Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• @serena Oon mä sitäkin 😂 Se nyt ei haittaa ihan nii paljoo, vaikka kyllä mä ehkä yritän alkaa vähän hölkkäämään koiran kanssa ku noi lumet nyt sulais ja tulis vähä lämpimämpi

• Suomenhevoskasvattajat

Mä en oo suostunu vuoteen käymään vaa’alla, viimeks ku kävin ja tajusin et alle vuodessa tullu yli 15 kiloo lisää ni totesin et vaaka ei oo mun juttuni 😂 Haluaisin laihduttaa, mutta asiat täytyy laittaa tärkeysjärjestykseen, joten koko edellisen vuoden käytin kaiken energiani siihen, että sain taisteltua itseni psykoterapiaan. Nyt kun on vuodeksi eteenpäin varma hoitosuhde, vois alkaa käyttään energiaansa laihdutusprojektiin.

• Piirrosharrastajat

Mä ajattelin pitkään olevani läski enkä uskonu peiliä vaikka siellä näky raajat jotka oli ku tuulennussimat heinänkorret 😆 Vaakaki näytti mun mielestä liikaa, mut nyttemmin oon oppinu pitämään ittestäni ja seuraava projekti olis yhtenäistää vaatekaappia ja tehdä siitä vähän aikuismaisempi ja tyyliltään klassisempi 🤔

• Hei suositelkaa mulle rikosdokkareita (youtube, areena, netflix, viaplay, dplay, ruutuplus).

• Esteratsastajat

@serena oon ite innostunut seuraamaan tuolta Netflixistä noita missä kerrotaan kuolemaantuomituista vankilassa ja sit siellä on tosi paljon noita rikosdokumenttejä just erilaisista murhaajista, oon melkein ne kaikki jo katsonut, ei löytynyt mitään mitä ei voisi suositella eteenpäin 😄

• omg miten onnellinen ihminen voi olla kuvaluvista!! 😍 kuvien etsiminen ja lupapyyntöjen lähettely on täyttä terapiaa mulle. 🙏

• Virtuaalikoirat

Kannattaa hankkia koira, jolle ei riitä 15 min ulkoilu kolmesti päivässä. 😂 Mä oon rapakuntoinen alipainoinen laihaläski, mutta koiran kanssa vaan on pakko laittaa töppöstä toisen eteen. Jos lenkitän koiran yksin, ei 15 000 askelta oo mitenkään harvinainen lopputulos ja vaikka mies olisi päävastuussa lenkeistä, saan silti helposti 10 000 askelta rikki. Jos mua kiinnostaisi joku muu (liikunta) harrastus tarpeeksi, niin ei varmaan olisi koiraa ollenkaan. 🙈 Kätevä personal trainer tommonen metsästysdoge.

• Ylimääräisiä kiloja kellään? Huonoo kuntoo näkyny? 🙋

Ja koska minäkin tunnustaudun leivän/pastan ystäväksi (herkuista puhumattakaan) ja laiskaksikin vielä niin noista kummallekaan tulee ihan heti tapahtuu mitään.

Lihaskunto (anteeks mikä oli?) on todellakin käsissä jotakuinkin olematon eikä keskikroppakaan kuosissa ole… Kävellä jaksaa-pystyy kyl helposti 10-20k päiväs mut mitää virallista lihaskuntoa…

• @timberwolf No mut kyl toi 15k saa jo pelkästään töissä hilluttua, jos on vähänkään normaalia kiireisempää… Tänään ihan peruspäivä (aamuvuoro) ja nyt just näyttää n. 9300 askelta vaikkei koiria olekaan lenkitetty (koirat miehellä) tai mitään kauppareissua tms. tehtynä…

• Meillä on kolme metsästysdogea (joista kaksi kotona). 😄 Mutta en mä niitten kanssa lenkkeile, koska oon laiska lol.

• Esteratsastajat

Se on kyl tosiaan paha, itekin huomas heti siinä kohtaa et kun koiria ei oo enää niin jää kyl lenkkeily viikon jälkeen, vaikka kuinka yrittäs rutiinei jatkaa :S

• Virtuaalikoirat

Mä oon istumatyössä, niin ilman koiraa askeleet jäisi helposti 6000-7000 paikkeille 😐 Mut “onneksi” kaupungissa elävänä ei voi edes luistaa koiran lenkittämisestä, niin saa edes vähän happea ja liikuntaa päivittäin 😅

• @serena said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

Hei suositelkaa mulle rikosdokkareita (youtube, areena, netflix, viaplay, dplay, ruutuplus).

En tiiä ootko jo kattonut, mutta:

Netflixiin oli tullut Netflix Original tuotantoa Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes ja ahmin eilen kaikki viis jaksoa, oli mielenkiintoinen ja hyvä. Ted Bundyn tarina on tuttu, mutta tullut vähempi katseltua sen omia haastatteluja ja oli se kyllä pimee ukko 🙄

Netflixissä muita hyviä on tietty Steven Averysta kertova Making A Murderer (kakkoskausi tullut vastikään) ja Amanda Knoxin dokumentti. Murhaportaat on kans ihan katottava, vaikka mielenkiinto meinas vähän lopahtaa kesken (liikaa perusjenkkitoistoa ja jaarittelua). Toi Jannican mainitsema kuolemantuomittujen haastattelut menee paremman puutteessa, mut seki on jotenkin itelle vähän tylsä. 😄

Sit tää ei oo dokkari, mutta Spotifyssa Jäljillä podcast! Ulkomaalaisia ja suomalaisia katoamisia / henkirikoksia, joku reilu 30 jaksoo on nyt siellä ja oon kaikki kuunnellut viikossa. Viikon välein tulee uus jakso.

