…) Onko toi Purple Horseshoe muuten mimmonen? Vähän vierastan ajatusta liiloista poskiluista.

@Nikki En ole nyt hetkeen Kicksissä käynyt, joten en osaa sanoa tarkasti! Noita sävyjä kannattaa googlailla/katsoa YouTuben testausvideoita, riippuu kuitenkin niin ihon sävystä ja muusta meikistä tms. Highlightit on kyllä ihania ❤

Unohtui muuten sanoa, että James Charles tekee myös upeita meikkejä! Tässä käytetty Purple Horseshoe-sävyä!

• @Lea-M Mä oon käynyt Kicksissä ehkä kerran koko elämässäni 😄 Ja niin on! Oon yllättyny etten oo viel käyttäny highlightii puuterina koska highlight on kaunista 😂💕

• ♞ Puoliveriharrastajat

@Hanne mulla on käytössä Iberon, noista tuossa keskellä oleva tylppäpäinen sivellin. Anastasialla on itelläkin sivellin, jota on kehuttu ja löytyy varmasti Kicksistä 😊

@Nikki Ja se kannattaa aina muistaa, että highlight ei aina tarkota vain highlightia! Oon käyttäny highlighteja ihan myös silmämeikissäkin. 😉

• @Lea-M Joo tietysti sekin on mahdollisuus, mutta oon yrittänyt pitää nyrkkisääntönä, että jos en heti rakastu johonkin meikkituotteeseen, niin jätän ostamatta, koska löydän aina jotain, mihin rakastun 😄

4

977
Users

12.9k
Topics

241.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.