Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Sekalaisen sakin omistaja

miten päädyin taas tähän tilanteeseen että keskellä yötä saan inspiraation jostain helevetin laukkaponeista??
    0_1593901070419_d7abce2f-eddf-42c6-b03c-e0dc9fcd045e-image.png
    ja yömotivaation huomaa jo tallin nimestä. mitenkähän tähän päädyin kun aamulla pitäs hevoset viedä ulos ja yleensä valitan tähän aikaan poikaystävälle että nukkumaan. venyy tänään varmaan 3 koska toi on niin huono nukkumaan ja ite en pysty nukkumaan jos selaa puhelinta vaikka olisin selin. huohhoih

pitäis vaan pelata niin se rupeaa kyllästyttämään - mutta meni tunteisiin kun peli kaatui pitkän session jälkeen enkä ollut tallentanut ollenkaan :::::3 rakastan sua steam.

• Piirrosharrastajat

@ylva Pakko sanoa et nyt kyllä arvostan sivun otsikkoa :-------D

• Sekalaisen sakin omistaja

@kioja ei mun aivot kykene mihinkään tähän aikaan - mun pitäs olla jo nukkumassa😂 silti rupesin vielä vääntämään hevostensivuja… voisko toi yks vaan nyppästä mun koneen seinästä niin pääsisin nukkumaan? en osaa lopettaa jos alotan jotain

e/ tajusin vasta nyt että ulkona sataa vettä kaatamalla koska harhaannuin kun musiikki katkes

• Piirrosharrastajat

@ylva En nyppää, ku tuo tonne sun talliin muutama laukkaconnemara 🙂

• Mun uusi kasvattajanimi on Lind, ja arvatkaa kuinka paljon haluan kasvatin, jonka nimi on Arvi Lind. Ei kai se riko VRL:n sääntöjä? 😬 😅

• Piirrosharrastajat

@alina Eiköhän Arvi Lind menis läpi, kun Arvi on näköjään ihan hyvä tyyppi 😄 En itse vaikka jonkun murhaajan nimeä haluis hevoselleni, mut uutisankkuri vois olla hauska! VRL ei hyväksy nimiä jotka viittaa väkivaltaan, rasismiin, huumeisiin tai seksiin, kuten täällä mainitaan.

• @alina Mutta onko se ns. hyvänmaun sisällä? Kyseessä on kuitenkin tunnettu henkilö…

• @alina Mä taas oon sitä mieltä et anna mennä vaa 😄

• Itse olen sitä mieltä että hevosia ei tulisi nimetä julkisuuden henkilöiden mukaan, elokuvien jne keksityt henkilöt on ihan eri asia mutta jotkut hevosrekisterit (esimerkiksi xx) kieltää ettei saa nimetä julkisuuden henkilöiden mukaan.

Toki tämä on virtuaalimaailma ja jos VRL ei sitä kiellä tai roturekisterit/kantakirjat niin silloin voi nimetä, mutta mun oma henkilökohtainen kanta on että ehdottomasti ei. Eri asia jos vaikka oman lapsensa nimeäisi tunnetun henkilön mukaan, mutta nyt puhutaan hevosista eikä se ole omasta mielestä hyvän maun rajoissa.

• Piirrosharrastajat

@hm periaatteessa oon samaa mieltä. En lähtis nimeämään hevosta esim. Sanna Mariniksi.

Tosin sekin et missä menee raja - onko Elvis, Kekkonen, Anne Boleyn ja Rasputin historiallisina ja jo edesmenneinä mutta jokseenkin mytologisoituina henkilöinä sit jotenkin sopivampia, kuin vaikka virtuaalihevonen nimeltä Kardashian, Petteri Orpo tai Gordon Ramsay?

