Omat lemmikkinne/lemmikkihaaveenne

• Oon mukana Pesu RY:n sijaiskotitoiminnassa ja tarjoan sijaiskodin kodittomille kissoille. Sopii mun elämään tällä hetkellä superhyvin kun 100% en voi sitoutua omaan lemmikkiin. Tosin nykyinen sijoituskissa viihtyy meillä ihan liian hyvin ja rakastan sitä ihan liian paljon… 😿

Oon aina luullu olevani kissa+koira ihminen, mutta viimeaikoina oon huomannut et todellakin mielummi kissat kun koirat 😄 Koirat on joo ihania ja söpöjä ja kaikkea, mutta samalla myös hyvin rasittavia hössötyksineen 😄 Kissat on cooleja ja niiden resting bitch- ilmeeseen ei voi kyllästyä.

• https://pierre.kuvat.fi/kuvat/Vekku/IMG_0294%20kopio.jpg/_full.jpg

Multa löytyy tämmöne töhö ❤

• Tällaset kaverit mulla on 😄

• @Pierre, onko tuo nyt sitten se suomenpystykorvamajava?

• @Siguri Menee varmaan siitäkin xD Kuus vuotta tuolla tulee loppukeväästä täyteen mutta vieläkin sellanen pentu että oksat pois - ei se varmaa aikuistu koskaan 😄

• http://nne.kuvat.fi/kuvat/-/WP_20170305_12_11_15_Pro%20(2).jpg?img=smaller http://nne.kuvat.fi/kuvat/-/WP_20170304_15_02_01_Pro.jpg?img=smaller

Mulla on tämmönen villakoiran, lelukoiran ja ehkä myös mangustin risteytyseläin, jonka nimi on Stella. Just viime viikolla trimmattu taas karva lyhyeksi, kun koiralla on paljon mukavampaa tuommosessa lyhyessä lookissa.

Paljon on stressiä, kyyneliä ja rahanmenoa aiheuttanut tämä (long story short: lihasrevähdys, johon tulehduskipulääkekuuri, joista vatsa rikki), mutta kuitenkaan en kliseisesti vaihtaisi tätä mihinkään muuhun. Niin meikäläisen näköinen koira kuin olla ja voi! Ei mikään harrastustykki, mut doboon ollaan tutustuttu tänäkeväänä.

Sitten mulla on 15-vuotias kissamuori, joka pitää porukat ruodussa ja nuhteessa. 😄 Se olisi varmaan stressannut itsensä kuoliaaksi, jos olisin napannut sen mukaani, kun muutin kotoa. Se on mulle aikanaan kaveriksi hankittu, mutta se on aina ollut äitin kissa.

Haaveilen ehkä toisesta koirasta. Välillä kyllä tuntuu, että ei enää koskaan, mutta jos sitten kuitenkin. Tiibetinterrieri on ehkä se, minkä haluan, mutten oikein tiedä vielä… Se turkinhoito mietityttää, mutta toisaalta Stellan turkki on jopa haastavampi pitkänä kuin tiben.

Yks superhaavei on mountainponi. Sen vielä joskus hankin. Tamman, suoraan briteistä. Sit ku oon eläkkeellä 😄

• Oi miten ihania lemmikeitä teiltä löytyy! 😍

Itellä on tämmönen 8-vuotias cavalier uros Nickles “Nikke”. Sain 10-vuotiaana syntymäpäivälahjaksi ja ollaan kasvettu yhdessä ❤ Hän on sukunsa puolesta ihan huippu muotovalio, mutta todellisuudessa kaikkea muuta. Yläpurenta, liian roteva, luonteeltaan ärhäkkä, arka ja epäluuloinen… Mutta mulle maailman paras koira ❤ Ihan huiman sporttinen, me vedellään päivittäin yhteensä n. 15 km lenkillä. Kesäisin kotona hypitään esteitä (ei voi kutsua agilityn treenaamiseksi, kun meno on sellaista että oksat pois 😄 ) ja lisäksi hän on matkustellut enemmän kuin kukaan muu tuntemani koira, käynyt yli 20 valtiossa! Ikää alkaa jo kertyä ja taitaa lonkka välillä vähän jumittaa, mutta luonteeltaan kyllä ihan pentu aina ja ikuisesti. Muutenki vähän piloille lellitty xD

