Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• @miivi Jääkaappi? Lääkekaappi? Siivouskaappi? Patjan alla? Sukkalaatikko? Mitähän muita hyviä piiloja on keksitty…

• Btw. Jos jotain kiinnostaa tuonteja vastaan (3-polvinen, rotu hannover) saada kuvia niin miulta löytyy ainakin seuraavia tän päivän kisoista.

3x kimoponi tammat + ruuna (menee orista)
    1x hallakko poniruuna (menee orista)
    1x päistärikkö ponikokoinen jytky
    2x ruunikko ori ja ruuna, poneja. Toinen tukeva rakenteinen, toinen lihaksikas
    Ja sit sekalaisesti jotain rautiaita poneja 😄

• Aijai kun tuli putoamisista mieleen oikein mehevä juttu joka on jokaista sanaa myöten totista totta! Katan TarinaTuokio tulee tässä:
    Miun koulun vieressä on issikkatalli, jossa kävin varmaanki kolme ja puoli kuukautta siivoilemassa ja auttelemassa ja sain ratsastaakin. Talli lopettaa tän kuun lopussa, ja sinne jää vaan muutama poni, jotenka käytiin viimisellä maastolla viimisellä kouluviikolla, ja minähän olin jo jonkin aikaa miettinnä, että mie meen joskus vielä Uggurilla ilman satulaa! Ja mie sanoin tallin omistajalle (meiän maaston vetäjälle), että mie meen Uggurilla nyt ilman satulaa, kun on viiminen mahollisuus. Hää sano että kuhan et putoo sitten laukassa, johon mie sanoin että en lupaa mitään… :DD Sainpahan kuitenkin luvan, ja nää nuoremmat tytöt kauhisteli kun hyö on vähän kokemattomampaa, hyö meinaa putoo satulan kanssakin, ei oo meiän maastot nimittäin siitä rauhallisimmasta päästä. Ja Uggurhan on noin 130-135-senttinen kulomusta herasilmäinen islanninhevonen, oikein sulonen ja muistuttaa ulkomuodoltaan etäisesti Star Stable-tyyliin piirrettyjä hevosia. Ja Uggurilla on ihan pirun kapea selkä, ja enköhän mie roikkunu harjassa jo käynnissä ennenkun totuin 😄 No mutta Uggurilla on tasanen töltti, eikä sitä tarvihe ihmeellisemmin ratsastaa, joten tölttipätkät meni ihan hyvin, vaikka mentiin kovaakin.
    Mutta entäs se ensimmäinen laukkapätkä? No mie halusin välttämättä mennä viimisenä, että mie voin tulla vähän hitaammin perässä, ja Bjartur, joka on Se Jonka Taakse Ei Mennä, meni meiän eellä. Bjartur kuuluu myös niihin nuorimpiin hevosiin, mitä sieltä tallilta löytyy, joten pukittelu ei oo ennenkuulumatonta. Ja niinhän se meni, että kun myö saatiin laukka nostettua niin Bjartur pukitti sellasen jumalattoman rodeoheiton että Uggur säikähti ja pinkas sellatteeseen kivaan mettäasiaan… Miten sen nyt selittäs, tiiättekö ku on vasta möngitty metsäkoneilla ja kaadeltu puita ja siellä on hirviästi kiviä paljaana ja kuoppia ja kaikkea mukavaa. No sinne Uggur kompasteli, ja jotenki ihmeellisesti mie pysyin vielä selässä, mutta kun päästiin takasin muitten perään polulle niin eiköhän ollu helvetti irti. Herra pinkas sellasta vauhtia mettätietä muitten perään että mie pelkäsin että se kompastuu ja kaatuu :0 Ja mie, kyl mie selässä pysyin siinä laukassa, eihän se mitenkään hirveen vaikeeta oo. Pysyin jopa sen jumalattoman mutkan mistä Uggur paineli ihan täysiä ja mie jouduin kunnolla nojaamaan sivulle, mutta heti sen jälkeen kun mie yritin suoristautua niin herra löi jarrut pohjaan, kun kaverit ootteli meitä siinä mutkan takana, ja mie lensin kaulan toiselle puolelle oikein komiasti selälleni. Ei siinä kyllä ilmat pihalle tullu, vähän tärähti vaan ja löi nestettä silmään mutta hengissä selvittiin. Hetken hengityksen tasaamisen jälkeen takasin selkään ja eikun matkaan, vielä laukattiin kaks pätkää ja mentiin tölttiä, eikä sit ollu enää mitään ongelmaa herrallakaan kun oli saanut miut ensin selästään nakattua 😄

• Mä otin ja toin ittelleni laukkahevosen just. Nyt oottelen että mun tunnukset aktivoitas tonne laukkaurheilukeskukseen, että pääsis kattomaan kuinka se oikein toimii… Voipi olla että tämä jää tähän kokeiluun, mutta pitää nyt kokeilla… @Sorel saatto toimia vähän niinkun pienenä yllyttäjänä, kun tuli hötölän ravikeskusteluun tuosta puhumaan. 😄

Jos joku osaa vinkata mistä vois saada englantilaiselle täysiveritammalle (mieluusti) vapaastikopioitavaa kuvaa, niin saapi huudella…

• Esteratsastajat

@Oona näistä vois kiinnostaa nähdä kuvia, jos on sopivia tarpeeseen niin voisin tuoda niitä vastaan:

