Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Tarinaheppailijat

@Jenna joo, näin ajattelin kysyä kun ihan tolleen miten noi sen ajattelee nii en oo kyllä menossa niille sitä tekemään :'D tosin toi toinen lähempänä oleva paikka on sekin kyllä sen berran kaukana että jos siellä pitäis olla enemmän kun kerran viikossa, pitäisi varmaan ottaa sieltä kämppä kesäksi. Joka kyllä vois olla mulle ihan ok, tästä opiskelupaikkakunnan kämpästä pitäis vaan päästä että voi etsiä vähän halvemman ja sellaisen mihin saa koiran :'D

• @tanttu said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

Siinä kuitenkin tulis päivässä ajoa jo 80 km pelkästään työmatkojen takia, koska ei ois mitään järkeä muuttaa kuukaudeksi tolle yhdelle paikkakunnalle.

Sieltä mistä oon kotosin ni mulla oli 9 vuotta koulumatka noin 35km suuntaansa ni en osaa yhtään ajatella, et 40km ois pitkä matka. Iskä edelleen samaa työmatkaa ajelee, kohta 30 vuotta sitä tehnyt. 😄 Ja sit oon kulkenut yhteensä 8kk kolmivuorotyössä 117km työmatkalla (suuntaansa). 😂 Asennekysymys!

Tietysti tolla palkalla ja nykysillä polttoaineen hinnoilla voi tulla melkolailla lisämenoja, mutta jos kyseessä on vaan kuukausi ni se menee ihan älyttömän nopee ja 40km on loppupeleissä monelle aika normi työmatka 😊 Mä olin ihan kauhuissani miten jaksan ton 1,5h työmatkan suuntaansa ajaa (etenkin ilta-aamu yhdistelmä sekä yövuorojen jälkeen) mutta niin se vaan meni podcasteja kuunnellessa paljon kivuttomammin mitä alussa ajattelin.

Onneksi saat ees palkkaa harjottelusta! Mä kävin yhteensä 3kk siellä 35 kilometrin päässä omalla autolla ilman palkkaa harjottelussa, kun julkiset ei kulkenut. Matkakorvauksiakaan ei koululta saanut.

• Tarinaheppailijat

@Sylvi siis en missään vaiheessa sanonut että 40 km olisi pitkä matka? 😅 Sanoin että se ei ole ongelma ajaa ja tällä seudulla ihan normaali työmatka olisi se 60 km suuntaansakin eli ei ole pitkä matka. Ajan muutenkin joka viikko porukoilla käydessä sen 400 km lenkin. Ja mun äidilläkin työmatka on yhteen suuntaan 70 km, joten ei, tässä ei oo kyse ton matkan pituudesta vaan ihan siitä taloudellisesta puolesta joka ei asennetta muuttamalla taas muutu miksikään.

Toi taloudellinen puoli on kuitenkin ihan todellakin se miksi en tota pysty luultavasti ottamaan, mua ei ihan huvita olla tota yhtä kuukautta syömättä ja käymättä porukoilla kun mun koira on siellä. Ihan tervettä ajatella sitä että pärjää taloudellisesti, vaikka olisikin kyse vain kuukaudesta. Ainakin mun mielestä. Ja luultavasti stressaisin ton taloudellisen puolen takia niin että toi ei ois kovin järkevää. Jos voi löytää harjoittelupaikan lähempääkin, niin miksi pitäisi ottaa se kaikista hankalin vaihtoehto 😅 saan nytkin ton suunnillee tonnin kuussa opintotuen ja lainan ym kanssa ja ajan paljon vähemmän kuin tossa tulisi kilometrejä, ja kuun lopussa ollaan tiukilla niin tossa menis tili ihan miinukselle.

• @tanttu No ymmärsin väärin sitten enkä tarkottanut tota pahalla! 😄 Itellä nimittäin oli myös alussa paljon huolia liittyen tohon pitempään työmatkaan mut yllätyin positiivisesti jaksamisesta. Tosin se vei aikaa kaikelta muulta. Harrastamiselta ja kotona olemiselta jne kun käytännössä olit joko menossa töihin, töissä tai tulossa töistä. Ja myös laitoin tohon sen, että maksaa kyllä ja en ees tiedä saako harjottelupaikan matkoja vähentää verotuksesta, joten en väittänyt etteikö toimeentuloa pitäisi miettiä. :'D

