Virtuaalikoirat

• @shady jees kiitos, olenkin suht hyvin jo päässyt liikenteeseen koirien parissa! 🙂

• Raviharrastajat

shelttikuvia eurokaupalla virtuaalikäyttöön, jos jollakin nyt kiinnostaa pikkupaimen 🙂

• Mitäs karvaturrit.netille on tapahtunut kun mulle näyttää vaan että account suspended? 🤔

/ edit. Ongelma on näköjään hävinnyt ja sivu toimii normaalisti.

• @humutin said in Virtuaalikoirat:

shelttikuvia eurokaupalla virtuaalikäyttöön, jos jollakin nyt kiinnostaa pikkupaimen 🙂

Mä oon miettinyt tätä kuvien ostojuttua. Entäs jos ostaa koirasta kuvat hintaan x ja sitten koiran omistaja tuleekin kitisemään kuvien käytöstä virtuaalikoirilla? Tunnollinen harrastaja poistaa kuvat (koska virtuaalikoiraharrastajilla ei muutenkaan ole hyvä maine oikeiden kasvattajien ja omistajien parissa), mutta raha pysyy edelleen kuvaajalla.

• Virtuaalikoirat

@marcia said in Virtuaalikoirat:

@humutin said in Virtuaalikoirat:

Mä oon miettinyt tätä kuvien ostojuttua. Entäs jos ostaa koirasta kuvat hintaan x ja sitten koiran omistaja tuleekin kitisemään kuvien käytöstä virtuaalikoirilla? Tunnollinen harrastaja poistaa kuvat (koska virtuaalikoiraharrastajilla ei muutenkaan ole hyvä maine oikeiden kasvattajien ja omistajien parissa), mutta raha pysyy edelleen kuvaajalla.

Mulle tuli mieleen, että onko tää edelleen se tilanne? 🤔 Vai onko meillä +10 v. mukana olleilla harrastajilla niin kamalat traumat alkuaikojen sodista, ettei olla edes tajuttu asenteiden muuttuneen? En siis ite tiiä yhtään, mutta en oo törmännyt näihin selkkauksiin oikeasti varmaan kymmeneen vuoteen. Et entä jos tilanne olisikin muuttunut ja virtuaalikoirien kuvia ei enää kytättäisi mora kourassa?

Moraalisesti olisi kuitenkin oikein saada rahat takaisin. 🤷

• Raviharrastajat

@timberwolf @Marcia mun puolesta jos joku omistaja tulee oikeesti sotakirves vastassa harrastajalle niin voin palauttaa rahat. Toisaalta en usko että kyllä kytätäänkään enää jos joskus tämmöstä on harrastettu, samalla tavallahan varmaan hevosihmiset voisivat avata sitten virtuaalihevostelijoille hevostensa kuvien käytöstä.
    En tiedä kuinka hyvin laki seisoo tässä takana, mutta. Koiranomistaja on tuonut koiransa julkiseen tapahtumaan, jossa sen julkisesti kuitenkin esittää. Paikalla on ollut vuosia kuvaajia, Kaleva on tehnyt Oulussa juttua, jne. Eli ns. riski on suuri, että oma koira voi sieltä kameran eteen joutua. Omistaja voi ottaa vaikka sitten muhun yhteyttä jos oman koiran kuvia ei toivo näkösälle, mutta mulla on loppumetreillä valokuvaajana se viimeinen sana (omasta mielestäni) kuitenkin, laitanko jotain kuvaa esille vai en, vaikka kohtelias yritänkin olla ja omista/tuttujen koirista en kuvia myykään. Kuitenkaan kenestäkään ei ole nyt julkaistu tunnistettavaa kuvaa (ihmisestä), enkä koe, että nämä kuvat nyt ketään loukkaisivat. Lisäksi, jos minä olen jonkun kuvan myynyt ja ns. luovuttanut eteenpäin joinekin oikeuksineen, ei siinä ole omistajalla mitään sanaa tulla sanomaan harrastajalle, jälleen kerran, vaikka hänen koiransa siinä pönöttäisikin. Mun puolesta jos joku saa viestiä koiran omistajalta, hänet voi ohjata meikäläisen luo asian tiimoilta. 🙂
    Mutta pointti oli, jos joku nyt saa tulenkatkuista viestiä multa ostetusta kuvasta, niin voin toki palauttaa rahat kuvista, mikäli omistaja on absoluuttisesti koiransa kuvan käyttöä vastaan.

• Virtuaalikoirat

@humutin lakihan on täysin sun puolella. 😄 Koiralla ei ole yksityisyydensuojaa ja julkisella paikalla otettu kuva on sellainen, johon ei omistajalla ole oikeasti mitään sanavaltaa, ellei omistaja itse tai joku muu henkilö ole kasvoineen kuvassa. Käsittääkseni yksityishenkilö voi pyytää poistamaan kuvan/suttaamaan kasvot, jos on kuvassa selvästi tunnistettavistta. 🤔 Mutta todellisuudessa koirien kuvien kanssa asia on herttaisen yhdentekevä. Kuvan ottajalla on kuvaan täysi tekijänoikeus ja päätäntävalta. Vuosien saatossa on saatu niin paljon tulikivenkatkuisia viestejä, joita vielä lapsia olleet harrastajat ovat säikähtäneet. On myös haluttu parantaa virtuaalikoirailun imagoa, minkä vuoksi on otettu linjaus, että kuvat poistetaan jos niin pyydetään.

0

916
Users

12.0k
Topics

222.7k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.