Meikkitopiikki

• Oon jo pidemmän aikaa halunnut tehdä tällaisen topan, ja nyt siihen on täydellinen hetki, kun etsin täytettä joulutoivelistalleni 😄 Vapaata jutustelua kaikkeen meikkiin - ja miksei ihonhoitoonkin noin yleisesti - liittyen. Suosikkimeikkimerkkinne tai yksittäinen meikkituote, mitä kannattaa välttää, miten meikkaatte arkena vai meikkaatteko vain juhliin?

Itse meikkaan nykyään tosi harvoin arkena, hyvä jos jaksan edes kulmat pitää kunnossa nyppimällä, kun aamusin on kiire ja iltasin väsyttää, mutta kun meikkaan, niin en tyydy näyttävää vähempään 😂 Jos meikkaan, meikkaan yleensä perus meikkivoide, peitevoide, puuteri, contour ja highlight, kulmat, rajaukset, ripsiväri ja huulipuna. Huulipuna on ainoa, josta en ikinä koskaan tingi, en yhtään. Toistaiseksi mun huulipunakokoelma on naurettavan pieni, mutta huulipunat ja -kiillot on se mun juttu. Punainen on mun kokoelmassa dominoiva väri, suosikkeina Rimmelin Lasting Finish-huulipuna sävyssä 170 Alarm, Jeffree Starin Unicorn Blood ja The Color Workshopin kauan sitten ilmeisesti lakkautettu punainen huulikiilto, jonka kaveri toi tuliaisena vissiin Espanjasta 3-4 vuotta sitten 😂 Oon niin rakastunut siihen, että säästän sitä erityistilaisuuksiin ja pidän sille hautajaiset, kun se lopulta loppuu.

Jos jollain on suositella highlighteja, poskipunia, huulipunia ja siveltimiä niin huikatkaa ihmeessä! :thinking:

• Suomenhevoskasvattajat

Ai että, meikeistä on aina kiva keskustella! Kuolaan kaukaa nimenomaan noita Jeffree Starin huulituotteita, ja kiroan sitä ettei niitä saa suomesta 😩
    Mulla on meikkaaminen jäänyt nyt viimeaikoina aika tiukasti päälle, enkä oikeastaan enää kauheasti ulos ilman meikkiä lähde. Tällä hetkellä mennään edullisten tuotteiden voimalla, ja kuolataan kaukaa luomivärejä joissa olisi edes vähän pigmenttiä, ja meikkivoidetta joka ei näyttäisi naamassa ihan törkeältä 😄 mutta näillä mennään nyt toistaiseksi. Kovasti oisin halunnu sukulaisen ulkomaanreissulta tuliaiseksi wetnwildin meikkivoiteen ja highlighterin, niistä kun on tuben puolelta kuullut niin paljon kehuja edukkuudestaan huolimatta. Mutta sanoin toiveeni valitettavasti liian myöhään, meikkikauppa oli ehtinyt jo mennä kiinni joten en sitten saanut tuliaisia 😕

• @Penelopeia Jeffree Starilla on ihan törkeen nättejä huulipunia, etenkin noi metallisoidut 😍 Mulla on tällä hetkellä Flamboyant toivelistalla, mutta saatan ehkä lisäillä myöhemmin pari huulipunaa 😏 Wet N Wildista oon kanssa kuullut hyvää, mutta en (vielä) oo päässyt kokeilemaan niiden tuotteita! Yksi kajaalikynä mulla oli joskus vuosia sitten (mun eka kajaali! 😂💕) ja se oli ainakin tosi hyvä.

Toki riippuu ihan siitä, mitä pidät edullisena, mutta NYXillä on mun mielestä aika edullisesti hyviä tuotteita & tykkään ihan tosi paljon Maybellinen Fit Me! -meikkivoiteista :thinking:

• Uuu, uuu! Meikit on elämä 😄 Herään mielelläni aamulla 30min aikaisemmin, meikkaaminen on sitä omaa aikaa ja rauhoittavaa, keskittymistä vaativaa puuhaa, jonka hoitamisesta tulee aina parempi mieli. Yläasteella vielä vihasin meikkaamista, koska en tiennyt siitä mitään ja oli ihan väärät tuotteetkin käytössä, mutta nyt kun on päässyt tuhlailemaan niihin kesätyörahoja niin oon innostunut oikein kunnolla!

