Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• @tanttu Kysy siltä mitä kuuluu 😄 Sitä aika monet kysyy jos on kiinnostuneita. Oon huomannut et tuntemattomat kysyy kuulumisia jos on kiinnostuneita vaikka ei olisi tavannut ikinä ennen. Tai että miten on päivä mennyt. Just semmosia neutraaleja kysymyksiä. Tai sitten vaan kysyt jotain kouluun liittyvää. Ihan mitä tahansa, ehkä se siitä rohkaistuu 😄

• Tarinaheppailijat

@HM joo pitää ehkä yrittää kysellä kun tilaisuus tulee 😄 tosta ryhmätyöstähän sais kysymyksiä jos tulis järkeviä mieleen joskus, oon sysännyt nyt ne toiselle ryhmäläiselle 🙄 Ehkä seuraavissa bileissä jos tulee vastaan niin käyn morjestamassa, laivalla meni pupu pöksyyn vaikka se selvästi tuijottiki aina ku menin ohikaan 😄

• Avasin jus Tinderin pitkästä aikaa ja aattelin jakaa tän viestin joka täällä oli odottamassa 😂 K-18! Kopioitu kaikkine kirjoitusvirheineen. Tän henkilön profiilissa et jos olet mielisairas niin no thanks.

“Super Morjesta kiinnostaiskos tapaaminen… ja varmaan juu saat monenlaisia tälläsiä viestejä mut siis sun ehdoilla mennään, mä tulen sinne, otan hotellin jos tarvitaan, meidän ei tarvi tehdä muuta kuin nuolen sua jollet halua. ja ihan normaali asuntolainaa makselava mies täällä kirjoittaa kerron vielä tarkemmin mitä haen ja etsin. luotettava ihminen ja kun kemiat sattuu pelaamaan niin voidaan edetä kohti päämäärää eli sitä että mun kanssa sun ei tarvi jännitää yhtään. opetellaan sitä kohti et saan sun 100% luottamuksen ja uskallat nauttia täysillä, ja pistää mut tekemaan mitä haluat sen eteen että onnistut siinä, on se sit sun pepun palvontaa tai mitä vaan. sun ei tarvitse nanosekunttiakaan harkita jos mieleesi tulee jotain mitä haluat mun sulle tekevän koska tiedät että mä haluan sitä sulle tehdä.olisi myösihana saada sut laukeemaan mun naamalle ja suuhun. tarkoitan mitä kirjoitan, eli saat mitä lupaan. mut ei mitään paineita oteta, tavataan, jutellaan ja katotaan mitä tapahtuu…”

(Mä laitoin just kissasta hakemusta joten pitäkää peukkuja et mulle tulee kissi nimeltä Samu)

• @hm Mä en tiiä oonko jotenkin erilainen, mutta hitto oon aina ihmetelly miks (pääsääntöisesti) miehet kirjoittaa tuollaista. Siis onko olemassa ihmisiä jotka ajattelee, että no nyt tämän mä haluun! 😂 Suora ehdottelu on vielä ok, mutta tarviiko siinä mennä yksityiskohtiin 🤢

• Hmm… onkohan tää hyvä vai huono asia et kustantaja ilmoittaa epäsuorasti että mun kirjoitustyyli on väärä myös mulle 🤔

• Raviharrastajat

@minni itse ottaisin ehkä hyvänä? Kannattaa tutkia, miksi näin voisi olla, miksi koetaan, ettei kirjoitustyylisi ole “luonnollista” juuri sinun tekstissäsi. Voisiko kokeilla eri tyyliä/tyylejä, makustella, mässäillä niillä, mukauttaa. Jos sittenkin vielä kyseinen tyyli tuntuu omalta, voipi sen varmaan keskustella kustantajalle.
    Kustantaja varmaan tuonut asian esille tekstin kannalta ajatellen, josko siitä saisi irti enemmän toiseen tyyliin istutettuna, ja eihän siinä menetä mitään, vaan kehittyy kirjoittajana, vaikka tyyli pysyisi samana. 🙂

• @humutin voi myös olla että toi eka kirja onkin vain pahempaa kuraa kuin mitä tiedän sen olevan. Se on menossa uusiksi tässä 2020-2022 kunhan saan muutaman muun projektin pois alta sitä ennen.

• Raviharrastajat

@minni jos on ensimmäinen, niin voi olla tosiaan huomioitavia ja uudelleen kirjoitettavia seikkoja, kannattaa ehdottomasti palata asiaan ☺
    Itse hoksaan tän luonteiden parissa, tykkään jostain luonteesta x aikaa, sitten vuoden päästä kirjoitan kokonaan uudelleen koska hyiiii mitä kuraa se on 😅😂

• Piirrosharrastajat

@minni jos kommenttia tulee kirjoitustyylistä niin sen ottaisin ehkä editointi- ja sanastopalautteena 🤔 tyyliseikat on joka tapauksessa säätöä vasta sen jälkeen kun tarina on kasassa, ja tyyli on aika iso osa aina genre genreltä sitä viestin välittymistä. Esim. nojatuolidekkari, contemporary romance ja aikuisten fantasia on kaikki ihan erilaista luettavaa.

Äläkä turhaan kuraks hauku! Savesta ne kalliit mummon posliinitkin tehdään vaikka se kuinka monta vaihetta ottais!

Jos haluut joskus jotain aivoriihiseuraa et mihin tyylillisiin huomioihin sun tekstissä saattaa tarttua huomio, niin mä voin kyllä mielellään pallotella ideoita

(Ajattelin ens syksynä kokeilla ehkä itekin nanoa taas, mulla on pieni juoni just kypsymässä, joten en ehkä ihan kujalla oo näistä myöhemmistäkään pohdintavaiheista.)