Ehkä myös mä itte ajattelen et kuukauden voi seistä vaikka päällään, koska elänyt etäsuhteessa ja muutenkin nähnyt hyvin harvakseltaan tärkeitä ihmisiä just sen työn takia. Hain just Lappiinkin 3 kuukaudeksi töihin, koska mun näkökulmasta sekin on ihan sairaan lyhyt aika ja ohi ihan hujauksessa ja antai enemmän ku ottas 🤣 Mut en päässyt kyllä sinne. Toi on vaan mun kokemus, että kuukausi on yhtä kuin kärpäsenpaska mun elämässä, toisilla on sitten eri kokemus 😄 Kai se on kun oon asunut niin kauan omillani enkä ole kovin läheinen oman perheen kanssa, että tulis muutenkaan nähtyä välttämättä joka kuukausi edes (plus välimatkaa on kanssa niin paljon).

Enkä mä opintojen aikana menny ku max. tonne 35km päähän. Osa lähti pidemmälle (60km suuntaansa) mut ei mua kiinnostanut, joten tietysti sen saa itse päättää 😄 Ite ainakin perustelisin ton kustannuskysymyksen sille työnantajalle, jos saisi lähemmissä toimipisteissä sitten suorittaa tai etsisin uuden harjottelupaikan. Ja selvästi sulla on ainaki kanta aika selvä tähän asiaan, joten tee siten miten parhaaksi näet niin pysyy homma mielekkäänä 👌

Edit/ Eikä todellakaan olisi opiskelijana ollut paljoa varaa pistää auton käyttäkustannuksiin, joten oli taivaan lahja että sain Nissanin romun isältä käyttöön, että pystyin edes kulkea harjoittelussa/töissä pidemmällä. Jos olisi pitäny itse matkakulujen lisäksi maksaa vielä sen auton käyttökulut niin vaikeaa olisi ollut niinkin lyhyen matkan ku 35km järjestäminen ilman palkkaa.

• Löysin mun listauksen puuttuvista teksteistä ja noi lukumäärät on ihan järkyttäviä, mutta se että sieltä on saanut nyt poistaa ees yhden tekstin kerrallaan on jo positiivistä, joten eiköhän tästä hiljalleen saada noita tekstimääriä karsittua ja poneja tekstitettyä.

Nyt kun saan tän yhden hevosen tekstit pois alta, niin se meinaa että mulla on tähän mennessä melkein puolet yhden tallin hevosista tekstitettynä ❤ Ehkä mulla vois olla oikeasti yks talli valmiina teksteiltään 2020 ja toivottavasti tää auttaisi myös siihen, että saisin mun hevosia laatiksiin ja ne kelpais ihmisille jalostukseenkin.

• Mä itken tota mun hammaslääkärin kirjottamaa lausuntoa vakuutusyhtiöön (kannattaa muuten vakuuttaa ittenne kunnolla! En muistanut, että mulla oli tollanen hammasturvavakuutus joka korvaa tapaturmassa menneet hampaat), koska siinä lukee, että ton juurihoidetun hampaan ennuste on vielä epäselvä ja pahimmassa tapauksessa siihen voidaan joutua tekee kruunu (500e) tai implantti (2500e). Mä niin toivon, että toi vakuutusyhtiö ei löydä mitään porsaanreikiä ja saan nää 500e käyntimaksuja ees osittain sieltä takasin 😢 Piti huomenna täyttää juuret ja sillä selvä, mutta toi hammas on edelleen arka ja se sano et sen pitäs olla kutakuinkin kivuton ennen täyttöä, että tuli taas 100 euroo lisää hintaa tälle sirkukselle ja toivon todellakin et se paranee toisen lääkepaikan jälkeen…

Pelkään siis ettei ne korvaa sitä, koska siinä kyseisessä hampaassa on iso paikka, mikä todennäkösesti on kaatumisessa liikahtanut ja aiheuttanut juurien ärtymisen. Jos ne sanooki jotain, että “no siinä oli vanha paikka, olisi ollut vain ajan kysymys koska se kipeytyy”. Emmä tie 😄 Päätöstä odotellen 😎

