Horse Reality (sim-game)

• Jiihaa! On niitä suomenhevosia odotettukin, nyt pitää laittaa suunnilleen kaikki myyntiin, että on sitten tilaa hamstrata 😄

• Jos jotain kiinnostaa tutustua uuteen vastaavaan peliin kuin tää HR niin tässä vinkki vitonen https://oxer2oxer.com/
    Beta versio julkaistu ihan äskettäin eli todella alkutekijöissä koko homma. Etusivulla aika kiva lyhyt selostus millainen peli kyseessä 🙂 Jos innostutte kokeilemaan niin laittakaa teijän referraajaksi (mikähän tän suomennos olisi? Suosittelijaksi? 😄 ) numero 5 niin sinä ja minä saadaan molemmat palkinnoksi valmiiksi täyteen treenatut hevoset joilla pääsee heti kisaamaan isoimpiin luokkiin ja niistä tottakai voittaa paremmin rahaa 😉

• Mä löysin hiljattain mielenkiintoisen alphavaiheessa olevan pelin, Noble Horse Champion. Hevoset on ihan älyttömän hienosti piirretty ja hevosten hoito tapahtuu hauskasti pelimäiseen tyyliin (eli esim hiirellä vedät harjan hevosen päälle harjataksesi sen). Peli on todella keskeneräinen, mutta sillä on valtavasti potentiaalia jo nyt. Harmi vain että värit ei taida periytyä realistisesti.

Myynnistä löytyy kanssa oldenburgia, traksua, andalusialaista, norikeria ja welshiä.

Sit jos joltain löytyy myynnistä traksuja väreissä splash tai roan, niin mä katselisin mielelläni.

• Suokit tulloo 😍

• Tarinaheppailijat

Tuli joo suokit. Ostin 12 suokkia ja lopulta 10 niistä oli tosi paska rakenteisia mitä en taho. Vähän nyt kyllä kyrpii. En oo enää niistä niin innoissan ku mitä vielä olin ennen ostelua 😄

• @natalia Ainakin sulla pysy järki tallella. Mua jäi harmittaan et en löytänyt voikkoa Euroopasta niin ostin sieltä sit ihan hulluna foundationista eikä löytynyt vieläkään. Ehkä mä vaan luovutan, ootan että hinnat tipahtaa niin haen sit marketista.

Kätevää kun voi ostaa ja myydä noita resursseja niin lähti mopo vähän käsistä. Mä just laskin et oon ostanut yhteensä 350 suomenhevosta foundationista ja vaan murto-osa on ollut kelvollisia 😂 Silti oon löytänyt vaan kaksi voikkoa tammaa, kaksi päistärikköä ja muutaman kimon. Ihan hullun hommaa.

Norikereiden kanssa kävi sama, aluksi olin hienosti sortumatta sit vaan repsahdin. Sama käy varmaan jokaisen uuden rodun kohdalla mut suokeilla kävi vähän pahemmin kun 99% on rautiaita ja mä en tykkää pelkästä rautiaasta.

• Tarinaheppailijat

@hm herranjumala 😂 värikirjo oli kyl kans tosi yksipuolinen joka ärsyttää koska oikeesti ihan jäätävä määrä täysin merkittömiä rautiaita
    Ei mua haittaa perusvärit mut sais siellä olla vähä jotai merkkiä päässä tai jaloissa. Ehkä mieki luovutan hetkeksi ja keräilen taas rahaa ennen uutta yritystä 😄

• Mä kans ootin innolla suokkeja ja oon kyllä vähän pettyny. 😕
    Hevosilla tooooosi paljon averagea ja below averagea + tuo yksivärisyys.
    Muutaman ostelin, mutta myin heti pois, kun rakenne on niin huono.
    Okei yhen jätin (SW1 | 2VG 7G 3A | GP636) 😀

Mistä noita foundation ticketejä saa ostettua? 🙂 Löydetty!

• Tarinaheppailijat

Pettymys on joo. Mikähä sit suokeilla on muka hyvä rakenne kun on niin paljon averagee ja below averagee. Taas ostettu useampi kymmentä suokkia ja niistä vaan murto osa jäi itelle. Menee iha sairaasti rahaa hukkaan.

• Ihan hullulla munkilla eka (!) foundationista ostamani suokki oli tamma, 2 VG 1A ja kokonais-GP 700. Sen jälkeen toista sataa foundation-varsaa ovatkin olleet enemmän tai vähemmän pettymyksiä. Joo, rahaa on mennyt ihan hulluna kun aika iso osa ostetuista varsoista on sellaisia ettei niitä kehtaa edes myydä vaan menevät suoraan retireen. Väreistä olen onnistunut pyydystämään jo kaikki (G, RN, CR, Z, SW1).

• Mikä tän pelin idea oikein on 🤔

• @Yada Lyhyesti sanottuna hevosten kasvatus, jossa mennään realistisuus edellä 🙂 Pelissä on ihan oikea värigenetiikka, hevosen kasvaminen kestää noin kolme kuukautta irl aikaa täysikasvuiseksi ja yleensä kasvatuksen tavoitteena on joko värijalostaa, kasvattaa mahdollisimman hyviä hevosia esimerkiksi kouluratsastukseen tai keskittyä vaikka vaan geneettisen potentiaalin kehittämiseen tai kasvattaa mahdollisimman hyvärakenteisia hevosia. Tai vaikka kaikkia.

