"Tyhmät" yksittäiset kysymykset.
-
This post is deleted!
-
Hei toimiiko muilla sivujen tallennus Web Archiveen? Mulla on nyt muutamana päivänä tullut aina “sorry, job failed”, kun yrittää tallentaa sivua
Tätä tapahtuu sekä Web Archiven oman sivun tallennuksen kautta että sen “kirjanmerkkipikatallennuksen” kautta tallentaessa.
-
@Tinu Mulla ollut samaa ongelmaa hetken aikaa
-
-
koitetaas täältä … millä hitsin arvontakoneella arvotte estekilpailuiden tulokset niin, että sais virhepisteet näkyviin (vrt. Koulukone antaa prosentit) ? vai onko ees tämmöstä
yritin etsiä, en löytänyt
-
@tinu tutun kuulonen ongelma. Yritin heti vuoden ekana päivänä tallentaa yhdet sivut sinne mutta ei onnistunut vaikka sanoi että olisi muka tallentunut.
-
Oisko jossakin listaa, että mitkä rodut on sallittu swb:ssä?
Käykö fwb swb-jalostukseen?
-
@nikki Ihan suoraa listaa en löytänyt, mutta tuolla on PDF “Stallion regulations” (Hingstregelverk) , josta voisin kuvitella löytyvän jotain.
(ja löytyikin muutama maa erikseen lueteltuna, en jaksanut puhelimella alkaa kauheasti kääntämään).Tämä pisti ensimmäisenä silmiin
SWB är en öppen stambok, vilket innebär att såväl SWB-hästar som hästar från andra stamböcker med typ och prestation som samstämmer med avelsmålen för SWB kan bli föremål för avelsvärdering.
SWBs avelsvärdering grundas på härstamningskontroll, individprövning samt i förekommande fall
avkommeprövning.Google Kääntäjän avustamana tulkkasin, että kohtalaisen avoin, toisen kantakirjan hevosen vain pitää täyttää vaatimukset rakenteen/suorituskyvyn/jälkeläisten laadun suhteen, ja sitä voidaan harkita SWB jalostukseen.
Tuolla mainitaan sama myös. Jotain vaatimuksia on myös tammalle. Ja sitten kikkaillaan kantakirjan osastoilla. Whiii.
-
@Anarchy Okei, mä yritin noita sivuja navigoida mutta en sitte löytänyt perille
Tän perusteella menee varmaankin aika lailla kaikki perus pv:t menee
-
@nikki Mahdollisesti. Ainakin tämän varsa on SWB rekisteriin laitettu. Mihin kantakirjan alalohkoon? Ei hajuakaan
Tamman ja orin kohdalla voi olla myös eroja, tuon hyväksytyn varsan isä on Holstein.
-
Suuttuukohan kukaan jos käytän aztecoille ihan andalusianhevosen kuvia (huomioiden tietenkin että hevosessa on andalusiaa) tai tuliskohan siitä satikutia jos sellasen kuvilla roudais näyttelyyn?
Tuskin kyllä lähden näyttelyitä kokeileen, mutta enemmänkin mielenkiinnosta kysäisen. Mä varmaan pyrin liikekuvia näille hommaan
EDIT// Toinen kyssäri, entäpäs sitten quarterhevosen kuvat? Tässä meinaan sellaisia ei lihaskimppuja ja toooooooooosi selkeitä quartereita, joita ei voisi vahingossa edes sekoittaa muuhun.
-
@sarqquu En usko riippuen vähän veriprosentista ja siitä miten tyypillinen rotuleima andalusialaisella on
-
@sarqquu Kun tota rotumääritelmää lueskelen niin aika helposti vois mennä andalusialaisen kuvat. Ehkä yrittäisin etsiä vähän vaatimattomamman kaulan omaavan yksilön kuviin mutta muuten tossa ois musta voitu kuvailla andalusialaistakin
-
Onko andalusia ja lusitano mahollista yhdistää rodulliseksi jälkeläiseksi ja mikähän varsasta tulisi?
-
@nikki Ei siitä kai saa rodullista.
Tämä tyyppi käyttää termiä “Cruzado”, mikä meinaa ihan vain risteytystä…
-
@Anarchy No voi perkele :-----D Kiitos kuitenki
-
Koska ootte ihania ja jäätäviä tietopankkeja, onko jollain tietoa mistä löytäisi sportaloosa jalostukseen sopivat rodut? Pikagooglaus ei tuonut vastausta ja mulla olisi yksi daami ilman herraseuraa.
-
@minni https://www.sportaloosa.com/registry.html tuolla lista
-
@anarchy oi mahtavaa
️ Ja jes, mulla taitaa olla tolle tammalle viälä jopa ori/oreja
-
Voiko mikä vaan väri kimoutua? Voiko mulla olla joku hopeanruunihallakonkimo? Tai mustankimo tobiano?