Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• @enna Mulla on vähä samat fiilikset joo 😂

• Piirrosharrastajat

11.kausi se vasta ripulia onkin. 😅

• @Mila Mut niin paljon Crowleyy ja Castielii!!!

Also rakastan Babyn Night Moves-kohtausta! Ja Don’t You Forget About Me on yks mun lempparijaksoi ikin!!

• saa nähä pääsenkö ikinä noin pitkälle asti 😅

• Onkohan näin, että mullakin stoppas 6. kauteen Supernaturalin kattominen 🙃

/ Eikun kah oon mä ainaki seiskaa kattonu. 😭

// Eikun katohan, oonhän mä kattonu kasinkin. 😄

• Naistenhuoneella vähän räjähti kun joku luonnosta vieraantunut oli ottanut rusakon poikasen mukaansa luullen sitä karanneeksi lemmikkikaniksi ja vievän vielä 200km toiselle paikkakunnalle josta “lemmikkikanin” omistaja voi sen noutaa 😶

Oi voi, toivottavasti tää rusakko saa onnellisen lopun.

• @hm Paisti. 😄

• @serena Liian pieni vielä paistiksi 😄

• Piirrosharrastajat

@hm Sitä kun kasvattaa puolisen vuotta niin siitä saa ainakin käristyksen 🤔

• Kun et vaan voi tyytyä 4-polviseen sukutauluun vaan lasket sen lisäksi pitkäsukuisen hevosen täysiveriprosentit ja linjaukset. Ja päätät lennosta vaihtaa 5-polviseen sukutauluun koska isompi olisi jo liian massiivinen.

Huh onneksi pitkäsukuisia on enään jäljellä kolme 😄 Mulla on ollut ihan järjetön sukutaulukriisi ja nyt vaihtelen sitten kahden eri sukutaulukoodin välillä.

• Tarinaheppailijat

Löytyiskö äkkiseltään paria tarinatuomaria? Viisi tuotosta, jotka pitäisi vaan laittaa parhausjärjestykseen. Laittakaa mulle chattia jos kinostelee ❤

• Sekalaisen sakin omistaja

@hm Jotain samaistuttavaa 🤔 Välillä sukutaulut ei kiinnosta tippakaan ja joskus käy -in 🙈

• Tarinaheppailijat

Jostain syystä huomaa että on maanantai… Eka nukut ohi herätyksistä ja sit oot valmiiks puol tuntia myöhäs menos ja auto ei starttaa. Se päättiki starttaamisen sijaan polttaa mahdollisimman montaa vikavaloa ettei ees tiedä mikä vois olla vikana 🤦 #vainvolkkarit

Sit päätät lähtee pyörällä kouluun, ja puolivälissä matkaa hoksaat että takarengas on aika tyhjä ja sulla on nastarenkaat, oliki vähän työlästä polkea. Ja tässä vaiheessa oot tunnin myöhässä, onneks ryhmäläiset ei oo heti nirhaamassa eikä onneks ollu tunteja ku vasta klo 13 iltapäivällä alkaen 😂

Ja samalla tuli soitettua isälle että mitäs nyt ku toi auto ei liiku mihinkään että sais ees korjaamolle, no se tietenki lähtee ajamaan ton 200 kilometriä ja kattomaan saako selvitettyä vikaa 😅 Ja tuo samalla pyörän pumpunki koska oon hukannu mun oman johonki 😂 Ja siis viikonlopun olin porukoilla, mut eihän volkkari tietysti silloin halua hajota kun apu ois lähellä.

• @tanttu Eli siis aamu, jonka olisi voinyt hyvin skipata. 😂 Onneks mulla on lomaa, koiratkin on tyytyväisiä kun saavat nyhjätä kyljessä aamulla ilman kiirettä mihinkään.

• Tarinaheppailijat

Onneks ens viikolla on loma, tosin mun puolesta volkkari ois voinu viikon odottaa tän hajoomisensa kanssa 😂

• Mä pidän piknikkii Kampissa ku mulla on treffit tossa Fredrikinkadulla 1,5h päästä ja näännyn 😂

• Tarinaheppailijat

Ehkä ton auton hajoomisen lisäks tähän päivään tuli jotain positiivistä, koska mulle tarjottiin harkkapaikkaa 😅 Sitten se mutta, miksi en tiedä onko tuota järkeä ottaa vastaan vai etsiikö suosiolla muualta:

