Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille

• Harrastaako täällä kukaan virtuaalikoiria? Tuli monen summan kautta ilmi että sellaisiakin on muinakin kun tallikoirina ja oon nyt pari päivää tutkiskellut niitä huvikseni. Ilmeisesti on ainakin jonkinsortin kattojärjestö VFCI ja foorumi? Periaattessa musta ois hauskaa bygätä pystyyn esim joku kennel, mutta jäin ton foorumin ketjuja selatessa vain miettimään että onko niin, että virtuaalikoirien parissa ollaan vähän siinä tilanteessa, mitä htnet aikanaan oli meillä negatiivisuuden tyyssijana? 😬

• @vp Tää on ollut ihan kiva topa! Turrila ja osa liitoista sääntösivuineen on vähän luotaantyöntäviä, mut oikein kivasti siellä on kuitenkin otettu vastaan heppapuolelta loikanneet harrastajat.

• @VP Joo virtuaalimaailmassa pyörii myös koiraporukkaa, täällä Keskustassahan on niille myös oma topic 🐶

// Jonka felissa juuri ehti linkata ennen mua😂

• Siirsin just rahaa verkkopankissa liettuan kennelliiton pankkitilille ja lähetin sähköpostilla ilmottautumiskaavakkeen. Tuli vähän sellanen olo, et jopa virtuaaliheppakisoissa on hienommat osallistumisjärjestelmät 😆 Nyt jännitetään et oliko tää vaan scämmi ja onko meitä vastassa joulukuussa Vilnassa vaan tyhjä messukeskus ja lisää ryöstäjiä…

• Virtuaalikoirat

@vp VFCI on perustettu vuonna 2002, eli joo jotain harrastelua on kans koirapuolella. 😂 Oon ite ollut aktiivisesti mukana vuosina 2004-2010 ja ylläpito-/koodaushommissa ehkä 2013-2017. Musta olis tämmösenä “koirapuolen kummina” kivaa, jos saisi sellaista rakentavaa ja kehittävää palautetta, että miten sivuja ja vaikka foorumiakin saisi ystävällisemmän tuntuisiksi. 🙂 Koirapuolta kuitenkin vaivaa harrastajien vähyys, eikä varmasti vähiten tuon sunkin luotaantyöntävyyden takia! Valtaosa teksteistä on varmaan jostain 10 vuoden takaa ja foorumillakin on melko vanhoja ketjuja alueiden ekoilla sivuilla… En yhtään ihmettele, jos tuntuu vaikealta hypätä näillä perustein mukaan. Kukaan ulkopuolinen ei vaan koskaan oo yrittänyt kivasti kertoa, mitä kantsis muuttaa ja mihin suuntaan ja sellainen yksinään miettiminen ja tuunaaminen harvoin tekee asioita paremmaksi, kun ei tiiä tarkemmin, missä vika on. 😅 tai jotainhan kyllä tiedetään, mutta aloittaminen tuntuu vaikealta, kun ei oikein tiedä, mihin suuntaan lähtisi.

• @Timberwolf

Hmm!! Mä oikein nyt mietin mistä mulle henkilökohtaisesti tuli semmoinen “oho”-olo. Suurin on ehkä, kun lueskelin jotain ketjuja ja sieltä tuli vastaan melko värikästä kieltä. Ehkä varmasti kirjoitettu vähän kieli poskella, mutta tyyppejä tuntematta täysin ulkopuolisena sai lähinnä vain 🤦 😨 fiiliksen. Tässä muutama äkkiä copypastetellen vaikka ketjusta, joka kehoitetaan lukemaan ensikertalaisena:

“Jotta sinua ei heti leimattaisi aivottomaksi dorkaksi, säännöt on tehty noudatettavaksi.” > no kiitos, ehkä tää aivoton dorka opettelee jotain muuta juttua.

“Opettele sietämään kritiikkiä. Rapa roiskuu ja sitä sataa niskaan oikeassa elämässä, mutta niin myös täällä. Kritiikkiä tulet saamaan etenkin silloin, kun laitat topicin Mainostuksiin tai Turrilan taiteeseen, joten mieti jo ennen topicin tekoa - osaanko ottaa palautetta vastaan? Millä tavalla suhtaudun siihen? Kaikkeen ei tarvitse myöntyä, mutta uusille ideoille ja parannusehdotuksille on silti hyvä olla vastaanottavainen.” > ok, jätän mainostamatta jos kanssaharrastajat osaa antaa vain rapaa.

Ja näitä vastaavia löytyy vaikka kuinka, kun hetken silmäilee. Tulee olo, että parempi olis, kun uusia ei tulis laisinkaan. Ja jos uskaltaa tulla, on oltava valmis henkiseen ryöpyttämiseen.

