Elokuva- ja sarjasuosituksia

• @meiju-k Anyone, anyone, anyone… 🎵

• Himoshoppailijat

@jp AAAAAAAAAA BLACK MIRROR!! Joo ekan kauden eka jakso ei oo katsomisen arvonen, mut siis niin hyvä sarja!! Mun lemppari on The White Bear ja ehkä se missä se tyttö menee sinne black museumiin?

You can run arounddd… 🎵

• Mä oon varmaan tänne ennen kirjoittanu mutta sarja mikä pitää katsoa on Santa Clarita Diet (netflix). Niin mahtava! 😄 Ei ehkä kuitenkaan niille jotka ei tykkää verestä yms…

• X-Files, X-Files, X-Files!

• Esteratsastajat

@Aleksandra itse en sinällään lasten/nuorten elokuvia rakasta, mutta sarjoista edelleen kertailen kyllä aktiivisesti Melukylän/Saariston lapsia, Marikkia (jonka just ostin 😊 ) ja Susikoira Roita sekä Eemeliä. Nuorten elokuvista löytyy montaa suosikkia, huomenna siivouspäivä niin voin antaa jotakin suosituksia jospa sattuisi eteen vaikka semmoisiakin mitä et ole nähnyt 😄 löytyy toki aikuistenkin ja vanhempien nuorten (+16) elokuvia varmasti suosikeista, josko niistä joku koppia saisi 😄

• Himoshoppailijat

Oho hups oisin voinu vaikka mitä suositella. No mutta (järjestyksessä):

1. Orange is the New Black
      Varmaan 99% ihmiskunnasta tietää mikä on OITNB mutta, se on naisten vankilaan sijottuva TODELLA HYVÄ sarja. Netflixistä vain ja ainoastaan! 6/5
    2. Black Mirror
      Mainitsen uudestaan koska se todellakin ansaitsee sijan heti tokana. 6/5
    3. Violet Evergarden (anime)
      Tosi kaunis ja koskettava. Sota on juuri loppunut, ja entinen taitava sotilastytyö (14v) tahtoo tietää, mitä rakkaus tarkottaa. 5/5
    4. The 100 (suomeks Eloonjääneet)
      Avaruusscifisarja taas kerran. Ydinsodan tuhoomalla radioaktiivisella maailmalla ei voinu elää joten ihmiset läks avaruuteen, asumaan ”Arkille”. Arkista alko loppumaan happi, joten nuorisorikollisia lähetettiin maahan, jotta saatiin tietoon, onks maailma elinkelponen. 4/5! En oo saanu vielä kyllä katottuu loppuun :DD
    5. 3%
      Jossakin vähä köyhemmässä paikassa/maailmassa on semmone laitos, joka testaa ihmisiä ja 3% pääsee paratiisisaarelle. Suosittelen, mut oon kyl tosi alussa. Tähän asti 4/5

• WESTERNRIDERS

@Aleksandra, minä sain hankittua itselleni juuri Peukaloisen retket koko DVD-kauden! En ole vielä kerennyt aloittamaan, mutta tiedän jo valmiiksi, että ❤ Keräilen muutenkin lapsuuden lempisarjoja talteen itselleni (90-luvulla vain tuli parhaat lastenohjelmat, siitä ei pääse mihinkään), mm. Kaukametsän pakolaiset löytyy sekä Alfred J. Kwak (Muumien lisäksi ofc). Tontut ja Vili Vilperinkin haluaisin, mutta niiden saaminen onkin vähän mutkikkaampi homma…

Oletteko te katsoneet näitä lapsena ja kenties vanhempana uudestaan (suosittelen!) tai tykkäsittekö kenties vielä jostain muusta lastensarjasta?

Asiasta seuraavaan: Olenko ainoa, jota ei yhtään nappaa Orange Is the New Black? Tuntuu, että vähän kaikki fanittavat sitä, mutta huh huh mikä sarja 🙄

• Esteratsastajat

@Alexiina-C jos on Helsinkiin menoa niin siellä oli lasten kirjakaupassa myynnissä edullisesti noita dvd, oli muistaakseni ainakin Vilperi ja Kaukametsän pakolaiset. Maailman ympäri oli kanssa, tuli noista mieleen 😄 Niin ja en oo kanssa katsonut tuota Orange-sarjaa, ei innostanut esittely niin jätin katsomatta kokonaan.

