Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Suomenhevoskasvattajat

@timberwolf etsimistä ne kyllä tekee jopa niin, että ne haistelee esiin vaikka vanupuikkoja, joita olen niille näyttänyt ja piilottanut, ja tulevat vaihtamaan ne namiin. 😄 Tai siis lähinnä tuo meidän välkky: torvempi tapaus tuntuu onnistuvan välillä vaan ihan vahingossa. Koko ruokinnan voisi kyllä järjestää joskus nappulanetsintänä! Noita nenähommia niillä on kyllä aika paljon: vaikka Nisukin on vaan chihuahua ja jo vanha, se tykkää kun pääsee verijäljelle (tai jauhelihan avulla teeskennellyllekin verijäljelle ihan vaan omassa pihassa).

Just tollainen namimatto oli yhdellä tutulla, mutta kun katsoin miten paljon väriä siitä lähti pestessä, ajattelin etten ehkä hankikaan sitä. Toki siinä kappaleessa saattoi olla vaan valuvika, (itse oli sitä mieltä: sillä oli ollut ennenkin namimatto) mutta se pelotti mua 😄

• @Oresama Mites joku koiran “jäätelö”? Tähän löytyy jotain ohjeitakin netistä, mutta basicly siis vettä esim pakasterasiaan, sinne jotain herkkuja, ehkä jotain lihaakin mistä voisi irrota vähän makua ja joissain ohjeissa oli näköjään myös laktoositonta maustamatonta jogurttia tms. Sitten vaan pakkaseen ja tarjoaa sen jäisenä klönttinä koiralle, tulee myös hampaille vähän tekemistä. 😊

Namien etsintää voi myös laajentaa sisätiloista pihalle. Kenties jopa kokeilla ihan makkarajälkeä ja jos innostuu & löytyy sopivia paikkoja niin voihan ihan jälkeäkin alkaa kokeilemaan. Varsinkin tämä sun välkympi kaveri kuulostaa ihan pätevältä tähän 😄 Ootko kuullut noseworkista? Mulla ei tästä itsellä käytännön kokemusta, mutta netistä löytyy paljon hyviä oppaita varmasti tähänkin. Toinen mikä tuli mieleen niin dobo, siinä tulisi vanhuksille hyvää jumppaa ja tasapainoilua yms. Ja näitä kumpaakin voi harrastella myös kotona, mutta löytyy myös kursseja jos sellaiseen on mahdollisuus / järjestetään jossain lähellä.

• Ois kyllä ihan superia jos niistä syntyneistä/myydyistä varsoista ilmottais tällee isäorienki omistajille 😬 Vähän jäätää ku meet VRL-profiilii korjatakses linkkejä ja hups siellä on uusia varsoja joista et oo kuullu mitää

• Suomenhevoskasvattajat

@rooa voi vitsi doboa meidän pitää kyllä kokeilla! Joskus mietinkin, että tuollaista meidän (silloin melko keski-ikäiset) herrasmiehet tarvitsisivat, mutta sitten unohdin!

Etsintää me tosiaan tehdään niin pihalla kuin sisälläkin, ja just tuo fiksumpi koira haki ennen pitkiäkin verijälkiä, mutta nyt vaan melko lyhyitä jauhelihajälkiä. 😄 Nose work viittaa varmaan johonkin etsintään ja haisteluun, mutta pitää googlata, kiitos!

Namit pyyhkeen (tai oikeastaan nyt t-paidan) sisällä testattu ja totesin, että tiukempaan saa solmia, mutta koira tykkäs. 😄 Fiksu koira osasi rauhassa availla solmun aika nopeesti ja torvi koira sai kivasti rosvottua pari matolle kierähtävää irtonamia. :DD

• Virikeideat on kivoja!

• Taas mä täällä valittamassa, mutta mä lahoon näitten tehtävien alle 😭 Mulla on viikonlopuks kaksi “esseetä” (liuskan parin mittaisia), joista toinen melkein valmis. Pidempi on kuitenkin tekemättä ja se vaatii hiukan perehtymistä asiaan. Sitten mulla olis sellaset 15 tehtävää tekemättä (joissa pitää käyttää lähteitä ja kirjoittaa “ainevastaus”). Että jes! Oon yrittänyt pyhittää viikonloput niin, että saisin kaikki hommat hoidettua viikolla. Mutta nyt pukkaa kyllä kaikki päälle, ei vaan saanut hoidettua viikolla. Kaipaisin vaan sitä, että saisin ne tänään tehtyä ja jäis toi viikonloppu itselle rentoutumiseen… Kertokaa mulle miten motivoidun, vihaan kaiken lisäksi englanniksi kirjoittamista…

• Suomenhevoskasvattajat

Laskin just et oon käyttäny tänään melkein 7 tuntia kahden aineen koealueiden muistiinpanojen tekemiseen enkä oo vielä ihan valmis. Jos tällä en opi ni en sitte tiiä millä 😂

• Piirrosharrastajat

@bella Tuskailen ihan samojen hommien kanssa - tusina esseetä ja ideapaperia ja blogitekstiä ja ryhmäwikiartikkelia kesken, enkä vaan millään kykene keskittymään.

Tänä iltana tein niin että valitsin yhden työn (essee Petteri Kanista) ja siitä yhden asian (lähdeluettelon ja -viitteiden muotoilu) jolle katsoin kellosta ajan jonka käyttää päästäkseni mahdollisimman pitkälle (tunti). Valmista tuli, ja vaikkei keskittymistä ja jaksamista sit riittänyt enää jatkaa kovin pitkään, sain ainakin jotain tehtyä, ja lähteiden lisäksi tein “lisätehtävänä” vielä johdantokappaleen korjaukset. Hommaa ainakin huomiselle jo paljon vähemmän.

