Horse Reality (sim-game)

• Mä oon kyllä valmis maksamaan vähän enemmän, jos ostan jonkun vähän laadukkaamman hevosen, mut astutushinnoissa oon kauheen nirso. En tuu varmaan ikinä maksamaan sitä 10k mitä jotkut pyytää ja 150DP tekee jo hyyyvin tiukkaa.

• @screwdriver
    Ei se pelkkä rakenne minua ainakaan vielä lämmitä, pitää olla hyvä Total GP, mieluummin yli 670 ja sitten on plussaa jos on vielä jokin erikoisväri. Jos kaikki nämä osuvat kohdilleen, niin olen valmis kaivamaan tililtä alimpiakin, muuten en.
    En ole toistaiseksi hirveästi panostanut rakenteeseen, on paljon hevosia joilla on pelkkää goodia, joillain jopa ehkä muutama average seassa. Enemmän olen katsonut GP:tä ja tottakai vähän myös väriä, mutta nyt ajattelin että voisi sitä rakennettakin vähän parannella. Olen hissukseen myymässä pois muita rotuja, quarterit jätän ja siksi olen ollut ostokannalla. Ja tapojeni vastaisesti myös huutanut hevosia, yleensä haluan ostaa hevoseni suoraan ja järkevällä hinnalla. Tuo sadan tonnin quarter-tamma vain oli sellainen että olisin tosiaan sen halunnut ja huutokaupan päätös oli todellakin joskus aamuyöstä Suomen aikaa, niin päätin tehdä riskivedon hinnan kanssa. Ei nyt vaan onnistunut, kun joku toinen halusi sen yhtä pahasti.

• Nyt kyllä ärsyttää vähän normaalia enemmän. 7VG 5G orista ja 3VG 9G tammasta 2VG 10G orivarsa…

• Tottakai monella tavalla voi kasvattaa, mutta jos ne omat kasvatit eivät vaan käy kaupaksi niin niissä on muiden mielestä silloin jokin vialla. Oli se sitten väri, rakenne tai gp mitä kasvattaa.

Pelissä on niin paljon hyviä hevosia jokaiselle osa-alueelle tarjolla, että keskinkertaisia tai heikkoja ei vaan kannata pitää myynnissä ja yrittää päästä pilkkahinnalla eroon.

• mä: nyt vähennän heppoja ku on niin paljon turhia ja säästän rahaa että voin alottaa yliopisto-opinnot
    myös mä: vitsi ku kivoja myynnissä

• Jos joku haluaa taadun väritakuun niin SW1SW11 trakehnertamma Ramona myynnissä. En osannut sille heittää suoraa hintaa, joten siksi huutokauppa mutta tästä otan toki myös tarjouksia vastaan 🙂

Myynnissä myös muutakin. Löytyy voikkoa, tobianoa, päistärikköä ja splashia, ehkä jokunen normaalivärinenkin.

• ♞ Puoliveriharrastajat

Pitkästä aikaa kirjauduin sisään ja jouduin aloittamaan ihan alusta 🤷 Haluaisitteko vähän valaista, millainen on hyvä hevonen ja mitä esim. VG ja G(?) -arvot tarkoittaa? +miten ihmeessä saan kerättyä tarpeeksi rahaa noihin opiskeluihin 😅

• @amy
    Hevosella on siis nuo rakenne-kohdat, 12 kappaletta, löytyvät achievements-tabin takaa. Issikoilla on 2 enemmän, töltti ja passi. VG on lyhenne very goodista eli oikein hyvästä, se on toki se tavoitelluin. G on good, A average ja BA below average, ne näkyvät kyllä tuossa Conformation-otsikon alla ihan niineen, eivät lyhennettyinä mutta helppouden vuoksi paljon käytetään noita lyhenteitä.
    Hyvän hevosen määritelmä on sitten taas vaikeampi, kun ihmiset arvottavat eri asioita. Korkea Total GP (Genetic potential, Genetics-tabin alla) on hyvä myös, itse asiassa GP ja conformation määrittävät hevosen “hyvyyden” aika pitkälle. Kullakin rodulla on vähän erilaiset GP:t, tuossa joku sanoi että trakehnereilla alle 730 total GP ei tahdo mennä kaupaksi edes, pitäisi olla korkeampi tätä. Quartereilla aniharvalla GP taitaa mennä yli 700:n, itse katson että 670:n ylittävä on jo hyvä. Vuonohevosilla kaikki yli 600:n on jotakuinkin loistavia arvoja jne.

