Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• @serena Hyi kauhee! Mulla ei oo ikinä ollu unihalvausta, mutta jos joskus mulle sellanen tulis niin en varmaan nukkuis enää ikinä 😂 😭 Poikaystävä kerto että sillä oli kerran unihalvaus ja se oli nähny jonkun sarvipäisen miehen seisomassa ovella ja sitten kun oli hetkeks sulkenu silmät ja avannu uudelleen, niin tää sarvimies oli seisomassa sen rinnan päällä. Hyi hemmetti en kestäis tollasta kun pelkään kaikkee yliluonnollista ihan hulluna 😂

• @viixi Mun eka unihalvaus oli sellainen, että yhtäkkiä tuli ihan kamala pelontunne ja tuntu, että joku tai jokin on siellä huoneessa. Sitten alkoi tuntua siltä, että mä alan upota mun sängyn läpi (nukuin siis selälläni) ja joku painaa mua rinnasta, että uppoan nopeammin.

Sillon olin lukiossa ja en tokikaan tienny mikä joku unihalvaus on, ajattelin vaan, että nyt on joko viimesetkin muumit karannu laaksosta tai sitten jotain yliluonnollista. 😄 Onneksi olikohan jopa samana keväänä bilsan maikka kertoi meille unihalvauksista ja sanotaanko, että ihan pieni helpotuksen tunne tuli siinä kohtaa.

Sen jälkeen oon saanu niitä aina silloin tällöin, yleensä näyttäis liittyvän stressiin ja mielialaan. Ja aina selällään nukkuessa, jota aloin sitten vähän kammoamaan. Nyt oli eka kerta kun tuli muussa asennossa. Mitään halluja mulla ei oikeestaan ollu sen ekan ja tämän viimeisimmän välillä. Ainoastaan joka kerta sellainen tunne tai pelko, etten saa henkeä, tukehdun omaan kieleen/sylkeen/whatever.

• Mun eka unihalvaus oli sellanen, että näin unta et hukuin uima-altaaseen, kun halvaus iski päälle tunsin keuhkojen täyttyvän vedestä ja joku tumma hahmo istu mun vatsan päällä ja piti käsiään mun kurkulla. Luulin oikeesti tukehtuvani siihen veteen, kun en tajunnu mitä tapahtuu mut olin satavarma et nyt kuolen. Sen jälkeen kärsinkin pitkään unihalvauksista lähes joka yö, nyt ei muutamaan vuoteen oo tullu mitenkään ihmeempiä, välillä jotai pieniä joita en edes huomioi enää koska hallut on poissa, lähinnä vaan kroppa jähmettyy.

• @enna Hauska, että jollain muullakin jäänyt hallut pois. Mulla toki on toi tukehtumisen tunne ja siitä johtuen jää sit ainakin siksi yöksi pieni nukahtamisen pelko, mutta muuten noi nykyään lähinnä vituttaa. 😄

• @serena mä veikkaan että mulla on auttanu vuosien varrella se, että oon lapsesta asti osannu herättää itseni ahdistavasta unesta, välillä jopa fyysisesti revin silmäluomeni auki jos ei muuten tunnu heräävän 😂 ni musta tuntuu että oon oppinu tunnistaan unistani jos on unihalvaus tulossa ja väkisin herätän itseni siitä ennenkun ehtii mennä pahaksi. Joskus tosiaan ehtii mennä unihalvauksen puolelle sen verran, etten pysty liikkumaan, puhumaan yms… mutta hallujen poisjääminen on ollut suuri helpotus! Ja älkää kysykö miten herätän itseni, en tiedä 😄 osaan myös jonkin verran hallita uniani muutenkin, siinä vaaditaan tietty tiedostuminen siitä että kyseessä on uni, eikä todellinen tapahtuma ja sit voin tehdä unissani tietoisesti mitä ikinä keksinkään. oon myös joskus käyttäny tota heräämistaitoani siinä, jos nään tylsiä unia, siinä vaan vaihtelen “kanavia” kunnes löytyy joku hyvä😂 😂

• @enna Hei mulla sama!! Ei tosin ihan yhtä laajassa skaalassa. Pystyn hallitsee mun unii jonkun verran, mut vaan sillo ku tähdet ja planeetat on oikeissa asennoissaan. Osaan kans herättää itteni, mut vaan joskus ja sillonki ne on aina painajaisia. Tiedostan et nään unta, lasken unessa kolmeen ja sit herään.

• @nikki siistii, aina kun puhun tosta ni kaikki vaan ihmettelee miten toi on mahdollista! 😄 helpotti varsinkin lapsena tosi paljon kun näin ihan jatkuvasti painajaisia. mieleenpainuvimmat on ollu sellasia et joku jahtaa mua, sit tajuun et tää onki unta, mä voin lentää karkuun ja sit vaan lähden räpytteleen käsiä ja nousen lentoon. tää on yleisin, ilmeisesti haluaisin osata lentää kun teen sitä unissa aina kun on mahdollisuus 😄 toinen on et mua ammutaan, sit tajuan että tää onki unta, ei ne voi mua tappaa ja leikin kuollutta sen aikaa kun tappaja tulee tarkistaan et oon kuollu, lakkaan hengittämättä koska voin ja jatkan unta haluamaani suuntaan tappajan lähdettyä pois 😅

• @enna Joo miekin oon enemmän tai vähemmän oppinut “herättämään” itteni noista halvauksista, niin voihan se olla, että ne ei tavallaan ehdi mennä niin pahoiksi.

