Virtuaalikoirat
-
@Sorel vau!
Psst. meillÀ olis tulossa syksyn mittaan saksanpaimenkoirapentue
-
@Marcia olisin kyllÀ todellakin kiinnostunut suvullisestakin pennusta!
-
Nyt on kahdeksan doggia saapunut ja saaneet jopa sivut. Tulipa ilmoitettua ensimmÀisiin nÀyttelyihinkin mutta aika surullisen vÀhÀn niitÀkin nÀköjÀÀn jÀrjestetÀÀn
Ei ole karvaturrit vielÀ hyvÀksynyt tunnuksia ja tÀnÀÀn pistin koirat rekisteriin, hope so, sinne ei kestÀisi kauan hyvÀksyminen
-
Olipa kiva pitkĂ€stĂ€ aikaa kĂ€ydĂ€ vFCI:n sivuilla - etenkin kun ne olivat vielĂ€ entisellÀÀn, kuitenkin on tĂ€stĂ€ jo âmuutamaâ vuosi aikaa kun tuli kisattua omien koirien kanssa.
Omat huskyt saattaakin varmaan vielÀ löytyÀ tuolta rekisteristÀ. En tosin usko, ettÀ ihan heti tulee aloitettua kisaamista uudelleen, mutta vÀlillÀ tulee kyllÀ ihailtua noita virtuaalikenneleitÀ - nÀkee niin hienoja ulkoasuja ja muita, ettÀ pakkohan niistÀ on tykÀtÀ!
-
TÀÀltÀkin löytyy todella kauan hiljaiselolla ollut Redret shephers, jota vÀhÀn oon miettinyt pÀivittÀvÀni ja painottuvani enimmÀkseen saksanpaimenkoiriin kÀyttöpuolella. Muutama koira pitÀisi kuopata kadonneiden kasvattajien takia ja paria voisi tarjota jalostukseen. En vain tiedÀ, saako tÀmÀ projekti tulta alleen koska harrastan virtuaalijuttuja nykyÀÀn tosi hektisesti.
-
Onpas @Riella hienot sivut! Toivottavasti saisit pÀivitykset tehtyÀ ja taas reippaasti mukana toiminnassa
Sakuvauvat ainakin kiinnostaisi!
-
Mulla on ollu kennel suunnitteilla, mutta tökkii kuvien puute
Toki sitten kun alkaa tuon oman otuksen kans nÀyttelyissÀ ravaamaan, niin saa kuvia, mutta sitÀ vielÀ odotellaan muutama kk, ettÀ ipana tarpeeks vanha
-
Vuosia sitten kun kuvalupia kyselin, niitÀ annettiin kyllÀ aika mukavasti ^^
-
Kuvien saatavuus tuntuu olevan kovasti kiinni rodusta. Mulla on kokemus vuodelta nakki ja pottu, ettĂ€ monista paimenista sai tosi hyvin kuvalupia. Englanninspringerspanieleiden ja labradorinnoutajien kanssa ei taas tunnu sujuvan ihan yhtĂ€ ruusuisesti. Labbiksissa ongelmana on se, ettĂ€ niistĂ€ miellyttĂ€vistĂ€ koirista (kĂ€yttö- ja sekalinjaisista) ei ole nimeksikÀÀn rakennekuvia. Sprinkkujen parissa taas nĂ€teimmĂ€t koirat löytyvĂ€t pohjoismaalaisilta kasvattajilta, jotka tuntuvat olevan kovin nihkeitĂ€ luovuttamaan kuviaan. Huomattavasti vaihtoehtoja rajautuu jo pois sillĂ€, ettĂ€ jenkkikasvattajien suuntaan ei kannata edes vilkuilla - heidĂ€n sprinkkunsa ovat kuin toiselta planeetalta. Labbisten osalta luovuin jo nĂ€yttelykĂ€ynneistĂ€ ja sprinkkujen kanssa olisi nyt sama harkinnassa, koska koiramÀÀrĂ€ tyssĂ€si viiteen kuvien puutteen vuoksi. Toisaalta hotsittaisi hankkia PIVIKO-koiria, mutta kun vaan olis aikaa, kĂ€rsivĂ€llisyyttĂ€ ja taitoa piirtÀÀâŠ
-
PitÀisiköhÀn jÀrjestÀÀ kilpailuita
Ainakin agilityÀ voisi kokeilla alkuun, vaikuttaa simppeliltÀ?
