Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Tarinaheppailijat

Hei saako puhua töistä vähä?

Mulla oli viime vuonna ihan hirveä vuosi. Oli ihana työ, mutta ei mitään muuta elämää kuin se työ. Mä olen kuitenkin melko vasta valmistunut ja painoin menemään semmosia ylituntimääriä joka viikko, että ihan kokeneiltakin kollegoilta loksahti suukku auki kun oli jotain yhteisiä kokouksia ja rupateltiin töistä. Mä kuitenkin totuin siihen niin, että se alkoi tuntua normaalilta.

Nyt mä teen toisessa työpaikassa samaa hommaa. Mulla on vain muutamia ylitunteja viikossa, ja ahneuksissani välillä teen vielä vähäsen siihen päälle. Mä soitin viikonloppuna äitille ja valitin, että musta tuntuu huijarilta ja lusmulta: ihan kun en tekis MITÄÄN palkkani eteen. Siis mullehan jää joka viikko sellaisia vapaailtoja, että jaksan esim. lenkille tai kattoa leffan!! Ja ehdin joka päivä tunniksi koirapuistoon! Ja viime viikonloppuna tein 20 minsaa töitä, enkä molempia viikonlopun päiviä aamusta iltaan! Mä en vaan yritä selviytyä päivästä toiseen, vaan nukahdan yleensä ajattelematta töitä ja herään ilman et tekee mieli alkaa itkeen kun kaikki on tekemättä 12-tuntisesta edellispäivästä huolimatta! Enhän mä siis oikeastaan edes tee töitä: palkka vaan juoksee. Äiti tokaisi, että niin sen kulta kuuluukin olla, että illat ja viikonloput voi tehdä ihan omia juttuja. No enpä ole ennen kokenut mitään vastaavaa. :DD

Aije ja viime vuoden jälkeen olin ihanasta työstä huolimatta valmis vaihtaan alaa, kun luulin että tällaista se elämä vaan on jos tämän ammatin riesakseen ottaa. 😄 Jos kerran saan pitää viikonloput melkein vapaina ja joskus illatkin, niin kyllä tällasessa luksustilanteessa kelpaa elellä. Vielä kun oppis rajaamaan ite työaikansa niin, ettei lukisi sähköpostia ja kaiken maailman whatsappeja ja wilmoja aina heti kun viesti tulee, vaikka olisi ilta tai yö.

• Tarinaheppailijat

Kävin shoppailemassa uuden ratsastuskypärän ja yllätyin siitä että valitsin juuri semmoisen jonka netissä hylkäsin. Taisin myös säästää melkein 30€ tässä diilissä joka kuulostaa tässä tilanteessa ihan kivalta. Olen silti katkera siitä että tuo vanha on nyt rip mut nyt pääsee taas ratsastaan ❤

• @oresama jos vaan suinkin pystyy hyödyntään, niin työpuhelimissa, maileissa jne. laittaa ns. yötilaan ku on vapaalla. Oman työn kans pitäny käyttää tätä, kun on henkisesti aika raskasta ja helposti tulis kotiinkin, vähintään ajatuksissa. Joten työasiat on blokattu työajalle.

@Minni munki pitäis hankkia uus. Vanha on kyl ihan kunnossa ja sinänsä jees, mut se painaa. Tympiä ku on aina pää kipiä tunnin jälkeen ku kypärä puristaa. 😅 Haaveilen BOTin parduksesta, mutta eeeeeei tuu kesää mun budjetilla. Pitäis jossain vaiheen saada aikaseksi ajella isommalle paikkakunnalle testaan useempaa mallia ja merkkiä.

