Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Sekalaisen sakin omistaja

Mä elän soseella… Kolme viisaudenhammasta puskee samaan aikaan ja on aika kipeä suu. Hammaslääkäri 26.11 ja aion odotella sinne asti, pelkään h.lääkäreitä aivan sairaasti ja jännitän nyt jo itteni kuoliaaks 😮

• Mäkin kävin tänään hammaslääkärissä, sinnittelen aina ilman puudutusta kun pelkään neuloja ihan paniikinomaisesti. Mutta nyt on hammas ehejä taas!

• Esteratsastajat

@Oona aika paljon sattuman kauppaa et miten paljon se puudutus sattuu, samallakin lääkärillä käydessä välillä sattunut ja välillä ei 😄 kieltämättä noi viisaudenhampaan poistoa varten olevat puudutukset olleet pahimpia kun on sinne ientaskuun tungettu se piikki ja SYVÄLLE 😄 pelottelematta poistoon meneviä, mut sellanen kiva rutina vaan kävi xD

• Itse kanssa huomannut, että osittain sattuman kauppaa, kuinka paljon puudutukset suuvärkissä sattuu 😅 Riippuu paljon myös puudutuspaikasta. Hampaita kun on paikkailtu, niin kaiken vähiten yleensä sattuu posken puolelle pistettävät puudutukset. Itsellä visureita kun on ylhäältä poistettu, niin pistivät ensimmäiset puudutukset posken puolelle, sitten kitalaen puolellle (joka muuten sattuu ihan sairaasti jos ei ole poskea ensin puudutettu), sitten jos lekurilla on malttua odottaa näiden puudutusten tehoamista, niin ne hammasjuurien puudutukset ei tunnu enää juuri missään.

Ja hampaan poisto noita paria pistoa lukuunottamatta aika kivuton prosessi, (paitsi jälkikäteen voi kyllä olla kipeä ja se poistetun hampaan kohta tuntuu todella yököttävältä :S ) mutta itse hammasta poistaessa lähinnä äänet ja se rutina aiheuttaa pahimmat tuntemukset, vaikkei itse kipua niinkään tunnu 😄

Itsekään en kovin mielelläni hammaslääkärille mene, juur sen verran kun on pakko 😆

• Esteratsastajat

Sama täällä, nyt saanut oikein siedätyshoitoa kyllä kun käyntejä takana kesän ajalta parikymmentä kiitos lääkitysten ja sairaalajaksojen, joissa ei oikein hampaita jakseta hoitaa 😛 Mulla taas on kitalaen puoli aina sattunut vähemmän, en tiedä miksi 😄 hammaslääkärikin ihmetteli, kun kaikilla yleensä se puoli arempi. Ne puudutti multa juuret samalla 😄 ei mitään väliodottelua xD Hampaanpoisto on mulla ollut kanssa älyttömän helppoa, kolme viisaudenhammasta ja yksi pysyvä poistettu tänä kesänä, kaikki mennyt mutkattomasti ja poistopäivä ainoa jolloin ovat edes olleet kipeät 😄 Liikunnan jälkeen ne on reagoineet pari viikkoa säryllä, en tiedä miksi tai onko kovin yleistä 😮

• @Elva Huh, sentään on joku muukin jolla on ihan jäätävä neulakammo! Itse olen joutunut tämän vuoden puolella ottamaan rokotteen kahdesti, ja olen aina yhtä paniikissa ennen sitä, vaikka tiedänkin että se sattuu vain sen pari sekuntia, jos edes sattuu ollenkaan… En vaan tiedä miten tästä kammosta pääsee eroon 😕

• @Layda Joo mulla on aina ollu ihan kamala pelko neuloja kohtaan, ja vaikka kuinka koittais järjellä miettiä niin koko homma on ihan mahotonta. Meen vaan jotenkin ihan paniikkiin, monesti ovat sitten syöttäneet jotain rauhottavia josta meen ihan vihannekseksi… 😄

• Raviharrastajat

@Sonja.P said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

Ja hampaan poisto noita paria pistoa lukuunottamatta aika kivuton prosessi, (paitsi jälkikäteen voi kyllä olla kipeä ja se poistetun hampaan kohta tuntuu todella yököttävältä :S ) mutta itse hammasta poistaessa lähinnä äänet ja se rutina aiheuttaa pahimmat tuntemukset, vaikkei itse kipua niinkään tunnu 😄

Juu ei ole aina 😄
    Itse kävin hammaslääkäripelkoisella hammaslääkärillä. Hän huolehtii aina, ettei potilaaseen satu. Puudutuspiikit miun suuhun, kävi hoitamassa toisen asiakkaan toisessa huoneessa (että puudutusaine tepsii) ja sitten palasi mun luokse.
    Jumalauta en ole KOSKAAN tuntenut niin kovaa kipua, kun se repäs hampaan irti 😞
    Mulla on todella korkea kipukynnys, mutta silloin huusin ja itkin.
    Lääkäri vaan sanoi että “ei se voi sattua” ja samoin hoitaja.
    Mutta kyllä se vaan hitto vie koski 😞

Nyt pitäs taas käydä hammaslääkärissä, mutten uskalla 😞

• @Shavo Olisko se puudutusaineen teho sitten jo alkanut haihtua? 😮 Omalla kohdalla kyllä aina varovasti alkoivat poistaa ja kyselivät varsinkin alussa useempaan kertaan ettei vaan satu. Itse oon käynyt 18 täytettyäni vaan yksityisellä (paitsi toinen visureista vedettiin sairaalan päivystyksessä kun oli viikonloppu ja olin sunnuntaina lähdössä viikon reissulle Latviaan)