Ei oo siis sinulle suunnattu kysymys vaan yleistä mietintää. 🤔

• @j mie taas pohtisin, että esim. just Kardashianit ja esim. Gordon Ramsay on jotenkin jo enemmän “brändejä” kun henkilöitä. Mut sit taas kun mennään vaikka Petteri Orpoon tai Sauli Niinistöön niin ne on jo jotenkin mun makuun liian henkilöiviä. Mut sit taas Arvi Lind… mun mielestä vaikka henkilöivä onkin, se menee enmmän tohon mainitsemaasi “mytologisoituneet” kastiin.
    Taitaa olla vähän makukysymys. Olikohan @Nikki llä Jyrki69 ja mun mielestä sekin meni sellaiseen “brändikastiin”, eikä varsinaisesti ole henkilöivä vaikka kaikki varmasti tietää kenestä on kyse. Toki meneekö tämä Jyrkikin sitten vaikka enemmän tohon Hm.n mainitsemaan “keksityt” kastiin, koska se on vain taitelijanimi… Hmm. En tiedä.
    Itse en nimeäisi hevostani esim. Sanna Mariniksi tai Petteri orvoksi. Kun taas sitten se voisi olla Arvi Lind, Zyskowicz, Kekkonen tai Chuck Norris 😄

• Voipi olla, että ens viikonloppuna olisi muutto… Ihan siitä riippuen, että miten uudessa kämpässä saa lattian laitettua ja siivottua… Huij. 😁 😱 😍

• Raviharrastajat

Olisko täällä joku ratsuponitietäjä, joka osaisi selventää mulle alla olevan pohdinnan oikean kannan mulle? 😄 Aloin yhtäkkiä miettimään asiaa enemmän.

Kasvatan ruotsalaisia ratsuponeja ja mulla on myös muutama suomalainen ratsuponi vanhan tallin ajoilta. Voiko ruotsalaisen ratsuponin suvussa olla suomalaista, jos suomalaisen suvussa olevat rodut on sallittuja ruotsalaisen jalostuksessa? Suomalainen ratsuponihan ei oo mainittuna ruotsalaisen ratsuponin sallittujen rotujen listalla (kuten brittiläinen, saksalainen ja hollantilainen ratsuponi), mutta voiko tätä tavallaan “kiertää” edellä mainitulla tavalla? 🤔

• Sain viimein kirjoitettua vähän kaikkia rästisivuja pois kun tein Tylerin blogiin ranchin esittelyn loppuun, mutta en tiedä onko se ihan surkea vai ei, mutta menkööt nyt alkuun tuolla.

Täytyis kyl muutenkin varmaan listata oikeesti kaikkia näitä keskeneräsiä vheppa juttuja johonkin isoon master to do listaan ja alkaa siitä aina päivittäin tekemään edes yhtä asiaa pois jos vaikka joskus sais noita eläimiä laatiksiin ja kuoppaan ja talleja vähennettyä tai yhdistettyä tai jotain…

• Kun taas piti sen verran vääntää Rushockin ulkkaa, että saa taas siirrellä ponien sivuja apinan raivolla. 😧
    Enkä vieläkään osaa tiivistää, kun en oo keksiny mitä tommoseen nippeli -kenttään kirjoittaisin. Nyt siinä ois parhaat puolet, huonot puolet ja ratsuna, mutta toihan on periaatteessa luonne ja JOS innostuukin kirjoittaa luonteen, niin sitten toi on turha. Plääh.

• Raviharrastajat

Kasvattajanimi mietinnässä - raviponeille. Suomenhevoset kulkevat liitteellä Nelosen, lämminveriset todennäköisesti tylsästi loppuliitteellä Four, mutta mitä poneille? 🤔 Nelosen vai mitä muuta voiskaan keksiä 😅 Fyrren / Fyr?

• Huomenta, mun takapihalla oli pala lohennahkaa. 🐟

• @humutin Meniskö ne samalla kun lämppöset?

• Raviharrastajat

@jenna tunnustan nyt, että meinasin ehkätodennäköisesti joissain instansseissa yhdistellä suomi + englanti, suomi + ruotsi näitä nimiä (esim. vaikkapa Nelosen Daybreak / Morgen, nämä vaan heittoina), kun noita ruotsalaisia nimiä sattuu olemaan talli täynnä ponien puolella. Siksi mietin suoraan joko ruotsin tai suomenkielisen nimen puolesta 🙂 toki koko tilan nimihän on Väinöläntie 4, siitähän sais ehkä myös Tienpään?

• @Humutin Fyra tai toi Fyr ois kyllä ainakin russeille ihan loistokas! Lähtisin ehkä myös A ponien kanssa siihen tai sitten tuohon Four. Tai Four’s.

Edit. Tai sitten vielä Fyrtal - Neloset.

7

1.0k
Users

13.5k
Topics

256.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.