Harrastajien esittelyketju
-
Kiva ketju, ei olisi yhtään pahitteeksi täydentää harrastusta olemalla vähän aktiivisempi keskustelija ja tutustua muihin enemmänkin
Mullakin pitkä harrastustausta takana, kaverin suosituksesta aloitin hevosenhoitajana vuonna 2004. Seuraavana vuonna olikin oma talli ja siitä lähtien olen ollut vaihtelevan aktiivinen harrastaja. Väliin mahtuu monta vuotta myös täyttä hiljaisuutta. Nykyinen talli Yemene on ollut vuodesta 2012, joskin siinäkin monta vuotta taukoa. Ennen Yemeneä monia erilaisia räpellyksiä, kunnes omalta tuntuva juttu löytyi. Eniten motivoi perinteiset kilpailut ja kasvatus.
Aktiivisin keskustelija olin Hevostalli.netin aikana, jolloin nimimerkkini oli Bri. Olen joskus käynyt myös livemiitissä ja viettänyt enemmänkin aikaa (ilmeisesti entisten) virtuaalihevosharrastelijoiden kanssa. Kyllä minut tänäkin päivänä saisi raahattua mukaan livetapaamiseen ja saa tulla juttelemaan muutenkin
Oikeassa elämässä en ole kummoinen ratsastaja - lopetinkin jo 13-vuotiaana. Kokemusta on ratsastustunneilta lapsuudesta, jonka jälkeen kävin muutaman vuoden ihan vain lenkkeilyttämässä vanhaa ravuria. Samaisesta syystä mulle olisi aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa kirjoitella virtuaalihevosille esimerkiksi valmennuksia. En ole koskaan ollut valmennuksessa enkä edes tiedä mitä siellä tehdään.
Kiinnostaa tällä hetkellä erityisesti Pokemon Go (saa lisätä 6680 8140 7640) ja IRL-ravit. Haussa olisi myös kaveri tai porukka, joka haluaisi käydä raveissa paikan päällä vähän ottamassa kaljaa ja Totoamassa
Kouvola - Vermo - Teivo - (Mikkeli paitsi tämän vuoden St Michel) ja muut eteläisen & kaakkoisen Suomen radat, pienemmätkin.
-
Heissan kaikille vaan minunkin puolesta! Täällä kirjoittelee ilmeisesti nettipuolen nuorempaan sukupolveen kuuluva 18-vuotias harrastaja Etelä-Suomesta. Virtuaalihommiin olen hypännyt mukaan instagramin puolelta kaiketi noin kuutisen vuotta sitten ja Keskustaan löysin kaverin kautta abauttiarallaa neljä vuotta sitten. Instagramissa pyörin muistaakseni Helena nimisenä, mutta se vaihtui nettipuolelle muuttaessa Alvaksi. Nimi ei liity millään tavalla oikeaan nimeeni, vaan se on lähtöisin ensimmäisestä virtuaalihahmostani Alvasta joka pyöri Hallavassa reilun vuoden päivät. Tällä hetkellä on tavoitteena selvitä kunnialla lukiosta ja sen jälkeen ei vielä olekaan tietoa mihin tie vie.
Tällä hetkellä mulla on muutama talli pystyssä. Vanhin on rentoon tahtiin piirrospuokkeja kasvattava Corbyn Riding Center, jonka perustin jossain kohti 2020 syksyllä. Sitten on nimensä mukaisesti pieni ponitalli Kelmen ponit, Tanskaan sijoittuva Vanian tamma-asema ja uusimpana tulokkaana englantilainen Kalon Stables. Näiden lisäksi löytyy kasa yksityisiä sekä tarinahahmoja, vaikkakin nyt tarinarintamalla onkin ollut hiljaisempaa ideoiden puutteen takia. Pitäydyn harrastuksessani mieluiten piirros- ja tarinapuolella, kuten ehkä talleistanikin voi huomata.
Keskustassa tosin hengaan yleensä lähes päivittäin. All time favorite heppoihin kuuluu Saksan tuonti Marchioness, joka elelee kilpahevosen elämää Auburnissa yhden hahmoistani ratsuna ja Cantaloupeia toisen hahmoni ratsuna Rajaseudulla.
IRL-elämään kuuluu paljon harrastuksia ja opiskelua. Perheeltä löytyy ruhtinaalliset seitsemän koiraa ja kaksi maatiaiskissaa ja heppailtua on tullut jo reilut 11-vuotta. Viikkotuntien lisäksi hoitohevoskuvioihin kuuluu yksi ihana pappaheppa, poni sekä nuorempi lämppäritamma. Mikäli täällä on joku suunnilleen samaan ikäkastiin menevä joka haluaisi tulla jotain jutskaamaan niin chatti on auki! Mielelläni muihin virtuaaliharrastajiin tutustun.