Peli on vielä uusi ja uudistuksia tulee jatkuvasti, esimerkiksi uusia rotuja ja tulevaisuudessa tulee myös uusia ratsastuslajeja, kuten laukkaratsastus. Peliin voi olla alkuun vaikea päästä mukaan, jokaisella rodulla on omat statistiikka millainen on hyvä hevonen, jokaisen rodun GP ja statsit vaihtelee. Esimerkiksi quarterit sopii lännenratsastukseen, trakehnerit esteille/kouluun/kenttään (riippuen mihin suuntaan niitä kasvattaa). Jokaisessa rodussa on myös poikkeuksia, esimerkiksi joku quarter saattaa olla hyvä hyppäämään ja toinen taas ei (tämä oli nyt kärjistetty kommentti).

Mä autan mielelläni ja jos englanti taipuu niin foorumilta löytyy rutkasi ohjeita aloitteleville pelaajille 🙂 Peli on simppeli kunhan vaan siihen pääsee ensin mukaan. Ja muihin hevospeleihin verrattuna hyvin hidastempoinen, esimerkiksi tamma kantaa varsaa noin kaksi viikkoa jota ei voi nopeuttaa. Hevosen kasvamista voi taasen nopeuttaa.

Wikistä löytyy myös kattavasti tietoa, mm. rodut mitä pelistä löytyy.

Mä muuten oon luopumassa welsheistä ja andalusialaisista, kaikki löytyy myynnistä. Siellä on myös jokunen trakehner, noriker ja yksi kladrub orivarsa (jonka GP on 701, Eeaa). Ja jos etsii oikeasti hyvää andalusialaista niin Altanerosta kannattaa käydä huutamassa, se kuuluu tällä hetkellä rodun viiden kärkeen (GP siis) ja kantaa lisäksi pearlia.

Jos esteille taas etsii hyvää hevosta, niin myynnissä olisi trakehnervarsa (tamma) jonka SJ on 423 (400 on sellainen mitä pidetään yleisesti hyvänä trakehnereilla) ja kantaa päistärikköä. Siitä on jo yksi tarjous tullut ja huomenna on viimeinen tilaisuus tarjota.

• @hm Kiitos paljon kattavasta vastauksesta! Pitää heti mennä tsiigailemaan minkälainen peli kyseessä ja ehkä jopa aloittaa pelaaminen 😄

• Tarinaheppailijat

kellään voikkoa mustangioria hyvällä rakenteella (ei averageja, väh 4VG) ja hinta ei hivo pilviä?

• Selittäkää joku mulle mikä tuo foundation sale on? Englanti kyllä taipuu, mutta tuo nyt ei vaan uppoo mun kaaliin 😂

• @Shannon Delta Pointsien alennuskampanja

• No miks siihen on sekotettu tuo foundation sitten? 😅 Mikä foundation hunt? En löytänyt foundationista mitään, mikä liittys tuohon.

• @Shannon koska 30.1 julkaistiin uudet foundation hevoset eli osa pelaajista metsäästää sieltä uusia helmiä. Foorumilla on uutispostaus aiheesta

• En enää oo niin pettynyt noihin suokkeihin 😁
    Oon pitäny sellasia hevosia joilla on max 3 averagea (normivärisillä vähemmän).
    Below average hevosia en oo pitäny ollenkaan.
    GP:hen en oo kiinnittänyt mitään huomiota.
    Parhaat löydot on orivarsa: SW1 | 4VG/8G | 625 & tammavarsa: SW1 | 3VG/9G | 678.

Ensimmäinen suokkivarsa (tamma) on syntymässä kolmen päivän päästä ja toivon, että rakenne on sellainen että sen voi itse pitää 😄

Sen sanon että uudet foundation hevoset on ihan kamalia, yritin löytää uutta traksu tai irkku tammaa, mutta pitänee jatkaa kasvatusta noilla nykyisillä suvullisilla.

Ja voi että noiden joidenkin suokkien nimiä 😀 😬
    …Toki ymmärrettävää kun eivät suomalaisia ole, että nimet on mitä on…
    Mutta jää kyllä käyttämättä orit Sunshine yms…

• Luovun oldenburgeista joten kaikki myynnissä 🙂 Kaikki suorahinnoilla.

Mun suokit kasvoi vasta hiljattain aikuisikään, sain kaikille basic trainingit täyteen joten ikäännytin ne siitä aikuisiksi. Toistaiseksi aion keskittyä vain hyvään geneettiseen potentiaaliin ja hiljalleen lähteä kehittämään rakennetta paremmaksi. Kaikki below averaget oon karsinut pois. Väreistä mulla on edustettuna vaan voikko, mutta kyllä niitä värejä ehtii sitten kerätä kun rakenne ja GP paranee jalostuksen myötä.

Mä otin hiljattain issikat mukaan ja mua harmittaa miten huonosti niiden GP ja rakenne on jakautunut. Jos on hyvä rakenne niin sitten GP on huono ja jos GP on hyvä niin rakenteessa on belowia ja paljon averagea.

3

976
Users

12.9k
Topics

240.5k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.