Harrastajien esittelyketju
-
En muista oliko vanhalla foorumilla esittelytopikkia, jonkinlainen taisi jossain vaiheessa olla, mutta polkaistaan nyt tänne pystyyn tämmöinen.
Eli kuka olet, mistä olet, mitä teet, mitä harrastat (muutakin kuin virtuaalihevosia) ja niin päin pois. Kaikkea muutakin saa kertoa, itsepä paremmin tiedät mitä sinusta kannattaa muiden harrastajien tietää. -
Aloitanpas sitten itse:
Hei, olen Sirpa, 40+ vanhan linjan virtuaaliharrastaja. Tunnetaan varmaan parhaiten nimellä "ai se Ionicin Sirpa". Joo, se just.Koti on siellä missä tietokone on ja minun tietokoneeni asustelee Tampereella, tarkemmin ottaen Vuoreksessa. Puheissa vilisee kyllä Nurmijärvi/Nukari suht tiuhaan, olen sieltä kotoisin ja isän peruina sinne on jäänyt maatilanpuolikas ja vaikka ihan mielelläni asun Tampereella, toinen jalka on kuitenkin aina vähän siellä maaseudulla.
Ammatiltani/koulutukseltani olen softainsinööritaustainen tekninen kirjoittaja, töissä tällä hetkellä
alan firmassasoftafirmassa tekemässä heille dokumentaatiota.Muihin harrastuksiin kuuluu lukeminen (ei harrastus vaan pakkomielle, huutaa puoliso alakerrasta), AR-pelit eli Ingress (L16 ENL Sicce, ATM recursen jälkeen L12, Tampereen aluekoordinaattori),
Harry Potter Wizards Unite (myös Sicce, kaverikoodeja otetaan vastaan)ja vähemmässä määrin Pokémon Go (PerlinoRoanSilverDunFIN) ja tätä nykyä näköjään myös pistooliammunta,jatkossa ehkämyös practical-ammunta pistoolilla. Tykkään hulluna myös museoista, taidenäyttelyistä ja AEK (aikana ennen koronaa) tuli käytyä ainakin silloin tällöin keikoilla, konserteissa, oopperassa ja baletissakin satunnaisesti. Näitä on alettu vähitellen ottaa taas repertuaariin, kun tuosta pandemiasta päästiin eroon. Osittain Ingressiin liittyy myös ulkoilu, sitä tulee toisinaan lähdettyä jonnekin vähän sivummalle könyämään pitkin ulkoilureittejä ja muita polkuja. Mikään vaeltaja tai telttailija en ole, pois se minusta. Sen sijaan museokortin ongelmakäyttäjä olen.Ja sitten on pakko mainita yksi harrastus: perheen teini, vm. 2004 pikku-Audi (A2, menkää ja googlatkaa, huvittavan näköinen tekele). Ei se todellakaan ole mikään tuuninkivehje enkä minä muutenkaan sitä huvikseni rassaa, en osaa eikä täällä Tampereella ole paikkaakaan moiselle. En ajakaan sillä erityisen paljon, sen verran mitä nyt tarvitaan, mutta harraste se on siinä mielessä että siihen menee rahaa. Erään rahtusen verran kalliimman korjaamokeikan jälkeen päätin, että Audi on harrastus ja oletusarvoisesti harrastukset ovat asioita, joihin menee rahaa tai aikaa tai molempia, ja joissa ei aina ole hirveästi järkeä. No tämä on just se.
Perheeseen kuuluu myös forty-some aviomies, ICT-alan yrittäjä. Lemmikkejä tai lapsia ei ole, jos tuota Audia ei oteta lukuun. Lisäksi menin mainitsemaan rupattelutopikissa jo juhannuksen jälkeen, että iski autokuume ja pitäisi saada Mondeo, joten katsoo nyt jos tämäkin perheenjäsen vaihtuu jossain vaiheessa...
-
Jayde täällä hei, oikealta nimeltäni olen Inka. Kumpaakin nimeä voi käyttää, tosin pidän nimestä Jayde huomattavasti enemmän
Ikää on melkein 30 vuotta, virtuaaliharrastuksen aloitin Expagessa 9-vuotiaana. Olen ollut muutamia vuosia aika hiljainen virtuaalimaailmassa, mutta olen kuitenkin aktiivisesti tehnyt omia koodailujuttuja taustalla.