-
Löytyipä mukava viestiketju!
Täytän tammikuussa 30-vuotta ja virtuaalihevostelun aloitin vuonna 2003. Kaikkea on mahtunut mukaan, mutta nykyisellä mallilla olen harrastanut vajaa 15-vuotta; reaaliaikaisesti suomenhevosia (ja satunnaisia muita rotuja). Taukoja on toki mahtunut mukaan.
Asuinpaikkana on ja on ollut aina Keski-Pohjanmaa. En kauheasti tästä paikasta sinällään tykkää, mutta onneksi on lähikauppa ja koti, joten paljon ei tarvi liikuskella. Toki mä olenkin sellainen kotihiiri.
Meillä on kaksi maailman ihaninta lasta sekä viisi hevosta omassa pihassa. Oma perhe sekä hepat ovatkin mun koko elämän tärkeimmät asiat. Hevosia olen harrastanut koko ikäni, ainoastaan yhden vuoden "välivuosi" on ollut.Painotun vahvasti ravipuolelle ja toivon, että saisin tästä itselleni joskus vielä ammatin.
Työskentelen kaupanalalla. Ammatteja löytyy kolme; media-assistentti, tradenomi sekä hevoshieroja. Luonteeltani olen joskus sellainen taivaanrannanmaalari, mutta silti realisti - ja ehkä vähän introvertti tietyissä tilanteissa, heh. Vapaa-aika kuluukin tiiviisti yhdessä perheen että hevosten kanssa, ja tänä päivänä liikenee joitakin tunteja myös virtuaalihevosille.
-
Tänne lienee sitten marraskuun jälkeen tullut uusia naamoja, joten nostelen tätä vanhaa ketjua siltä varalta, että haluavat esittäytyä. Suositeltavaa on, mutta itse saa valita mitä kertoo.
-
This post is deleted! -
Hei joo, täähän onkin hauska topa! :'D
Oon kohta 21- vuotias, pääosin instan puolella pyörivä piirrosharrastelija. Oon tässä viime kuukausina pikkuhiljaa kyl hivuttautunut myös tänne netin puolelle, kun instapuolella harrastus ei ehkä ole niin aktiivista, kun se muutama vuosi sitten oli. Pöyritän siis Rajaseudun Ratsutila nimistä ratsastuskoulua/ harrastetallia. Mitään ihmeellistä toimintaa ulkopuolisille ei vielä ole, mutta kenties joskus tulevaisuudessa joku hoitsu/vuokris/tunti- homma voisi olla ihan kiva :D. Mulla on joskus vuonna 2012~ ollut joku hoitoponi jollain tallilla, mutta mun muistaakseni sitä hommaa en silloin kauaa jaksanut jatkaa. Virtuaalihommiin päädyin uudelleen vuonna 2018 "vahingossa", silloin vielä harrastavan kaverin kautta. Mulla oli vuonna 2018 instassa piirrostili ja päädyin ihan huvikseni piirtämään perheeni koiran hevosena. Näin syntyi Edi, ensimmäinen virtuaalihevoseni. Sitten vaan aloin rankentamaan tarinaa, ympäristöä, tallia ja hahmoja Edin ympärille ja sillä tiellä ollaan edelleen :D. Mun harrastelu on pääosin piirtelyä ja sen ohella tarinointia, mua ei niinkään mitkään kisa/ näyttelytulokset kiinnosta.
Muutin viime syksynä Nurmijärven pikkukylästä Tampereelle opiskelemaan tietojenkäsittelyä. Oon kyllä viihtynyt yllättävän hyvin kaupungissa ja tykännyt opinnoista. Käyn kumminkin aika usein vielä porukoilla, onneksi bussit kulkee. Muuton yhteydessä jouduin lopettamaan vuokraponin vuokraamisen, ja mulla on kyllä ihan kamala ikävä satulaan. Onneksi olen kumminkin lomien aikana muutaman kerran tolla vanhalla vuokriksella päässyt käymään, mutta kaipaisin kyllä vakituista heppakaveria elämään. Ratsastuskoulussa aloitin vuonna 2008 ja lopetin joskus 2015-2016. Sen jälkeen pitkälti vain vuokrailin hevosia ja liikutin kaverin heppoja. Taitotasoltani oon ehkä jotain puska B tasoa, toki valmentajan silmän alla kai mä jotain osaan. Rakastan maastoilua ja ihan semmosta rentoa olemista ja harrastelua.