• Suomenhevoskasvattajat

@alexiina-c et ole ainoa! Miä yritin kattoa sitä silloin kun kaikki veljestä kavereihin hehkutti sitä, mutta en ikinä päässyt neljättä jaksoa pidemmälle 😄

Mutta siis, lapsuuden sarjat oli ihan huikeita (nuo nykyajan lastenohjelmat ei vaan nappaa, kun nyt on yrittänyt pienen siskontytön kanssa niitä katsoa)! Tontut etenkin ❤ En nyt äkkiseltään kuitenkaan osaa mitään parhaita eritellä, mutta monta kivaa oli noissa 90-luvun & 2000-luvun alun lastiksissa 😄

• Onko kukaan katsonut The Handmaid’s Talea? Suosittelen! Pysäyttävä sarja, pistää todella miettimään.

• Himoshoppailijat

Ainiin kannattaa kattoo semmone leffa ku The Push. Sellanen dokkari, jota valmistellaan vissiin monta kuukautta aiemmin, ja niihin koe-henkilöisiin luodaan sellasilla näyttelemillä hahmoilla side, eli niin et ne “tuntee” toisensa. Sattuu vähä kaikkee, mutta tarkoituksena olis saada se koe-henkilö “tappamaan” toinen ihminen, eli se siis lavastetaan täysin. Mulla ei tullu semmosta et olisin hirveesti miettiny ja pähkäilly ja oivaltanut, mutta onhan se ny mielenkiintonen! (Netflixistä)

• WESTERNRIDERS

@saippua Siis hetkonen, onko tämä se Derren Brownin juttu?

@Enni, nykylastenohjelmissa ja elokuvissa, ainakin suomidubeissa (mitä olen nähnyt), tuntuu olevan isoimpana ongelmana lasten aliarvioiminen. Kamalaa lässytystä ja mussutusta, ohjelmissa (lapsille) puhutaan kuin vähä-älyisille idiooteille. Ei mitään järkevää sisältöä… Että pistää vihaksi, suoraan sanottuna. Kai niitä joitain poikkeuksia on, mutta eipä heti tule mieleen (My Little Poniesieta tosin on paljon kehuttu?).

@Jannica, ooh ooh, kiitos vinkistä!

• Himoshoppailijat

@alexiina-c Kyllä on!

• WESTERNRIDERS

@saippua Se on hyvä, mutta jotenkin toisaalta aika järkyttävä… Se subliminaalisen ohjelmoinnin voima, jos ihmisellä on heikko mieli - vähän arveluttaa mihin kaikkeen väärissä käsissä ja huonoissa intentioissa tuollainenkin voi johtaa 😕 * foliohatut päähän *

Derreniltä on paljon kaikkea mielenkiintoista, myös mm. Apocalypse kannattaa katsoa.

• Esteratsastajat

Voi vitsit, pakko kyllä tänään koota tänne omia suosikkeja, jospa niistä saisi muutkin koppia 😄 (ja vois katella niitä tekstien kirjoituksen ja nj tuomaroinnin ohessa tänään nyt kun mulla viimein on TELKKARI 😮 )

• @alexiina-c said in Elokuva- ja sarjasuosituksia:

@Enni, nykylastenohjelmissa ja elokuvissa, ainakin suomidubeissa (mitä olen nähnyt), tuntuu olevan isoimpana ongelmana lasten aliarvioiminen. Kamalaa lässytystä ja mussutusta, ohjelmissa (lapsille) puhutaan kuin vähä-älyisille idiooteille. Ei mitään järkevää sisältöä… Että pistää vihaksi, suoraan sanottuna. Kai niitä joitain poikkeuksia on, mutta eipä heti tule mieleen (My Little Poniesieta tosin on paljon kehuttu?).

