Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Villien kisojen harrastajat

@kioja Tekis mieli, mutta en tiiä jaksanko moista rumpaa… Siitä on aina aikapaljon hommaa 🤔 Tarvis olla joku yhteinen tallisysteemi jonkun kanssa, niin olis kevyempää itselle. Aittajärvi olis kyllä ehdoton paikka maalaistallilleni 😉

• Täällä kans yks joka haaveilee siitä perinteisestä ”pienestä maalaistallista.” Must tuntuu kuitenkin etten sais oikeenlaista tunnelmaa sinne aikaan yms ja sit se taas levähtäis käsiin ennenku ehtis alkaakkaan 😄 Enköhän mä jossain vaiheessa sorru sellasenkin perustamiseen, mut ehkei ihan vielä…

• Villien kisojen harrastajat

@theo Haaveillaan yhdessä 😂 Ois niiiiin kiva hankkia söpöjä suokkeja, poneja ja issikoita… Mut oon ite sellanen tunnelmanlatistaja niin IRL kuin URL, että 😅

• Piirrosharrastajat

Brittonia on mulle just se sellanen pieni unelmatila 😄 täytyy yrittää vahtia et se kans pysyis tänhetkisessä koossaan eikä lähe leviämään.

• Ihan sama kuinka on koneellinen ilmastointi niin kuka rakentaa talon ilman yhtäkään tuuletusikkunaa? Mä en oikeesti voi olla tuolla meidän asunnossa enää, mutta eniten sääliksi käy kissa. Sen karvat on jo ajeltu kahteen otteeseen tänä kesänä mut tuskasta on silti. Nyt kello 3.04 yöllä oon sen kanssa pihalla koska en saanut ite nukuttua ja kissaki kärsi nurkassa. Helpottaisi huomattavasti jos sais jonkun tuuletusikkunan auki yöksi. Toi koneellinen ilmastointi puhaltaa ainoastaan ulkoilman lämpöstä ilmaa sisälle ja mistään ei poistu se kuuma ilma.

Mainittakoon et kylmillä ilmoilla tää kämppä on aivan saatanan kylmä, mutta sen kyllä kestää toisin ku tän tuskan.

• Nukuin vissiin viime yön todella huonosti, kun nyt ajatus on ihan takussa ja tuntuu että työnteosta ei tule mitään.

Pakko toivoa että tää tilanne vähän paranisi tästä siihen mennessä kun pääsee töistä, jotta illan kirjoitus maratoonista tulisi jotain ja saisi päivän sanat kasaan mahdollisimman kivuttomasti.

• ei niistä tuuletusikkunoistakaan oo paljon apua kun yölläkin ulkolämpötila on liikaa nukkumiseen eikä se ilma oikein kierrä edes läpivedolla kun on vaan tommosia pikkuluukkuja 😅 onneks nyt vähän viilenee. viime yön koira päätti että hänellä ei oo kuuma ja nukkui tyyliin kainalossa koko yön, hyvin tarkeni 😁

• @kalmo Mun otus on samanlaine, sisällä voi olla miljoona astetta, mut peiton alle pitää päästä 😂

• Mun koiralla taas on kuuma. Ei se onneks sillä tavalla kuumasta kärsi, läähättää vaan. Joten sillä on märkä pyyhe päällä ja se syö jäistä lihaa, eikä lenkkeillä ku vaa aikaseen aamulla ja myöhään illalla. Mut öisin se nukkuu vieressä, toissayönä kävi pari kertaa viileällä lattialla, mut siellä tais olla liian kylmä kun palas aina viereen. Onneks ei näillä ilmoilla änkeä peiton alle. 🙈

Kissawanhus sen sijaan… palelee välillä vieläkin, huonelämpötila on 27 astetta ja Hänen Korkeutensa pitäisi päästä ainakin puoliksi viltin alle nukkumaan.

• Piirrosharrastajat

Meillä vanhempi koira nukkuu sohvalla, mutta tää mun lapinkoira kiipee aina yläkerran parvekkeelle nukkumaan kun siellä on vähän viileempää yöllä 😆 En kyllä ottais kumpaakaan sänkyyn vaikka ne haluis tulla, koska varsinkin toi lapinkoira ja semmoinen roska- ja punkkimagneetti ettei mitään rajaa 🤷 Lisäks tääl on niin saatanallisen kuuma etten sais nukuttuu jos ois lämpöpatteriruffe vieressä

• Suomenhevoskasvattajat

Nyt on ihan hyvä! 😄 Mulla ei ole mitään ilmalämpöpumppua, mutta tämä asunto pysyy silti luojan kiitos melko viileänä. Äitin luona oli vähän toisin: talo oli niin kuin pätsi ja vielä miljoona nahkavattaista, superkuumaa kiinanharjakoiraa halusi olla iholla päivin öin! Onneksi näille mun koirille riittää tällä säällä, että niiden yks jalka tai jotain koskee mua koko yön… 😄 Eilen oli myös Porin koiranäyttely, ja voi poka siellä oli kuuma, vaikka oli teltan varjo ja kaikkea. Onneksi meidän kehät oli taas heti aamusta… 😄 Tänään tuossa naapurissa on mätsärit, mutta jää kyllä välistä kun asvaltti polttaa mun pienten vauvojen tassuja muuten. 😄