• Pitäisikö huolestua, kun B. Virtanen -sarjakuva alkaa päivä päivältä kuvastaa enemmän työpaikan arkea? :skull_crossbones:

• Himoshoppailijat

@Elva said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

@Layda Joo mulla on aina ollu ihan kamala pelko neuloja kohtaan, ja vaikka kuinka koittais järjellä miettiä niin koko homma on ihan mahotonta. Meen vaan jotenkin ihan paniikkiin, monesti ovat sitten syöttäneet jotain rauhottavia josta meen ihan vihannekseksi… 😄

Kolmas neulapelkoinen ilmoittautuu… kyllä hävetti jälkeenpäin kun aloin itkemään kun sain viimeksi rokotteen… 😄 ei kai sille mitään voi. Myöskin pelkään pillereiden nielemistä, mä aina pilkon ne ainakin neljään osaan. Kapselit on kamalin. Tuntuu että ne jää kurkkuun, en tiedä… Tääkin pelko on yllättävän yleinen, ihmiset ei vaan mainitse sitä. Kerroin tästä kavereille ja ne sano että niilläkin on se, melkeinpä yhtä pahana kun mulla. Ja tää yleensä alkaa siitä kun pilleri jää kurkkuun ja sen sitten kakoo pois 😞 Ja siis todella monella on tää, ikähaarukka on todella suuri. Ihan vanhukset, lapset, aikuiset ihmiset.
    Oksennuspelko kans aika paha, jos tuntuu siltä että oksennan, niin alkaa itkettää. On se kuvaa olla kipeänä kun nää kaikki sisältyy siihen… 😄

• Raviharrastajat

@Sonja.P said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

@Shavo Olisko se puudutusaineen teho sitten jo alkanut haihtua? 😮 Omalla kohdalla kyllä aina varovasti alkoivat poistaa ja kyselivät varsinkin alussa useempaan kertaan ettei vaan satu. Itse oon käynyt 18 täytettyäni vaan yksityisellä (paitsi toinen visureista vedettiin sairaalan päivystyksessä kun oli viikonloppu ja olin sunnuntaina lähdössä viikon reissulle Latviaan)

En tiedä alkoiko loppumaan, vai eikö ehtinyt kunnolla alkaa… Tai siis, en kyllä joo tuntenut mitään suussa, mutta hampaiden juuria kun alettiin taittamaan niin se kyllä koski ja PALJON ja silloin alkoi kyyneleet virtaamaan solkenaan ja saatoinpa huutaakin 😞
    Yksityisellä kävin, parisataa maksoi kidutus… 😄

• @Shavo Hän ei sitten varmaan niitä juuria ollut puuduttanut kunnolla :face_palm_tone2: Ne kyllä aika nopeasti alkanu mulla aina vaikuttaa. Toki on sitten niitä ihmisiä, joilla ne aineet ei vaikuta tai vaikuttaa vähemmän aikaa.

Itse en kyllä halua edes kuvitella hampaan poistoa ilman puudutusta 😞

• @Saippua Mie en pillereitä pelkää, mut niiden nieleminen on ihan tuskaa. Sit jos saan nielastua niin yökkään AINA sillee ilmaan et en kuitekaa oksenna, mut hyh. Onneks melkee kaiken saa nykyää liuoksena ja antibiotit on murskannu sellasessa pippurinjauhantakulhossa 😂

• Kouluratsastajat

Mun on ollu pakko opetella toi pillereiden nieleminen. Pentuna vetelin aina kaikkee noin vaan ja montaa kerrallaan ilman vettäkin, mutta jossain vaiheessa se vaan alko tökkii ja meni vaikeeks… Nykyään on pakko ottaa pari kertaa kuussa särkylääkettä jota ilman en kyl selviäis ja se on niiiin pahaa, et pakko saada äkkiä alas. Oon opetellu sellasen tavan, et laitan aina suuhun jotain ruokaa (siis esim kinkkua, banaania tai jotain), pureskelen sen ja sit kun se on sellasta nielasukelposta mutta silti ei ihan sileetä nii nappi suuhun, kaikki ruoka kerralla alas ja sit sikana vaa vettä. Muuten ei tuu mitää siitä, tolleen pystyn vaa huijaa itteeni et se en tunne sitä lääkettä kun menee sen ruuan seassa 😄

• Nyt meni hermo. Pakko hankkia spotifypremium takasi oon ollu vuoden ilman ja nyt ei enää pysty.

• Ja käykää kuuntelemassa spotifystä biisi Hevonen on Presidentti, aivan mahtava 😂 Ollaan luukuteltu sitä enemmän kuin paljon kaverin kaa ajellessa

• Esteratsastajat

Hyvä kikka pillerien nielemisongelmiin on myös ottaa ne viilin tai marmeladin sisällä, ne on liukkaita ja helpompia niellä eikä sitä pilleriä huomaa siitä 😄 ite opetellu tällä tavalla kokonaisena nieleen panadol fortenkin 😄

• @Jannica oho, aika hyvä! vaikka pillereiden nieleminen onnistuu ihan ongelmitta niin pakko kyllä kokeilla tänään illalla 😄

• Suunnittelen täällä jo kasvattimyyntiä, vaikka kaikki hevoset ei ole edes kisattuja xD

23

1.0k
Users

13.7k
Topics

261.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.