Vapaa-ajat vietän piirtäen, pelaten tai kavereiden ja poikaystävän kanssa. Oon pelannut koko ikäni erilaisia pelejä ja peliala kiinnostaakin opintojen suhteen tosi paljon. Mun lemppari pelejä on Red dead redemption 2, cod:it, Star Stable Online, Minecraft, Skyrim, Genshin Impact, Witcherit, Assassin's Creedit ja paljon muuta
Haaveilen omasta koirasta ja unelmoin omasta hevosesta. Molempien unelmien toteutumiseen tulee kumminkin luultavasti menemään useampi vuosi, joten niitä odotellessa, taidan tyytyä näihin pikselieläimiin.
Jos on jotain kysyttävää tai ihmeteltävää tai vaikka peliseuraa vailla ni mulle voi tulla laittaa viestiä, mielellään tutustun myös muihin harrastajiin!
-
Hei kiva, mäkään en oo täällä esittäytynyt! Uusi harrastaja en taida olla, paitsi jollain ihmisen evoluution mittakaavalla katsottuna (ensi vuonna tulee 20 VUOTTA ekalla v-tallilla aloittelusta, hertti.)
Mä oon tarinapuolen ja piirrospuolen harrastaja, Seppeleessä kirjotellut pisimmän urani mutta myös muilla tarinapainotteisilla talleilla pyörinyt (Susikalliossa ja Metsälammella vuodet 2010-2014, nykyään Seppeleen lisäksi Auburnissa pienimuotoisesti kisahoitajana ja Orange Wood Ranchilla lomavierailijana ja ikuisena fanina). Tänä keväänä mun palaillessa pieneltä virtuaalihiljaiselolta Westernjaoksen porukka adoptoi mut ihanasti ja oon sielläkin nyt jutuissa mukana, tuomarina ja yleishörhönä. Westernpuoli kiinnostaa mua muutenkin. Mä oon tällainen putkiaivo, että mulla on tasan yksi hahmo ja suunnilleen yksi-kaksi hevosta kerrallaan jolle sitä virtuaalirakkautta ja inspiraatiota sitten valutan. Koen sen vaan omaksi tavaksi harrastaa, vaikka täällä ihailen aina monien talleja ja hevosmarkkinoita ja kasvatustoimintaa ja mietin kaukaisesti että ehkä määkin joskus. Ideoita omiinkin talliprojekteihin riittää mutta a) en jaksa opetella sivujen tekoa, se on sellainen mihin mun inspi ei koskaan tuu venymään (NIIN paljon en halua) ja b) ainakaan mitää erityistä toimintaa pyörittävää tallia ei vaan riitä kiinnostus pitää, rakastan teitä kaikkia jotka teette sellaisia mun puolesta ja saan vaan tulla sinne teidän foorumeille mölisemään.
Mullekin virtuaaliharrastus on ihana henkireikä, pohja jolle purkaa luovuutta ja tapa hevostella myös tällaisina ajanjaksoina kun IRL hevosteluun ei oo niin mahiksia. Useamman vuoden olin ihan tallilla töissä ja sen tallin omistajan kautta myös westernpuoleen hurahdin, mutta nyt ei ole pariin vuoteen ollut IRL hevosiin isompaa kontaktia sellaista käyn salaa silittämässä mökkiä lähellä olevan laitumen hevosia -toimintaa enempää.
Täällä oli ihanan paljon tamperelaisia! Minä myös, seitsemän vuotta kohta Kalevassa kykkinyt. Oon päiväpuhteekseni tohtoriopiskelijana/väitöskirjatutkijana Tampereen yliopistolla, ja v-heppailun lisäks harrastan balettia, joogaa ja vaeltamista (kun polvi kestää). Oon lähdössä Peruun ens syksynä pariks kuukaudeksi ja suurimpana toiveena olis että jalka elpyisi ja voisin Inca Trailin siellä kävellä
.
Muhunki saa AINA ottaa yhteyttä jos haluu yhteisharrastaa, tai vaikka vaan jutella, ja oon aina valmis myös livemiittaan jos teitä manselaisia (ja ketä tahansa muitakin!! käyn myös Hämeenlinnassa usein vanhemmilla!!) kiinnostaa! Oon ihan ok tyyppi kasvokkain vaikka mulla on huonoja vitsejä ja juon liikaa kahvia ja sit puhun kofeiinipäissäni ihan liikaa ja nopeesti.
-
Veera on yllättäen Veera myös IRL, ikää tänä vuonna 22v. Aloittaessani olin kymmenen
Työkseni oon joulukuusta asti lypsäny lehmiä, satunnaisesti teen hevostallilla lomituksia. Päijät-Hämeessä pyörin ympyrää kodin, ponin ja töiden perässä
Oma risteytysponitamma on ollut vuodesta 2013, täytti tänä vuonna 25v
Koira (ajokoira-collie-labradorinnoutaja) täyttää tässä kuussa 13v
En harrasta juuri muuta ku eläinten kanssa touhuumista IRL ja URL
Hevosten hoitajaksi opiskelin kaksoistutkintona peruskoulun jälkee ja nyt opiskelen vikaa vuotta agrologiks, muutama moduuli ja oppari olis täs raportteja vaille, että valmistuis - mutku ei oo mun juttu toi opiskelu oikee
Toivottavasti tämän vuoden aikana valmistun!
