"Tyhmät" yksittäiset kysymykset.
-
@nikki joo ja siis mä uskon että toi sabinoki riittää et saa vähän jotain tarkempaa coat color calculatoriin.
-
@Minni No siis joo, mutta sabino ja tobiano on eri kirjavuuksia
Tobiano ei siis periytä eteenpäin sabinoa, eikä sabinosta synny kuin sabino.
Ja “sabino” on melkein aina dominanttivalkoinen, eli “W-kirjava” tai “valkokirjava”. W:tä on löydetty +20 eri variaatioita, yleisin on W20 joka aiheuttaa esim. puoliveristen sabinoa. Jokainen W-variaatio periyttää eteenpäin vain samaa variaatiota. (Eli esim. W20:n varsa ei voi olla W5.)
Noin jos realistista periytymistä haluaa noudattaa
-
@nikki siis mitään ihan millilleen viimoseen geeniin asti olevaa periytymistä ei ole haussa että kunhan nyt edes jollain tasolla on realistinen.
-
@Minni No jos haluaa ajatella, että Bossa Nova Baby on ollut tunnistamaton sabino (pienimerkkisiä ei aina tunnisteta kirjaviksi), niin silloin se on realistinen, mutta tobianosta syntyvä sabino ei oo oikeastaan millään tasolla realistinen
-
@nikki eli siis mun pitää niinku selvittää sekä Bossan ETTÄ Rider of the stormin kirjavuudet että mä saan Sienan värin oikein?
-
@Minni Bossa Nova ei sivujen mukaan ole kirjava, mutta Rider on the Storm tosiaan on tobiano, ja sen varsa on tunnistettava sabino -> tobiano ei periytä sabinoa, joten sabino ei oo realistinen. Tässä saa sitten valita, että jos haluaa kirjavan, niin seuraako realistisesti isää vai Rideria. Isä on kuitenkin näillä tiedoilla saanut kirjavuutensa epärealistisesti.
-
@nikki eli siis Sienako olis sabino vai mistä varsasta nyt on puhe? Mä oon ihan sekaisin kun tässä on nyt niin monta hevosta sekasin.
-
@Minni Sienan isoisä on tobiano, mutta Sienan isä on sabino. Tässä jo mennyt realistisuus pieleen, koska tobiano ei periytä sabinoa. Kumpi kirjava Siena sitten onkin, niin se on epärealistisesti periytynyt - jos valitsee tobianon isoisän mukaan niin isän kirjavuus on väärä, jos valitsee sabinon isän mukaan, niin isoisän kirjavuus on väärä.
Jos Sienasta tahtoo realistisen, jättäisin kirjavan kokonaan pois, koska silloin se saa itsekseen olla epärealistinen suvussa, eikä vaikuta enää Sienaan tai sen varsoihin.
-
@nikki no siis ei se kirjavuus vaikuttanu sen värivalintoihin ainakaan täysin eli periaatteessa sillä ei oo väliä kun en varsasta kirjavaa tee.
-
@Minni No siinä tapauksessa kirjavuudella ei oo mitään väliä, se ei oo millään tavalla kytköksissä pohjaväriin
-
Tämä ei varsinaisesti ole kysymys, mutta heittäisittekö bwp x sf -yhdistelmästä syntyneen varsan bwp:ksi vai selleriksi? Emä on tässä tapauksessa sf, mutta varsan syntymämaa on Belgia. T. En osaa päättää
-
@jodochus Tekisin belgialaisen, ihan vain saadakseni niitä lisää. Sellejä on jo riittävästi.
-
@anarchy totta, belgialaisia ei kyllä koskaan ole ollut liikaa! Varsasta saa siis tulla bwp.
-
Oisko teidän mielestä täällä tuo ylempi kisakalenterimuoto yhtään järkevämmän näköinen kuin tuo alempana näkyvä, mikä on ollut aikaisemmin käytössä? Mua alkoi häiritsemään kuinka ison tilan se vei kun sijoituksia alkoi kertyä enemmän, vaikka muuten siitä kyllä tykkäsinkin
-
@emmy Uusi on kivannäköinen!
-
@viixi Kiitti, no ehkä mää sitten otan sen käyttöön!
-
Miksköhän en saa noita kisakalentereita niin että kaikki osiot ois saman levyisiä eli toi “keskiviiva” ois samalla kohdilla KERJ, ERJ ja KRJ kalentereissa? Koitin laittaa kaikkiin leveydeksi 50% ja sitten koitin kans pikseleinä mutta mikään ei vaan muutu noissa
-
@Emmy laita style=“width: 50%;” (tai width=50%)
-
@emmy Sulla on koodissa vääränlaiset lainausmerkit widthissä.
-