Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Esteratsastajat

Joo eiköhän, meillä on kans nyt ihan mahdoton meno ollut tuon pikkuponin kanssa kun en enää uskalla selkään mennä itse (painon vuoksi). Ihan pelaamiseks menee ja pomppimiseks kaikki valmennukset jollen kerkiä ite juoksutella tai ajaa extraenergiaa pois, ihana talvi ja pakkaset :S Yhtään auta asiaa et kentän vieressä uus hullu poni tarhaamassa, joka saa kaikki provosoitua hyökkimällä päälle kun menee ohitse ja vetelemällä aidan viertä pukkipierulaukkaa, yritä siinä sit ite keskittyä 🙄 Luojan kiitos on vaan väliaikasesti kai siinä, ainakin tuolla käytöksellä…

• Esteratsastajat

Haha, mun kaakao sihisee 🤣

• Faija tekstaa et se on huonolla tuulella, soitan piristääkseni, ja sit kuuntelen tunnin sitä et koira ei oo lelu, sitä pitää viedä enemmän ulos ynnä muuta vittuilua. Että kaikilla pitää sit olla huono mieli.

• Ääähhhhh että turhauttaa kun mistään saa kuvalupia.

• @serena Mimmosia kuvia hakusessa?

Mulla ois niin paljon kaikkee mitä haluaisin tehä tänään mutta ei aikaa oikeestaan tehdä varmaan puoliakaan mikä on niiin turhauttavaa : / Huomenna kans sama juttu että paljon ois tekemistä mutta ei aikaa niiden tekemiseen…

No ehkä vaa pitää yrittää olla tehokas eikä progastinoida ihan järkyttävästi : D

• @minni Brittiponeja enimmäkseen.

• Haetaaks asumistukee joka kuukaus vai haetaanko sitä kerran ja sit se tulee automaattisesti kunnes Kelaan ilmottaa muutoksista?

• Virtuaalikoirat

@nikki kerran haetaan ja jos joku asia muuttuu, niin ilmotetaan

• @Lumikatti Alright, kiitos!

• Esteratsastajat

Juu kerran haku ja jos tulot muuttuvat väh. 50€ jompaan kumpaan suuntaan niin haet uudelleen 😊 (sieltä tulee tarkastusilmoitus kerran vuodessa lisäksi, johon vastataan)

• @Jannica Kiitos sullekin! ♥

Rupee näyttää siltä, että mä jään tänne asumaan!! ✌

• Esteratsastajat

Jihuu, meikäläinen saa tänään ehkä ruokarahaa 😍

• Rupesin tuossa ajellessa isältä kotiin miettimään että haluaisin ehkä alkaa kirjoittamaan jotain blogia joka käsittelisi puhtaasti mun opiskeluja oppisopimuksella hevosalalle, mutta toisaalta myös mietityttää sekin, että haluaisiko kukaan edes sitten lukea niitä tekstejä kun en kuitenkaan ihan huipputason kirjoittaja ole.

Multahan tietenkin löytyy jo yksi heppablogi jonne varmaan muuten jatkan noiden postauksien naputtelua että ovat sitten muistona kun joskus haluaa näihin aikoihin palata ja muutenkin vain lueskella tuota blogia taakseppäin ja muistella kaikkea mitä on tullut nähtyä ja koettua hevosten parissa.

• Virtuaalikoirat

@minni haha mikä sattuma, kamppailen tässä just oman blogin kanssa. En oo kirjottanu ehkä viiteen vuoteen, ja silloinkin keskityin vuokraponiini. Nyt oon jo kuukausia halunnut ruveta kirjoittamaan blogia opiskeluista, reissaamisesta ja elämästä - mutta en mä saa mitään ensimmäistä postausta aikaiseksi saati hyvää esittelyä ittestäni 😧

Mutta niin! Pistä ihmeessä blogi pystyyn, jos siltä tuntuu. Ei se haittaa, vaikkei lukijoita paljoa olisikaan (itsellehän sitä blogia yleensä kirjoitetaankin) ja jos ei nappaakaan, niin aina voit lopettaa kirjoittamisen. En usko, että menetät mitään jos kokeilet. Sen sijaan voit menettää paljonkin, jos et kokeile 🙂 Ja ainahan voit ehostaa heppablogia niin, että lisäät sinne nuokin jutut.

• @lumikatti joo, tällä hetkellä toisaalta tuntuu siltä että saavat mennä tuonne heppablogiin kaiken muun mukaan kun sopivat kuitenkin jollain tavalla aihepiiriin ja muutenkin kun noita koulujaksoja on vain pari kuukaudessa niin ei sitä kirjoitettavaakaan niin hirveästi sitten loppupeleissä ole.