En tee koskaan mitään kovinkaan erikoista, tykkään todella luonnollisista meikeistä. Oon rakastunut NYX:n mattahuulipunaan ja pohjavoiteeseen (tai mikä onkaan suomeksi) ja Maybellinen (?) Fit Me!-peitevoiteeseen. En oo kovinkaan suuri peittävän meikkivoiteen fani, niin sekoittelen Lumenen meikkivoidetta päivävoiteeseen. Mulla on myös Italiasta ostettu go-to ripsiväri, jota ei harmi vaan myydä Suomessa, en tiedä mitä teen sitten kun loppuu 😞

Jeffree Star on muuten tulossa I love me-messuille Helsinkiin viikonloppuna, meet&greet ja upouudet tuotteetkin siellä 😉 Sinne voi vielä ehkä ehtiä?

• Kun seuraava palkka tulee niin pakko tilata Jeffreetä! Huulipunista tuota Androgynyä ja I’m Shookia oon himoinnut jo pitkään, sit kans joku JS highlighter on ihan must 😍 Sokaistuin kerran kaverin hailaitista - joka oli sit nimenomaan JS, joten semmonen on pakko saada, ikinä ei voi kimaltaa liikaa!

• ♞ Puoliveriharrastajat

ah, ihan mun topa! 😄 ostoslistan meikkipuoli on tällä hetkellä kummallisesti oikeastaan tyhjä, mutta yhtenä haaveena on Kylien huulipunat 😍 niihin jos joskus pääsen käsiksi niin peto on irti.
    Omia lemppareita mitkä on ehkä mainitsemisen arvoisia, on Anastasian dipbrow pomade, Maybellinen fit me matte +poreless ja NYXin soft matte lip creamit. Oikeestaan kaikki NYXiltä on todellakin käyttökelpoisia, ja kivan halpoja. Sama Anastasialla, mutta hinta onkin sitten jo vähän suolaisempi 😅

//ootteko btw menossa I love me -messuille?

• @SassaB. Mulla menee vähintää tunti meikkaa, joten en jaksa nousta ennen kuutta aamulla ja siksi meikkaaminen jää mulla väliin 😂 Tosin meikkaamisesta tulee kyllä ihan superfiilis, kun on itsevarma olo ja tuntee ittensä kauniiks.

Käytätkö mitä NYXin mattahuulipunaa? :thinking: Mulla on tota Liquid Suede Cream Lipstickia sävyssä Cherry Skies, ja supernätti väri, mutta se jää tosi tahmeeksi kuivuessaan. Puuteria saa laittaa melkee niin paljon, että se haalentaa väriä. & Tarkotatko pohjavoiteella primeria vai…? 😄

Ja niin on, mietin kyllä, että meniskö sinne kattelemaan, josko sais ostella mukaan tuotteita 😄 Meet & Greetistä en niinkää välitä.

@Elva I’m Shook on ihan nätti, mutta jotenkin näyttää vähän haaleelta. Ehkä vika on mun silmissä? :thinking: Katoin kanssa noita highlighteja, mutta en osannut päättää, onko Ice Cold ja oisko ollu Crystal Ball liian valkosia 😂

@Amy Noi Fit Me! -meikkivoiteet on kyllä ihan huippua 😄 Ite tykkään miksata tota Matte + Porelessia L’Oréalin Infallible 24H-Matte -meikkivoiteeseen. Matte + Poreless häivyttää ihan supertehokkaasti ihohuokosia ja pieniä virheitä, kuten näppyjä, kun taas toi Infallible peittää tosi hyvin. Lisäksi Fit Me! on vähän liian keltanen mulle, kun taas Infallible on vähän liian punanen, ja yhessä ne on just täydellinen sävy 😂💕 & Joo hui kamala, kattelin joskus jotain Anastasian highlight kittii tai jotain semmosta ja uh pysyttelen mun vähän halvemmissa tuotteissa! Tosin Urban Decay on mun heikko kohta… Etenkin Heavy Metal Glitter Eyeliner, jonka vuoks voisin melkeen kuolla…

• Mää en nykyään arkena hirveenä meikkaa, kun töistä tulee kuitenkin ihan 💩 peitossa kotiin, niin sinnä menny samalla ne meikitkin 😄 Muutenkin tykkään melko luonnollisesta lookista, jossa panostettu lähinnä kulmiin ja siistiin ripsiin.