Lisäksi löytyy 15-vuotias maatiaiskissa Viiru. Hän on kyllä kans elämäni eläin ❤ Maailman kiltein kissa ja kaikki kissavihaajatkin on meillä rakastunut tähän tyttöön. Viiru ei tee muuta ku nuku, syö ja halaile päivät pitkät. Nukkuu aina miun viekussa ja tulee kauheen orpo olo ilman häntä ❤

Aiemmin meillä oli myös Viirun täyssisko Täplä, mutta valitettavasti hän katosi n. 1,5 vuotta sitten. Mitä luultavimmin hän huitelee jo taivaissa ❤ Mutta en kyllä ihmettelis, vaikka ilmestyis joskus kahdeksan vuoden päästä ovelle silleen “sori, reissu vähä venähti” 😄

Tulevaisuudessa eli 6-7 vuoden päästä, kun saan opiskelun päätökseen ja pääsen työelämään, niin sitten aion hommata heti ensimmäisenä oman suomenhevosen. Myöhemmin sitten ehkä toisen ja ties vaikka kolmannenkin xD Ja sitten aion omistaa ehdottomasti kissoja ja koiran, tämän hetken rotuhaaveena aito akita. Myös gekot ovat harkinnassa, rakastan! ❤ Ja iso fisutankki ehdottomasti olohuoneeseen!

Opiskelijakämppään vois ottaa rescue-kissan sisäkissaks, jos vaan mahdollista. Ja ehkä niitä gekkoja! 😄

• Ratsuponeilijat

Ihania otuksia täällä :slight_smile:

Mulla on kaks pitkäkorvaa, 10-vuotias Pate eli Petteri, Peter [piitör], Papu, Patte jne. Nimestään huolimatta ylväs leidi 😄 Ja sitten on 7-vuotias unikeko Kille alias Kilbert, Kippo, Kipsu tai Göbbe. ❤

• @rritu. Uu, jännittävä mixaus koirapuolelta. ^^ Olisko näistä koirista kuvia? 😄

• Täältä löytyy pilalle lellitty prinsessa hovawart Lotta ja poikaystävän viljakäärme- ja kuningaspytonnaaraat.

Lähitulevaisuudessa opiskelijana ei oikein pysty hankkimaan lisää elukoita kun koirat on se mun lemmikkilaji, mutta kaukaisuudessa kahden hoffin lauma tai vielä pidemmän ajan päästä kasvatus houkuttelisi.

• Oooh, juuri eilen laitoin yhdelle tutulle kasvattajalle kyselyä campbelli-poikasista, kun on syntynyt useampikin poikue tässä viime aikoina. Parin tai kolmen kivanvärisen ja kivaluonteisen pojan kööri olisi vähän niinkuin hakusessa ❤

• @Lithy
    Tässä taitaa olla ainut kuva missä molemmat 😄 Puhelimessakin jotain, mutta en jaksa niitä ruveta koneelle siirtämään… 😄

• Mulla omina lemmikkeinä on “vain” akvaariokaloja, joista suurin osa on neontetroja ja kääpiömonnisia. Joukosta löytyy myös partamonni Pörri.

Äidillä ja siskolla sen sijaan on pyreneittenmastiffit, jotka on myös toki mun lemmikkejä, kun lapsuudenkodissa vielä asuin sillon kun koirat meille tuli. Nasu eli Kuningatar on mun äidin koira ja mitä hienoin ja fiksuin vahtikoira. Siskon ig-tililtä löytyy hänen oma Nalle eli Läski, joka on ehdottomasti maailman kiltein koira. ❤

Lisäksi mun äidiltä löytyy kaksi hullua ragdollia, Luna (eli Lunttu) ja Princess sekä yksi chinchilla, Hilla.

• Suomenhevoskasvattajat

Porukoilla on borderterrierinarttu Fiia. Mummelilla on ikää 13v 8kk ja hän on asustellut meillä pian 11 vuotta. :slight_smile: Viime syksyn nisienpoistoleikkauksen jälkeen muuttunut entistä pirteämmäksi ja leikkisämmäksi, eikä jo hiljalleen heikkenevä kuulo ja näkö ainakaan hidasta menoa! Lisäksi muori on muuttunut entistä röyhkeämmäksi, mitä ruuan kerjäämiseen tulee…