Tämä. Tosin en lapsenakaan tykännyt katsoa sellaisia kovin simppeleitä sarjoja, mutta vähemmän niitä silloin olikin. Omia suosikkeja oli Kaukametsän pakolaiset ja Hopeanuoli. Muistan myös tykänneeni sellaisista kuin Nooan saari, Bambukarhut, Alfred J. Kwak (meillä ois tää sarja ulkosella kovolla, mutta se taitaa olla kärsänny </3) ja Peukaloiset retket. Niin ja ne wanhat My Little Ponyt oli symppiksiä, uudet imo ihan arsesta. 😄 Mutta mielipiteeni voi johtua noin yleisesti ottaen siitä, etten tykkää laisinkaan uusien MLP:tten (lelujen enkä animaation) ulkonäöstä.
    Toisaalta mie fanitin jo alle kouluikäisestä saakka mun vanhempien suosikkeja, mitä sillon nyt oli Kotikatua, Hovimäkeä ym. ja tuijottelin päivästä toiseen vanhoja suomifilmejä, joten ehkä mulla oli vaan vähän erilainen maku. 😂

Tämän päivän suosikkeja:

• SARJAT: Sons Of Anarchy, Game Of Thrones, Sex And The City, Syke, Criminal Minds, The Killing, The 100, Outlander, Gotham, NCIS, Veronica Mars, Skam, Reign, Frontier, Sherlock, Skins, Pretty Little Liars, Supernaturals, True Blood, Vampire Diaries, Revenge, Bones, Lie To Me, Shameless, Riverdale, Scorpion, Shooter, Karjalan Kunnailla, Heartland

Mun ultimate lemppari elokuva on Jurassic Park. Ja katon ihan hemmetisti elokuvia, mutta muutamia ihan suosikkeja mainitakseni…

• LEFFAT: X-Men (kaikki), Harry Potter (kaikki), Bury My Heart At Wounded Knee, Memoirs Of A Geisha, Transformers (kaikki), Hunger Games (kaikki), Lord Of The Rings (kaikki)… en tiiä, ei nyt ihan kauheesti tule edes mieleen mitään.

Sitte semmoset minisarjat kuin Pride And Prejudice , Godless, Into The West ja North And South kuuluu semmosiin joita tulee aina välillä katsuttua uudestaan. Ja dokkareita katselen myös paljon, lähinnä Netflixistä tosin kun oon tosi huono seuraamaan telkkaria.

Yleisesti ottaen historialliset sarjat, rikossarjat ja draamailu on mun pala kakkua. Sivussa menee sitten vähä tommosta hömppää kans.

• Esteratsastajat

@serena katselin itse kanssa pienenä vanhoja suomifilmejä, erityisesti Suomisen perhe oli ihana ❤

• WESTERNRIDERS

@serena Näin juuri.
    Nooan saari ja Bambukarhut, oijoi! Minäkin katselin muksuna vanhempien kanssa Kotikatua ja Hovimäkeä, olivat ihan lempparisarjoja 🙂 Sitten oli vielä jokin suomalainen sairaalasarja, jonka nimeä en tosin enää muista…? Mielikuva on jotenkin jäänyt, että siinä kuvattiin mestaa aina välillä (tai alussa) ulkoa ja se oli punatiilinen rakennus, jossa kasvoi köynnöksiä/ruusupensaita?

Revenge oli muuten ihan mahti sarja! Tykkäsin tosi paljon kanadalaisesta Emily VanCampista.

• Piirrosharrastajat

@alexiina-c Alfred J. Kwak ❤ mun nimimerkkinikin tulee suoraan päähenkilön toisesta nimestä, vähän muunneltuna vain. 😄
    Itse tosiaan rakastan piirrettyjä ja muita järkeviä lastenohjelmia, etenkin noita mitä on tullut penskana katsottua. AJK, Disney-leffat, Prätkähiiret, Ankronikka, He-Man etc. Ja nyt viimeisimpänä aloin katsomaan Netflixistä Marvelin piirrettyjä, uusimman Avengers-elokuvan innoittamana… 😀
    Muutenkin piirrän paljon ja opettelen 3D-mallinnusta itsekseni joten piirrettyjen katsominen on vain eduksi omien taitojen kehittämiseksi.

• @alexiina-c En muista mimmonen intro oli, mutta ainakin semmoinen suomalainen sairaalasarja kuin Ihmeiden Tekijät tuli joskus ysärin alussa.

0

965
Users

12.8k
Topics

237.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.