Ja sitten tietysti toi mitä sanoitkin, että foorumin sivulla on hirveästi todella vanhoja tekstejä jotka saa aikaan sellaisen olon, että onko tässä palattu menneisyyteen kymmenen vuotta taaksepäin ja koko harrastus on lopahtanut. Näin bittiponeilijana esim. ht.net ja keskusta on ollut kivoja, kun uusimmat viestit on esillä ja vanhoja voi tarpeen vaatiessa sitten kaivella arkistosta -> kun sivulle tulee, näkee ajankohtaisimman asian. (ja edit. toi nykyisen foorumin pohja tuntuu tosi vaikeakäyttöiseltä ja sekavalta!)

@felissa ja @Layda n linkittämä keskustan topik olikin kiva, ehkä mä voin perustaa koirapirtin omaksi iloksi ja esitellä sitä vain keskustalaisille. hah. 😄

• @timberwolf VP kaivoikin jo kivoja lainauksia 😂 Laiskuuttani en jaksa puhelimella nyt kaivaa suoria linkkejä tai lainauksia mut…

Esimerkiks se topa, missä haukutaan muita harrastajia anonyyminä on aika eehh… Tai siis kirjoittaja on toki omalla nickillään mut haukkujen kohde jää “anonyymiksi”, toki aktiiviset tyypit tunnistaa alkukirjaimista ja ihan arvostelun syistä.

Ja YVNL sivuillakin on joku ihan turhanpäiväinen “tarkista äläkä luule osaavasi”. Hevospuolella on pärjätty hienosti ilman tollasta piikittelyä ja aliarvioimista virallisten liittojen säännöissä.

• Piirrosharrastajat

@Timberwolf Mua jännitti tosi paljon mennä tonne koirafoorumille etsimään shelttiä ittelleni, kun tuntu että siellä oli tosi redneckmeininki 😅 Luin sen aloittelijan oppaan ja siitä sai mielikuvan että teet melkeen mitä vaan niin saat kritiikkiä. Huvitti vähän ristiriitaisuus sen piikikkään tekstin ja “Pyritään pitämään foorumin ilmapiiri mukavana!” maininnan välillä 😄 Ylipäätään toi opas kaipais päivitystä ihan kunnolla, koska se on todennäköisesti yksi ensimmäisistä asioista mitä uusi foorumilainen lukee ja se antaa sävyn koko foorumille.

• Virtuaalikoirat

Kiitos kaikille kommenteista! Pahahan tässä on mitään selitellä, mut jos yhtään auttaa, niin tosiaan tekstejä on kirjoitettu, kun on eletty sitä pahinta teini-ikää… 😂 Mä välittelen tätä juttua vähän eteenpäin, niin katotaan, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

Tiiän, että varmasti kuumottaa tollasten tekstien jälkeen olla mukana yhtään missään, mut musta ois hauska nähä jopa ylläpitohommissa uusia tyyppejä. 🙂 Ei me kovin vahvoilla olla, jos aktiiviporukassa on ehkä viis tyyppiä, joilla on kaikilla pöydät täynnä toimintaa myös internetin ulkopuolella…

• Kenttäratsastajat

Nytnyt, virtuaalikoirapuolella on ollut kautta aikain parempi ilmapiiri kuin hevospuolella, nimim. molemmissa pyörinyt 2000-luvun alkupuolelta!

Olen samaa mieltä siitä, että Rotta olisi voinut muotoilla tekstinsä paremminkin, mutta toisaalta hän on aina ollut hyvin suorasanainen ja kärkäs eikä tarkoittanut sillä pahaa. Mutta mä (ja kaikki turrit, oikeastaan) olenkin lukenut sen juttuja joki 15 vuotta, tässä on jo tottunut että mikä on mitäkin 😂

Täytyy muistaa, että turrilassa vain pieni murto-osa enää harrastaa virtuaalikoiria ja me muut vaan pyöritään siellä koska ollaan pyöritty siellä jo yli kymmenen vuotta ja tässä vaiheessa tuntuu kuin kaikki olisi tuttuja. Turrila on vähän sellainen lintukoto - heppapuoleen verratessa kävijämäärät/kiinnostuneet uudet henkilöt ovat aika minimissä, eikä koirapuolta ole oikein ”markkinoitu”. Musta tuntuu utopistiselta ajatrlla turrilaa jonain virtuaalikoirien Keskustana 😂 Tarkoitus ei ole nyt mainostaa forkkaa sellaisena insidemestana, mutta come on: virtuaalikoirat ovat aina olleet pieni harrastus verrattuna hevosiin ja uudet virtuaalikoirailijat ovat oikeasti aika harvinaisia. Siksi me ehkä ollaan tuolla forkalla vähän tuudittauduttukin siihen, että ei kukaan uusi enää tule 😂

