Ponia ja luovaa ympäristöä vailla
-
No moi!
Mulla on hiljainen paluu virtuaalimaailmaan käynnissä. Elättelin toivoa, jos vanha hahmoni olisi päässyt takaisin tarinoimaan silloiselle tallille, mutta oon kuitenkin päätynyt nyt etsimään uuden paikan.
Kuka etsii?
Hahmoa mulla ei ole vielä valmiina, hahmo kehittyy sitten sen mukaan millainen paikka löytyy. Mulle kirjoittaminen on aina ollut tapa purkaa oikean elämän mietteitä, joten hahmo tulee varmasti olemaan itseni kaltainen päälle parikymppinen rempseä nainen.Mä taas olen Lumikatti, virtuaalielukoiden parissa vaihtelevalla aktiivisuudella pyörinyt muistaakseni sieltä 2010 hujakoilta. Viimeiset pari vuotta olen ollut täysin poissa pelistä, mutta jokin kipinä syttyi nyt jälleen. Mua ei niinkään kiinnosta ison tallin pyörittäminen eikä tavoitteellinen kisaaminen. Omia vanhoja talleja oon tyhjentänyt reilulla kädellä nyt, into kirjoittamiseen ja piirtämiseenkin kummittelee silti tuolla taustalla.
Millaista paikkaa etsii?
Tiättekö, sellainen tosi perinteinen rennon meiningin kotikutoinen talli? Nii just sellasta. Tärkeimpiä puolia mulle olisi hyvä ilmapiiri, talliporukka jota voi pitää toisena perheenä sekä siistit puitteet. Toivoisin tallilta inspiroivaa monipuolista tarinaa sekä hyvin rakennettua esittelyä. Talli saisi myös olla Suomessa, ellei nyt löydy joku aivan täydellinen kohde muualta. Mua vetää puoleensa piirretyt tallit.Kaikkein tärkein kriteeri on kuitenkin aktiivisuus. Toivon tallilta ja tallilaisilta kohtuullista aktiivisuutta, ehkäpä erilaisia tapahtumia ja vaikkapa mahdollisuutta kerätä merkkejä tai muuten kehittää hahmoa. Mitä enemmän vaihtoehtoja ilmaista itseään ympäristö tarjoaa, sen parempi! En kuitenkaan halua lähteä tallille, jossa painostetaan aktiivisuuteen, sillä en itsekään voi luvata säännöllisiä tuotoksia.
Ja sitten se poni!
Mä en haluaisi omaa yksityishevosta. Haluaisin hyvän mielen ponin, jonka kanssa saisi aika vapaasti touhuta. Lähinnä maastoilla ja vääntää koulua, tehdä maastakäsittelyhommia ja ihan vain hengailla. Toivoisin kuitenkin, että myös satunnainen valmentautuminen ja kisaaminenkin voisi olla mahdollista joskus.Ja poni sen olla pitää, mutta ei liian pieni. Tai joku matalahko kylmäverinen. Tai islanninhevonen! Ratsu saisi olla jo aikuisiän saavuttanut kiva tyyppi, jonka kanssa olisi turvallista maastoilla ja touhuta. Semmonen tätiratsu! Saa sillä ponilla olla pilkettä silmäkulmassa, mutta en halua olla jatkuvasti huolissani.
Ponin suhteen mulla ei ole kauheasti kriteereitä, eli tarjota saa monenlaista. Kaikenlaiset diilit lupaan katsoa, eli vuokraukset ja hoitojutut sekä myös ylläpitodiilit. Mulle olisi kuitenkin todella tärkeää, että poni jollain tavalla klikkaisi. Jonkinlaista luonnekuvausta siis toivoin, ja piirretyt ovat ehdottomasti etusijalla.
Kiitos ja anteeksi, toivottavasti löytäisin taas paikkani virtuaalimaailmassa
-Lumikatti -
@lumikatti Tuuli ja Moira ei ole poneja mutta ei niistä mitään jättejäkään kasva.
Tuuli asuu Nurmakoskella Myrttisuolla ja Moira Latviassa Zenissä. Molempien kanssa saa touhuilla vapaasti ja kunhan tammoja aletaan ratsuttamaan, pääsee siihen mukaan.
Lilja on sitten melkein pien suokin mitoissa oleva tamma. Lilja on palailemassa mammalomalta joten kevyt tekeminen sopii sille. Lilja asuu Hallavassa.
-
Poni tämä ei kyllä ole, mutta Anja Hakso tarvitsisi Velholle apukättä ja/tai liikuttajaa, jos ratsastustapa vain synkkaa kimon kanssa.
