Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Esteratsastajat

Joo kannattaa kyllä, ite käytän aina sitä variksenkuvallista xD maistuu hyvälle ja tehokas. Toki hyvinkin yksilöllistä ja yskänsyystä johtuvaa et mikä tehoo 😉

• Mulla on kerrankin löysempi viikko töissä ja oon ihan yksin työpisteellä ja nyt ois ollu niin hyvin aikaa päivitellä hevosten kisalistat, mutta ei tarvii näköjään päivitellä kun weebly kaatuu ihan joka kerta kun yritän tallentaa. Mitähän keksis tehdä nyt kun ois aikaa ja motivaatiota.

• @spookiness google docs auki ja tekstejä kehiin?

• @minni miun hevoset ei kauheesti tee teksteillä mitään (vaikka muutama ois muutamaa tekstiä vaille YLA kelposia), niin keksin päivittää ennätykset ja ilmottaa hevosia kisoihin 😄

• @spookiness toi on toinen hyvä vaihtoehto

• Piirrosharrastajat

alt text
    Valinnanvaikeus. Flaxen, ruunikko vai maksanrautias? 😄 Tulee RBSH:lle.

• Sekalaisen sakin omistaja

@jodochus Flaxen 😉

• @jodochus ruunikko 😍

Voi pentele. Avasin juustoraastepussia ja veitsi lipes ja ehdin nähdä vaan et nyt tuli syvä haava. Oon nyt puolituntia tyrehdyttänyt tätä mut ei oikein onnistu. Asiaa ei helpota, että ainoat sidostarpeet mulla kotona on vessapaperi ja kuukautissuojat 🤷 Yritän sinnitellä tän kanssa töihin ku oon menossa yövuoroon ja saa sitten työkaveria kursia mut kokoon 😂 Ärsyttää kun on vielä meikkaamatta ja hiukset laittamatta.

• Sekalaisen sakin omistaja

@sylvi Voi ei, tsemppiä sulle sen vekin kanssa ☹ 😘

• @Sylvi Vessapaperia reipas kerros teipillä kiinni ja sit laittaudut :------D

• @nikki vaan kun ei ole teippiä, ei edes ilmastointiteippiä 😅

• @Sylvi Ponnari?

• Anteeks pakko purkaa aivot…

Näyttää siltä, että toi kissa haluaa kuolla, kuinkas muuten ku keskellä talvea. Mä en nyt tiiä ku eihän sitä saa haudattua nyt enkä halua pakkaseenkaan säilöä, niin pakko kai se ois polttaa. Ja sitten kun ton tuhkia en oo aatellu säilyttää kuten vuosi sitten kuolleen veljensä, mutta sitten taas tulee vähä ikävä fiilis arvottaa toinen niin erilailla… en tiiä sit jos sais luvan kesällä haudata sen kotipaikalle mutta siinäkin tulee se eriarvoistamisen fiilis (musta tuntuu inhottavalta haudata ketään omaan pihaan, kun ei me tulla tässä talossa loppu elämää asumaan). Vaikka oishan se hauska ajatus että ne napottais vierekkäin purkeissa hyllyllä kun koko elämänsä olleet yhdessä. 😄 Mutta sitte pitäis käyttää se kai myös ell kautta lopetettavana kun sitä kautta saa kätevästi sinne tuhkaamoon, joka on kaukana.
    Perimmäinen ajatus tässä rantissa mahto olla se, että miks helvetti meidän elukat haluaa aina kuolla talvella. Kesällä ois voinu laittaa kuulan kalloon ja viiä sinne kotipaikalle haudattavaks. 😰

• Esteratsastajat

Onko teillä @serena eläinten hautausmaata paikkakunnalla/lähistöllä? Sinne saa talvellakin viedä ja edullinen 🙂

• @serena Mä oon pohtinu tota viimesen +puolen vuoden ajan, kun oma koira rupee vähitellen vanhenemaan. Meillä on yks hiirihotelli Vanhakylässä, ja oon aatellu et koira pitää vissiin haudata sinne ja sit pitää se tontti ikuisesti, eikä myydä (toisaalta toi rotisko ei nyt millää menny kaupaks ku se oli myynnissä jotai vuosii sit). Mietin kanssa et se on ois laittanu hienossa uurnassa hyllylle ja pitää ikuisesti lähellä, mut mua hirvittää ajatuski mun koiran polttamisesta.

• Joo mun toisen kissan oon päättäny pitää hyllyllä… ellei sitten jossain kohti tuu semmone fiilis, että pystyn sen jonnekin hautaamaan/sirottamaan. Periaatteessa kai toi sen sisko menis siinä kans, mutta tulevaisuutta ajatellen mulla on varmaan joskus ihan järetön pet cemetary olohuoneessa. 😂

@Jannica No on ja ei. Tuolla on eläintenhautausmaa joka on kai kunnan “ylläpitämä”, ts. sitä ei ylläpidä kukaan mitenkään. Jossain kohtaa oli fb:ssä ketju jossa porukka pohti voisko sitä hoitamaan kerätä vapaaehtoisryhmän / “omaiset” hoitais, mutta ei siitäkään nähtävästi mitään tullut.

• Esteratsastajat

Onpas ikävää 😕 melkein sitten eläinlääkärissä käyttäminen ja tuhkaukseen lähetys ainoa mahdollisuus. Tokihan sen voi myös kuoltuaan toimittaa sinne eläinlääkäriin lähetettäväksi tuhkaukseen tai viedä itse paikanpäälle (vietiin itse kun iäkkäämpi kissa kuoli kotona). Meilläkään ei siis hautausmaalla ole ns. ylläpitäjää, kaikki hoitaa itse haudan ympäristöä ja yksi ihminen on sellanen keneen ollaan sitten yhteydessä puhelimitse kun haluaa haudata.

• @jannica Joo toi tuhkaamo on tosiaan about 100km päässä, että ei oikein huvita lähteä raadon kanssa sinne ajelemaan kun ne pienellä maksulla noutaa paikalliselta vastaanotoltakin. 😄

Tuota hautausmaata ei mun nähdäkseni hoida oikein kukaan. Oon mä joskus kesällä siellä jotain kukkia tai kynttilöitä joskus saattanu nähdä (asuttiin siis ennen siinä lähellä ja kuljin lenkillä siitä usein ohi), mutta talvella sinne ei oo mitään asiaa. Kaikin puolin sen näkönen paikka, etten mä edes tuota katinketaletta sinne veis. 😄

• Esteratsastajat

Okei 😕 meilläkään ei kyl talvella ees käydä 😄 (monethan noista on kiinnikin talvikaudet poislukien joku jouluaatto ja se mausoleumi jossain pk seudulla).

• @jannica Aijjaa 😄 Niin ei sillä, että munkaan tulis käytyä missään haudalla. Toi on vaan niin törkeen näkönen pusikko, että ei kiitti.

5

962
Users

12.7k
Topics

237.1k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.