Pitäs vaan löytää joku sopiva, hyvin levittyvä (!!) meikkivoide, niin mun meikkipussukka ois iskussaan 🔥

• ♞ Puoliveriharrastajat

@Nikki mulla on muistaakseni 110-sävy tosta matte +porelessista, ja se on tosiaan vähän liian keltanen :thinking: niistä uusistakaan sävyistä ei ollu apua. Unohinkin koko highlighterit, mulla on Anastasian sun dipped-paletti joka on kyllä aivan ihana, mut en oo nyt hirveesti sitä käyttäny koska naama kiiltää jo iltapäivästä niin kauheesti ettei se näytä kovin kivalta enää 😕 pitäis hommata parempi puuteri tai jotain, ärsyttävää. Nii että mites se ostoslista… 😆
    Ja Naked-luomiväripaletit!! melkein jo unohin, mutta niissä on sama homma kun Kylien huulipunissa, että niihin jos joskus käsiksi pääsen… rip pankkikortti.

• @Nikki mahto olla just se Ice Cold minkä oon livenä ihan iholla nähnyt, ei silleen mun silmään ollu valkonen ollenkaan vaan istu tosi kivasti lämpimänkin ihon sävyyn! Dramaattisen kimalteleva vaan, yessss. Omaa silmää miellyttää eniten toi Princess Cut, tämänhetkinen highlighter (joku maybellinen kai) on kans enemmän vaaleanpunaiseen vivahtava.

• @Nikki juu tarkotin primeria, mulla on siis NYXin Pore Filler käytössä, ihohuokoset on maailman kokoinen ongelma täällä, niiden takia meikkikään ei näytä yhtään hyvältä jos en käytä primeria.

Huulipuna on se tavallinen ja edullinen Matte Lipstick, itsellä sävyssä Natural joka on sellainen kiva, aika omien huulien väriä oleva tummanpunertava sävy. Tykkään tästä, tuntuu satiiniselta huulilla ja oon huomannut, että tämä ei lähde irti vaikka kuinka hinkkaan meikinpoistoaineella vaan sen sijaan kuivalla paperinpalalla saa parilla vedolla pois, eli pysyy hyvin kun huulet on luonnostaan kosteat! En koskaan vaivaudu edes tekemään puuteritemppua tämän kanssa, tarvitsee lisätä punaa korkeintaan jos on juonut/syönyt :slight_smile:

• Hei olisiko teillä ehdottaa jotain peittävää meikkivoidetta joka pysyisi naamalla korjailematta (ts. ei rupea valumaan hikoillessa) koko päivän?

Mulla oli aikoinaan yksi Chanelin aivan huippupuuteri, jonka alle ei tarvinnut mitään. Se otettiin pois Sokoksen valikoimista ja nyt olen pitkään etsinyt sille korvaajaa. Nyt löysinkin Chanelista suht. hyvän värittömän puuterin ja Blascon irtopuuterin. Vielä kun keksisi täydellien peitevoiteen… 😄

• Suomenhevoskasvattajat

@Nikki joo mulla on tällä hetkellä nestemäinen huulipuna ja contour kit Nyxiltä, ja oon kyllä niihin tosi tyytyväinen! Ja itseasiassa myös fit me nyt käytössä, vaikka ei kuulukkaan mun omiin suosikkimeikkivoiteisiin 😄 sattui nyt vaan olemaan tarpeeksi edullinen, mieluummin käyttäisin edes lumenen mattameikkivoidetta, mutta minkäs teet. Mulla on vähän haastava naama kun ei tahdo löytyä hyvää meikkivoidetta, osasyy voi olla kyllä myös hyvän meikkisienen puute. Voi jos vaikka joululahjaksi sen beautyblenderin saisin :Ddd

Ja arvatkaa vaan pimahdinko kun kuulin tosta Jeffree Starista, asuisinpa hesassa 😧

• @Penelopeia jos saisit vaikka junaan/Onnibussiin rahat niin voisin lähettää sulle lipun noille messuille, mulla kun on yks ylimääräinen! 😉 Ei tarvitse maksaa mitään, sain ne ilmaiseksi tutulta joka on Messarissa töissä.