• Mä oon niin ylpee itestäni! Tein ne molemmat esseet ja osan tehtävistä, palauttelen ne huomenna ja sit on enää muutamat tehtävät huomiseksi, jeij 😅 Eikä kellokaan oo kun ton verran 😂

• Millä kummalla te tossa onnistuitte? Mun pitäs tehä enkun yovihko maanantaille, mutta kaikki muu on aina todella paljon kiinnostavampaa ja tärkeempää 😕 Eikä kyseessä nyt kuitenkaan oo kuin luetunymmärtämistä ja monivalintatehtävii

• Piirrosharrastajat

@fulli Mulla on koko ikä ollu niin isoja keskittymisongelmia että tässä vaiheessa on valitettavasti joutunu jo opettelemaan et jos minä en oo itselleni se aikuinen niin sit ei oo kyllä kukaan muukaan 😬 Pala kerrallaan kellottaminen toimii mulle itelle paljon paremmin kuin määrällinen suorittaminen, koska hermostun helposti laajalta tuntuvasta työmäärästä, mutta taas mun ajantaju on niin päin kuusta, että yleensä päädyn jopa ylittämään aikatavoitteeni kunhan vaan saan käärittyä hihat.

• No josko nyt sit alottas siitä sitte

• Nukahdin heti ton jälkeen 😅 Mut siis itse saan “motivaation” siitä, että sitte tiiän sen olevan pois alta. Itse siirrän tosi helposti asioita, mutta sitten vaan päätän, että teen sen nyt. Välissä tulee epätoivoisia hetkiä ja sitten vaan ajattelen ett teen tän nyt, niin sitten ei tarvi tuhlata tähän viikonloppua enempää jne. 🙂

• Raviharrastajat

Laitoin yhden mun suokkarimusiikeista soittoääneksi joku aika sitten, ja mun koirathan aina rupeaa haukkumaan ja reagoivat puhelimen soimiseen (reagoivat myös mun herätykseen aamulla kun tietävät, että lähdetään lenkille + mulla on hälytykset ruokinta-ajoille).
    Ajattelin tässä pitkästä aikaa kuunnella sitä taustalla (on siis pätkä tästä) ja koirathan ei nyt enää rauhoitu kun soitto ei lopu 😂

• Tarinaheppailijat

Siis äääh, mun pitäs kirjotella rästitekstejä muille, mutta just nyt on kauhee inspis ja motivaatio kirjottaa omille hepoille tekstejä. Annatteko armoa vai pakotanko itteni kirjottamaan ne muiden tekstit eka valmiiksi? 😂

• Suomenhevoskasvattajat

@aava-p mä teen yleensä niin, että alotan niillä teksteillä, jotka sillä hetkellä inspaa eniten ja sitten niiden tekstien välissä rustaan jotain vähemmän inspaavampaa ja sit ne tuleeki siinä välissä ihan huomaamatta!

• Suomenhevoskasvattajat

@aava-p syy, miksen enää kerää liikaa tekemättömiä töitä muiden hevosille, vaikka aikaraja olisi kuinka löysä. :DD Teen aina mahdollisuuksien mukaan nimittäin muiden omat ensin, koska vihaan itsekin odotella, että tuleeko sitä sovittua juttua mahdollisesti joskus vai joko näin kolmen kuukauden odotuksen jälkeen tilaisin saman jutun joltakulta toiselta. :DD Enemmän inhoan vain palkkojen perään huutelua, koska mistä mä voin tietää mitä kaikkea tyypin oikeassa elämässä on meneillään ja pahennanko esim. jotain vakavaa ahdistusta jankuttamalla joistan teksteistä, kun ei ne oikeasti-oikeasti niin paljoa merkitse että jonkun pitäisi yöunensa menettää.

• Päivän ohjelma: sivuta 17 heppaa ja rupee sit kirjaa ylös et ketkä tarvii kuvat ja ketkä pitää heittää rekisterii. Ei tää ookkaa ollu työn alla ku joku puol vuotta.

• Tarinaheppailijat

Tiedättekö sen tunteen kun pitäis yhteen koko vuoden kestävään ryhmätyöhön saada pestel- ja vrio-analyysit valmiiksi tällä viikolla että pääsis tekemään SWOT-analyysiä, jonka deadline on 18.11. mutta oot ainoa ryhmästä joka on tehnyt kumpaankaan ekaksi mainituista mitään. Ja ne kaks pitää olla tehtynä ennenkuin voi tehdä swotin. 😅

Mä mieluummin pysyisin aikataulussa tän vuoden puolella, että oltais tän työn kanssa todennäköisemmin ja suuremmalla mahdollisuudella ensi vuoden huhtikuussa valmiita. Jos se ei oo valmis huhtikuussa, sitä joutuu jatkamaan ensi syksynä ja mä ajattelin valmistua ens vuoden joulukuussa eli syksyn haluaisin pyhittää parin pakollisen kurssin lisäksi täysin opinnäytetyön tekemiselle 😅 Tai sit saatan lähteä vaihtoon ens syksynä eli silloin ei onnistuis tekeminen kun opettaja ei tarkista työtä jos kaikki ryhmäläiset ei oo paikalla.

Tällainen pieni avautuminen tässä ryhmätöistä, kiitos ja hei 😂

• Kouluratsastajat

@tanttu ryhmätyöt oli se yks suuri syy miks jätin amk kesken 👀

6

942
Users

12.5k
Topics

232.2k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.