4v suomenhevostammaTurveli tuli ilostuttamaan mun ja mun siskon elämää viime marraskuussa. Omistetaan tammasta “vain” puolikas, mutta vastataan pitkälti tamman liikutuksesta ja hoidosta, niin kasvattaja voi keskittyä muihin hevosiinsa. Ollaan Turveli tunnettu varsasta asti ja eikä meistä kumpikaan tykännyt tammasta tuolloin yhtään, mutta hän on aikuistunut ja viisastunut kovasti ja on nykyään kiva, fiksu ja rohkea tamma. Vaikkakin myös ihan tosi sählä ja utelias tapaus… 😄 Tänä kesänä olisi tarkoitus aloitella ravurinuraa. Vieläkin kyllä mietin, kuinka kaksi ratsuihmistä päätyi ravurin ostamaan :rofl:

• Piirrosharrastajat

Multa löytyy seropinarttu Nada alias Natukka, Näpsä, Päkä, neiti, Akka… Plus ne ei niin kauniit lellittelynimet. Rotuja neidissä on 50% amstaffia, 25% pitbullia ja bullmastiffia. Toukokuussa ikää tulee kaksi vuotta mittariin ja oon tosta koirasta niin hemmetin ylpeä.

Luonteeltaan äärettömän ihmis- ja eläinrakas ja ikuinen sylikoira vaikkei sitä oikeesti oo, painoa ~30kg. Tuli mulle heinäkuun alussa vuonna 2015 ja virallisesti mun 18.12.2016. Toivon että meillä on monta monta yhteistä vuotta edessä.

Neiti kärsii pahasta allergiasta/atooppisesta ihottumasta, joten pysyvästi lääkekuurilla ja tällä hetkellä syö hypoallergia ruokaa. Mahdollisesti voidaan siirtyä täysin normaaliin nappulaan tai raakaruokintaan, jos lääkitys alkaa toimia paremmin kuin odotetaan. Jos jollaki kokemusta tosiallergisista koirista nii mulle saa laittaa chatissa viestiä mikä teillä autto :slight_smile:
    Me ollaan käyty useamman kerran lääkärissä tän takia ja syönyt pari kertaa tätä nykyistä lääkettä kuurimuotoisena ja saanut kaksi kertaa kortisonipiikin persaukseen. Mikään ei vaan silleen ole pysyvästi auttanut, iho pysyy hyvässä kunnossa ja ongelmat poissa siihen asti että Nadalla alkaa juoksut. Seuraavaksi onki vuorossa sterilisaatio, kunhan oireet ollaan saatu kuriin.

EDIT: Haaveista sitten, tällä hetkellä ykköshaave on toinen koira. Lähinnä isälle naapuriin asustelemaan, vaikka oiski mun papereissa. Corgipoikaa ollaan suunniteltu pidemmän aikaa 🙂 Parhaan kaverin kanssa haaveillaan omasta hevosesta ja ollaanki mietitty että pökkiin jossain kohtaa sellanen hommattaisiin, kunhan rahatilanne sen sallii :DD

• Meiltä löytyy tällä hetkellä kolme koiraa, sillä yksi lähti alkuviikosta ikiuneen 😞
    Meidän vanhus on ajokoiramix ja kaksi muuta ovat kiinanharjakoiria.
    Sen lisäksi löytyy vielä alle puoli vuotias kaniherra, joka on siis perheemme uusin tulokas! Rodultaan tämä uhmaikäinen kauhukakara on leijonaluppa ja ehdottomasti persoonallisin kani, jonka koskaan olen omistanut - hyvässä, sekä huonossa. Aiemmin meillä on ollut jos jonkinmoista jyrsijää mm. marsuja ja gerbiilejä.

Kaukaisena haaveena olisi joskus omistaa koirasusi, sekä tottakai hevonen tai miksei useampikin 😄 Olen aina ollut itse koiraihmisiä, mutta myös ajatus useammasta kanista kutkuttaa kyllä mieltä. Tosin siinä tapauksessa koiran hankintaa täytyisi ehkä hieman lykätä. Koirarotujakin on niin paljon, että iskee valinnanvaikeus, kaikki ovat ihania ❤ Ensisijaisena ja pisimpään kytenevänä haaveena on kuitenkin ollut tuo koirasusi, sekä kiinanharjakoiriin olen ihan koukussa 😛 Unelma olisi tietysti oma maatila, jonne voisi hankkia vähän sitä sun tätä.