Miekin muuten yleensä tiedostan unissani niiden olevan unta ja voin hallita niitä jossain määrin, mutta en kyllä pysty herättämään itteäni tai “vaihtelemaan kanavia”. 😄 Toisinaan mä kuitenkin näen myös sellaisia unia joista mä en tajua niiden olevan unta, mutta niissä unissa mä yleensä olen töissä, matkalla töihin tai heräämässä. Mikään ei oo niin veemäistä kuin käydä töissä ja sitten herätä ja tajuta, että voihan hemmetti, se olikin unta. Tai joskus mä näin unta, että heräsin, mutta sitten “heräsin oikeasti” ja tajusin, että se oli unta… kunnes lopulta heräsin oikeastioikeasti ja olin ihan ?_?

• @enna Siis nyt!!! Osaan lentää kaikis mun unis ja itseasiassa en koskaan pysy maassa; En osaa kävellä normaalisti, vaan pompin aina kaikkialle enkä pysty olee paikallani. Antigravity tai jotai. Ja sit toi et ammutaan mut ei kuole. Se on mun yleisin uni lately!! Mua ammutaa aina takaraivoo ja sit makaan maassa leikkien kuollutta ja tunnen vaa ku lämmin veri virtaa. Sit joudun pidättää hengitystä ja oottelee et ne lähtee muualle et voin lähtee juoksee 😂

• @serena tollaset unet joissa herää unesta on ihan hirveitä, sit kun herää oikeesti ni kyseenalaistaa pitkään onko nyt oikeasti hereillä vai ei 😄 joskus kun näin tollasen missä heräsin about sata kertaa ja mun kämppä oli aina täynnä kaikkia hirviöitä ja sit ku heräsin ni lähin kulkemaan samaa kaavaa kun siinä unessa joka kerta herätessä ja sit olin pitkän aikaa kauhuissani et koska ne hirviöt taas pamahtaa tänne, enkä millään meinannut tajuta heränneeni oikeasti

• @nikki wtf!!! eletäänkö me samassa unimaailmassa 😄

• @enna Vissiin!! 😂 Ai että mikä helpotus tosin, just eilen mietin et oonko ihan friikki unineni

• @nikki jos oot ni et oo ainakaan yksin 😂 😂 joskus tein myös sitä että jos edellisenä yönä jäi joku hyvä uni pahasti kesken niin osasin seuraavana yönä jatkaa siitä mihin jäin 😄 enää ei kyllä tuu pelleiltyä unien kanssa ihan niin mittavasti kuin ennen ku on taas univaikeuksia ni en uskalla sörkkiä liikaa mut hyvinä kausina niiden kans on hauska pelleillä

• @enna Joo siis tääkin kun mä sit lopulta heräsin for real, niin makasin vaan sängyssä ja mietin, että viittiikö tässä niinko ees tehä mitään. Mutta sitten mies kysy vierestä, että etkö meinannu lähtee töihin. 😂

• Nyt kun ollaan aiheessa, niin kellää vinkkei miten heräis aikasin? Mulla kun ei atm oo mitään velvollisuuksia niin pääsen sängystä ylös yleensä vasta näihin aikoihin vaikka menisin nukkumaa kymmeneltä illalla. Samalla pitäis kitkee huono tapa olla puhelimella pari tuntii heräämisen jälkeen (oon tänääki siis heränny ennen kahtatoista).

• Piirrosharrastajat

@nikki Herätys tyyliin 7:30, ärsyttävä hälyääni ja puhelin toiselle puolelle huonetta. Sit ku oot noussu ni vaihda vaatteet ja petaa sänky heti ja alota aamutoimet. Pyhitä sänky kokonaan pelkästään nukkumiselle. Jos haluut selaa kännykkää ni istu sohvalle tms. Ei oo helppoo, mut pari viikkoo ku jaksaa pitää itsensä kurissa ni helpottaa 👌

• @Nikki Voit tulla hakemaan ton meidän taaperon, se herättää 5.30-6.30, eikä vaihtoehtoja oikeen oo. Suurempia vinkkejä mulla ei kyllä oo jakaa 🤔 Tai sen lisäks et torkuttaminen tappaa heräämisen, mut se nyt ei mennyt ihan aiheeseen.

Hyppy aiheesta, mut te joilla on lapsia, niin miten mä hankin tolle mein taaperolle talvikengät? En viitsis maksaa yli viittäkymppiä et saisin sille kahdeks kuukautta (lämpimät) kengät, joilla se kävelee ehkä muutaman askeleen ja joita ei voi enää ens talvena käyttää. Kävin tänään Prismassa ja survoin ton lapsen jalkaan ties kuinka ja monet ja hyvä kun koon 22 sain jalkaan ilman villasukkaa, ja ton lapsen oikee kokohan on 17-18 ni kääk tuli vaan kauppareissusta paha mieli. En kuitenkaan haluis et se paleltuu liian isojen kenkienkään takia.
    Mut ei parane muuten valittaa, lapsi käyttäytyi kuin enkeli ja istui tyytyväisenä sen reilu puoli tuntia sylissä kun äiti haki kenkiä ja yritti survoa jalkaan.

• @Anzkuli Muuten joo mut tääl on tommone peto joka haukkaa taaperosta palan 😄 Torkuttaminen on ehkä mun suurin synti, ollaan faijan kanssa molemmat porukkaa jotka torkuttaa parhaillaa pari tuntii

• Piirrosharrastajat

@nikki Laita herätysääneks se helvetin baby shark renkutus tai joku muu yhtä rasittava, vaik en tiiä onks se sit mielenterveyden kannalta kovin hyvä ratkasu 😆

//Porakoneen ääni vois kans toimii tehokkaasti

• @Jouni Mul on ollu nyt monta vuotta You Give Love A Bad Name koska sain siitä aikoinaa nii helvetillisen sydärin 😂 Nykyää nukun vaa sen läpi oho

20

965
Users

12.7k
Topics

237.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.