• Tarinaheppailijat

@eedla-s Nyt onnistuu olla kirjautumatta kaiken maailman sovelluksiin koko aikaa onneksi. 😄 Yhdessä vaiheessa eräässä työpaikassa piti kuitenkin jakaa oma henkilökohtainen puhelinnumero koko ryhmälle. Sillon ei päässyt töitä kyllä yöksikään karkuun. Nyt vähäsen vanhentuneena ja ehkä viisastuneena en kyllä suostuisi. Vaikka saatiinhan silloinkin myös ne vastahankaiset suostuteltua… 😕

Mutta siis nyt mulla on ihan vapaa-aikaa. 😄

• Tarinaheppailijat

@eedla-s Mä en olis halunnu uutta mut tehtiin sunnuntaina koulutunnilla kuperkeikka ja korvan vieres rusahti kivasti…

• Mua niin huvittaa kun yksi työkaveri sai töissä tänään hepulin kun jostain pahvien seasta tippui kuollut isompi hämähäkki. Hysteeri oli siis jotain sitä luokkaa että esimies, vastaavat ja kaikki työkaverit riensi paikalle ja yritti paikantaa sitä ötökkää koska se kuulemma vaikutti oudolta 😂

Tää työkaveri oikeasti juoksi ja kiljui kun sieltä pahvien seasta tippui joku ötökkä. Ihan ihmeellistä touhua 😄

• Sekalaisen sakin omistaja

@hm Fobiat ei järkeä seuraa. Kaverini kesäisin pakenee kaikkea, mikä voi potentiaalisesti olla ampiainen, tai on saman värinen. Pitää sisällään kimalaiset ja mehiläiset. Myös ns. näytillä lasikehikossa olevan mehiläiskennoston, jossa eläviä mönkiäisiä 😅

• @anarchy No ei! Mä juoksen ampiaisia karkuun ja lujaa mut muut öttiäiset ei niinkää harmita kunhan ne ei pistä 😄

• @jesy said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

@serena En tosta Stylestä tiiä mut Vivoactive 4s on ainaki kuuleman mukaan ollu hyvä 😆 Itellä on se mukana ollu kans mahdollisten listalla ja ainaki urheilua harrastavan näkökulmasta menee ton toisen edelle. Sit toisaalta jos vaan älykelloa haluaa niin toi style toivii varmasti ihan yhtä hyvin ja siinä se koko ajan näkyvissä oleva analoginen kello on kyllä iso plussa 😅

No niin, nyt on ollu eilisestä saakka Vivoactive 4s ranteessa. 😂

• Tarinaheppailijat

Miks CIC2 luokkia on niin vähän 😥

• Tarinaheppailijat

@emmy mä voisin laittaa illalla CIC2 luokkia anontaan 🙂

• Tarinaheppailijat

@minni Jes oispa kiva! 😍

• @Emmy Koska CIC2-4 on nii vaikeet täyttää 😄 Mäki voisin seuraavaa ryppääsee laittaa kakkosta

• Tarinaheppailijat

@nikki No se on kyllä totta 😄 Jees laita ihmeessä!

• Miten te selviitte etäopiskelusta? Mulla ei oo ollut joululoman jälkeen ees kahta viikkoa koulua kun oon jo hukkumassa koulutehtäviin, läksyihin, ennakkotehtäviin, raportteihin ja kaikkiin muihin palautuksiin.
    Oli meillä syksykin lähes kokonaan etäkoulua, mut sillon oli paljon helpompia kursseja joiden opettajat ei antaneet näin paljon tehtävää. Istun zoomissa tai teamssissa 7 tuntia päivässä etäluennolla ja siihen päälle pitäis tehdä illassa vielä monta monta tuntia läksyjä, jos meinaan palauttaa kaiken ajoissa ja niin että niitä tehdessä vielä opinkin jotain. Tiesin kyllä koulupaikkaa vastaanottaessa et tekniikan alalla joudun tekemään tosi paljon töitä koska en oo hyvä matikassa tai fysiikassa. Ja olin ihan asennoitunut siihen että en voi jatkaa niinkun lukiossa tein (sillon en ikinä tehny läksyjä koska ei huvittanu)

Mut nyt ku mun pitäis tiistaihin mennessä palauttaa matikan tehtävät, fysiikan tehtävät, enkun tehtävät, yks fysiikan ennakkotehtävä, yhden mittauslabran raportti, ja äikän tehtävät niin positiivinen asenne ei enää ihan riitä. Oon ihan mun jaksamisen äärirajoilla jo näitten koulutehtävien kanssa ja tähän lisäks mun pitäis hakea vielä kesätöitä ja työharjottelupaikkaa. Ei stressaa yhtään :’’’’)

• Tarinaheppailijat

@juulia herranen aika mikä määrä palautettavaa kerralla 👀 ite en oo opiskelija mutta kyllä ittelläki menis moti tolla määrällä.

