Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• ♞ Puoliveriharrastajat

Mun luotto-värikone-mikälie ei toimi 😩 Kummallinen inspiraatio iski mutta enpäs sitten tehtailekaan kasvatteja

• Päivän ohjelma: sivuta 17 heppaa

Oon kolmessa tunnissa sivuttanu kaks ja 152 muotoonlaitettuu sijaa myöhemmin ei kauheesti huvita sivuttaa noita 15 jäljellä olevaa

• Argh ryhmätyöt on jäätävintä ikinä. Joskus meillä oli jäätävän kokoinen arkkitehtuuriin liittyvä ryhmätyö, ja mun parina oli kaksi jätkää joita ei kiinnostanut asia yhtään. Mäkin vedin leikiksi ja annoin niille oman version ryhmätyöstä palautuspäivänä - ei se taloarkkitehtuuriin liittynyt millään tavalla, mutta sisälsi mm vaaditun osan suhdanteista, lujuuslaskelmista jne. Käpylehmistä.

Opettajalle palautin ryhmätyön oikean version, ja totesin että tein yksin kun ei muut kyenneet laittamaan tikkua ristiin. 😬

• Tarinaheppailijat

@VP Hahah, toi on jo aika hienosti 😄 Itsekin varmaan tekisin näin, ellei olis aivan pakko tehdä ryhmänä kun opettaja tarkistaa tota työtä välillä ja hyväksyy sen vaihe vaiheelta + se tehdään jonkun ryhmässä olevan kotona olevalle maatalousyritykselle mitä meillä ei oo kotona 😅 Ja tossa ryhmässähän tehdään siis aika pirun monta tehtävää tän lukuvuoden aikana koska suurimmalla osalla on hyvät ja toimivat ryhmät niin ne ei halua turhaan vaihdella 😂

Laitoin ryhmäläisille viestinkin jo mikä sisälsi kysymyksen tohon tahtiin liittyen mut kumpikaan jätkistä ei oo vastannut mitään vaikka on nähneet sen… Ihanan hyvät kommunikointitaidot 😅 Ehkä sit vaan teen suurimman osan pestelistä itse, niin ehkä ne jossain vaiheessa saa tikkua ristiin sen suhteen

Tän vuoden kun kestäis näitä ryhmätöitä ja sais noi ryhmäläiset aktivoiduttua niin ei ois enää kuin yks syyslukukausi jäljellä 🤣

• Suomenhevoskasvattajat

@tanttu mä ainakin opena haluaisin aina heti kuulla, jos joku ryhmä ei toimi. Silloinhan mä joko olen ihan hiljaa ja lämäisen neloset kaikille sluibailijoille, tai jos se ainoa aktiivinen ei halua yksin tehdä ja opettaa niitä tällä tavalla mun kanssa, etsin sille uuden ryhmän tai jonkin järkevän kokoisen korvaavan tehtävän. Ärsyttää, kun jotkut saa numeroita tai jopa ammatin tekemättä mitään.

(Eipä sillä, inhosin ryhmätöitä aina itsekin opiskelussa. Lukiossa sen takia, kun muut ei tehneet mitään, ja yliopistossa sen takia että muut halusi yötä myöten vääntää saadakseen täydet pisteet ja mä olisin halunnut vain saada työn läpi ja mennä nukkumaan, mistä varoitinkin aina etukäteen… :DD)

• Ihan jäätävää @Tanttu ✋ toi meidänkin oli yli puolen vuoden prokkis ja arpaonni suosi mulle just ne ”hälläväliä” tyypit. Mutta sain oikeasti ihan mieletöntä tyydytystä siitä että tein käpylehmistä ihan fiksun (siis niin fiksun kun aiheesta voi saada :D) työn ja annoin sen heille olkia kohautellen. Varsinkin, kun heistä molemmat uskoi ja luotti siihen ihan tuhat prosenttisesti, että mä teen sen ryhmätyön yksin. Tai niinhän mä teinkin, mutta en antanut niiden edes nähdä sitä. 😀

Kun oli jotain tapaamisia, molemmilla oli just treenit (oon käynyt liikuntalinjaa ja oman lajin treeneillä/kilpailuilla sai olla pois) ja mikään muu aika ei käynyt. Ja just mihinkään viesteihin ei vastattu jne. Ä r s y t t ä v ä ä.

