Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Esteratsastajat

Joo kyllä siellä oli @Elva vähän kateellisia ilmeitä tuntilaisissa kun sai ne uudet ponit koeajoon tai vaikka ratsastuskouluopen hepan tunnille jos jollain tuntsareista yllättävää sairastumista tmv. Ja juu, ei siinä nauttinut kyllä opetuksesta yhtään, kun sai jännittää miten ne ponit sitten kulki. Yleensä kyllä ihan hyvin menivät, mutta olipa siellä joukossa mm. muutama sellainen kun ei olleet maastoilleet tai menneet puomeja ennen, silloin oli vähän astetta jännempi tunti 😄 aikuisena kyllä ihan tykkäsinkin mennä näillä uusilla poneilla sen pari vuotta mitä vielä tunneilla siellä kävin, toi kivaa vaihtelua niihin pv hevosiin ja oppihan siinä myös ratsastaan erilaista.

Kuulostaa @Oona niin tutulta 😄 moni menee alkeistunnilla jees, kun ei tartte mitään tehdä, mutta auta armias kun ruvetaan sitten vaatiin xD

• Nyt kun alko kaikkea tätä miettimään niin olihan sitä kaikkea häppeninkiä (tallityttöjen draamaa! meillä kyllä draamaili myös henkilökunta) kyllä silloin ratsastuskouluaikoina, nyt oon kiitollinen höntsäilyponista ja lepposasta talliympäristöstä.

• Himoshoppailijat

Mäkin käyn vielä ratsastuskoulussa, mutta jos mä saisin jonkun hevosen jolla ei yleensä ratsasteta niin oisin aika ärtynyt koska mun vakio on niin ihana 😅 ❤

• Sekalaisen sakin omistaja

Mua hyljeksittiin ratsastuskoulussa, kun olin joku 11-vuotias. Vaan sen takia, että mä kävin siellä vain valmentautumassa ja ne tytöt tais olla kateellisia koska mä olin “wannabe-kilparatsastaja” joka ei osaa ratsastaa hevostaan (mun tamma heitteli ensimmäisen vuoden selästä esteillä). Mut ihan älytöntä, oli tosi paha mieli ku halus kuulua porukkaan mut koska en ollu perinteisesti tallilla norkoileva hoitaja vaan nokkava hevosenOMISTAJA niin ei mun kanssa voinu olla… Eikä kukaan ollut sit edes iloinen mun ruusukkeista joita saatiin kisoista, paitsi perhe.

• Esteratsastajat

Onpas @IslaT ikävää 😮 meidän tallilla oli suhteellisen hyvä porukkahenki, paitsi oli siellä ne isommat hoitajat muutama sellainen, joka aina tuli “varastaan” hoitsun mun hoitopäivinä ym. Joka paikassa tuntuu olevan vähän tuo juttu et omistajat on oma porukkansa ja hoitajat omansa, Helsingissä oon yhdellä ainoalla ridakoululla käynyt, missä omistajat “tuli toimeen samassa porukassa” hoitajien kanssa ja oikeasti oli ns. tekemisissä muutenkin kun pakon kautta.

• Linnanmäen vekkula suljetaan, itken verta 😞

Mie kun sain 12v ponin niin halleluja sitä kateuden määrää. Eka oltiin oikein kaveria ja halutaan päästä ponilal ridaa, en sitten ketään päästänyt ja yhtäkkiä olin eläinrääkkääjä ja alettiin kiusaamaan. Onneksi tämä oli eri tallilla missä poni asui.

Paras juttu oli kyl kun luin vanhoja piilotettuja facepäivityksiä ja olin sit päivittäny tämmösen perus “kopio tämä profiiliisi jos vastustat eläinrääkkäystä plaaplaaplaa” ja yksi näistä kiusaajista oli kommentoinut jotain miuhun viittaavan ja olin vastannut sille “Haista paska, kun et tiedä asioista mitään. Hanki elämä äläkä yritä tulla miun” On mulla asennetta ollut xD

• @Oona MITÄ MIKSI EI NE VOI SULKEE VEKKULAA

• Himoshoppailijat

@Oona @Nikki haha luulinkin näin tapahtuvan, että ihmiset luulee et Vekkula sulkeutuu ikuisesti 😂 ei, vekkulaa ei suljeta vaan se uudistetaan. Ja siis nythän on se kyselykin mistä voi äänestää mitä vanhoja juttuja pidetään ja voi ehdottaa uusiakin juttuja.

