Meikkitopiikki

• Mä oon havainnu omalla kohdalla meikkipohjan pysyvyyteen ja tasaisuuteen vaikuttavan melkeinpä vain ja ainoastaan ihon kunnon. Ei ne kalliit laatumömmötkään ihmeitä tee, jos naama on kuiva ku sahara tai päinvastoin rasvane ku mikä. Ja toisaalta halpa kamaki toimii, jos iho on sileä. Mutta sillehän ei tietenkään mitään voi, jos naama kukkii tai halkeilee, vaikka mitä tekis. Ite kuitenkin aina kuorin ja syväpuhdistan sekä kosteutan naaman n. 30 min ennen meikkausta, jos mahdollista, ja tulee kyl aina priimaa ja kestävää jälkeä 🙂

Lumenen Blur Longwear Foundation puteli mul on ny kestäny kaks vuotta 🤷 Sil on tullu hyvää jälkeä niin huonoina kuin hyvinä ihopäivinä. Pohjalle laitan Dermosil Sport N Beach pohjustusvoidetta, se tosin nyt loppu eikä oo enää myynnis ja pitäis taikoo uus. Suosituksia pohjustusvoiteelle?

Meikkivoiteen levitän beauty blenderillä ja sit kiinnitys värittömällä puuterilla, tällä hetkellä Dermosil iDeal Powder.

• @Sonja Mäki yleensä kuorin ja kosteutan ennen meikkaamista, mut eipä siltikää tartu millään 😄 Toisaalta mun iho hilseilee eikä se muutu vaikka kuinka kuoris??

• Suomenhevoskasvattajat

@birdie En tiedä saitko jo vastauksen, mutta CosmEthics-sovellus antaa ainakin Mary Kayn tuotteista mm. pari vakavaa hälytystä (formaldehyde alert(s) & parabens alert(s)) 😟 Oon myös itse käyttänyt noita Mary Kayn tuotteita hetken aikaa muutama vuosi takaperin, enkä tykännyt niistä yhtään.

• Kaks luukkua auki jo lumenen joulukalenterista 😍 Oon jotenkin niin innoissani, kun tykkään lumenen uudistuneesta ilmeestä ihan sikana ja kiva päästä testaamaan minikokoa niin monesta tuotteesta. Onks teillä kosmetiikkajoulukalentereita?

• @Tinu Tää on kyl niin tätä näitte kosmetiikkajuttujen kanssa, tosi vaikee suositella muille ku se mikä itellä toimii loistavasti voi olla toiselle huono! Ite nyt käyttäny Mary Kayta säännöllisesti pari kuukautta ja mun iho voi paremmin kuin ikinä koskaan ennen!

Mitä noihin “myrkkyihin” tulee, niin kieltämättä harmi, mutten jotenkaa osaa tai jaksa varoa 😅 Kuhan ei oo eläimillä testattu eikä sisällä muovia, niin ostan kyllä surutta.

@felissa Oi juku, Lumenen kosmetiikkakalenteri ois kyllä IHANA 😍 Vielälöhän niitä jostain sais…? Paljonko semmone kustansi?

• Suomenhevoskasvattajat

@sonja No se tietenkin on totta, että kaikki ei sovi kaikille. Aattelin kuitenkin vain tuoda esille oman kokemukseni kyseisestä merkistä, joka nyt sattui olemaan negatiivinen 😄

Mary Kayn tuotteista tulee muuten myös muovihälytys tuossa edellisessä viestissäni mainitsemassani sovelluksessa 😞 Ainakin niistä, jotka sovelluksen listalta löytyvät.