Oon harrastanut vuodesta 2009, eka suntuubissa ja sitten siirtynyt joskus 2014 ekaa kertaa HTML-sivuja opettelemaan. Talleja ollu miljoona, mutta Ponipallero oli pitkäaikaisin tallini (eka hoitajana, sitten siirtyi minun omistukseen) ja sen rinnalla Thrillium. Nämä lopettivat ja nyt mulla on vaan Pyökkipolku ja koirat siirtyi Ponipallerosta kennel Kernakseen. KWPN-talli on ollut suunnitteilla pitkän aikaa, mutta opiskelut ja työt on nyt syönyt urakalla harrastusta. Katsotaan valmistumisen jälkeen sitten ahkerampaa harrastustahtia
️ MEJ on ollut myös mulle tärkeä jaos, kun oli varmaan ensimmäisiä vastuutehtäviäni mihin pääsin ja edelleen saan olla mukana, vaikka en aina niin aktiivinen olekkaan
️
Mulla ei hirveesti oo kavereita, jonka takia oon aikoinaan tähän harrastuksen vahvasti tukeutunut, joten juttuseura on aina tervetullutta. Juttelen mielelläni melkein mistä vaan
-
Kerrotaanpa itsestänikin muutama sana. Olen Tampereen seudulla asusteleva 28v opiskelija tällä hetkellä, perheeseeni kuuluu yksi päiväkoti-ikäinen poika. Meillä on ollut jo 16 vuotta omia hevosia, tällä hetkellä tosin lähinnä pihankoristeena kaksi vanhempaa ratsua ja welshjalostusori. Orin kanssa ollaan epäsäännöllisesti kierretty näyttelykehiä, ihan hyvällä menestyksellä.
Opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi, edelliseltä ammatiltani olen hevostenhoitajaksi valmistunut ypäjältä 2013. Verottajalle ei siitä ammatista ole tainnut tippua ikinä penniäkään, omaksi iloksi olen käynyt joskus talleja tekemässä. Työurani olen tuhrannut viimeisimpänä taksissa melkein 5 vuotta.
Virtuaaliharrastukseni kantaa vuosien taakse. Ensi kosketukseni on ollut joskus 2000 -luvun alussa, muistan nähneeni Hevoshullussa jutun virtuaalitalleista jonka kautta päädyinkin harrastamaan. Ensimmäinen hoitoponini oli musta shetlanninponitamma (nimi ja talli on kadonnut mielestä valitettavasti), oi että se oli jännää aikaa! Oletan että olen jo tuolloin käyttänyt nimimerkkiä Aka, mutta se juurtui käyttööni kun päädyin ensimmäisiä omia talleja värkkäämään. Olin useita vuosia vallan tästä maailmasta pois ja uudelleenpaluuni jälkeen otin käyttöön nykyisen nimeni Ansqqu.
VRL numeroni on se ensimmäinen ja ainoani. Ja sen alta löytyy paljon kaikenlaisia muistoja harrastuksen alkuajoista, muutamia lopetettuja talleja sekä paljon kuopattuja hevosia. Olen pyörinyt ravipiireissä, omistanut laukkahevosia, pitänyt siittolaa ja ties mitä ponipihaa aikojen saatossa. Paluumuuton jälkeen palautin henkiin vanhan tallini Evenever, toki uudella konseptilla ja uusilla sivuilla. Harrastan niinkuin itseä huvittaa, ilman suurempia linjauksia tallin toiminnalle.
-
Heips vaan kaikille! Onpas kiva huomata ettei olekaan ainoa vanha peruna
Melkein 30 vee paluumuuttaja täällä. Kuten moni muukin, löysin tämän harrastuksen Hevoshullusta joskus vuoden 2001 kieppeillä. Äiti ei kuitenkaan antanut lupaa perustaa omaa tallia (
) joten hoitelin iki-ihanilla expagetalleilla. Sitten tuli geocities, hienommat hevoset, eikä hoitajaksi ihan niin vaan päässytkään enää. Omg! Hevosten ja tallien nimet unohtunut aikoja sitten, mutta se Hevoshullun mainostama talli Vadelmavene on iskostunut muistiin ihanine heppoineen. Palasin tänne sivusta seuraajaksi joskus 2019 paikkeilla, jolloin idea omasta tallista vei mennessään. Kuuvuorta onkin rakenneltu omani näköiseksi siitä lähtien, vahvana vaikuttimena juurikin tuo 2000-luvun alun meininki. Ai niin, olen sen ajan kasvatteja, jolloin IRL-ratsastuskouluissa vallitsi aika villi meininki ja oli ihan normaalia, että ratsastuskoulussa harrastettiin myös ponikasvatusta ja ponien määrä oli laskettavissa kymmenissä, että kaikille varmasti riitti. Tämäkin lienee näkyvissä omassa kädenjäljessä.