3x kimoponi tammat + ruuna
    1x hallakko poniruuna
    1x päistärikkö ponikokoinen jytky

• Mitäköhän mie teen miun elämällä nyt kun oon kattonu 50 min jonku telkkarijutun Kyra Kyrklundista vuodelta 2008… Tulipas tyhjä olo ja huono omatunto siitä että mie vaan makaan päivät pitkät kun voisin olla tallilla, ja kehtaan vielä ajatella että mie haluun ammatin hevosten parissa 😄 No jaah, paljon helpompi sukulaisille, kun heiän ei tarvii kyyittää miuta kun talli on 30 km päässä 😄 (tekosyitä…)

• Himoshoppailijat

@Katariina-A Musta tuntuu ettei haittaa vaikka makoilet, se on ihan luonnollista kun kello on varttia vaille kaks yöllä… 😄

• Russponit

Hitto et meneeki päivät lujaa ton taaperon ja vauvan kanssa 😄 toisaalta ihan hyvä, niin ei oo ainakaan tylsää.

• Musta tuntuu et mua on lyöty halolla päähän xD

Kokeilin tänään hevosellani uuttaa kuolainta ja tais hevonenkin vaihtuu kokonaan alla. Oli todella kevyt ja kiva ratsastaa ettei mitään rajaa, yleensä edestä painaa kädelle. Pelas kyllä vähän kielellä, mutta se johtui omasta kädestä mikä oli ajoittain epätasanen, tää hevonen kyllä heti kertoo sen! Vai olisko syy sittenkin uudessa blingbling otsapannassa 😂

• Esteratsastajat

Voi ollakin 😄 meillä kans vaihtu hevonen kokonaan ratsastaessa kun Saksasta mukana tullut olympiakuolain vaihtu babyniveleen 😄

• @Jannica Meillä ollut käytössä horzelta perus fullcheek nivel, nyt vaihdettiin vähän painavampaan ja paksumpaan fullcheekiin, jossa rajoitettu nivelen liikkuvuus ettei nouse kitalakeen. Lisäksi tässä kun on tuo painoa enemmän, niin siinä vaiheessa kun hevonen on luotiviivalla niin paine jakaantuu nätisti niskaan ja tuntuu kivalta, kun normikuolaimessa paine jää enemmän suupieliin. En oo kyllä varma sallitaanko tää 2-tasolla koulukisoissa niin pitää tuomarilta kysäistä. Jos on niin itken ilosta!

• Esteratsastajat

Kannattaa kysäistä joo, itse kisaan vaan kenttää ja esteitä niin ei ole niin nuo kouluhepeneet tiedossa (ja niitäkin poneilla ja nuorilla niin nivel aina :D) fullcheek ainakin tuon srl liitteen mukaan olisi sallittu kisoissa, mutta kannattaa tosiaan vaikka ihan kisan yhteydessä käväistä tuomarilta kysymässä.

• @Jannica Joo kylhän tuo muuten on sallittu, mutta tuo nivelen rajoitettu liikkuvuus voi olla se mitä ei sitten sallita 😄

• Esteratsastajat

Jep, sen vuoksi just kannattaa tarkistaa 😄 kuolaimen paksuudesta tuskin jää kiinni kun meilläkin on vauvakuolaimet molemmilla ja sikapaksut xD

• @Jannica Joo ei se kovin paksu ole 😄

• teiän ponipuheiden takia (itse poniratsastaja4ever, koska ponit on parhautta !!) tuli taas vähän haikee olo kun tekis mieli vuokraponia (taas) … 😄 ei siinä mitään, mulla on ratsastuskoulussa tällä hetkellä alla ihan mielettömän kiva (tosin osaa olla helevetin ärsyttävä) poni alla, mut jotenkin vaan kaipaan enemmän sitä itsenäisyyttä. itsekin kun ponikokoinen olen (heh, 157cm …), ei Turun seudulta oikeen poneja löydy tai sitten halutaan 18v vuokraaja (minkä kyllä täytän ihan justiinsa). nyt on alkanut enemmän innostaa toi kouluratsastus myös IRL, mutta kyllä on kiva välillä pomppiakin. sit taas tulee eteen se, että abivuosi alkaa ja tarkotus olis saada jotain tuntitöitä jostain, niin ei riitä aika millekään vuokraponille …

hei ihmiset, näin URL, järjestäkää kisoja hemmetti !! :DD mun hepat haluaa kisaamaan XD mietin, että jos järkkäis jonkun arvonnan, missä osallistuminen kisojen järkkäämisellä, mutta epäilen sitä lähteekö kukaan sellaseen jos palkintona on ratsastuskuvat ?

• @leahiiii Mie tuun kohta GP-kouluu järkkää ainakin 😄 Onko muita koululuokkatoiveita? Tosin sit haluun joltain niihin kisattavat et pystyn itte osallistuu, ni täyttyy xD

• @Oona joo GP ja sit vaativa A on mulla tällä hetkellä ihan täynnä 😄 helppo A voi myös järjestää !

• Jos jollain on intoa kirjoittaa tallin esittelyä niin ilmiantakaa ittenne please! Voin jotain korvaukseksi kirjustaa

@leahiiii Ei ei Va A:ta en pidä! Joskus pidin ja ikinä ei täyttyny 😂 😂

• Mä voin ainaki suokkiluokallisia kisoja pistellä pystyyn huomenna kunhan vaan saan edellisistä tulokset 😄

7

1.0k
Users

13.7k
Topics

261.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.