• @Tinu kiitos vastauksesta, niin arvelinkin! 🙂 No, onpahan taas yksi merkki välteltävänä… 😄

@Sonja Sitten kun niille myrkyille herkistyy, niin sitten niitä osaa varoa. 🙂 Ite oon herkistynyt muunmuassa sille paraffinum liquidumille eli mineraaliöljylle (= about samaa tavaraa kuin millä esim. laivat seilaa merellä…). Kyseinen ainesosahan on täysin sallittua kosmetiikkatuotteissa ja siksi sitä löytyykin about kaikesta, myös apteekkikamasta. Paraffinum liquidum muodostaa iholle kalvon, joka lukitsee kosteuden ihoon. Ja vaikka se on sallittu, sille voi silti herkistyä. Siksi suosittelen välillä miettimään, onko tosiaan tarpeellista käyttää kaikkea sitä kosmetiikkaa mitä käyttää, ja olisiko syytä esim. vaihtaa edes joku niistä vaikka luonnontuotteeseen, ennenkuin tällainen herkistyminen käy. (Esimerkkinä äitini, joka on herkistynyt useammalle kosmetiikassa käytettävälle ainesosalle, ja saanut vakavia ihoreaktioita niistä. Allergiatestit sitten todistivat epäilyt todeksi, ja nyt hän joutuu välttelemään about kaikkea kosmetiikkaa/saippuaa/hiusväriä/hiustuotteita/perusvoiteita ym, koska näitä aineita on kaikkialla 😞 ). Sori saarnasta! 😄 Näitä asioita ei osaa ajatella ennenkuin on siinä pisteessä kun naama on tulipunainen etkä voi sille mitään muuta kuin vaihtaa kaikki aineet mitä käytät. 😄

• @Tinu No höh, ai niihin on onnistuttu muoviaki jemmaamaan 😶 Ei tosin ainakaan mikromuovia, sitä koko luokkaa mitä kalat syö…? Niin kuin monissa kuorintavoiteissa esimerkiksi. Ainakin nää mun kaks putelia on ihan sileää ainetta.

@birdie Suotta pahoittelet saarnasta, hyvähän näitä varoittavia kertomuksia on jakaa! 🙂 Itse käytän niin vähän ja harvoin mitään aineita ihollani, etten ainakaan toistaiseksi viitsi laittaa hyväksi havaittuja vaihtoon sen takia, että niistä ehkä joskus on haittaa minulle itselleni. Eri asia sitten, jos tuotteeni valmistus riistää köyhiä ja kaataa sademetsiä 😆 Suihkugeelit ynnä muut päivittäisemmässä käytössä olevat mulla onkin luonnonkosmetiikkaa! Ja monet meikit myös.

• Sekalaisen sakin omistaja

@felissa multakin löytyy Lumenen kalenteri! Meinasin hankkia ensin Kicksin kalenterin kun toi Lumene oli niin kallis, mutta ne oli jo loppu, niin totesin että antaa mennä sitten. 😄 Ite oon kiinnostunut erityisesti tosta Harmonia-sarjasta, niin kiva päästä testailemaan tuotteita!

• Putoaa nyt ihonhoidon alle, mutta millä todella kuivaa ja hilseilevää päänahkaa kannattaisi hoitaa? Ja millä ihmeellä sitä pitäisi ihan oikeasti päästä käsiksi siihen päänahkaan, kun on loputtomasti hiuksia tiellä? 😂

• @nikki Kokeilepa Nikki joskus vaikka ihan kookosöljyä. Hierot sitä päänahkaan ja annat vähän aikaa vaikuttaa ja peset pois. 🙂

• @Nikki & @birdie tässä kookosöljyssä vaan on se ongelma että sitä ei sais huuhtoa viemäriin. Eli kannattaa huuhtoa ämpäriin ja jotenkin muuten hävittää se. Oliiviöljy käy myös. Mulla on itselläni XZ Tyrni Öljyhoito. Oon tykänny 😄

Pitäs varmaan opetella uudestaan meikkailee. Mun meikki sisältää nykyään vaan kulmatuotteen ja ripsarin 😅 Teininähän meikkasin joka päivä paksut sotamaalaukset mutta jossain vaiheessa se vaan jäi. Nyt meikkaan vaan jos oon lähössä jonnekin kouluun tms… Hirveesti mulla on kyllä kaikkia luomiväripaletteja ja kaikkee muutakin mitä on tullu tilailtua hetken huumassa mutta suurinta osaa en oo koskaan käyttäny, hyvä jos edes testannu käteen 😂 Meikkivoiteet voi varmaan jo heittää pois…