Ah, nostalgia, lempilajini.
Nykyisellään IRL-heppaharrastus on jäissä lukuisten ratsastuskouluvuosien, hoitoheppojen ja projektiheppojen jälkeen. Joskus tuli pidettyä puskatuntejakin ja opiskeltua paljon ratsastuksen biomekaniikkaa ym. Tuli kuitenkin lennettyäkin paristi niin ettei kroppa vaan enää pysy mukana
Haaveilen silti edelleen joskus lähteväni opiskelemaan enemmänkin alaa! Esim ratsastajiin keskittyvä fysioterapia olisi ihan mun juttu. Elämän just nyt täyttää perhe ja toimistokääkän työt, onneksi saan yhä tehdä etänä hommia niin aikaa jää virtuaaliponeillekin. Jotain hyötyä koronastakin
Olen muuten ikuinen painonpudottaja ja taistelen kroppaani vastaan: tuntuu että kun pääsee lenkkeilyn tai salilla käymisen makuun, niin joku paikka menee aina rikki. Parhaillaan menossa takaisin kuntoon vol 666, tällä kertaa fyssarin avustamana ettei kävisi taas niin että tulee pitkä paussi ja uudestaan sama rumba. Kohtalontovereita?
Olen muuten tosi kahtiajakautunut persoona: URL suokit ja kenttäratsastus vie mennessään, kun taas IRL olen 110% koulutuuppari ja voisin hinkuttaa samoja pylpyröitä maailman tappiin saakka. Enkä voi sietää suokkeja!
Tai no, ehkä vähän kärjistetysti sanottu. On tullut pari tosi kivaa suokkia vastaan, mutta suurin osa on mun peffan alle ihan liian jyriä. Enempi olen täykkäri- ja poni-ihmisiä. Olen myös tosi vaativa itselleni mitä virtuaalihommiin tulee, nytkin piipertänyt Kuuvuoren uusia sivuja varmaan puoli vuotta eikä tunnu tulevan valmista.
Öö mitähän muuta. Olisi ihanaa osata piirtää kunnolla. Parhautta on illat viinilasin äärellä, joko siippasen kanssa leffaa katsellen tai jotakin lukien/kirjoitellen.
Hei saa tulla jutskaamaan! Täällä tai vaikka Discordissa, Inkku R.#6419
Niitä näitä tai vaikka tarinallista yhteistyötä.
-
@Spookiness Täällähän on muitaki meijän kyliltä!
Totanoin joo. Gabriella (tai myös Riellana pyörinyt) Kontiolahdelta, vuosimallia 1994, vaimo, äiti ja äitipuoli. Asutaan perheen, kahden saksanpaimenkoiran ja kissavanhuksen kanssa omakotitalossa taajaman ulkopuolella, mutta meininki oli muuttaa Joensuu-Liperi -akselille tässä toivottavasti lähikuukausina. Mukana näissä touhuissa roikkunu sieltä jostain 2005, ehkä jopa 2004? Oman ekan tallin Rajattoman perustin 2006 ja se on ollu nää viimeiset vuodet niin on-off -tilassa kun on ollu vähän kaikkea ja lapsiakin tekasin tässä välissä, mutta täällä taas ollaan.
Tähän väliin on mahtunu vaikka mitä, mutta Rajaton on ja pysyy! Ehkä Riikinnevakin.
Koulutukseltani oon eläintenhoitaja, mutta roiskinu vähän sinne ja tänne kokeillakseni että mitä haluan tehdä isona. Oon ollu kokkina, siivoojana, tarjoilijana, ajanu pyöräkonetta, traktoria ja kaikenlaisia vehkeitä. Tehny maatalouslomittajan duunia sekä ollu myös maatalon emäntä hetken. Mutta tässä sitä ollaan, vailla minkäänlaista suuntaa. Tai no, suunta on tiedossa kunhan sinne asti vielä pääsis.
Tällä hetkellä oon vielä kotona lasten kanssa.
Harrastan.. No. Kodin siivoomista. Lasketaanko se muuten harrastukseksi?
Lasten kanssa leikkimistä ja touhuumista. On meillä 3v suomenhevos-ruunakin kaverin tallilla ja nuorimies opiskelee ravuriksi parasta aikaa. Oon aina halunnu rautiaan, kokosukilla ja leveällä läsillä varustetun hevosen ja nyt miulla semmonen on - herasilmäkin tuli vielä kaupan päälle.