Ja älä harmittele noita yliopisto-opintoja! Vielä toistaiseksi niistä ei ole mitään hyötyä. Rahaa saa seuraavilla konsteilla:

• levelöitymällä (ylemmillä tasoilla tämä sujuu hitaasti eikä tuo mitään isoja pikavoittoja)
    • suorittamalla Riding Schoolin taskeja (löytyy cityn alta)
    • tallettamalla rahaa säästöön (tulee korkoa, Bankin takaa löytyy tämä)
    • myymällä hevosia (epävarmaa, mutta jos on oikein hyviä hevosia, mieluiten vielä erikoisväreissä, niin saattaa saada isojakin pikavoittoja)
    • tarjoamalla orejaan jalostukseen (epävarmaa, tarjontaa on paljon, pitää olla tosi hyvä ori eikä hinta saa olla liian kova siltikään)

• ♞ Puoliveriharrastajat

@Sirpa tää auttoi jo paljon, kiitos! 🙂

• Oon huomannut et trakehnereilla ei paljoa värit paina, tämän TOTO tammavarsan sais suoraan 8 000 HRC hinnalla, mutta ressukka on ollut lähes viikon jo myynnissä jolla on ihan kohtalainen GP ja vielä Star predicate ainesta (joka mun oli pakko lopulta ostaa kun ei se ihan niin huono ollut).

Mun vinkki on se että älä osta hevosia joilla on rakenteessa yksi average ja joilla on rodunomaisesti kehno GP.

Hevosen “arvon” saa kaikkein helpoiten laskettua Competition calcutatorilla, sillä saa esim vieläkin tarkemmat tiedot rakenteesta (esim G+ tai G-), rakenteen keskiarvon (conformation) ja lajikohtaiset tiedot mistä näkee missä lajissa hevosella on eniten potentiaalia, joissa on sama asteikko kuin conformation tuloksissa.

Muista muuten pukea hevoselle aina halterit ja lajikohtaiset varusteet kun ilmottaudut kisoihin, ne vaikuttavat tuloksiin äläkä ikinä ilmoita hevosta mihinkään hoitamatta 🙂

Ja jos myyt hevosia tai kasvatat jotain tiettyä rotua niin Discordissa on rotukohtaisia ryhmiä, jotka löytyy foorumilta. Trakehnerien kanavat on ainakin hirmu aktiivisia ja sitä kautta saa hevosia hyvin kaupaksi ja löytää myös hyvin uusia kuin myös jalostusmateriaalia.

• ei kellään olis ns. leasingiin ox-tammaa? mulla on yks hyvä (gp ei mikään erikoinen mut 5VG 7G) ori josta haluaisin varsan, mut ei huvittais ostaa tammaa sitä varten. 😅

• Jahhah, knabstrup tuli ja serverit on solmussa. Parempi antaa pölyn laskeutua vähän aikaa ennenkuin alkaa haalia pilkkupyllyjä talliinsa. Plus että nyt vois saada muita rotuja halvalla 🤔

• Sinne meni foundation ticketit. Ja rahat. Kai mä sitten kasvatan knabstruppeja.

Oon ihan hämmentynyt että jotkut knabstrupit vetää vertoja trakehnereille, GP on suurin piirtein samaa luokkaa (toki traksuilla on korkeampi mutta näin yleisesti ajatellen) ja parhaimmilla knapeilla show jumping on samaa luokkaa mitä traksuillakin. Varmaan löytyy vieläkin parempiakin kun tuo mun orini eli näillä on teoriassa mahdollisuus pärjätä show jumpingissa traksuja ja oldenburgeja vastaan.

Oon nyt sitten peeaa ja hevosmäärä 60 -> 111 (kyllä, törsäsin aivan kaikki). Milloinkohan aukeaisi muut wildlife parkit. Onneksi rahaa jäi vielä 😂

14

889
Users

11.7k
Topics

215.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.