• @birdie Käytän kookosöljyy aina välillä ku se irrottaa hennavärii ja hiuksetki voi hyvin siitä, mut ei sekää poista ongelmaa, kutisee vaa vähemmän 😬

• @Nikki suosittelen kokeilemaan pajunkuorishamppoota, ite käytän sitä säännöllisesti mutta tosin päänahan atooppiseen ihottumaan. Itella auttanut ihan hirmuisesti ja on muutenkin ihan miellyttävää eikä mun herkkää migreenipäätä oo ärsyttänyt 😆 Apteekista saa ainakin

• @Jens Ai Itella oikeesti tekee jotai oikeinki 🤔 (Heh, sori, en voinu vastustaa…)
    Mut pitää tutustuu tähän 😄

• @nikki huups mut ehkä sekin joskus onnistuu 🤣

• Virtuaalikoirat

@Nikki Ruohonjuuresta Nurmen Jojoba-palashampoo!! Pakotin miehen kokeilemaan tota ja vaikka se ei ensin oikein ihastunut ajatukseen, niin nyt se ei enää halua vaihtaa pois. 😄 Kuulemma ensimmäinen shampoo ikinä, joka ei aiheuta mitään kutinaa ja sopii kuivalle/herkälle päänahalle. Toki mies ei käytä muotoilutuotteita satunnaista hiusvahaa lukuunottamatta, niin toi saattaa alkuun jättää hiukset mähmäisiksi tai joutuu pesee hiukset pari kertaa per pesu, että muotoilutuotteet lähtee pois. 🤔 Kannattaa myös lueskella palashampoista enemmän, koska ne on vähän erilaisia nesteisiin verrattuna ja voi yllättää just esim tolla totuttautumisajalla et lähmäisyys jää pois.

Mulla on nyt 163891 (neljä tai viisi) pulloa shampoota tuhlattavana, mut haaveilen, että jonain päivänä voisin myös jättää nesteshampoot ja käyttää tota jojobaa. Samoin odotan että saan nykyisen suihkusaippuan kulutettua pois niin voisin alkaa käyttää myös palasaippuaa. 😍 Oon ekoököilyssäni hurahtanut nyt noihin paloihin, kun ne vie niin paljon vähemmän tilaa ja pakkausjätettä (muovia) tulee ihan sairaan paljon vähemmän (muovia ei siis ollenkaan).

Nii ja! Huuhtele hiukset pää alaspäin ja levitä shampoo pää alaspäin, niin saa sen shampoon paremmin päänahkaan. Imo toimii ihan sikapaljon paremmin kuin pää pystyssä peseminen 😅

• Suomenhevoskasvattajat

@timberwolf Btw kannattaa kokeilla tuohon hiusten mähmäisyyteen omenaviinietikkaa! Auttoi ainakin mulla, kun hiukset jäi limaisiksi palashampoon jäljiltä. Eli omenaviinietikkaa sekoitetaan veteen (esim. 250ml vettä ja 2rkl omenaviinietikkaa) ja käytetään hoitoaineen sijasta. Oon ite tehnyt tuon seoksen vanhaan selvityssuihkepulloon, mistä se on helppo suihkia hiuksiin. Etikan hajuhan ei oo mikään miellyttävin, mutta siihen tottuu ja se hälvenee nopeasti. 🙂

• Olisko vinkkejä (halpoihin) hyviin bottom- ja topcoatteihin? Kerrankin, kun kynnet näyttää säädyllisiltä, voisi niitä ehkä innostua lakkaamaankin.

• Oreihin hurahtaneet

Oiskohan jollakin ehottaa kivaa luomiväripalettia jossa ois värejä kunnon pigmentillä. Itseltä löytyy tummat ja nude tyylinen boxi mutta kaipaisin hieman väriä elämään 😄 mieluiten semmoinen joka löytyis myös ihan perus marketeista ja hintakin vois olla max. 20€ 😄

10

977
Users

12.9k
Topics

240.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.