Harkkapaikan ns. ykköstoimisto sijaitsee 40 km päässä mun opiskelukaupungista. Toinen toimisto sijaitsee opiskelukaupungistani 170 km päässä ja tunnin päässä mun porukoilta, kolmas toimisto 15 minuutin ajomatkan päässä mun porukoilta. Noilla kahdella jälkimmäisellä on kuitenkin vähemmän porukkaa paikalla kokoajan kuin tuolla ekassa. Mun kuitenkin haluttaisiin olevan toukokuu tuolla ekalla toimistolla ja siirtyvän kesäkuussa noille muille, missä olisin syyskuuhun asti. Siinä kuitenkin tulis päivässä ajoa jo 80 km pelkästään työmatkojen takia, koska ei ois mitään järkeä muuttaa kuukaudeksi tolle yhdelle paikkakunnalle. Ja välillä pitäis toukokuussa kuulemma käydä tuolla toisella toimistolla, mihin ajaa täältä sen kolme tuntia…

Ja palkkaa saisi about 50 e/pv eli noin tonnin kuussa. Sen lisäksi sais varmaan joo asumistuen, mutta se ei kata koko vuokraa. Ja sen vuokran lisäksi pitää maksaa myös sähkölaskut, jotka nyt tässä mun tän hetkisessä kämpässä on ihan liikaa ja sen takia olisin irtisanomassa tän kesäksi/ettimässä uuden kämpän. Noiden työmatkojen ajamisen lisäksi ois kiva myös käydä porukoilla useammin kuin kerran toukokuussa, mistä taas tulee viikonlopussa edestakaisesta matkasta se 400 km lisää viikkoon kun työmatkat olis jo pelkästään sen verran. Eli mun laskelmien mukaan jäisin tossa vielä enemmän miinuksen puolelle kun tällä hetkellä, koska ajamista tulis viikossa ihan hitokseen enemmän kuin nyt ja se bensa ei kuitenkaan mitenkäänpäin halpaakaan ole.

Paikkahan olis kiinnostava ja ois melko varmasti työpaikka harkan jälkeen samassa paikassa, mutta toi järjestely kuulostaa vaan ihan järjettömältä että pitäis yks kuukaus mennä tollasta rallia mitä talous ei edes kestäisi. Ja ei, ajomatka ei olis mulle mikään ongelma mutta nimenomaan se että ne bensat maksaa niin ei oikein houkuta. Ja jos voisin olla porukoiden luona kesän ja käydä sieltä harkassa, ei tarvitsisi maksaa esim. vuokraa.

Onkohan mun kannattavampi sekä lompakon että oman mielenterveyden kannalta ettiä vaan joku toinen paikka jostain porukoiden läheltä? 😂 Jos toi ois ihan oikea työ eikä harkka ja parempi palkka, niin toi työmatkahan olis tällä seudulla ihan normi, mutta kun nimenomaan harjoittelu ja pieni palkka niin tuota…

//edit. ja papukaijamerkki jos joku jaksaa tän romaanin lukea :DD en vaan nyt yhtään tiedä mitä ton kans tekis

• @tanttu Pystyiskö sinne neuvottelee, että olis koko harkan jommassa kummassa paikassa, mitkä on siinä sun porukoiden kupeessa jos olet sinne ajatellut ns. mennä kesäevakkoon? Onko harkassa vietettävä aika miten rajottavaa tai rankkaa, että pystyykö siinä sivussa tekemään ns. palkkatyötä?

• Tarinaheppailijat

@Jenna Ilmeisesti ei, tai näin ymmärsin heidän puheestaan. Itsehän siis ajattelin että se on joko tai, mutta näköjään tuolla ovat järkeilleet että tuo olisi mukamas kaikkien kannalta järkevin vaihtoehto 😅 Harkassa menis 7-8 tuntia päivässä ja kokoajan tulisi uutta asiaa, mikä pitäisi oppia eli en usko että jaksaisin palkkatyötä siihen rinnalle kun toi on rinnastettavissa opiskeluun ja kesällä joutuisin tekemään myös opinnäytetyötä jollain ajalla, kunhan aiheen keksin ja saisin aloitettua sen. Viime kesänä myös poltin itseni jo kerran loppuun monen asian summana, niin uudestaan ei houkuta ajaa itseään siihen pisteeseen kun on just saanut jotenkin itsensä kuntoon ja stressaa ihan kaikesta vieläkin 😄

• @tanttu No hitsi, että ovat tolleen ajatellut ton harkan… Mut toisaalta, voisi sitä kai ehdottaa, että tekis sen vaikka niissä kahdessa lähempänä olevassa paikassa ja perustelis just noilla kustannuksilla?

2

997
Users

13.2k
Topics

248.0k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.