• @Saippua Kyllä se suljetaan ainakin joksikin aikaa, koska ei se uusi talo sisälmyksineen valmistu kyllä yhdessä vuodessa

• Sekalaisen sakin omistaja

Joo siel rats.koulussa missä mä kävin niin oltiin tosi kateellisia, jos joku omisti hevosen. Mulla oli vielä ihan hieno poni, saksalainen ratsuponitamma joka kantakirjattiinkin II-palkinnolla meidän omistusaikana. Mä vaan oisin mielelläni hankkinut hevoskavereita, kun omat asui kotona joten sosiaalista elämää ei omalla tallilla ollut. Mut ei sitä porukkaan päässyt, pitikin olla niin “itseään täynnä oleva wannabe-kilparatsastaja.” Enhän mä edes saanut mahdollisuutta jutella niille ja tutustua, joten millä perusteella olin itseäni täynnä :rofl: Koska mun perhekodilla oli varaa käyttää valmennuksissa ja kilpailuissa? 😅

• Himoshoppailijat

@Oona tottakai, muttei ikuisesti kyllä sulkeudu.

• Mulla oli taas hollantilainen ratsuponi, suku tuntematon, mutta hollannista tullut ja arvioitu toista vanhempaa ratsuponiksi ja nyffiksi/russiksi. Söpö kuin mikä, mutta luonne 0/5. Oli todella orimainen, enemmän kuin orit, itseasiassa saattoi vaikka ollakkin ori se ei koskaan selvinnyt.

Vai kuin monta n. 130cm ponia tiedätte, jotka tulee rautaaidoistä läpi, tunkee 30cm välistä itsensä toiseen tarhaan ja ryömii alle 80cm korkeudella olevasta alalankusta ali. En minäkään monta, mutta tuo teki sitä, jotta pääsi tammalaumaan. Kokosi ne tammat sitten ns omaksi laumaksi ympyrään, että juu 😂

• Esteratsastajat

@Oona Hehe, aika hyvin, tosin suositus onkin että orien “omat” tammat tarhataan orin lähelle, jota tuo tallinpitäjä ei lainkaan ymmärtänyt ja meinas syntyä ihan kahina, kun meidän orin viereen tarhattiin kaksi uutta ruunaa joulukuussa 😮 Ja aika taidokas karkaaja tuo, meilläkin poni ponkaisi nuorempana helposti metrisen aidan yli tammojen (ja orienkin :D) luo mutta ei onneksi läpi tullut… Kolmet langat meillä aina onkin ollut, laitumella neljät ettei tule houkutuksia tyttöjen luo. Eipä tuo enää myöhemmässä iässä sellasta viitti 😄

• @Saippua Jos nyt ruvetaan pilkkua nussimaan, niin Vekkulaa ei edes uudisteta. Se puretaan ja tilalle rakennetaan uusi laite, josta tulee enemmän tai vähemmän vekkulamainen.

• Esteratsastajat

Mistä sellasia uutisia sai lukea Vekkulasta 😮 lintsin kotisivullakaan puhuta asiasta mitään 😄 vaikka toisaalta kyllä ymmärtää kun onhan se jo aika vanha… toisaalta kävijämäärä siellä on hurja, nytkään iikwiikillä ei päässyt lähellekään.

• @Jannica Ylellä oli kai ainakin artikkeli siitä :thinking:

• Esteratsastajat

Aijaa 😮

• Vekkulasta lapsuuden traumat, nään siitä edelleen painajaisia jokus! ja vieläkin vähän ahistun beatlesejen yellow submarine-biisistä, vekkulassa se soi hidastettuna versiona jossainkohtaa.

• Esteratsastajat

Joo siinä sukellusveneeseen noustessa 😄 itselle kauhua aiheuttanut nuorempana se pyörivä tunneli, muutenkin oikea migreeni-ihmisen lempipaikka xD

13

1.0k
Users

13.7k
Topics

261.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.