Harvinaiset rodut virtuaalimaailmassa

• Kouluratsastajat

Ajattelin aloittaa jonkinlaisen hevoskasvatuksen, joten kyselisin, että löytyykö täältä virtuaalimaailmasta ns. “harvinaisia rotuja”? Siis sellaisia kuten joku jo tänään mainitsi Clydesdalenhevoset, kun niitä ei oikein virtuaalimaailmassa ole 🙂 Kun minua siis kiehtoisi herättää eloon joku ns. unohdettu rotu.

• Sekalaisen sakin omistaja

Curlyt on kivoja! 😄 Multa löytyy pieni projekti, jonka kanssa aina välillä puuhailen kun siltä tuntuu.

• Altösterreichisches warmblut, criollo, azteca, mangalarga, suffolkinhevonen, trait du nord, percheron, noriker, schwarzwaldinrautias, boulonnais, brabantinhevonen, frederiksborg…

Mää voisin suositella vaikka kuinkaa montaa harvinaista rotua, mutta tässä nyt muutamia mainitakseni 😄

• Suffolkinhevoset! ❤

• Multa löytyviä/löytyneitä enemmän tai vähemmän harvinaisia rotuja ovat arabialainen puoliverinen, anglo-arabi, ara-appaloosa, arabo-haflinger, hispano, morab, national show horse, pintabian, quarab ja welara, nää on kaikki arabiristeytyksiä :slight_smile: Ja enpä itse asiassa kovin monella tallilla ole törmännyt irlannincobeihinkaan!

• @Gloria mä olen “herättänyt henkiin” (okei, muutama yksilö oli jollakin + 1 talli joka kasvattaa mutta vähän silleen on off- tyyppisesti) georgian grandet ❤ (linkki talliin alla) sitten mä yhteen aikaan haaveilin hirmuisesti zemaituka - tallista, niitä ei ihan oikeasti ole, mutta käännyin sitten noihin grandeihin 😄

Mutta nostan kyllä hattua jos lähdet herättämään jotakin harvinaista rotua eloon (oli se sitten mikä oikeasti harvinaisista tahansa) se vaatii pitkää pinnaa koska jalostusmateriaalia ei muilta tosiaan löydy joten on itsestä kiinni saako rodun nousemaan henkiin 🙂 Kasvattien myynti on varmasti aluksi hankalaa, mutta kyllä sekin helpottaa kun malttaa vaan tuoda vähän ‘nimeä’ tallille!

Sitten mulla tosiaan lötyy ja on löytynyt muitakin harvinaisia muutamia kappaleita mm. vjatkanponi, american cream draft jne.

Ja otsikkoon viitaten, mä muuten aion itsepäisesti viedä oman korteni kekoon ja tuoda niitä clydesdalenhevosia edes muutaman yksilön lisää v-maailmaan xD

• Nykyinen isoin mielenkiinnon kohteeni on budjonnyt, joita kasvatan Pritonissa :’) joten oikeastaan eniten suositellen budjonnyja xD rotua ei tietääkseni paljon ole. Ja yksi mahtava rotu olisi deliboz johon minulla on myös mieleenkintoa 😄 tosin mulla vasta 2 kappaletta on.

• Shirejä löytyy jokunen siltä ja toinen täältä, sekä itseltä tallillinen (joka tällä hetkellä tarkoittaa neljäätoista kipaletta). Tai siis ainakaan aktiivisia kasvattajia ei ilmeisesti hirveästi ole? Tai sitten oon vaan tosi huono etsimään 😄

(Ja saa muuten paljastaa jos jossain on appaloosia, erityisesti 2+ polvisella suvulla olevia ja/tai enkkupuolelle ratsutettuja. Ei siis pahasti oma lehmä ojassa mutta… :rofl:)

• Mä kasvatan tällä hetkellä budjonnyjäja ylämaanponeja. Aikaisemmin oon myös kasvattanut marwareita ja newfoundlandinponeja. Pari omaa marwarikasvattia omistan edelleen Aldathassa. Newfoundlandeja myyn mielelläni Newellistä jos jotakuta kiinnostaa!

Uusimpina rotukiinnostuksen kohteina mulla on noriker ja haflinger. Jos ois enemmän aikaa, voisin jopa laittaa näille tallin pystyyn 😄 Yhdet yksilöt omistan molempia tällä hetkellä.

Sydämeni suli jonkin aikaa sitten myös chincoteaguenponeille ja yhden yksilön olenkin päättänyt hankkia. Omistaako kukaan kyseistä rotua tällä hetkellä? Suvullisen ostaisin mielelläni, mutta melko harvinaiselta vaikuttaa rotu tänä päivänä.

@V-Penrose Mulla olis westernpainotteinen Chitto ja sen emä Väpä 😄

• Mulla on pienimuotoinen projekti, jossa kasvatan harvinaisempia brittiponirotuja eli siis ylämaanponeja, dalesponeja, fellponeja ja dartmoorinponeja. Haaveissa olisi vielä saada mukaan eriskaynponit, mutta saattaa hyvin jäädä vain ajatustasolle kun ykkösrotuni (welshit) vievät ison osan pikseliponeilun inspiraatiosta.

Näitä ponirotuja on nyt ilmestynyt enemmän esille Show Pony Circuitin “ansiosta”, mutta kasvatustoimintaa on kuitenkin suhteellisen vähän.

• Esteratsastajat

Itselläni on tallissa kaksi Zangersheideä, ovat Belgiasta kotoisin olevia puoliverisiä 🙂 Nimen perässä oleva Z viittaa ko. kantakirjaan.

• Frederiksborgit on kiva rotu, parisataa niitä on VRL:n rekisterissä ja muuten aika harvinainen rotu. Ei aktiivisia harrastajia taida montaa olla. Itsellä yksi kappale tällähetkellä ja myynnissä sekin.

• Mulla on marwareita. Pitäis taas vähän aktivoitua niiden kans ja tuoda lisää kopukoita talliin. Nää mun hevoset on lähinnä vaan jalostuskäytössä ja puskamopoina 😄

• Allekirjoituksen Yemenessä on anglo-argentinoja, anglo-trakehnereita, budjonnyja, malopolskeja, wielkopolskeja ja torinhevosia. Yhdet salernot, sardinianhevoset ja terskikin vielä joukossa 🙂

• Piirrosharrastajat

Suffolkinhevosia kaksi, yksi percheron, clevelandinruunikko ja British Spotted Pony löytyy Hemsburysta. Ja muuli 😉

17

890
Users

11.7k
Topics

216.1k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.