• @j no siis toi on editoitu, mutta se on eri tavalla kun kaks vikaa joten se ei oo niin hyvä sen vuoksi.

Aivoriihi seura kelpaa aina, vaikkakin mitään isompaa suomeksi taidan kirjottaa seuraavaks Camp nanos huhtikuussa.

• Hei onks tääl ketää galaxy brainii!! Mulla on 80-luvun kämpäs sellai juttu et kattoo ei voi maalata/liimailla, koska se saattaa murentuu siitä kokonaa, mut mä en siedä mitenkääpäi valkosta kattoo makkarissa. Onks teillä ideoita mitä siihe keksis?

• ♞ Puoliveriharrastajat

@Nikki miten ois jotkut värilliset valot kohdistettu kattoon? Toki jos huoneessa on muuten valoisaa niin ne ei välttämättä näy kauheen hyvin

Tai sit jotenkin seinien kautta virittää jonkun kankaan katon peitoks 😄 Siitä voi kyllä tulla varsin boheemi (teltta) vaikutelma

• Pitäkää mut hereillä (ja siinä sivussa voinette myös kirjoitella mullee muutamat pk merkinnät). 😵

• Tarinaheppailijat

Saako tulla tänne itkemään kuinka kipeä olen? Lääkäri kysyi eilen että olenko Kiinassa käynyt, kun kuumeilen kolmatta viikkoa. Välillä luulin jo että olen terve, mutta eipä vaan. Mietin sitäkin, että mihin ihme ammattiin olenkaan välttämättä halunnut tukkia. Muut kai makaa saikulla? Mä otan välikuolemia mutta riipiydyn sängystä tarkastamaan prelejä ja suunnittelemaan tunteja, koska kukaan muukaan ei näitä tee. Yhyy mulla ei ole kun joskus lapsena kerran ollut näin huono olooo… Lähettäkää limsaa ja jätskii… Huolehtikaa Hopiavuoresta jos menehdyn… 😄

Mutta @Minni toihan on hieno asia mitä sulle kävi! Ei ne viitsisi laittaa palautetta sulle, jos pitäisivät sua jotenkin kehittymiskyvyttömänä tai huonona, vaan ne uskovat palautteesta olevan sulle hyötyä! Sitä paitsi Harry Potterkin hylättiin aiiiiika monta kertaa ennen kuin julkaistiin. Tärkein ja hienoin asiahan sitä paitsi on, että sä olet saanut jotain valmiiksi: sulla on tiedostollinen sellaista kamaa, jotka aluksi olivat vain jotain ideoita.

• Sekalaisen sakin omistaja

@oresama Herranen aika… Paranemisia sulle! ❤

• @oresama joo, jäi vaan vähän kalvaan se, että millä tavalla mun tyyli ei sovi ja miten sitä pitäis muuttaa??

• Tarinaheppailijat

@minni On olemassa (maksullisia) arviointipalveluita, joista saa ihan konkreettisia vinkkejä. 😄 Jos haluat kuulla vain arvion tyylistäsi, ei sinne tarvi koko käsikirjoitusta lähettää vinkkejä saadakseen (laskuttavat siis yleensä sivumäärän perusteella). Kustantamossa ne ei ehdi sellaisia palautteita laatia. Sitä paitsi ei tämä välttämättä tarkoita, että sun pitäisi mitään tyyliäsi muuttaa, vaan ehkä kehittää. On kyllä toki ärsyttävää saada sellainen palaute, jossa lukee että jokin ei ole hyvää, mutta ei sitten tarkemmin tiedä missä on vika ja miten voisi tehdä paremmin. 😄 Pitää silti muistaa, että se oli vain yhden kustantamon mielipide. Kaikkein tärkeintä on tykätä tekstistä itse! Ei itse typeräksi tai vieraaksi kokemallaan tyylillä jaksa kirjoittaa.

• Piirrosharrastajat

@minni se on silti jo enemmän palautetta kuin kustantajat tietääkseni yleensä antaa, perinteisesti hylkäyspäätökset on kaiketi aika vähäsanaisesti “kiitos, mutta ei kiitos”.

Toki torjuva palaute aina jomottaa pidempään, mutta ainakin sulle on annettu suunta oman työprosessin kehittämiseks - ei kirjan ideassa mitään vikaa ole, mutta kustantajan mielestä ehkä tyyli ei sit vaan sopinut kyseiseen lajityyppiin, tai ollut ehkä tarpeeks yhtenäistä, tai…? 🤔

Laita mulle viestiä, jos haluut vaihtaa säpoo/discordia tms. vaikka vähän vertaiskirjottajana! Ei mikään pakko tietenkään jos lisäruotiminen ei nyt just nappaa, mut tykkään kyllä analysoida tyylijuttuja ja luen dekkareita-/draamatrillereitäkin jonkin verran (tää oli joku rikosjuttu tää sun, eikö?) joten voin kyl pohtii yhessä.
    Mulla on kans nano-saitilla Haikailutaide-nimellä tunnus että löydyn sieltäkin jos sitä kautta mieluummin!

• @oresama joo ja sanoinkin meidän nano porukalle että onneksi tuo palaute tuli nyt kun kaikki suunnitellut 3 kirjaa on valmiina eikä silloin kun kakkonen ja kolmonen oli työn alla.

Yhtä projektia jonka sysäsin kunnolla alkuun aloin kirjoittamaan eri tyylillä ja inhoan sitä, mutta sillä mennään ainakin eka osa.

• Olenko ainut joka ei osaa suunnitella omaa aikatauluaan ellei tuijota ihan fyysistä kelloa.

3

997
Users

13.2k
Topics

248.0k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.