Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Sekalaisen sakin omistaja

mä odotan opiskelujen alkua ja must tuntuu että en joko a) koskaan valmistu tai b) pääse työharjottelua läpi koska vihaan palkatonta työtä, ihan sama mitä se oli :'D ja kun mua vituttaa niin annan sen näkyä ja käyttäydyn kuin lapsi, köh

• Mä en päässy kouluu mut sentää töissä yks oli tyytyväinen että jatkan ainaki toistaiseksi siellä 🤷🏻♀

• Hepparekisteristä puheenollen, aina kun mä käyn kattoo niin se on tyhjillään 😅 Ehkä korkeintaan joku 1-3 jotka sitten hoidan.

• Kyllä siellä hevosrekisterissä on useampi, kuin muutama työntekijä. Tämän kuluvan puolen kuun aikana hyväksyntöjä on tehnyt 13 henkilöä, ja jokaiselle heille kuuluu kiitos. Myös niille kymmenille ja kymmenille muille, jotka ovat rekisteriä pyörittänyt tämän kuun ulkopuolella. 😊

Seuraamme ihan päivittäin jonoja, eikä jonot roiku juuri toista päivää pidemmälle. Välillä on jotain 100 hevosen jonoja kun tulee ”massarekisteröitymisiä” mutta ne on jo melkein sadan prosentin varmuudella seuraavana päivänä poissa. Eli sanoisin koko VRL Työryhmän puolesta, että jonot vetää älyttömän hyvin.

Rekisterissä on siksi useampi työntekijä, ettei homma jää yhden tai kahden ihmisen harteille. Sitä saa tyhjentää niin usein tai vähän, mikä itselleen tuntuu mieluisaksi. Jos homma kiinnostaa, kannattaa nykäistä vaikka chatin puolella hihasta niin saa tunnuksia (viimeksi eilen olen jakanut uusia tunnareita hepparekkaan ja lajikalentereihin). 😊

• On kyllä oikeasti vetänyt tosi hyvin rekisterijonot ainakin oman kokemuksen mukaan nyt ihan lähiaikoina, tullut hyväksynnät saman päivän aikana ja jopa muutaman tunnin sisään - iso kiitos siis kaikille jotka siellä pyörii tyhjentämässä jonoja! ❤

• Tarinaheppailijat

Miten voi väsyttää näin paljon oikeasti hyvin nukutun yön jälkeen…🤔
    Univelka? Ehkäpä😅
    Ja vielä pitäis jaksaa ainakin viiden puokin ja yhden welshin sivut ja serenan tekstit (vituttaa ku en saa aikaiseksi kirjoitettua niitä, hävettää ><) ennen lomaa mutta kun ei 😁

• Nälkäsenä ruokakauppaan meno… Iso virhe. Päätin mennessä, että mitään herkkuja en kyllä osta. No törmäsin tarjoukseen ja mukaan kotiutui vaatimattomasti kaks litraa jäätelöä… Hyvin meni taas…

• Raviharrastajat

@eedla-s kuulostaa liian tutulta t. tyyppi joka ostaa tarjousjäätelöitä vaikkei olis edes nälkä ja on just luvannut olla herkuttelematta 😂

• Laukkaurheilu

@eedla-s Ai kauhee oon odottanut innolla, että huomenna on kauppapäivä ja nyt kyllä vähän hirvittää kun oon yrittänyt vähentää herkkuja. Pakkohan sieltä jotain hyvää on ostaa, mutta kun mies on mukana, niin se aina ajaa mut pahoille teille! 😄 Tosin koko viikon oon vaan himoinnut sämpylää ja jogurttia, että ei kai tää ihan tuhoon tuomittu reissu ole 😄

• @dimma Vihaan kaupassa käyntiä. Mulla oli työpäivien jäljiltä kaapissa kaurapuuroa ja kookoskermaa. Päivän kituuttelin puurolla, mutta kaheksan jälkeen piti lähtä pyörähtään kaupassa sen verran, et sai näille muutamalle vapaapäivälle ruokatarpeet. Tarpeeksi puuroa niin loppu itsekuri 😄

E/ Toki jos on viettäny useemman tunnin tästä päivästä käyden läpi kutsuryppäitä ja muotoonlaittaen niin eikö tää oo jo ansaittua. 😅

• Laukkaurheilu

@eedla-s Aijaa! Mä taas rakastan 😄 Rakastan myös kauppalistojen tekemistä ja meillä on suunniteltuna ruuat aina 1-2kk eteenpäin ❤ 😂 Ja kyllä, on ehdottomasti ansaittu!

