Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Esteratsastajat

Heh, joo on varmaan kyllä jos ei oo hoidettu johonkin aikaan :S vaikka ainahan nuo on semmosia kolkkoja ja syrjäisiä 😕

• Suomenhevoskasvattajat

Kyllä meillä ainakin haudattiin eläimiä omaan pihaan, vaikka loppujen lopuksi tila myytiinkin. Meidän perheessä ei kyllä ole niinkään merkitystä haudoilla, vain meidän sakemanni sai hautakiven, muut ei. Ei me käydä edes ihmisten haudoilla, niin miksi sitten eläinten. Ja pakko sanoo tosta eläinten tuhkaamisesta, koska se ajatus naurattaa itseäni. Eläimethän tuhkataan isompi kasa kerrallaan, eli oman kissan tuhkien lisäksi sulla on monien muiden eläinten tuhkia siellä purkissa, ni omasta mielestä se tuntuu turhalta 😀 en mä ny ketää tänne tullu dissaan ja ymmärrän jos joillekin muille on tärkeämpää se mihin se ruumis päätyy, kun itseäni se ei niinkään kiinnosta kun ei se eläin sitä itse ymmärrä vaikka se takan reunalla lojuiskin tuhkien muodossa.

• @enna Mulle ainakin sanottiin, että yksin tuhkataan. 🤔

• Esteratsastajat

Joo, tuhkataan yksinkin jos siitä maksetaan 😊 Yhteistuhkaus on sitten asia erikseen, eikä siitä tietenkään saa tuhkaa kotiin vaan se ripotellaan eläinten hautuumalle, pk seudulla ne viedään esim. Mäntsälään.

• Suomenhevoskasvattajat

@serena ainakin miehen veli ollut todistamassa kun iso kasa tuhkattiin samassa ja vielä kysyttiin haluaako purkillisen tuhkaa kotiin 😁

• Esteratsastajat

Aijaa 😮 no enpä oo kuullut että yhteistuhkauksesta sais kotiin. Vaikuttaa tyhmältä xDDD

• Suomenhevoskasvattajat

@Jannica No niin vaikuttaa munki mielestä, kuka haluaa kasan tuhkaa joka ei välttämättä oo murustakaan sun eläimestä 😂

• Esteratsastajat

Joo ei kyllä oikein oo kannattavaa 🙂 meillä toimitettiin kaikki Viikistä sinne tuhkattavaksi muiden mukana ja sitten mukaan se muistolaatta siihen haudalle.

• Jos maksaa yksilötuhkauksesta ja todistaa tuolleesa tapahtuvan niin mun mielestä on jo aihetta ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tms. 😮 Eri asia sitten jos ei oo tämmösestä ollu kyse. Tosin tässäkin paikassa jossa oon asioinu, niin yhteistuhkauksesta ei saa uurnaa kotiin, mikä on tosiaan aika outo käytäntö mikäli näin on tehty.

• Esteratsastajat

Niin munkin mielestä 🙄 ja tottakai jos yksilötuhkauksen maksaa niin sellainen pitää saadakin.

• Suomenhevoskasvattajat

Joo en tiedä missä paikassa tää oli, eikä heillä ollut ees tarkotus ottaa tuhkia mukaan, mutta vähän jäi mietityttämään että pidetäänkö ainakaan siellä paikassa yksilötuhkauksista kiinni, eihän se lemmikin omistaja sitä saa tietää mistä ne tuhkat on peräsin. Tuossakin satsissa saattanut olla mukana sellasia, jotka on sit niitä tuhkia halunnut mukaan 🤔

// ja tämän kuultuani epäilen tietenkin kaikkia tuhkauksia, monessa muussakin asioissa ihmisiä kusetetaan jos ei itse ole paikan päällä katsomassa niin miksei tässäkin.

• Esteratsastajat

Joo sama kävi mielessä, ne yksilötuhkauksetkin kun yleensä kulkevat just eläinlääkäriasemien kautta 😕

• @enna Toisaalta osoittaa yrittäjältä melko suurta typeryyttä jos asiakkaan läsnäollessa polttelee porukassa yksilötuhkattavia lemmikkejä. Kun läsnä vois olla joku semmoinenkin asiakas joka kirjaimellisesti kävis kurkulle jos näkis moista tapahtuvan.

• Suomenhevoskasvattajat

@serena helvetin tyhmäähän tuo on ja aina pitäs saada sitä mistä maksetaan, mutta itse en ainakaan tuhkaukseen luota. Eipä sillä, en ole koskaan ollut eläimiäni tuhkaamassakaan

• Mie voisin ihan hyvin haudata, jos olisi sellainen koti jossa uskoisin lopun elämääni asuvani. En niinkään haudalla käymisen takia, mutta jotenkin tuntuu ikävältä ajatus jos se lemmikki jää jonnekin, joka on aikanaan jonkun toisen piha ja mahdollisesti ajaa koko haudan alas. Musta myös tuntuis tosi oudolle muuttaa taloon jonka pihalla on jonkun hauta, olkoonkin vain eläimen. 😄

Mun miehen isä on haudattu niiden “kesämökin” pihaan (oikeastaan se on ihan ympärivuoden asuttava omakotitalo, mutta pidetään enimmäkseen kesämökkinä). Että jos joskus siirtyy suvun ulkopuolelle niin haha. 😄

• @serena Siinä on sit ylläri, jos kesämökki siirtyy tosiaan uudelle omistajalle ja ne kaivaa sieltä sitten ihan ihmisen ylös vahingossa :-----------------D

• Esteratsastajat

Kyllähän noita varmasti tapahtuu, ainakin isommilla maatiloilla kun on joskus aikojen saatossa kotipihaan vainajat haudattu 😄 Ja se ihanuus kun mammat oli sit saunassa koko talven, ennen kun keväästä sai haudattua 😮

• @nikki Se on siis tuhkattu! 😄 Ihmisiä ei taida ilman tuhkausta edes saada haudata omalle tontille.

• Esteratsastajat

Joo ei nykyään taida enää saada 🤔 tuhkista en oo varma saako sitten sirotella minne vaan.

• @serena No sitte :----------D lmaoo

13

952
Users

12.6k
Topics

234.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.