• Suomenhevoskasvattajat

@SassaB. Vau, tosi ystävällinen tarjous, mutta pitää kyllä nyt sanoa ettei taida just nyt onnistua 😄 rahatilanne aika paska, niin turhaan sinne messuille lähtee tyhjätaskuna vaan tuotteita tuijottamaan.
    Ehkä ensi kerralla 😄 tai sitten vaan nöyrryn tilaamaan netistä niitä pirun huulipunia…

• @Amy Mulla kanssa 110! Vähä liian tumma mulle, mutta Infalliblen kanssa siitä tulee aika hyvä sävy 😄

@SassaB Käytän myös tota Pore Filleriä, mutta mun kohdalla Matte + Porelessista on enemmän apua, Pore Filler ei tee kovin paljoa 😄

@Elva Ehkä mä sitten uskaltaisin kokeilla Ice Coldia :thinking: En uskalla tilailla noita samppanja-/persikkasävyjä, kun oon niin vaalee, et pakko kokeilla ennenku maksan 😂 Käytän nyt Urban Decayn 8-Hour Afterglow highlighteria sävyssä Sin ja oon rakastunu siihe!

• Suomenhevoskasvattajat

Sellanen kyssäri olis, että onko teillä suositella hyvää contour väriä kohtuulliseen hintaan ja tosi vaaleelle iholle? Sais siis olla aika kylmä sävy, etten näyttäis ihan huvittavalta.
    Nyt käytössä tosiaan nyxin contour kit, mutta siitä alkaa pikkuhiljaa vaaleimman highlight sävyn ja contour sävyn pohjat paistamaan läpi. Uutta sellasta en myöskään raaskisi ostaa, kun 25e on aika hintava hinta kuitenkin kun pystyn vain kahta sävyä paletista käyttämään.

• Suomenhevoskasvattajat

Ja ihon vaaleudesta kertoo ehkä se että nyt käytössä fit me sävy 104, enkä oo edes kaikista kalpeimmillani 😄 keskitalvella käytin sitä lumenen vaaleinta punapohjasta sävyä mikä on aikalailla luokkaa lakana. Että se contour sävy sais sit tosiaan olla tosi kylmä ja vaalea 😄

• @Penelopeia NYXillä on singlejä ainakin Highlight & Contour PRO -palettiin 😄 Kantsii kattoo nää pretty.fi/Cocopanda/jne.

• Suomenhevoskasvattajat

NYXillä ja Essencellä on kyllä paljon kohtuuhintaisia ja kivoja tuotteita 😄 Mä en töihin meikkaa, joten kun johonkin tulee muuten lähdettyä niin kompensoin sillä sitten vähän turhankin paljon parin viikon meikkaamattomia jaksoja. “Arkimeikki” muualle kuin töihin sisältää meikkipohjan lisäksi varjostukset, kulmien muotoilun (puuterisia tuotteita parhaillaan käytössä), ripsivärin ja jonkun simppelin luomivärin. Viihteelle sitten enempi silmämeikkiä ja monesti myös irtoripset. Huulituotteita oon tosi huono käyttämään, joten yleensä mennään jollain perusneutraalilla huulipunalla mutta kateellinen olen kaikille, keitä huulimeikit pukee.

Smashboxin #shapematters paletti, NYXin Pore Filler ja Lumenen CC-meikkivoide on tän hetken suosikkituotteet. Lancomen Definicils -ripsari sitten taas on semmonen ikisuosikki. Meikkivoide muuten tietysti beautyblenderillä levitettynä, kaikki muu näyttää niin surkealta nyt kun on päässyt bb:n makuun 😆 Matte + Poreless on tainnut joskus olla testissä mutta ei tehnyt hyvää jälkeä, minkä lisäksi kuivattu ihoa.

Kiinnostaisi muuten mitä putsareita ja kosteusvoiteita teillä on käytössä!

2

902
Users

11.9k
Topics

219.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.