Eli sentäs se haave on toteutunu!
Harrastan edelleen tällä hetkellä vähän on-off, mutta mukana silti ollaan. Harrastamista vaikeuttaa myös vähän se, että ukko on aina vallottanu koneen, kun ite haluisin päästä siihen. Pitikin myydä läppäri akuutissa rahapulassa pari vuotta sitten pois.
-
Moiccu - täällä on ruudun takana 23-vuotias turkulainen (tält pualt jokke). Nimi on tosiaan Petra, ja siihen yleensä vastaan kutsuttaessa :') Opiskelen tällä hetkellä nuoriso- ja järjestötyötä amkin puolella, tosin valmistuminen on nyt loppukesästä edessä. Opiskelun lisäksi teen pedagogista nuorisotyötä, eli oon nuorisotyöntekijä yhdistyksessä jossa kierrellään pitkin Suomea kertomassa mukuloille että ensimmäinen kannabispiikki tappaa jne. - työn takia vaihdankin paikkakuntaa parhaimmillaan viikottain ja kiukuttelen hotelleissa kun ei keksi tekemistä.
Kotona ja reissussa kulkee mukana englanninkääpiöterrieripoika ja kotikotona äidin luona on kissa, jota ei kehdannut yksiöön ottaa koiran kaveriksi.
Aloittelin virtuaaliharrastuksen 2012/13-ish, alkuunhan se oli mulle hyvin vahvasti "terapiaa"; hajotin polveni sykysyllä -12 ja se oli loppu mun tallilla käymiselle ja ratsastusharrastukselle loppuiäksi, joten tuudittauduin pikseliponien turvaan monta vuotta jälkeenpäinkin vanhaa irl-hevostelua kaivatessa. Elämä vei mukanaan joskus 2016-17 puolella ja tein katoamistempun, mutta iski kauhea ikävä tammikuussa 2022 ja tässä taas ollaan.
Oon aina ollut piirrettyen (suomen)hevosten kannattaja ja vaikka oon joskus jotain tallinperkelettäkin pyöritellyt, niin tykkään harrastaa parin tarinapainotteisen hevosen kanssa ja tehdä samalla oheismateriaalia virtuaali-Suomen kartoittamisesta tarinallisen ratsastustapahtumakeskuksen suunnittelun keraPikseliponeilun lisäksi harrastan yleisesti niin kirjoittelua, lukemista kuin piirtämistäkin, koiran kanssa vaeltelua, huonojen elämänvalintojen tekemistä ja koitan tässä potkia samalla pöytäroolipeliharrastusta liikkeelle. Pelailen kausittain hulluna PC-pelejä, joskin Dragon Aget on ikuisessa uudelleenpeluu-loopissa. Opiskelen myös omaksi ilokseni psykologiaa, katsotaan jos joskus lähtisi sitä ihan virallisestikin lukemaan.
Mulle voi laittaa rohkeesti viestiä, uskallan väittää että oon ärsyttävän ekstrovertti ja rakastan höpötellä ihmisten kanssa - kyttään niin keskustaa kuin Discordiakin, jossa mut löytää tägillä Petra#7458 xoxo
-
Herttinen, laskinko täällä jo ainakin neljä turku/varsinais-suomalaista! Ei tulekaan enää niin "lande" fiilis
Vibsukka täällä, aka Jenna kohta 30v toinen jalka haudassa -meiningillä kohti synttäreitä. Yksityiselämä koostuu lähinnä töistä, töistä ja töistä kun kolmen työn kanssa ei ole hirveästi mitään vapaa-aikaa. Koira pyörii hengessä mukana tuossa pihalla paksun turkkinsa ja huumorisen luonteensa kanssa. Hevonenkin majailee, tosin eläkkeellä vanhempien luona vain pihakoristeena äidin suokin kanssa. Hevosharrastus on ollut osa elämää niin kauan kun jalat ovat kantaneet, tosin nyt ollut jo kolmisen vuotta totaali tauolla, mutta ehkä se tästä joskus vielä.
