VRL:n taakse yhdistys: PERUSTAMISKOKOUS

• ♞ Puoliveriharrastajat

@vibaja juuri tämän takia asialle pitäisi jotain tehdä ja nopeasti. :slight_smile: Monet haluavat varmasti auttaa mutta harva on valmis ottamaan vastuuta.

• ♞ Puoliveriharrastajat

Kuten nekota tuossa mainitsi, olen valmis ottamaan tästä yhdistyksen perustamisesta nyt vetovastuun, jotta saadaan yhdistys pystyyn ja VRL:lle ainakin lisäaikaa.

Marsu on ehtinyt koota jo oikein hyvän pohjan joten perustamiskokous on mahdollinen vielä ainakin tämän vuoden puolella. Kokouksen paikaksi vaihtuu todennäköisesti Helsinki mutta etäyhteys on edelleen mahdollinen. Mukaan on lupautunut sen verran ihmisiä että yhdistys saadaan perustettua kunhan säännöt yms. on kunnossa.

En tällä hetkellä ehdi osallistua keskusteluun tämän paremmin, mutta palaan asiaan viimeistään huomenna 🙂

• Mikäli nyt tulkitsin tänään Linessä käytyä keskustelua oikein, enkä jättänyt mitään huomiotta, niin puheenjohtajan, varapuheenjohtajan ja sihteerin hommiin oli vapaaehtoisia, vielä rahastonhoitaja puuttuisi. Vaikka näistä päätetäänkin vasta perustamiskokouksessa, mun mielestä on ihan hyvä että hommiin on ilmoittautunut vapaaehtoisia “jos kukaan muu ei halua” -periaatteella.

• Raviharrastajat

Itsellä olisi intoa olla mukana tuossa yhdistyksessä (muutenkin kuin “maksumiehenä”), mutta pelkään, että mulla tulee kokemuksen puute vastaan tuossa vastuuasiassa ja ketuttaa ihan vietävästi 😕

• ♞ Puoliveriharrastajat

@Milja-H. en usko että kokemuksen puute on mikään ongelma, ei mullakaan hirveästi kokemusta ole, mutta kun on valmis opettelemaan ja vaikka kysymään muilta neuvoa, niin varmasti pärjää. :slight_smile:

• Ei yhdistyshommat kauheasti vaadi mitään, suurin homma on rahastonhoitajalla, jonka joutuu huolehtimaan laskujen jne maksusta ja sihteerillä jäsenien hyväksynnän ja kokouskutsujen lähettämisen kanssa.

Kyllä siitä selviää oikeastaan kuka vain. Itse olan koirapuolen yhdistyksessä ollut sekä rahaston hoitaja että sihteeri yhtä aikaa 🙂

• Mä osallistun perustamiskokoukseen etäyhteydellä ja voisin varmaan olla myös sihteeriehdokas. Kokemusta ei ole, mutta apua löytyy kuitenkin lähipiiristä ja varmasti täältäkin.

• @Milja-H. said in VRL:n taakse yhdistys: PERUSTAMISKOKOUS:

Itsellä olisi intoa olla mukana tuossa yhdistyksessä (muutenkin kuin “maksumiehenä”), mutta pelkään, että mulla tulee kokemuksen puute vastaan tuossa vastuuasiassa ja ketuttaa ihan vietävästi 😕

Mä olen mukana samalla logiikalla, kiinnostusta on olla mukana muutenkin kuin rahallisesti, vaikka kokemusta ei olekaan, ei mulla ole elämää pikseliponien ulkopuolella ja VRL on ihan mun ykkösjuttuja harrastuksen suhteen XD

• Virtuaalikoirat

Lainaan itseäni, mutta suosittelen ottamaan yhdistyksessä huomioon myös tuossa mun viestissä mainitut asiat, ettei tarvitse maksaa isoja summia ns. tyhjästä. :slight_smile:

Ping @Marsupieni, jos satut käymään täällä.

@Timberwolf said in VRL:n taakse yhdistys: PERUSTAMISKOKOUS:

Catia ihan mielenkiinnosta (kun sinulla näyttää olevan Marsuun yhteys 😅 ), millaiset nuo virtuaalipalvelimen tiedot ovat? Olisiko kannattavaa kilpailuttaa palvelimen tarjoaja? Millaiset tekniset vaatimukset VRL:llä on; olisikohan mahdollista vaihtaa omasta virtuaalipalvelimesta tavalliseen webhotelliin, jolloin hintalappua voisi saada alemmas? Mitä sivujen taustalla ylipäätään pyörii, muuta kuin PHP ja MySQL?