Mutta oikeasti, siellä on ihanaa. Itse en ole aikoihin virtuaalikoiria harrastanut, ja vaikka nuoruudessa sain noottia typeryydestä (siinä missä heppapuolellakin) niin onpahan tuo foorumi antanut enemmän kuin heppapuoli ikinä, nimittäin tukea, ystäviä ja vielä enemmän tukea - tuolla pyörii NYKYÄÄN aikuisia ja kypsiä tyyppejä, ei enää olla teinejä tai dramaattisia tyyppejä, ja tuo Mitä tahtoisit sanoa? -ketjukin on kuollut. Pistipä naurattamaan, että TÄÄLLÄ huudellaan, että tuo foorumi on ilkeä 😂 Jos pystytte tällä foorumilla olemaan ja elämään, niin karvaturrit.net on ihana ympäristö olla ja elää.

• Virtuaalikoirat

Niin ja varmaan 90 % mun nykyisistä kavereista/ystävistä on Turrilasta… 😄 Foorumin ulkopuolella järjestetään avoimia miittejä, joista nykyään vaan huudellaan FB-ryhmässä, koska foorumia seurataan paljon satunnaisemmin kuin naamakirjaa. Meillä on jopa omat hupparitkin! Ja muki ja kangaskassi…

Ja tosiaan ne dissaus/roastaus -topicit nimenomaan poistettiin nyt tänä vuonna, koska niistä ei koettu koituvan kellekään enää mitään hyvää. Se toisaalta kertoo myös siitä, että aikanaan keskustelu oli niin aktiivista, että tunteet oikeasti kuumeni, kun puhuttiin itselle tärkeistä ja henkilökohtaisista asioista, että sit sitä omaa kuohuntaa oli tarve purkaa “anonyymisti”.

Mut siis koko ajan ymmärrän ja yritän pitää mielessä, että ulospäin noi tosiaan näyttää aika rajuilta ja inhottavilta. Mä vaan oon roikkunut menossa mukana Turrilan puolella 14 vuotta, niin nään ne ihan eri tavalla. Siellä ollaan myös haluttu pitää sisällön poistaminen minimissä, koska siellä on tapahtunut iso osa virtuaalikoirien historiasta ja jos jonkun koiran sukulainen on kadonnut, sen tiedot saattaa hyvinkin löytää Turrilan pentue- tai myyntitopikista. Kyl me tuon haukkumis- (ja kehumis-!!!) topan poiston kohdalla mietittiin siivoomista muutenkin, mutta en kyllä kuollakseni muista, mihin päädyttiin.

• Piirrosharrastajat

@matty sen voin kyllä myöntää että en oo tarkemmin tutustunut kyseiseen foorumiin vaan näiden ohjetekstien perusteella tuli mun mielikuva 😂 Sheltin myynyt kasvattaja oli oikein mukava 👌

• @matty said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

Pistipä naurattamaan, että TÄÄLLÄ huudellaan, että tuo foorumi on ilkeä 😂 Jos pystytte tällä foorumilla olemaan ja elämään, niin karvaturrit.net on ihana ympäristö olla ja elää.

Oma koti kullan kallis ja mitä näitä nyt on 😂😂 Ehkäpä se onkin se, kun tällänen uudehko harrastaja kaipaa sitä koiramaailman keskustaa, ei “demilää”.

Pakko tähän vielä lisätä, että ei oo mitenkään henkilökohtaisesti erityisemmin vaivannut tää asia, mutta toinpa nyt omia ajatuksia esille kun asia kerran oli täällä otettu puheeksi. Kyllä koiria saa kisattua ja pentujakin myytyä porukkaan kuulumatta, ettei se harrastuksen esteenä oo.

• Virtuaalikoirat

Tässä kun lähetään vertailemaan, niin Turrilassa on joo tapeltu ja meuhkattu, mut ne asiat on pääasiassa liittyneet kyllä johonkin ihan muuhun kuin virtuaalikoiriin. 🤔 en jaksa mennä selaamaan noita virtuaalitopikkeja, mut mun muistin mukaan siinä ite virtuaalikoiraharrastuksessa on ollut loppujen lopuksi melko seesteistä. Tietty noilla sivuilla voi olla… Jänniä tekstejä, mut semmoinen kuppikuntaisuus ja harrastajien savustaminen ulos on jääny ainakin multa kokonaan huomaamatta. Yhdessä vaiheessa kaikki aktiiviset harrastajat oli koottu yhteiseen fb-chattiin, missä puitiin ja pohdittiin, miten harrastukseen saisi uutta tuulta purjeisiin. Onhan tollasesta demilästä vaikee löytää kunnon pointteja, mut siinä kyllä kantsii miettiä myös, et onko oikealla aihealueella. 😁 kuitenkin alueet on jaettu hyvin selkeästi virtuaalikoiriin ja off topiciin, nii sieltä off topicista voi olla vaikea löytää harrastukseen liittyvää sisältöä. 😄

• Kenttäratsastajat

@felissa said in Rupattelutopic, kaikille tylsistyneille:

Kyllä koiria saa kisattua ja pentujakin myytyä porukkaan kuulumatta, ettei se harrastuksen esteenä oo.