-
Mie en oo saanu yksiÀkÀÀn lupia.
Ja eikös se ole niin, ettÀ samasta paikasta ei kaksi saa kÀyttÀÀ kuvia?
-
@Riella NykyÀÀn ei taideta olla enÀÀ yhtĂ€ tarkkoja tuon âei samasta paikasta lupiaâ -sÀÀnnön kanssa kuin joskus muinoin. En tietenkÀÀn voi puhua kaikkien puolesta, mutta mua ei ainakaan haittaa, vaikka joku pyytelisi kanssani samoista paikoista lupia. MikĂ€li nĂ€yttelyihin halajaa, kannattaa toki vĂ€lttÀÀ jollakulla jo kĂ€ytössĂ€ olevien rakennekuvien lainaamista. PÀÀkuvat, työskentelykuvat yms. ovat kuitenkin ainakin mun puolestani vapaata riistaa.
-
NjÀÀ, taidan odotella siihen asti, ettÀ tulee itsellÀ lÀhdettyÀ kiertÀmÀÀn nÀyttelyitÀ tuon oman otuksen kans, niin saa varmasti sellaisia kuvia, mitÀ muilla ei ole
Suomalaisilta kenneleiltÀ en myöskÀÀn ihan heti alkais kyselemÀÀn lupia, jostain syystÀ tökkii niin hevosten, kuin koirienki kans
-
Multa voi kysellÀ jos tarvii jonkun seuraavien rotujen kuvia:
- suomenajokoira
- karjalankarhukoira
- laika
- basset hound
- beagle
- tanskandoggi
- saluki
- afgaaninvinttikoira
- suomenpystykorva
- isovillakoira
- bordercollie
- australiankarjakoira
Ainakin nÀistÀ roduista rakennekuvia. Ota yhteyttÀ maililla tai chatilla :).
-
EsitellÀÀn nyt munkin kennel, kolme vuotta sitten perustettu Wettenranta, jossa on syntynyt muutama pentue. Alunperin mulla oli kaksi evm-sukuista mÀyrisnarttua ja yksi suvullinen uros, mutta nyt koiralauma on vÀhÀn kasvanut ja löytyy ainakin joku yksilö lÀhes jokaisesta FCI-ryhmÀstÀ. MetsÀstysrodut ja -lajit on kuitenkin se pÀÀjuttu. TÀÀltÀ löytyy pentuesuunnitelmat.
-
Agilitykilpailut! VIP 31.8.2016
-
Voih kun mulla ei oo vasta kun doggeja ja ne ei agilityyn ihan sovellu
NÀyttelyitÀ kaipaisin myös
-
Sain eilen mun kennelprojektia jo melko pitkÀlle felissalta ostamani Pepen ansiosta. :slight_smile: Kennel Korpinmusta kaipaa vielÀ hieman panostusta tekstipuoleen ja pari lisÀasukasta arkea ilahduttamaan (suvuton borderipariskunta ja pystykorva tulossa, kunhan saan kuvat piirretyÀ), sitten rupeaakin olemaan valmista!
-
@TinĂșvel olet kyllĂ€ todella hyvĂ€ piirtĂ€mÀÀn, wau! Todella hyvĂ€ltĂ€ nĂ€yttÀÀ!
-
Hei onko tietoa koska tuonne karvaturrit foorumille otetaan uusia halukkaita mukaan� Olen tunnukset tehnyt 15.8 ja ne odottavat edelleen hyvÀksyntÀÀ