Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Kouluratsastajat

Oon jotenki megaylpee itestäni kun oon saanu tänää jo paljon aikaan! Aamulla kävin juoksemassa, sit pesin pari koneellista pyykkiä ja imuroin ja vähän muutenki siivosin. Nyt vasta oikeestaan ”istuin alas” ekaa kertaa aamupalalle. Viel ku sais muutaman sähköpostin lähetettyä niin sit ois kaikki tosi jees! 😏

• Himoshoppailijat

@Jannica Mäkin yleensä nielen jonkun vanukkaan joukossa 🙂 Auttaa paljon!

• Wohoo, vaivauduin tyhjentää tiskikoneen ja käymään ruokakaupassa! Nyt ei kellään sattuis olemaan piirroksille tarvetta, etten joutuis enempää tänään siivoomaan? 😄

• Sekalaisen sakin omistaja

MiiaS mä oon miettiny pitkään jos pyytäsin joltaki piirrosheppatilaria mut en oo suunnitellu millasta 😄

@maura Mä oonkin sit ahkeran vastakohta tänään!
    Mun päivä alko hyvin, klo9 ois pitäny olla luovuttamassa kirppistavaraa ja klo13:10 onnibussissa, ku kaveri makso liput sen luokse. noh… heräsin 14:30 :rolling_eyes:

Oli pakko soittaa nolona kaverille, että nukuin bussin ohi ja tilata uudet loput klo20 lähtevään bussiin…

• No nuita sattuu, saitpahan ainaki nukuttua! Mäkin olen tänään koko päivän vaan nukkunut ja muuten vaan rötvännyt, söin aamupalaksi puoli litraa jäätelöä koska olen Oikea Aikuinen…

• @Oona Toi on jo aika hyvin, suunnittelin just neljän kasvatin ryppään, vaikka talli on keskeneränen ja hevosia on vaan neljä, joista kolme on toistaseks pelkkä kuva ja nimi 😄

• Mullakin houkuttais kovasti suunnitella piirrosvauvoja kuvineen myyntiin, mutta pitäis ensiksi saada vanhemmat uusiin osoitteisiin, niiden tiedot kuntoon sekä tärkeimpänä selvitettyä, että mitkä hevoset on edes vielä hengissä… 😄

• 0_1506430029513_Heila-01.jpg

En pahemmin välitä messuista, mutta oh lord tällä kertaa oli kyllä aika hyvät messut 😍 Tosin Heila olikin sitten ainoo, mikä kiinnosti… 😄

• HUOH! Yrittää tässä nyt virtuaaliheppailla ku sähköt menee poikki viiden minuutin välein ja kännykästä jaettu netti toimii ihan sikahyvin… not…

• En jaksais mitään kunnon gallupia alkaa järjestämään, mutta mitä mieltä porukka on nykyään “puolipolvisista” hevosista?
    Esim. 2p isä x 1p emä = 2,5p varsa jne, kuitenkin aina maksimissaan sukupolvi eroa vanhempien sukujen pituuksilla. Tää helpottais huomattavasti (harrastepainotteisten piirros)varsojen suunnittelua!

• @MiiaS Ite vältän eripolvisten ostamista. Toki sit kun sukutaulussa on 3-polvea niin lopuilla polvilla ei väliä eli esim 4-polvinen x 3-polvinen on ok, mutta 2-polvinen x 1-polvinen ei. Toki saatan tehdä joskus poikkeuksen, mutta muuten pyrin välttämään.

• @MiiaS Ite vältän tappiin asti 😄 Pelkäks harrastehevoseks tai sit yksityiseks - joita ostan mahdollisimman harvoin - voin ostaa epätasasia sukuja, mut omien jalostushevosten kanssa oon aika tarkkana siitä, että hevosilla on täysin tasaset suvut + kaikki sukulaiset rekisterissä. Jopa mun 4- ja 5-polvisilla täytyy olla sukutaulut tip top, sen pitempisukusia mulla ei (vielä) oo ollut 😄

@reibili Missä päin asut? Mies soitti just Sukevalta ja kerettiin puhua 3min ku sano ettei kuulu enää mitään. Koko vankilassa kuulema yhteydet pätkii, telkkarit ei toimi yms.

• Esteratsastajat

Haha, voi ei @IslaT siel joku suunnittelee saletisti pakoa 😄

@MiiaS huonostihan nuo tuntuu kaupaks menevän ja siitokseen kelpaavan. Itsellä on harrastuksen alkuajoilta vielä muutamia epätasaisen suvun omaavia, joilla sitten toki vähitellen se tasaisuus tulee 3 polveen, mutta en tehtailisi enää juuri sen haluttavuuden vuoksi 😕

• Äh, mälsää, vaikkakin ihan ymmärrettävää. En mäkään puokeilla ja laatispainotteisilla välitä puolipolvisista, mutta mulla on arabitripla, joita haluaisin pystyä käyttämään samoille tammoille sen sijaan, että hommaan kahdelle tuontisukuiselle omat tuontisukuiset tammat muutamaa harvinaista risteytysrotuista varsaa varten. Mutta oon vasta alkanut aktivoitumaan noiden piirroshevosten kanssa, enkä yhtään tiedä pysyykö tää homma vieläkään oikeasti hallinnassa, eli sopivia tuontitammoja voi olla muutenkin luvassa… 😄

• @IslaT Siuntiossa (länsi-uusimaa) 😄 Nyt on onneks jo pidemmän pätkän sähköt pysyny, nii viittii vähän jotain tehäkin…

Mä kyllä teen ja ostan hevosia (lähinnä kylläkin ravureita/peitsareita) joilla on epätasainen suku, vaikka pyrinkin yleensä siihen että yksipolviselle yksipolvinen kumppani jnejne. Voin kyllä ihan hyvin käyttää evm sukuista pitkäsukuiselle jos hevoset on kivoja ja haluan niistä varsaa… Joskus vielä jaksoin “natseilla” sen suhteen että varsalla ois tasainen suku, mutta ei enää pitkiin aikoihin oo jaksanut välittää, onko vai ei…

• Mul oli huono päivä, mut katoin tän ja apua 😂 ❤ Ei oo enää huono päivä ja omg huomenna on tuomiopäivä nilkan suhteen iik ja saatan torstaina päästä jo ratsastaa toinen iik! Tänään hain jo tuon omani tarhasta ja ah kuinka ihanaa kun voi kävellä ilman keppejä, tosin vielä tuen kanssa. Ja pakko myöntää et jalka on jäykkä ku kankipuikko.

Voi ei ihan pikkupoika tossa videolla 😄 ❤

• "Osaatko sinä itse sanoa mitään ruotsiksi?
    “En osaa mutta tämmöstä kieltä ainakin: grönrygrynöngrönz!”

Minä kun työhaastattelussa kysytään kielitaitoa…

1

1.0k
Users

13.7k
Topics

262.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.