• @dimma Eiku jääkaappi ja kuivakaapit syödään aina ihan finaaliin ja sit ku pakastinkaan ei enää pelasta niin mennään kauppaan. Ja jos on ehtiny ennakoida niin kaupassa käynti tehdään kotisohvalta käsin ja käydään vaan hakemassa valmiiksi pakatut ostokset… 😅 Joudun töissä tekemään 1-2 kertaa viikossa sellasia parin kolmen sadan ruokaostoksia, suunnitteleen ruokalistoja aina 7 viikkoa kerrallaan. Töissä tulee myös kokattua useemman kerran viikossa 8-15 syöjälle niin kotona tehtävät ruuat on aika usein mallia linssipasta, kanakeitto, kasvispaistos jne. joihin ei tartte nähä hirveesti vaivaa, pystyy maustaan vähän tulisemmin ja aina parempi jos ei sisällä jauhelihaa tai nakkeja, kun ne tulee töissä jo korvista ulos… 😄

• Laukkaurheilu

@eedla-s Ai kauhistus jos ois kaapit tyhjänä 😓 Meillä on semmonen kotivarakin että huhhuh 😄 Joo mekin ollaan käytetty nyt isommille ruokaostoksille tuota tilaa ja nouda -palvelua. Nyt tosin kun mennään viikonloppua (ja mun ens viikon lounaita) varten, niin ei oo niin isot ostokset, että ehkä kannattais. Toi on kyllä paha, jos töissäkin joutuu noita asioita tekemään 😄 Ehkä sitten voin ymmärtää kantasi. Tämän kerran! Jauheliha tulee kyllä multakin korvista ulos ja meillä syödäänkin vaan lähinnä tortilloja siitä, kun pystyy maustamaan niin että jlihan maku peittyy! Ja sitäkin yleensä jatkan soijarouheella, niin kestää pidempään. Ja toki nyt kun on sitä jauhelihan syöntiä vähentänyt, niin ei tuu niin pahasti korvista ulos, jos joskus “joutuu” tekemään jotain tylsempää 😄

• @dimma Olennainen osa työtä on ihan perusarjen pyörittäminen. Tarkottaa siivoomista pari kertaa viikossa, ruuanlaittoja jne. Välillä meinaa olla vapaalla sellanen olo etten tasan muuten kotona siivoo, kokkaa tai käy ees kaupassa. Sit ku töissä pitää olla koko ajan saatavilla ja sosiaalinen niin joskus tekis mieli vapailla lukittautua kotiin tai tallille… 😄

• Kaupassa käynti on kyllä niin rasittavaa… Onneks ei pääsääntöisesti tarvii käydä kun 1-2 kertaa viikossa… Ja joskus jonku maidon tyyliin kauppareissujen välillä… Ruuanlaitto on ihan fine mutta kun joku kertois, että mitä ruoka sitä tällä kertaa tekis… Tuntuu, että ne samat ruuat pyörii kerrasta toiseen…

• Suomenhevoskasvattajat

Jos tää Ghost of Tsushima ei voita vuoden peli-palkintoa niin kaikki on valetta. Nyt on osattu! 👌

• Olipas pikkanen työpäivä… huomenna voi olla seuraava osa tätä samaa pskaa edessä ja siihen vielä muuten vmäinen päivä joten kuolema korjaa omansa varmaankin…

• Mä oon ollu jo kaks päivää ilman herkkuja ja tää on mulle jo tosi outoo! Eilen olin jo käsi suklaapatukalla kaupassa mutta sain itteni siitä irti ja lähin kaupasta ostamatta mitään 😂 Lisäks kieltäydyin ilmasesta jäätelöstä keskiviikkona.

Lisään tähän samaan vielä, että mulla ois kauhee hinku tuoda suomenhevosia itelleni, mutta mä en tarvi tuontisuokkeja enempää just nyt, eikä ne mahtuis mun kisalistoille😂😬

• @alaera Mimmonen peli tää on?

• Raviharrastajat

@alaera mä kimppaan sua, se ansaitsee kyllä oikeasti jotain meriittiä 😍
    @serena open world action-seikkailupeli, äärimmäisen upea graafisesti, tarina on tempaissut mut ainakin mukaansa (sijoittuu ensimmäisen mongolien tunkeutumisen aikaiseen Japaniin). En tiedä pelikokemuksesta, mutta ainakin meikäläinen pelejä katsovana tyyppinä nautin suuresti visuaalisesti tästä pelistä, ja tuntuu melkein kuin elokuvalta. Suosittelen ehdottomasti tutustumaan 😁 edit: unohdin mainita audion! mä katson semmoista monsteria, joka pelaa sitä kyllä enkuksi dubattuna (japani sen olla pitäis), joten se toki syö tätä mun kokemusta, vaikka mun mielestä tää enkkudubbi ei ole ihan sietämätön. Eli suosittelen kyllä japania kieleksi teksteillä, toki en tiedä, onko pelaajana vaikea seurata tekstejä samanaikaisesti. Mutta muuten on äärimmäisen tunnelmallinen peli myös musiikiltaan ja ääniltään.

9

1.0k
Users

13.5k
Topics

256.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.