• @sylvi Making A Murderer pitäis ottaa uudestaan käsittelyyn kun oon kahdesti yrittänyt, mutta aina jääny kesken. 😛 Knoxit ja Murhaportaat on katsottu… mä muuten taas tykkäsin tosta jälkimmäisestä, vaikka olinkin eri mieltä dokkarin ilmeisen näkökulman kanssa. Ted Bundy lisätty listalle!

• Esteratsastajat

@Sylvi on joo outo ukko 😮 joku dokumentti tuli joskus telkkarista mitä katsoin, vähän kun Jammu, puolusteli vaan tekojaan ja syytti uhreja 😮

• Sääli tota kuolemantuomiosysteemiä, tommosista tyypeistä ois varmasti mahdollista oppia yhtä ja toista tieteen kannalta.

• @serena Ne saa kyllä yleensä odottaa niin kauan teloitusta, että niitä olis ainakin aikaa tutkia siinä vuosien saatossa 😆 Tosin en tiedä millaset oikeudet esim. jenkkivangeilla on, et saako ne kieltäytyä psykologisista testeistä tai aivojen kuvauksesta tms. elossa ollessaan.

Pakko vähän nyt jauhaa. 😄 Itse en oikein tiedä omaa kantaani kuolemantuomioihin. Jotenkin kävi tota Bundyakin “sääliksi”, kun sitä teloitettiin. Bundy oli selkeästi kauhuissaan kuolemastaan ja pelkäsi sitä. Sääli on ehkä vähän väärä sana, mutta jotenkin ajattelen, että vaikka noi on ihan kamalia tekoja tehnyt ja riistänyt monilta ihmisiltä hengen, niin ne ei välttämättä pysty hallitsee sitä tappamistaan, vaikka haluaisi. Bundykin niin malliesimerkki narsistipsykopaatista. Eihän muillekaan persoonan häiriöille voi mitään, ne vaan muodostuu ympäristön paineesta/alttiudesta. Toki niiden kanssa voi oppia elämään, mutta ne ei oo mitään sairauksia, mitä vois hoitaa pois.

Toki Ted Bundy oli ihan ääriesimerkki persoonallisuushäiriöisestä, kun vielä valehteli räikeästi (se ei tosin varmaan henkirikoksen tekijöiltä ole poikkeuksellista) ja kuvitteli, että voi päästä niistä 30+ raa’asta murhasta ilman seuraamuksia… Toisin kuin esim. sarjamurhaaja Edmund Kemper on itse antautunut poliisille ja on sanonut, että haluaa estää kaltaisiaan ihmisiä murhaamasta varoittamalla heitä toteuttamasta sairaita taipumuksiaan. Siinä mun mielestä näkyy, että jotain tervettäkin on ihmisessä, kun tiedostaa oikean ja väärän. On Ted Bundykin vilautellut jonkun näköistä visioo itsestään, että saattaa olla mieltymyksineen sairas, mutta jos oon oikein ymmärtänyt niin varsinaista katumusta ei ole osoittanut teoistaan ja oikeudenkäynnissäki eli uudestaan rikoksiaan haastattelemalla itse todistajia rikospaikasta ja uhrien vammoista, jotka oli itse heille aiheuttanut… So creepy.

Meni nyt vähän hukkateille, pitäs varmaan mennä johonkin rikosfoorumille analysoimaan. True Crime dokkarit/muut julkaisut on niin yks mun lempiharrastus virtuaaliponien lisäksi, mistään ei varmaan huomaa 😂

• Esteratsastajat

Kyllä se sarjamurhaajilla on varmasti sama juttu, kun kouluammustelijoilla ym. että haluavat sitä huomioita teoillaan. Sitä on monasti itsekin miettinyt, että miten kieroutunut voi ihmisen mieli olla, että tahallisesti jonkun murhan suunnittelee, valmistelee ja toteuttaa 😮

• Suomenhevoskasvattajat

@sylvi itse olen sitä mieltä, että yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämää. Ei ne murhaajat oikein tee todellakaan, mutta miksi hänen murhaaminen on parempi murha ja oikeutettu murha? Mielummin vankilaan valvovien silmien alle loppuiäksi, mutta kukaan ei sais kajota toisen henkeen. Alkaa aina ärsyttää ja kuvottaa koko kuolemanrangaistus ja siitä keskustelu mutta päätin nyt avata kerrankin oman mielipiteeni tähän asiaan 😁

• Esteratsastajat

Ymmärrän hyvin sun pointin @enna 🙂 heillehän osalle se on oikein kunniakasta ja “palkinto” siitä tehdystä työstä, ettei tarvitse olla loppuikäänsä vankilassa vaan “pääsee pois”. Toki ei se kuolemaankaan tuominta nopeaa hommaa ole, tuolla dokumentissakin oli sellaisia miehiä, ketkä olleet 30v vankilassa odottamassa täytäntöönpanoa 😄

13

939
Users

12.5k
Topics

231.8k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.