Mä olen kerran kans asunut sellaisessa pätsissä, johon aurinko polttaa koko päivän ja kaikki ikkunat on aurinkopuolella, eikä tuuletusikkunoita ole. Kyllä mä nyt osaan arvostaa tätä mun kotia! Ei tarvi pelätä, että koirat saa lämpöhalvauksen kun käy kaupassa. Ihan hyvä kuitenkin, että tämä hellittää pian, vaikka onhan lämpö kohtuullisena ihanaa.

• @kalmo jotenkin ajattelen et yön +19 ulkolämpötila voisi edes ihan inan auttaa tähän +30 asteen sisälämpötilaan. 🙄 Vaikka olis vaan minimaalinen tuulenvire ni silti parempi kun ei mitään tuuletusmahdollisuutta.

/ vaikka tosin viime vuonna asuttiin kerrostalossa missä oli ne tuuletusikkunat eikä ne maagisesti kämppää viilentänyt mutta edes vähän jotain raikasta ilmaa sieltä aika ajoin tuli.

• Mun koirassa on kävelly vaan viitisen punkkia tänä kesänä, kiinnittyneitä ei oo yhtään. Se on sen verran citypuudeli, ettei kuljeksi pusikoissa vaan mieluiten keskellä tietä 😅 ja trimmattavana se vedetään lyhyeks kesällä kaksikin kertaa niin punkit osuu heti silmään, jos niitä on.

Mun asunto oli ennen viileä. Aina. Siis talvella myös kylmä (mm. Yhdessä katonkulmassa 12.5 astetta…). Viime kesänä ku oli koko ajan näin perhanen kuuma niin sisälämpötila nous päivisin 25 asteeseen. Mut meille asennettiin tammikuussa ilmanvaihtoräppänät, joista siis tulee jatkuvasti ilmaa sisälle niin nyt toi kuumeni paljon nopeammin… okei kiva, et se ilma on puhdasta eikä tuu alipaineen takia joka rakosesta, mut… se on kuumaa… 😿

• Piirrosharrastajat

@elli-l Mä nypin jokasen lenkin jälkeen ainaki seittemän punkkia tosta mun lapparista irti kun ne rellestää ja rällää tuolla heinikkopellossa juoksemaan 😆 Sit välillä irrottelen koiran nahasta kiinni kuolleita punkkeja kun sillä on kuitenkin myrkyt niskassa

• @kioja hyi kamala! Meilläki muutamia vuosia sitten koira sai aina viereisestä metsästä kolme punkkia naamaansa työnnettyään päänsä mustikkapuskaan, mut enää niitä ei kai ole niin paljoa. Ne punkit (2kpl), jotka oon tosta irti nypännyt sanotaanko parin kolmen vuoden sisään ni ovat kans olleet kuolleita, vaikkei tolla ole myrkkyjä 🤔 aikaisemmin oon kyl eläviäkin siitä napsinut. Useampiakin.

• Piirrosharrastajat

@elli-l Yks päivä kerättiin kaikki pitkän päivälenkin aikana tarttuneet punkin yhelle talouspaperille ja niitä kerty 28 🙃 poltin sitte ne ja poksu kivasti

• @kioja 😵 syvä järkytys.

Se poksahtelu niiden pirulaisten palaes on kivaa tho. 😈

• Piirrosharrastajat

@elli-l Siihen on jotenki tottunu 😄 kyllä mä tota silti sylittelen, halailen ja raaputan, ei ne punkit mua häiritse. Ne kans huomaa ittestään tehokkaasti. Kannattaa vaan tehdä punkkitarkastus ittelleenkin aina kun tulee kotiin pellolta

• @kioja joo, äkkiähän niihin tottuu! Mä teen kans aina myös ittelle tarkastuksen, jos ollaan mettässä tai pelloilla menty. Kerran mun omassa selässä käveli sienimetsän jälkeen punkki mut koirassa ei ollu yhtäkään. 😄 en tajua miten ne ei tartu

• Vähänkö houkuttelis tulla takaisin vanhan harrastuksen pariin, viimeksi 4-5 vuotta sitten harrastellut jokseenkin aktiivisesti. Kiinnostais herätellä henkiin vanha RPG -kenttätalli.

Mites nää RPG -tallit muuten menestyy nykyään? Onko populalla kiinnostusta roolipelimeininkeihin? 🙂 Mitäs tänne muuten kuuluu nykyään?

11

932
Users

12.3k
Topics

228.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.