Värien ihmemaa
-
@tiikeri
Aika selkeä hiirakko on tämä. Nimestä ei ole hajuakaan.
-
@tiikeri Poni taitaa olla joko Promisehill Jacintha tai Pixus.
-
@serena n ehdottama Promisehill Jacintha on myös mun ehdotus
-
Westfalenin huutokaupassa myyty komiamerkkinen Benito, harmi että artikkelissa oleva kuva on tosi pieni, mutta ehkä jostain löytyy isompaa ja parempaa. Nyt just en ehdi kaivaa sukuakaan läpi sen kummemmin, mutta katsotaan jos illemmalla löydän sieltä jotakin mainitsemisen arvoista.
-
@Sirpa Jos tämä on oikea Benicio (eli tuon isä), niin ainakin sillä on myös isompaa merkkiä, samoin kuin sen isällä
-
@avery-stables
On se juuri tuo se isäori. Benitosta löytyy suku ja lisää kuvia huutokaupan sivuilta. Hyvin on samankaltaiset merkit kuin isällään, mutta ihan kuin isän sukat eivät olisi ihan yhtä pitsireunaiset kuin Benitolla?
Tuo kaulan vasemmalla puolella olevat vaaleat laikut näyttävät oudoilta, ihan kuin ne eivät olisi ehkä merkkejä lainkaan?
-
Tuo Benicio on upea, oon sitä aikaisemminkin ihastellut ja sen kuvat on ollut käytössä yhdellä hevosella, harmillisesti niin kauan aikaa sitten etten ollut vielä tällöin perehtynyt puoliveristen kirjavuuskuvioihin sen tarkemmin.
Noi puoliveristen kirjavuudet on muutenkin vähän hankalia koska ne voi oireilla ihan pieninäkin merkkeinä kuten Cassio’s Picasso KD (joka on tosin SW1, Benicion kersat todnäkösesti W kantajia) mutta Benicio on ollut aika selvä periyttäjä. Joku Callahon muista siitosoreista on sellainen että on selkeesti jättänyt isompia merkkejä varsoille, nimeä en muista mutta joku nykyisistä. Benicio ei enää vaikuta jalostuksessa ymmärtääkseni.
(Ja mä pistin just fanipostia Cassio’s Picasso KD:n omistajalle toivottavasti tavoittaa!
)
-
@hm Benicio on kyllä
ei mulla muuta, seurailen täällä hiljaa sivussa teidän upeita löytöjä
-
Tää on vanha löytö jo (mulle siis) mut Saratoga Stud osti joskus Ruotsista uuden ori, tästä on jo siis aikaa mut jäi mieleen merkkien takia. Varmaan vuosia tästä eli ei se nyt ihan kääkkä ole. "Saratoga’s Malachite " eli nimi muutettu jälkeenpäin. Ja LÖYTY! jos jokou haluaa vanhempia pällistellä
-
Suokkiryhmässä törmäsin:
W20 testattu suokkiEli nyt on ainakin Suonsilmän Toivo niminen suomenhevonen testattu W20 (heterotsygootiksi) kantajaksi, mikäli postaus ei näy
-
@avery-stables said in Värien ihmemaa:
Suokkiryhmässä törmäsin:
W20 testattu suokkiEli nyt on ainakin Suonsilmän Toivo niminen suomenhevonen testattu W20 (heterotsygootiksi) kantajaksi, mikäli postaus ei näy
Toi on yksityinen ryhmä, ni ei pääse kattoo
voitko laittaa screenshotin?
-
-
@kioja Koitin äsken laittaa, mutta tällä oli joku ongelma ladata se
Pitää myöhemmin koittaa uudelleen
-
@Avery-Stables Screenshottaa snipboardiin? Laatu toki kärsii mutta
-
@Avery-Stables
Kiva uutinen, jos tosin en voi väittää yllättyneeni. Mutta tiedetäänpähän nyt sitten varmaksi, että W20 löytyy suokeiltakin.
Sukupostissa on Suonsilmän Toivon suvusta aika hyvin kuvia ja eihän niillä mitään poikkeuksellisia merkkejä ole. Semmoista mitä suokeilla nyt tavallisestikin on.
-
Sallitaanko jollekin (raskaammanpuoleiselle) kylmäverirodulle värinä hopeanmusta? Vai pitäisikö tällainen yksilö merkata vain suosiolla risteytykseksi?
-
@alexiina-c comtois?
-
@alexiina-c
Kuten Disa tuossa yllä jo sanoi, niin comtoisilla nyt ainakin esiintyy hopeaa, yleensä se on hopeanruunikko (ja feikkaa kivasti liinaharjaista raudikkoa), mutta hopeanmustakaan ei ole poissuljettu väri. Ranskan ja pohjois-Espanjan alueella oli mielestäni joitain muitakin rotuja tai ehkä pikemminkin paikallisia kylmäverityyppisiä hevoskantoja, joilla olisi mahdollisesti hopeaa, mutta tässä taidetaan mennä sen verran eksoottisiin tapauksiin sitten jo että kannattaa se comtois valikoida. Jos tähän rotuun päädyt niin en sano että olisin kiinnostunut, mutta kannattaa silti ehkä… no, kysäistä jos on myytävää jotakin tai silleen…
-
Kiitos @Disa ja @Sirpa !! Taas oppi jotain uutta, en ole ennen tällaisesta rodusta kuin comtois kuullutkaan! Kyselin kuitenkin kaverin puolesta, eli ei ainakaan näillä näkymin ole itselleni tämmöistä tulossa - tosin kiintoisa rotu joka tapauksessa! Mistäs sitä tietää, kun aika jättää tuosta ainokaisesta schwarzwaldinrautiaastani, että minkäs sen tilalle hankin, koska kyllähän vähintään se yksi kylmäverinen pitää aina tallissa olla
-
@sirpa hei osaatko sanoa onko schwarzwaldin"rautiaat" myös oikeasti joskus hopeanmustia? ne on nimittäin tosi tummia ja tasavärisiä naamasta usein ollakseni mun silmään ihan oikeita rautiaita. On niitä siis toki aika selkeitä rautiaita myös, enkä oo tutkinut asiaa, mutta jos nyt kuvia kyttäämällä…
Tässä jos ois tumma comtois täältä ranskalaiselta forkalta
Ja tässä schwarzwald-risteytys täältä, jolla tosi tumma ei-mielestäni-liinakkorautias naama