• Tarinaheppailijat

@sylvi Joo, sori muuten mulla alkoi aamu vähän huonosti, en siis tarkoittanut myöskään mitenkään pahalla mitään 😄 mäkin voisin ihan hyvin lähteä lappiin vaikka harjoitteluun, mut silloinkin koittaisin muuttaa lähelle sitä työpaikkaa 🤔 Mä maksan tosta autosta aikalailla kaikki kulut itse, paitsi korjaukset niin sekin syö melko paljon 😄 Eihän toi kuukausi niin paha olisi, mutta jotenkin musta tuntuu että talous menee liian tiukalle. Ja just se kun koira on nyt väliaikaisesti porukoilla niin mulla hajoaa pää jos en nää sitä tarpeeksi 😂 Huh, toivottavasti vakuutusyhtiö ei ala temppuilemaan tossa hampaan kanssa 😅

Siis tää on kyllä ihan paras tunne kun on ryhmän kanssa takuttu 5 opintopisteen osion kanssa mikä ei oo kelvannut opettajalle, nyt viimein saadaan se torstaina hyväksytyksi ja saadaan se 5 opintopistettä lisää! 😄 Muut sai melkolailla joulu-tammikuun aikana sen läpi, enää on meidän ryhmä ja yks toinen ryhmä joka kovasti yrittää pysyä meidän ryhmän perässä 😂

• @tanttu Joo ja multa puuttu hymiöitä vaihteeks vääristä kohdista mun tekstiä mikä tekee siitä tönkön 😄 Jos oisin päässy Lappiin töihin ni ois munkin ollu pakko muuttaa :DD Mut joo ton mun pitkän työmatkan salaisuus on etten löydä mitään mielekästä täältä miehen paikkakunnalta ni mielummin käyn vähän pidemmän matkan takaa töissä samalla ku etin kivaa duunia täältä 😄 Siksi sanoin et asennekysymys, koska munki piti priorisoida mitä haluan työltä. Joko paikan missä inhoan olla lyhyellä matkalla tai sitten painan sitkeesti tota matkaa kivan työn edestä. 😊

• Tarinaheppailijat

@Sylvi Nojoo, toi on totta kyllä 😄 Mulla on siitä kai hyvä tää tilanne kun ei tartte miettiä missä mies on vaan voi miettiä vaan miten itse haluaa tehdä, voihan toikin joskus tulla eteen että omalla paikkakunnalla ei oo töitä eikä pysty/halua muuttaa töiden perässä 😃 Ja varmaan väistämättä tuleekin kun kattoo mihin suomen maaseutu on menossa kun mua ei varmaan kaupunkiin saa asumaan enää opiskelujen jälkeen 😂

• @tanttu me asuttiin just 2 vuotta tuolla mun työpaikkakunnalla ja mies kulki töihin pitkää matkaa (se tosin oli täällä päässä yötä aika usein porukoillaan) niin aika hyvin ollaan saatu kompromissia onneksi tehtyä. Ja just toi, että mun piti miettiä et mitä haluan. Haluanko asettua ton ihmisen kanssa yhteen vai tehä tota työtä tuolla. Ei ollu vaikee valinta, ku parhaimmillaan porukka venaa 10v tossakin sairaanhoitopiirissä vakkaripaikkaa 😆 Alan olla sen ikänen, että biologinen kello ei odota mitään 10 vuoden sijaisuuspestejä ja säätöä etäsuhteessa. 😂

Mäkin haaveilen maalle muutosta ja eniten siitä että työllistäis ittensä siellä 😄 Tänäänkin suorastaan ärsytti aamubussissa kun ei mahtunut minnekään istumaan ja sitten vielä kuskina oli kunnon tökstöksjarrumies.

• Karma…

Oon jumittanu sohvalla puoltoista tuntia tekemättä mitään ja selannut vaan puhelimella miettien kaikkea mitä pitäis tehdä. Ja törmäsin 9gagissa kuvaan Happy Tree Friendeistä. Olin niinku unohtanu niiden olemassa olon.

Ja nyt se saatanan rallatus soi mulla päässä.

• Piirrosharrastajat

Happy Tree Friends ❤ 😂

• Mitä kaikkea älyllistä helppoa tekemistä vois keksiä koiralle?

Tää mun hoitokoira on sitä luokkaa et energiaa on hirveesti mut ei jaksa keskittyä jos on hirveen vaikeeta. Herkkuja oon nyt sille piilottanut ympäri taloa ja sen se on alkanut ymmärtään kun oon hiljalleen vaikeuttanut piilopaikkoja.