Velho asustelee Myrttisuolla, joka on ihanan aktiivinen ja kiva, piirrospuolen suomitalli. Jos ei Velho inspaa, niin Myrttisuon porukkaan liittymistä suosittelen silti keinolla tai toisella
Geralt-issikka voisi myös kaivata toista ihmiskaveria, mutta se taaskin asustelee pienessä pihan yksityistallissa jonka "kenttäkin" on pelkkä naapurin Kimmon hiekkakuoppa.
Se ei siis varmasti puitteiltaan ole ehkä mitä haet.
-
-
Voi apua, mutta ei oo mulla oo vielä ponia... Ainut sivut saanut mötkyläkin on työsuomenhevonen Rigge. Mut esittelen silti Team Helannon. Kysessä on periaatteessa kahden turvallisuusalan henkilön ja toisen vaimokkeen yhteinen hanke. Daniel ja Topi olivat Helsingissä lähestulkoon aina ovipareina ja tekivät paljon yhteistyötä myös festareilla. Miehet perustivat jo Helsingissä asuessaan yhteisen Turvallisuusalan firman. Sofia eli Topin avovaimo työskenteli Helsingissä useammassakin baarissa ja yökerhossa baarimikkona ja DJ:näkin. Sofia on ollut heppatyttö jo pienestä pitäen ja autteli Helsingissä myös Lurkin liikutuksissa, kun pojat oli festareilla.
Muutto maalle eli noin kolmen tunnin ajomatkan päähän Helsingistä eli Vientareen kylään. Daniel remontoi isompaa omakotitaloa ja Aholat eli Topi ja Sofia muutti vuokralle. Sofia ja Daniel perusti hevostalouden firman, sillä molempia on aina kiinnostanut hevosten kanssa touhuilu. Tähän väliin Daniel on siis pää hahmoni ja Sofia sekä Topi ovat npc-hahmoja, jotka kulkee kyllä paljonkin mukana.
Tallirakennus löytyi Aittohaaran tilukislta, jonka pikkutalli oli täysin tyhjillään. Edullisen vuokraussopimuksen ansiosta (älyttömän rikas tilanomistaja, jota ei kuitenkaan liikoja kiinnosta kunnostaa talleja, mutta ei ole sitä vastaankaan. Lähinnä ehkä laiskuuttaan ei jaksa tilata remontti miehiä paikalle. Koska Danielillä ja Topilla molemmilla pysyy vasarat ja sirkkelit hallinnassa päättivät he yhteistoimin aloittaa tallin remontoinnin ja hieno fiksauksen. Suuria muutoksia talliin ei tarvine tehdä maalilla ja painepesurilla pääsee aika pitkälle.
Team Helantoon mahtuisi oikein hyvin yksi (oikeasti etsitään useampaakin) reipasta talliapulaista, jotka auttelisivat välillä päivä ruokinnoissa ja etenkin la ja su aamu ruokinnoissa, koska kaikki ovat ravintola-alalla niin aamut ovat hankalimpia. Toki on sovittu että Aittohaaran työntekijät hoitavat vkl aamun ruokinnat ja tarhaukset tarpeen tullen. Tosin joskus koko kolmikko käy jo kuuden aikoihin, kun pääsevät lähtemään töistä, vapauttamassa hevoset tarhoihin ja ruokkimassa. Yritys siis tuo maahan hevosia ja miksei ponejakin jos löytyy sopivan kokoinen ratsastaja (Daniel on tosi pitkä mutta höyhensarjaa painonsa puolesta ja ei Sofiakaan mikään poniratsastaja koe olevansa). Kyseessä tarinoihin painoittuva talli ja molemmat pitävät myös yksityistunteja tallin omilla hevosilla. Käytössä on Aittohaaran tilukset ja hieman ekstraa mitä ientareen alueelta sattuu löytämään.
-
Tarina- ja mysteeripelipohjainen Metkan talli on vielä vähän surullisen hiljainen paikka, mutta omaakin tarinointia tehostaisi ihanasti, jos tallilla pyörisi edes vähän muita harrastajia. Rauhallisessa suomalaisessa kylässä sijaitseva pienehkö ratsastuskoulu järjestää tunteja, ja osallistujien löytyessä myös kilpailuja ja leirejä tullaan varmasti pitämään jatkossa. Pelaamaankin pääsee mukaan, jos sellainen kiinnostaa ja pari muuta osallistujaa löytyy.
Poniksi voisin ensisijaisesti tarjota 139 senttistä huzulponitamma Esteriä. Tämän kivan kirjavan tamman kanssa pääsisi hoitajan roolissa ratsastamaan kerran viikossa itsenäisesti, kevyesti saa varmasti sopimuksen mukaan ratsastaa enemmänkin, ja tunneille / valmennuksiin osallistumalla Esterin voi myös toivoa vakituntiponiksi. Ei mikään osaavin, mutta helppoa koulua ja max 90 sentin esteitä tämän kanssa saisi halutessa kisatakin.
-
Heitän sulle yksityisviestiä!