Just näin! Turrila vaan on vuosien saatossa jakautunut epätasaisemmin kuin mitä hevospuoli - porukka on lopettanut virtuaalikoirailun, mutta koska koirat ovat olleet yhdistävä tekijä ja siinä virtuaalikoirailun aikana on tullut ystävystyttyä (hitto, minä olin just yhden turrin HÄISSÄ! että kyllä tässä aika syvällisiä ihmissuhteita on saanut aikaiseksi :D) ja foorumi jäänyt keskustelualustaksi. En vertaisi demilään, koska palttiarallaa kaikki tuntevat toisensa melkeinpä keskustelutasolla ja useat ovat tavanneet/tapaavat säännöllisesti irl.

Aiemmin virtuaalikoirat ovat olleet laajemmin esillä turrilassa, niillä on ollut lukuisia eri osa-alueita, mutta toiminnan kutistuttua hiljalleen nykyiselleen (harrastajamäärä on oikeasti todella pieni), on foorumiakin niiden osalta kutistettu ja yhdistelty. Mun mielestä tuo suljetun osaston puoli ja virtuaalipuoli toimivat aika erikseen - itse en ole aikoihin avannut virtuaalipuolta ja uskon, että moni pelkästään virtuaalikoiria harrastava ei taas avaa esim. kymppiuutisia, joissa itse taas viihdyn.

Pointti, mitä yritän tässä nostaa ja selittää: turrila on ennen kaikkea koirafoorumi, jossa on virtuaalikoiraosio. Vähän niinku konila aikoinaan! Se, että ei koe kuuluvansa suljetun osaston ketjuihin tai ei ole kiinnostunut niistä, ei tarkoita, etteikö voisi virtuaalikoirailla! Turrilalla on myös discord-kanava, jossa on erikseen #virtuaalikoirat ja #virtuaalikilpailut, ja löytyy myös erikseen Facebookin puolelta turrichat (irl lätinät) ja virtuaalipiskit (virtuaalilätinät).

Eli missään nimessä ei kannata ahdistua tuosta “demilästä”. Jos ei sitä halua, sitä ei ole pakko huomioida. Ketään ei syrjitä siksi, ettei pyöri esim. suljetulla osastolla 😊 Jos haluaa vaan virtuaalikoirailla, niin saa, eikä siinä mun mielestä menetä mitään! Tyypit, jotka on aktiivisia koko foorumilla, eivät varmasti katso ketään kieroon sen takia, että joku haluaa vaan olla foorumilla virtuaalikoirien takia.

• Sekalaisen sakin omistaja

Nirhaavatkohan arvon Welshien ystävät minut, jos teen WPBn yhdistelmästä kaspianponi x wD (tai wb) 😂

• Villien kisojen harrastajat

This post is deleted!

• VRL:n työntekijöitä paikalla? Rekkasin vahingossa tämän FWB:ksi vaikka pitäisi olla zangersheide. Saako vaihdettua niin, että rekisterinumero vaihtuu myös zangersheideksi vai pitääkö ylläpidon poistaa ja mun rekata uusiksi? 🤔 Muistelen, että viimeksi ku vaihdoin quarterin quarterponiksi niin rekisterinumero ei vaihtunut vaan oli edelleen quarterin tunnuksella, vaikka rotu lukikin oikein, mutta tuolle haluisin sen zangersheiden tunnuksen rekisterinumeroon 😄 Mahdollisimman sekavasti selitetty taas.

• Esteratsastajat

@Anarchy meinasitko siis tehdä tuosta welshpartbredin 😄 ? Sen pitää olla welsh + täysi/puoliverinen ^^

• Sekalaisen sakin omistaja

@jannica Ei muuten ole 😁
    Täällä keskusteltiin joskus aiheesta, tämä on WPB, ja näitä on lisääkin.

Täällä aiheesta lisää.
    Ja täällä.
    Ja täällä. 😁

Täykkäri x Welsh on toki NWR kelpoinen, mutta nämä muut ovat ihan yhtä lailla WPBitä.

6

935
Users

12.4k
Topics

230.4k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.