Karvaturrit.net oli samantyyppisen ongelman edessä pitkään ja pelkkä webhotelli maksoi vuodessa lähemmäs 300 e. 😬 Koska foorumi ei ole yhtä aktiivinen kuin huippuvuosinaan, pystyttiin laskemaan vaatimuksia ja nyt kustannukset ovat reippaasti alle 100 e/v ja forkka toimii kuin junan vessa pienemmistä spekseistä huolimatta. :ok_hand_tone2: VRL:n kohdalla speksien laskeminen ei varmaan tule kyseeseen, mutta kilpailutus ei maksa mitään.

Sitä siis ajattelen, että tekniikka on kehittynyt ja tällä alalla on tullut enemmän kilpailua, eli sopimuksen päivittäminen tähän vuoteen voisi olla kokeilemisen arvoinen veto, jos sitä ei ole päivitetty toviin.

• ANONYYMI KYSELY liittyen VRL:n taakse perustettavaan yhdistykseen, jonka avulla voidaan kartoittaa yleistä mielipidettä asiasta sekä mielipiteitä pohdittavaksi. 🙂

• Sekalaisen sakin omistaja

Huonoimmassa tapauksessa ei koko harrastusta, jos suurin osa päättäisi lopettaa VRL:n mukana…

Mä tuuppaan itseni tähän, vaikka avuksi voin olla vain rahan suhteen.

• Jos nyt yhdistykseksi saadaan niin pitäisköhän alkaa “markkinoimaan” paremmin? Mulla on muutama markkinakikka taskussa, mutta voin niistä kertoa sitten paremmin kun tämä projekti saa tuulta purjeiden alle. Mie oon myös kiinnostunut olemaan yhdistyksen toiminnassa mukana.

• Hienoa, että tämä etenee! Tulen mahdollisesti paikan päälle perustamiskokoukseen, mikäli aikataulut sopii. Elämäntilanne on nyt sellaisessa muutoksessa, että täytyy harkita olisiko aikaa lähteä muuten kuin rahallisesti toimintaan mukaan.

• ♞ Puoliveriharrastajat

Kiitos yleisesti kaikille vastanneille ja mahtavaa jos yhdistykseen osallistuminen tavalla tai toisella kiinnostaa 🙂

@Timberwolf varmasti on mahdollista kilpailuttaa palvelin, jos se katsotaan tarpeelliseksi. Itse on ole myöskään nykyisen VRL:n koodeihin yms. perehtynyt ollenkaan, joten sinänsä noihin teknisiin kysymyksiin on hankala vastata. On myös otettava huomioon se, kuinka iso (ja riskialtis) homma olisi siirtää VRL palvelimelta toiselle. Hyvä ajatus siis, mutta mitään hätiköityä ei kannata lähteä tekemään asian suhteen.

@Oona yhdistys mahdollistaa kyllä rahan keräyksen ja esim. sponsorien hankkimisen ja siihen kaikki ideat ovat tervetulleita. Nyt ensin on kuitenkin keskityttävä siihen, että paperihommat saadaan eteenpäin ja yhdistys viralliseksi. Sen jälkeen on mahdollisuus keskittyä muihin asioihin.

• WESTERNRIDERS

Kokoukseen tulo kiinnostaa myös, mutta veikkaan että töiden vuoksi en pääse paikalle. Millä tuon etäyhteyden saa? Siis mikä ohjelma on käytössä. Mulle tuo on vieraampi asia, mutta varmasti saisin asian kuntoon 😄

Minä olen valmis olemaan mukana niin rahallisesti kuin mahdollisesti hallituksessakin ainakin jäsenenä.

• ♞ Puoliveriharrastajat

@KatariinaK ollaan mietitty etäyhteyteen Skypeä. Siinä on maksimiosallistujamäärä mun käsittääkseni 25, mutta toivotaan että se riittäisi. Ellei jollain ole ehdottaa jotain vielä toimivampaa keinoa.

• Suomenhevoskasvattajat

Miua kiinnostaa myös lähteä mukaan vähintäänkin rahallisesti ja kenties muutenkin. Perustamiskokoukseen miulla ei todennäköisesti ole mahdollisuutta päästä paikalle, mutta ehkäpä etäyhteydellä, toki riippuu milloin/mihin aikaan kokous lopulta järjestetään :slight_smile:

• ♞ Puoliveriharrastajat

Yritetään saada mahdollisimman pian päätettyä esim. kaksi tai kolme päivämäärävaihtoehtoa, joista valitaan sitten se joka sopii useimmalle. Varmaan realistista on, että kokous päivämäärä menee joulukuun puolelle. Kuten mainittu jo aikaisemmin, niin kokouspaikka on Helsingin keskustassa (todennäköisesti mahdollista saada yksi toimistotila käyttöön) ja etäyhteysmahdollisuus järjestetään.