Tää koira on ihan hirveen kärsimätön ja sille on vaikee opettaa mitään vaikeempaa kun se vaan kyttää herkkuja eikä tajua mistään mitään 😄 Pitäs nimeomaan keksiä jotain helppoa henkistä tekemistä jossa menee energiaa kun ei oo oikee aikaa lenkittää sitä hankalien työvuorojen lomassa etenkin kun on tottunut ite nukkuu. Herkkuja oon kans piilottanut viikattuun pyyhkeeseen tms, hyvää tekemistä mut ei kauheen kauan. Tää koira on sen verran kekseliäs et se keksii repiä kaiken tai tunkea itseänsä armottoman pieniin koloihin kuten sohvan alle jos sinne on tipahtanut joku ruuan murunen. “Jos mä nyt kuitenkin mahtuisin sinne…” 😄

Btw tän koiran silmät välkkyy punaisena valossa, aika screepyä 😄

Mulla menee yöunet kun oon tottunut nukkuu pitkää lemmikkitömänä ja tää tunkee sängylle aina nuoleen naamaa kun mun häläri soi, sit jatkan vaan torkkumista ja kun seuraavan kerran kello soi niin eiköhän tää ole taas nuolemassa naamaa varmaan siinä toivossa että hänen korkeutensa saisi aamupalaa. Tosin se syö muutenkin ihan kaiken. Ihan sama onko ruokaa vaiko ei.

Sit mä vielä ihmettelen miks oon alkanut haaveileen kissasta enkä koirasta. Jokainen joka ottaa tän hoitoon niin saa varmaan heittää veks koirahaaveensa. Sen sisarukset on ollut kanssa vähän yliaktiivisia.

Kuvalla sitä kuuluisaa huomiota 😂

0_1582065569402_IMG_20190921_143834.jpg

• @hm Namipallo tai kongi? Jos sen ikäinen koiruus, että syö kuivat nappulat niin ruokkiessa vaikka osan viljelee pitkin poikin, jolloin joutuukin näkemään enemmän vaivaa kun vaan kupista hotkasemalla?

• @hm hallittu lelupalkka treenatessa? Silloin vois kuunnella paremmin käskyjä tai sit opettaa luopumaan namipalkadta jos se auttais siihen että saisi namilla palkattua

• To do list…

• Käy vaatteet läpi ja poista tarpeettomat
    • Kerää sisältä kaikki tölkit/pullot, jaa ne pantittomiin ja pantillisiin (ainakin sisältä)
    • Käy läpi liinavaatteet ja poista tarpeettomat
    • Vie poltettavat pihalle
    • Muotoonlaita hevosten sijoitukset

Katotaas ylihuomenna en oo saanu aikaseks muuta ku noi sijoitukset. 😄

// Lähdin tähän rupeamaan näemmä putsaamalla facebook tililtä kaikki turhat sivutykkäykset ja ryhmät. 😂
    Nyt mä poistan vielä kaikki turhat kaveritkin!!

• Tittidii oon pelannu kolme tuntii ja arvatkaa oonko seivannu kertaakaa

No en ole

An error occured

Kill me now

• Tarinaheppailijat

Nyt mä näköjään päätinkin sit laittaa vielä Pohjanmaan ELY-keskuksellekin hakemusta, koska oishan se nyt ihan mahtavaa päästä kesäksi treenaamaan ruotsin kieli kuntoon 😄 Varsinkin kun mä ymmärrän atm paljon paremmin riikinruotsia kuin suomenruotsia, mutta ihan jo siksikin kun CV:ssä kiinnitetään aina huomio siihen että oon opiskellut ruotsin kieltä Oulussa niin vois olla aikakin laittaa se kuntoon tuolta ruosteesta 😂 Vaikka siis mun maataloussanastohan on ihan surkee

Ehkä mä noihin maataloustilitoimistohommiinkin ehdin vielä perehtymään jos vielä myöhemmin elämässä haluan sinne puolelle töihin 🤔 Koska minkäs mä sille mahdan että mun sisällä asuu aina pieni humanisti joka haluaa oppia kieliä 😄

• Otan ravureille kisoja ylös. Yhdessä kutsussa oon menossa 125 / 428 osumassa >:) Kolme kutsua sitten odottaa vielä sen jälkeen 😄 Ei paha. Kyllä mie nää jossain vaiheessa saan laitettua hevosten sivuille :'D

• Tölkit ym. käyty läpi miehen kanssa. 5 x 120l jätesäkillistä pantillisia ja 2 x pantittomia 🙈 🙈

8

1.0k
Users

13.4k
Topics

254.5k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.