Harrastuksina piirsin joskus, varsinkin hevoshulluista kopioisin suoraan silmämääräisesti, mutta eipä ole sitäkään tullut tehtyä vuosiin vuosiin. Hevosten valokuvaus sen sijaan on ollut aktiivisesti mukana elämässä ja siitä kipinä lähti 2005 suomenhevosten kuninkaallisista silloisen vuosikauden kännykkäkameralla, eli hyvä kun pikseleitä oli ehkä 1
Virtuaaliharrastus alkoi joskus öämh olisko ollut freewebsin aikaan.. vai geocitiesin, kun sellaisen näin hevoshullussa esittelyssä "näin teet oman virtuaalitallin" tms
Mikähän vuosin silloin on edes ollut
Joku 2000-luvun alkupuolella. Silloin hoitelin erilaisia hevosia, kunnes lopulta tein ensimmäisen rakkaimman oman hevoseni Oljenkorren Morrenan jolle annoin filmikuvan meidän omasta IRL tammasta. Morrenahan meni siis GP tasolla koulussa ja 160cm esteitä, koska olihan se paras
Ihanaa miten silloin ei vielä tiennyt kisaamisesta saatika koulutustasoista mitään. Niin ja pyörin silloin nimimerkillä Tuulen Pyörre, nopeasti se kuitenkin vaihtui parin vuoden jälkeen Vibajaksi. Ja tässä sitä nyt ollaan miljoonan tallin ja poniktk parissa sekä useamman laatiksen rakennetuomarina.
-
This post is deleted! -
Täällä kirjoittelee 20 tyttö pohjoisen suunnalta. Ratsastusta harrastanut seitsemän vuotta, mutta alkaessani opiskelemaan eläintenhoitajaksi toisella paikkakunnalla, aika ja jaksamus ei riittänyt silloin. Nyt opiskelen tällä hetkellä kokiksi, täysin uudessa ympäristössä.
Perheeltä löytyy kolme russelia ja siskolla on 1v kissa.
Harrastuksiakin löytyy pikseliponeilun lisäksi. En oo pikseliponeilussa ollut kauaa mukana. Harrastan myös tarinoiden kirjoittamista lähinnä aina draaman ympärillä. Tykkään myös lukea, koska niistä saa motivaatiota ja inspiraatiota kirjoittamiseen.
Olisi kiva tutustua muihin harrastajiin paremmin, mulle saa tulla juttelemaan vaikka yksityisviesteillä, mutta en aina kovin nopeasti vastaa takaisin. Snäppäämään saa tulla, kysymällä. Snäppi ja foorumi onkin ainoat somet mistä mut löytää. -
Osui ensimmäistä kertaa tämäkin viestiketju silmään - hauska huomata, että harrastajien keski-ikä alkaa nykyään melkeinpä numerolla 3
Itse olen 30-vuotias nykyinen mynämäkeläinen. Ostimme muutama vuosi sitten omakotitalon, jossa asustelen aviomiehen, kahden lapsen (4v ja 6v) ja kolmen kissan kanssa. Virtuaalihevosia olen harrastanut noin 20 vuotta, oikean hevosen selässä en ole ollut toosi pitkään aikaan. Pitkäaikaisin tallini on Runoratsut, jonka pariin palasin viime syksynä parin vuoden tauon jälkeen. Vapaa-ajalla lenkkeilen ja leivon, nyt olen yrittänyt aktivoitua kuntosaliharrastuksen parissa. Olen ehdottomasti kotihiiri.
Ammatiltani olen sosionomi ja töissä Varsinais-Suomen hyvinvointialueen vammaispalveluissa
-
No ohhoh, enpä oo minäkään aiemmin tämmöstä ketjua huomannut. n_n
Ruudun takana siis 33v Hyvinkääläinen naisihminen. Asutaan rivarissa aviomiehen ja 12v lapsemme, sekä kolmen koiran (pari russelia ja tanskannakki-eikäkö -doggi) kanssa. Omia hevosia ei oo IRL ollut enää vuosiin, enkä ole selässäkään keikkunut enää vuosiin (sitten vuoden 2020 kun jouduin laittamaan omat pois). Olen myyjänä töissä Hyvinkäällä ja vapaa-ajalla sitten virtuaaliheppailen, pelailen (sims4, minecraft, selviytymispelit pleikka nelosella, ym.), käyn salilla ja tusaan koirien kanssa.
Virtuaalisella matkallani olen ollut jostain vuodesta 98 tai 99, ajasta expage ennen geocitiesiä. :'D Säännöllisen epäsäännöllisesti harrastellu virtuaaliponeilua siis jo jonkin aikaa. Chao-nimimerkki vakiintui vissiin jossain 2000-luvun alkupuolella eikä tosiaan liity kyllä meikäläisen oikeaan nimeen millään lailla. n_n Omia talleja onkin nyt kertynyt jo niin monta etten ulkoa muista ja virtuaalinen hoitohevonenkin löytyy Orange Woodista. Olen sellainen on-off-harrastaja ja kaivan tallit ja kaakit naftaliinista aina silloin, kun sattuu inspiroimaan. Joskus on pidempiäkin taukoja, mutta lopettamaan en ole tainnut virallisesti ryhtyä oikeastaan ikinä.
On myös tullut tavattua muita virtuaaliharrastajia IRL parissakin eri miitissä, vaikka tämmöinen introvertti-ihmisvihaaja olenkin perusluonteeltani. :'D
-
@melina hauskaa, mä oon sieltä kotoisin!
tosin nykyään asun miltei 200km päässä.