Edit/ Jos kokous järjestetään mainitsemassani toimistotilassa niin kokouksen aika olisi todennäköisesti illalla klo 19->

Ja tasapuolisuuden nimissä laitetaan nyt tännekin meidän Line-ryhmän tämäniltaiset keskustelut, kun niitä ht.netin puolella vaadittiin julkisiksi:
    https://pastebin.com/K5gs068x

• Itsellä ei aika yhdistyspuolella mukana toimimiseen riitä, mutta esim. domain-laskun maksamiseen olen kyllä valmis osallistumaan aina jollain summalla omien varojeni rajoissa! :slight_smile: Kiva olisi pitää VRL toiminnassa jatkossakin. Kävin myös vastailemassa kyselyyn!

• Virtuaalikoirat

@Otterley said in VRL:n taakse yhdistys: PERUSTAMISKOKOUS:

@Timberwolf varmasti on mahdollista kilpailuttaa palvelin, jos se katsotaan tarpeelliseksi. Itse on ole myöskään nykyisen VRL:n koodeihin yms. perehtynyt ollenkaan, joten sinänsä noihin teknisiin kysymyksiin on hankala vastata. On myös otettava huomioon se, kuinka iso (ja riskialtis) homma olisi siirtää VRL palvelimelta toiselle. Hyvä ajatus siis, mutta mitään hätiköityä ei kannata lähteä tekemään asian suhteen.

Siksi mä niitä teknisiä tietoja ja vaatimuksia oon täällä kysellytkin. 😄 Tää on taas tää “aika ei riitä mihinkään suurempaan, MUTTA” -mantra, jota voin omalta osaltani jatkaa lupautumalla toimimaan “asiantuntijan” roolissa tarvittaessa. Mä kropaan töissä melko lailla päivittäin virtuaalipalvelimia, joilla pyörii juurikin erilaisia nettisivuja eri kokoonpanoilla, joten musta VRL:n siirto ei kuulosta kovin mahdottomalta tai edes erityisen haasteelliselta. 😅 Työlästä se voi kyllä olla, mutta riippuen taustalla pyörivistä sovelluksista arvioisin riskit melko maltillisiksi.

Esimerkkinä vaikka tuo Karvaturrit.netin siirto, josta foorumin siirto käsityönä vei ehkä puolisen päivää ja version päivittäminen kahden ison pääversion yli neljässä vaiheessa + uuden ulkoasun tekeminen vanhan pohjalta vei vajaat kaksi päivää. Nyt en edes puhu mistään täysistä työpäivistä, vaan jaksamisen ja motivaation mukaan tehtynä. 😄

Mitään varmaa ei voi tietenkään sanoa, kun ei ole nähnyt koodeja saati saanut ketään asian tiimoilta kiinni, mutta ehdottomasti se kortti kannattaa katsoa ensimmäisten joukossa. Kuitenkin koko yhdistyksen hintalappu kohoaa varmasti lähelle 500 euroa heinäkuun laskuun mennessä (lasku, perustamismaksu, muut yhdistyksen pakolliset kulut…), joten jos sen virtuaalipalvelimen tai webhotellin kuluerää saisi edes satasen pienemmäksi, puhutaan melko huomattavasta säästöstä.

Toivottavasti kukaan ei nyt kivitä, mutta tässä vaiheessa olisi kyllä ensiarvoisen tärkeää saada yhteys myös Marsupieneen. Hän on käynyt Keskustassa viimeksi neljä kuukautta sitten ja jos kaikkein pahin mahdollinen tapahtuu, eli häntä ei saada kiinni ajoissa, kaikki yhdistykseen liittyvä työ tulee olemaan turhaa. Kannattaisi varmaan varmistaa jo ennen kuin yhdistystä on edes perustettu, että palvelin saadaan siirrettyä yhdistyksen nimiin mahdollisimman pian perustamisen jälkeen. Jos saatte kiinni, mitä nyt tarkoitan. 😅 Kaikkein helpoimmin tämä varmaan onnistuisi, jos Otterley ja Marsupieni voisivat puhelimitse/whatsappilla/younameit sopia asiat suoraan. Näin Marsupieneltäkään ei kuluisi kamalasti sitä vähissä olevaa aikaa, kun voisitte kommunikoida reaaliajassa suoraan toisillenne.

12

1.0k
Users

13.7k
Topics

261.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.