Tosin lemmikin hankinta ei vielä ole ajankohtainen, nimittäin nykyiseen vuokra-asuntoon eivät ole lemmikit tervetulleita ja muuttokaan ei ole tällä hetkellä tiedossa (yllä luetellut elukat asustelevat siis vanhempieni luona, mutta kuitenkin). Ehkä sitten joskus parin vuoden päästä pääsen täyttämään jonkun näistä haaveista!

• @Manaaja Täällä on yksi hukan omistaja 😉

Täältä löytyy 15% koirasusi ja poikaystävän sakemannipappa. Hukka on 1v 7kk ja vanhapappa on 10v :older_man_tone2: Hukka on aina ollut ulkokoirana ja nytkin se nököttää tuolla takapihalla ja pappa nukkuu sohvalla sisällä xD Kakara on tuollainen lammas-kenguru-piraija versio koirasta, jotain erikoisempaa genetiikkakokeiluja varmaan :thinking: Pojulla on tapana hyppiä uusia ihmisiä vasten, kun haluaisi kovasti antaa pusuja kaikille, mutta ei oikein ymmärrä, etteivät kaikki ihmiset tästä tykkää 😄 Tätä ei oikein näistä saa kitkettyä pois, vaan ihmisen itse tulee laskeutua alas ja antaa vain pusuja takaisin (khjeje). Leikkii näykkimällä, muttei koskaan puremalla pure, rakastaa rapsutuksia ja vetoleikkejä narujen kanssa. Ei osaa noutaa, vaan katsoo enemmänkin ihmistä “oletko tosissasi” ilmeellä. Ei hauku tai murise tms toisia koiria vastaan eikä yksin jäädessään, todella hiljainen ❤ Ulvoo kyllä, jos youtubesta soittaa hieman ulvontaa :nimimerkillä en minä sellaista…:

Haaveissa joskus omakotitalo, jossa ainakin se kaksi hevosta ja vähän lisää ulkokoiria, jossa kunnon tarhat niille juoksennella 😄 Kovasti toisen koirasuden haluan, vaikka ovatkin omalla tapaa haasteellisia, mutta erittäin leikkisiä ja ilmekkäitä otuksia. Sitten myös toinen sakemanni tulee joskus ja husky on harkinnan alla (kunhan on paikka jossa pitää näitä puheliaita otuksia) :slight_smile:

• http://heidinn.kuvat.fi/kuvat/Muut/DSC_0116.jpg/_smaller.jpg http://heidinn.kuvat.fi/kuvat/Muut/DSC_0027.jpg/_smaller.jpg http://heidinn.kuvat.fi/kuvat/Muut/DSC_0075.jpg/_smaller.jpg

Multa löytyy tällaiset 🙂 Ekassa kuvassa mun tällä hetkellä 1v maine coon uros (kuva puolisen vuotta vanha). Hän on tosi kiltti ja kiva, mutta öisin aika raivostuttava kun alkaa aina joskus viiden aikoihin riehua ympäri kämppää 😄 Tällä hetkellä vasta 6,2kg, mutta kasvaa vielä.
    Toisessa kuvassa meijän 16v maatiaiskissamummo, joka päätyi meille ihan vahingossa. Joku oli hylännyt hänet meijän kodin lähelle ja oli ensin mennyt meidän naapureille, josta otettiin sitten meille. Ei löytynyt omistajaa, niin jäi meille elelemään ❤
    Viimeisessä kuvassa mun 8v suokkiputte, maailman kiltein hömelö otus, joka rakastaa pusuttelua ja herkkuja 😄 Aika jykevärakenteinen, isä on työheppa. Ihana harrastelukaveri, jonka kanssa pidetään hauskaa ilman sen kummempia tavoitteita.

Haaveena ois tällä hetkellä ottaa uus koira, kun meidän perheen molemmat vanhat koirat jouduttiin syksyllä päästämään koirien taivaaseen, eikä oo vielä tullut uutta hankittua. Varmaan cockerspanieli otettaisiin taas, kun kaikki entisetkin koirat on niitä ollut 🙂

• Itellä nyt kotona sheltti.
    Toiveissa olis joku jännän näköinen kissa ja näyttelyisovillakoira kun harrastuksena koiranäyttelyt 💗

• @Sussu-VRL-12636 Voi miten suloiset kissat ❤ On hevonenkin kyllä ihana, mutta nuo kissat voi että 😄

12

934
Users

12.4k
Topics

230.3k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.