-
Varjorastas täs moi! Oon -02 syntynyt, eli nyt 21-vuotias. Kotoisin oon pienestä, vanhasta maalaiskylästä Etelä-Pohjanmaalla jonka väkiluku oli ehkä parhaimmillaan 50 henkilöä. Myönnän kasvaneeni ehkä vähän vintturaan, sillä leikkikavereiden virkaa toimitti ainoastaan omat veljet ja naapurin pojat
Käväisin lukiossakin, mutta totesin että ei oo mun juttu joten löin eropaperit pöytään ja lähdin toteuttamaan haavettani lapsuudesta - Ypäjälle. Siellä koin varmaan elämäni parhaat hetket ja edelleen toivon että pääsisin edes yhdeksi päiväksi matkustamaan menneisyyteen. Siellä löysin myös elämäni hevosen, Spiro Inherit️ Ikuisesti häntä kaivaten.
Nykyään mä pööpöilen täällä Ylihärmässä, työttömänä tietysti.. No jeesaan miestä tarvittaessa, joka pyörittää viljatilaa ja opettelen pitämään omakotitalosta huolta. Hevoshommat jäi nyt muutama kuukausi sitten huonon työpaikkakokemuksen vuoksi. Sen myötä oonkin kaivautunut tänne takaisin, koitan herätellä intohimoa hevosiin eloon josko se ei olis aivan kuollut. Mulla ei oo nimittäin mitään suuntaa täs elämäs ilman hevosia! On mulla hoitoponikin, jota lähinnä harjailen ja liikuttelen maastakäsin. Oon niin ruosteessa ratsain, että en edes halua kiivetä vasta ratsutetun selkään. Vaikea kuvitella että Ypäjällä ollessani olisin ollut valmis kilpailemaan heA, jos olis siihen sopiva hevonen ollut alla
Mä pelaan aivan liikaa pleikalla. Just nyt menossa AC Valhalla ja WWE2K23. Silloin tällöin myös RDR2 Online. Koneella Star Stable, Skyrim ja satunnaisesti muitakin. Stabussa mut löytää nikillä Sasha Northcrest ja RDR2 Onlinen puolelta SpiroInherit.
Nyt mulla on projektina Kelovaara, ensimmäistä kertaa ikinä ihka oikealla ulkoasulla ja toivon mukaan pääsen pian kirjoittamaan mun uuden hahmon, Jumin elämästä. -
Kiva löytää tällainenkin aihe!
Eveliinan takaa löytyy nuorempi, -04 syntynyt riihimäkeläisnuori - turva-alalla ja iltalukiossa pyörähtänyt, opiskelut kesken jättänyt ja huoltoasemalle töihin siirtynyt ultrajuoksijaksi kovasti tahtova liikunta-addiktiTämmöinen introvertinpuoleinen suorittajapersoona joka viihtyy kyllä porukassakin. Kunhan ei ole oman ikäistä
Mielenterveyden ja oman ikäisten seurassa tulevan ahdistuksen vuoksi keskeytyi opiskelut ja tuli työelämään koukuttuminen. Ehkä sitä joskus jotain voisi opiskella, jos vaan keksisi mitä
Suusta harvemmin tulee muuta kuin poneihin tai juoksuun liittyvää, lähinnä koska niiden ympärillä elämä pyörii. Maratoneilta piti siirtyä pidemmille matkoille jo viime vuonna, mutta ensin tuli ferritiiniongelmat ja sitten keväällä ylikunto ja loppuunpalaminenPoni perheeseen tulikin piristämään noiden (ja perheenjäsenen menetyksen) jäljiltä. Huhtikuussa 8v shettistamma tuli ystäväksi pelastamaan pohjakuopista
Salilla on myös kiva käydä ja jos muuta tekemistä ei ole, todennäköisesti käveleskelen päättömästi metsiä pitkin podeja tai äänikirjoja kuunnellen...
Doctor Whon ja Downtown Abbeyn kuluttaja, myös Transformers ja korealainen musiikki kiinnostuksenkohteina.
Virtuaalipiireissä on tullut pyörittyä on-offina kai 2014 asti Kivikylän hevostilan ja monien muiden tallien parissa vaikka missä muodoissa. Kivikylä meni Suntuubin mukana, jolloin kanssa tälle nimimerkille siirryin kokonaan. Tällä hetkellä koitan pyörittää Ruusujokea tarinatallina aina kun kiireiltä ehtii. Pari vuotta tuli taukoiltua ihan kokonaan, mutta ylikunnon räjähdettyä piti keksiä joku minkä avulla saisin itseni istumaan alas niin tänne koukutuin taas
Mutta mukavaa olla takaisin!