Edit. Ja nämä sluibailijathan otti talotekniikasta hylätyn tämän johdosta. 😀

• Tarinaheppailijat

@Oresama normaalisti varmaan niin, mutta meillä on niin natsiope että se varmaan sanois vaan että se on voivoi ja koittakaa tulla toimeen ja pärjätä ku ootte aikusia ihmisiä ja työelämässäkää ei aina saa valita työpareja yms 😂 (ei se nyt ihan natsi ole, mutta vanhanaikainen ja se ope jolla ykkösluokkalaisia pelotellaan :D) Toi on käynyt mielessä muutamaankin kertaan, mutta en kyllä mitenkään kehtaa 😄 Varsinkin kun tässä vaiheessa on hankala muuttaa noita, kun kaikissa pitää olla vähintään 3 ihmistä ja muut ryhmät on tasan 3 ja yhdessä neljä ihmistä 🤣 Oon joutunut tähän mennessä myös melkein opettamaan noi miten tehdään viittaukset ym kun ne ei selvästikään vielä kolmanteen vuoteenkaan mennessä oo oppinut kattomaan kirjallisten töiden ohjeesta 😅

@VP Joo, eikö 😄 Aivan loistava toi käpylehmäjuttu kyllä 😂 Meillä noi onneks kuitenkin on silloin paikalla kun sovitaan tekevämme tehtävää, oon kuullut toiselta erikoistumislinjalta että kaverin ryhmäläiset ei oo tänkään vertaa mukana tehtävän tekemisessä kun noi kaks mun ryhmässä 😄 Mutta turhauttavaa kun sit noi ei viesteihin osaa vastata :'D

• Sekalaisen sakin omistaja

Ryhmätyöt pitäisi julistaa kidutusmuodoksi… 🙄 Juu ei, ei saa työelämässä valita pareja, mutta kun sielläkin jatkuu tämä muiden perässä vetäminen ja hommien paikkailu niin argh. Opettaako ne ryhmätyöt sitten niille kuuluisille “muille”, että se sluibailu on ok… 😬
    Ei, en ole täydellinen, mutta viimeksi tänään piti auttaa kahta työkaveria niiden hommissa ja vielä yrittää saada omat työt aikaiseksi. Toki työnjärjestelijääkin sopii syyttää, ja perehdytys kusee, mutta rkeles 😠

• Ryhmätyöt on kyllä ihan kauheita 😅 Mulla on koko koulu-urani aikana ollut tasan yksi ei-itse-valittu ryhmä, joka toimi. Siinä oli yksi poika, minä ja yks mun kaveri. Kaveri ei loppujen lopuksi saanut ajoissa valmiiksi ja tää jätkä oli ihana ja teki senkin osion ♥ Ja tää oli muutenkin tosi ihana, heti valmiina tekemään, ei mitään ongelmaa!

Mut nyt viimeisin ryhmätyö oli mulle stressiä, koska tiesin vaan yhden entuudestaan ja se oli myös ainutmun lisäksi, jota se työ kiinnosti 🙄 Tuli siitä loppujen lopuksi ihan jees, mutta ai helve**i ku stressasin! Ja mainitaan nyt vielä ett tää puolituttu on yks ihminen, ketä saa mut raivostumaan mielipiteillään alle minuutissa, vaikka muutoin tuun hyvin toimeen kaikkien kanssa 😂

• Ryhmätyöt… Amksta selvisisin pääosin ihan fiksujen tyyppien kanssa näiden suhteen. Ja onneks kahdessa viimeisimmässä projektissa (innovaatio ja oppari) oli sama poppoo.

Innovaatio projektissa meitä oli kolme, joista yks oli sellanen et asiat tehdää nyt eikä myöhemmin niin saatiin meidän työ hyvin valmiiksi annetussa aikataulussa ja ehdittiin pilkkuja viilaamaan vielä moneen kertaan. Jokaisella meistä oli aina omat osiot hoidettavana päivään x mennessä niin tuli hoidetuksi. Mutta koska henkikökohtaisesti kun olen niiiiin jumalattoman viitsimätön niin kohtuullisen usein alotin omat hommani tyyliin 1-2 päivää ennen deadlinea. 😅 Mut onneks kirjotan aika valmista tekstiä niin ei yleensä tarvii jälkeenpäin editoida.