Ite varmaan vaan aloittaisin helpommista tehtävistä ja tekisin ja palauttaisin ne ensin ennen kuin siirtyisin vaikeampiin. Toivottavasti löytyy aikaa tehdä kaikki hyvin ja oppia samalla jotain kun tekee tehtäviä.

• @juulia jos vaan mahollista, niin kannattaa niiden etätuntien aikana jo tehdä niitä tehtäviä. Ellei sitten oo sellasia tunteja, joita pitää kuunnella ihan pilkun tarkasti ja olla koko ajan valmiina vastaan opettajan kysymyksiin 🤔

• @viixi en pysty keskittymään kahteen asiaan samaan aikaan kauheen hyvin. Jos yritän etätunneilla tehdä tehtäviä (tai ylipäänsä mitään mitä ei pitäis) niin luennon asiat menee ihan ohi : D

Edit: toki matikan tunneilla on aina aikaa laskea tehtäviä ja sillon yritän saada läksyjä tehtyä, toki oon niin hidas ja huono matikassa et siinä ei montaa tehtävää ehdi tekemään haha

• ♞ Puoliveriharrastajat

@juulia Mä ite tein kaikki helpoimmat ja lyhyimmät tehtävät aina ensin alta pois jos tuntu, että meenaan hukkua tehtäviin. Sit muista välillä pitää jotain taukoja siellä tehtävien välissä silleen, et teet jotain ihan muuta etkä keskity niihin tehtäviin hetkeen ollenkaan niin sun aivot pystyy prosessoimaan kaikkee sitä tietomäärää vähän paremmin. Ei nyt varsinaisesti nopeuta tehtävien tekoa, mut mulla ainakin autto stressiin ja siihen jaksamiseen. Tsemppiä!

• @Juulia kannatan kans helpoimmista/nopea tekoisimmista aloittamista niin saa sitä ahdistavaa kasaa pienemmäksi. En oo enää vuosiin opiskellut, mutta jaoin päiviä niin, että oli läsnäolo/Etä luennot toki koulun aikataulun mukaan. Kaikki loppu, kuten tentteihin lukemiset, tehtävät jne jaoteltiin siihen lisäksi niin, että välissä ehti ottaa pieniä pausseja. Esim. Koulua 8-15.30, kävellen kotiin, ruuanlaitto, koiranulkoilutus jne. Tehtäviä X 16.30-18, taukojumppaa, koiran kans tekemistä, telkkarin kattelua jne. Tehtäviä Y 19-20, koiranulkoilutus, suihku, iltatoimet jne. Toki mulla näin tiukkaan aikataulutukseen suurin syy oli siinä, et olin 2-3 arki-iltaa töissä 16-23 ja yleensä 3 lauantaita kuukaudesta aamusta iltaan), joten niitä opiskelupäiviä oli suhteessa aika vähän. Mutta mun aivoille pakollista oli se, että irtaannuin välillä ja tein jotain omaa, koska se helpotti jaksamista niin paljon. Pahimpiin tehtäväsumiin oli pakko todeta, että kaikkiin ei ehdi panostaa 100%, jolloin priorisoin lukemista ja tehtäviä niin, että sain kaiken tehtyä. Tyydyin mm. ruotsissa siihen, että saan 1 ja tein tunneilla ollessa aktiivisesti ja kokeeseen kertasin vähän sanastoa, mutta oli taas muita ammattiin liittyviä isotöisiä opintoja samaan aikaan niin paljon.

14

1.1k
Users

14.3k
Topics

276.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.