• Piirrosharrastajat

Epätoivon portaat

1. avaa kurssin vastuuopettajan exceltaulukot ja diat
    2. avaa kurssitehtävät ja tuijota niitä ymmärtämättä sanaakaan
    3. ala katsoa uutta poliisisarjaa kurssitehtävien sijasta
    4. syö ruoka ja käy pyykkituvalla kurssitehtävien sijasta
    5. avaa kurssitehtävät uudestaan ja tuijota niitä ymmärtämättä sanaakaan
    6. osta jäätelöä ja keitä teetä kurssitehtävien sijasta
    7. avaa kurssitehtävät uudestaan ja tuijota niitä ymmärtämättä sanaakaan
    8. avaa keskusta kurssitehtävien sijasta
    9. avaa kurssitehtävät uudestaan ja tuijota niitä ymmärtämättä sanaakaan
    10. kuuntele oopperaa ja tuijota kurssitehtäviä ymmärtämättä sanaakaan

en oikeesti kykene tähän

• Suomenhevoskasvattajat

@j

Open epätoivon portaat:

1. Esittele tehtävä. Puolet alkavat tekemään ennen kuin olen kertonut kaikki ohjeet. Jo siinä vaiheessa tietää, ettei heille käy kauhean hyvin.
    2. Ohjeet on annettu. Mikä sivu? Mikä sivu? Sivu 59, se lukee tossa diassakin.
    3. Kierrä luokassa. Kulta, nyt sulla pitäisi olla jo kirja kaivettuna repusta. Ai ei ole kirjaa? Nyt on kuule kurssin tokavika viikko. Mene kaverin viereen, jookos kookos? Ei Sampo, älä sinne Helgan viereen mene, kun silläkään ei ole kirjaa. Nyt pitäisi Tuutikki olla jo kynä kädessä tai tietsikka auki.
    4. Kertaa ohjeet henkilökohtaisesti käytännössä kaikille.
    5. Tunti loppuu. Jankuta palautuspäivistä. Jankuta siitä, että tulkaa rakkaat open tykö jos teillä on huolia, niin ope järjestää, mutta tulkaa ajoissa.
    6. Palautuspäivä koittaa. 15 oppilasta kahdestakymmenestä palauttaa työnsä. Kymmenellä on mennyt ihan kivasti. Kolme pääsee nippa nappa läpi. Yhdellä ei ole mitään käryä siitä, mitä tapahtuu. Yksi on kirjoittanut analyysin sijaan tarinan lampaista.
    7. Krävää lopuilta oppilailta esseitä. Ai et ole aloittanutkaan tekemään, Riikka? Ei se mitään, tulepa tänne niin sovitaan sulle oma palautuspäivä! Ai, sä et Tuisku edes tiennyt, että piti kirjoittaa jotain? Tule, järjestetään. Ai, Uolevi ei vain osannut, noh, tule kulta seuraavalla kerralla sanomaan heti kun huomaat ettei onnistu. Sovi ihmeellisiä palautuspäiviä kaikkien kanssa.
    8. Arvostele viimeisiä esseitä yöt läpeensä vielä viisi sekuntia ennen kuin pitäisi antaa numerot välitodistuksiin. Mitä ne ovat tehneet, kun palautuksessa kesti näin kauan? Kattoneet Keskustaa ja poliisisarjoja?? Kuunnelleet oopperaa???

Aloitin mun openuran ala-asteen ykkösten open sijaisena. Välillä musta tuntuu, että mä olen vieläkin siellä, vaikka näiden lasten pitäisi olla jo melkein aikuisia. 😄 Enkä mä usko että tämä meno paljoa muuttuisi vaikka olisin yliopiston proffa. Olin kyllä itse ihan yhtä levoton lapsi kuin osa noista, mutta… :DDD No, kyllä ne elämässään pärjäävät, vaikka pulpetissa istuminen ja mun pölyisen jorinan kuunteleminen ei olisikaan niitä varten. Täytyyhän niiden pärjätä, kun ne ovat muuten niin fiksuja ja ihania.

• Esteratsastajat

@Oresama ehdottomasti pärjäävät 😊 Näistä kasvaa niitä kun seisoo työpaikalla kädet taskussa tai tumput suorana, “pitiks mun tehdä jotain” tyyppisesti tai nojailevat lapioon kunnes työpäivä päättyy 🤔

• Suomenhevoskasvattajat

@jannica eikä tasan kasva! 😄 Minun pikkuisistani! Osasta varmaan, mutta osa on kyllä niin luovia laiskiaisia, että ne keksivät jotain uusia mullistavia työmenetelmiä ihan vaan saadakseen istua itse takapuolillaan. 😄

• Esteratsastajat

Takuulla :DD Aina jotain keksii ettei tarvii töitä tehdä 😉

19

848
Käyttäjät

11.0k
Aiheet

199.5k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.