No opparissahan meitä oli sitten kaksi tämmöstä “Ai huomenna pitää olla palautettu klo x mennessä. No kyllähän tässä ehtii, tänää pari tuntia ja huomenna loppuun.” ja tämä totta kai kun kello on illalla kaheksan tai yheksän. Oltiin siis tämän parin kanssa myös innossa yhdessä. Saatiin opparikin kuitenkin valmiiksi mutta valehtelematta jokaiseen dedikseen valmistauduttiin tyyliin 2-3 päivää aikasemmin noin niin kuin kirjallisten osien suhteen.

• Tarinaheppailijat

Siis miksi tää on aina yhtä kamalaa, kun lemmikin joutuu nukuttamaan? 😭 Keväällä tuli 19-vuotiaan kissan taival päätökseen ja tänään sain kesken koulupäivän viestin isältä että vanhempi koira on jouduttu lopettamaan kun ei päässyt enää ylös… Helpottaa onneksi ku tietää että nyt sillä ei enää ole kipuja, mutta oi että kun oli hankalaa yrittää selvitä viimeisistä koulutunneista että pääsi kämpille suremaan 😩

• Haaa avautuminen!

Oon tässä pähkäillyt, että heittäisin jonkun tallillisen hevosia kisaamaan porrastettuja. Ihan siksi, että voisi käyttää sen muotoonlaittoihin menevän ajan vaikka teksteihin!

Nyt mulle iski kuitenkin dilemma, että minkä. 😕
    Kun ajattelin ekana Rushockia, mutta sitten tajusin, että hiton moni mun poneista on jotain yleispainotteisia tai sitten painotteisia, mutta kuitenkin paria lajia kisaavia. Ja sitten vielä se, että kun ne on poneja, eli jotain tasoa helppo C / 50cm niin paljompa niillä on sitten sitä kisaamista.

Kuunokassa vähän sama vika, vaikka puoliveriset voisi sieltä kyllä leiskauttaa porrastettuihin vaikka yksin tein, niillä menee mun tyylillä niin pitkiksi muuten kisalistat. Mutta sitte shetlanninponit taas hölkkäis maksimit hetkessä täyteen.

Jeili on monessa suhteessa tosi hyvä ehdokas, vallankin kun noissa suomalaisissa on sitten vähän korkeampitasoista kopukkaakin, niin ei ihan heti kisaaminen loppuis kesken. Mutta sitten kun itse miellän kentän siksi mun jutuksi ja kenttäsuomalaisia harrastavia on loppuunsa melko vähän (tai sitten on niitä jotka kisaa kaikkea, mutta toivovatko samaa sitten varsojen vanhemmilta?). Ja toisekseen Jeili ei oo kovin tarinoinnin ympärillä pyörinyt talli, että kinnaisko ne sijoitusten listaamiset kuitenkin niiden tallien kohdalla jotka enemmän sitä tekstiä kaipais. 😄

Kauhee dilemma!

• Suomenhevoskasvattajat

@tanttu voi raukkaa otan osaa. 😞 Se on joka kerta ihan yhtä järkyttävän hirveää! 😞 Eikä edes mikään muu kuin itkeminen ja sureminen taida auttaa.

• löytyiskö kellään näihin jokaiselle rodulle avoimiin nj näyttelyihin poneja? kaipaan yhtä ponioria ja kahta ponitammaa, tulokset saatte tänään jos mä saan asap osallistujat kasaan. 🙂

edit vielä puuttuu yks ponitamma 🙂

• @felissa said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

Onks täällä Pokemon Go -pelaajia? Tarttis 2 uutta kaveria vielä yhtä tehtävää varten 😊 1106 5071 8952

Ois taas sama 😂 anyone?

• Sekalaisen sakin omistaja

@felissa Poista ja lisää uudelleen vanha kaveri. Niantic osaa koodata niin hyvin, että tämä toimii 😅

• @anarchy Kiitos vinkistä, ompa melkoinen koodaus tosiaan XD

• Raviharrastajat

@felissa mä laitoin kaveripyynnön 🙂

• terve katoin koko yön jessica jonesii ja underworldii sen sijaa et oisin nukkunu

• Piirrosharrastajat

jos nyt vaan saisin kasaan nää mun kandiryhmäkommentit x___x pääsisin tekee tilaritki kuntoon vihdoin nyyh

18

941
Users

12.5k
Topics

231.9k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.