Asun Alankomaissa, North Brabantin maakunnassa. Muutin tänne muutama kuukausi sitten poikaystävän perässä, joten kaikki on uutta! Asun kauniilla esikaupunkialueella, lähellä on paljon hevosia ja muita eläimiä. Olen viihtynyt hyvin, tosin en oikein ymmärrä ihmisten ylisosiaalisuutta ja kauppojen outoja aukioloaikoja. Lisäksi kaikkialla on outoja jeesuspatsaita
Tällä hetkellä harrastan vain pelaamista tietokoneella, hevosen selässä en ole pariin vuoteen ollut. Eniten pelaan Guild Wars 2:sta, siihen on kulunut tuhansia tunteja. Tämän saman pelin kautta tapasin poikaystäväni! Tarkoitus on tulevaisuudessa harrastaa liikuntaa, kunhan koronarajoitukset hellittävät vielä lisää. Etenkin ratsastusharrastus kiinnostaa, mutta olo tuntuu ihan perunasäkiltä vuosien tauon jälkeen.
Olen laboratorioanalyytikko ammatiltani, mutta tällä hetkellä teen töitä laboratorion käyttämien tietokantojen kanssa. Ei kovinkaan mielenkiintoista, mutta oli kiva saada töitä ulkomailta.
-
Ai kamala kuinka ihana idea. Kiitos Sirpa! Tää on myös haaste selkeesti, et uskaltaako kukaan nuorempi enään ees eisttäytyä, kun tädit täällä kirjoittelee. Itse oon siis vielä 28v.
Oon siis Norpatar ihan alkujaan (alkaen noin 10-11 vuotiaana) sillä nimellä kulkenut ja sillä olen rekisteriessäkin. Jossain vaiheessa kuitenkin halusin hieman realistuttaa tätä harrastusta ja keksin uuden henkilöllisyyden ja kulkenut siitä asti nimellä SissiP foorumeilla eli Sissi Pietinen.
Kuten Sirpalla minunkin koti on siellä missä koneeni on ja pöytäkoneeni asuu Lahdessa. Myönnetään että uuden työnkautta oli pakko hankkia uusi läppäri (heräsin Kuopiosta tajuten ettei minulla ole mitään muuta kuin puhelin, lompakko ja laturi työvaatteiden sekä yhden t-paidan lisäksi ja kyseisessä kaupungissa piti viettää kolme kokonaista päivää). Näinkin vaihderikkaan elämän tarjoaa linja-autonkuljettajan pesti ja suuntautuminen tilausajoihin. Ajan (tai ajoin ennen koronaa) ympäri Suomea ja Balttiaa, mutta nyt kun matkoja ei olla järjestetty yli vuoteen kunnolla päätti kehoni ennakoida ja aloitti kapinan. Tammikuussa 2020 minulle puhkesi paha tulehdus joka oli viedä kaasujalan tai hengen. Väittely kirurgin kanssa tuotti tulosta ja sain pitää molemmat.
Virtuaaliharrastus on hyvin aaltoilevaa minulle, joten olen pitkiä pätkiä poissa ja joskus pommitan useammankin topan. Rakastan tehdä tekstin vaihtoja ja olenkin laajentanut virtuaaliblogien puolelle, niin pääsen tarinoimaan enemmän.
Vanhalta ammatiltani olen hevosenhoitaja / harrasteohjaaja ja työskentelin 7 vuotta hevosalalla, mutta pää ei kestänyt muiden asennetta. Ite oon aina halunnut tehdä kaiken hevosen hyvin voinnin kannalta oikein, kun taas osa isomman tallin työntekijöistä oli sitä mieltä että asiakkaiden perseen nuoleminen (oli aika kovasti sanottu) on tärkeämpää. Mutta vanhan ammatin kautta tuli uusi ihana harrastus. Olen ollut mukana Lahden eskadroonan ratsuosaston toiminnassa usean vuoden (nykyisin aktiivinen tausta ja tukijäsen eli vastaan puhelimeen jos päällikkö tai komentaja soittaa toki myös rivimiehille vastailen).
Muihin harrastuksiin kuuluu linja-autojen siivoaminen (en osaa olla tekemättä), teatteri, bilebändin keikoilla kierto ja no tottakai pelaaminen. Rakastan simulaattori pelejä kovimmassa käytössä on sims4, Valheim, Farming simuleitor ja Euro truck (koska edelleen uppoudun ammattiin). Pelaan myös satunnaisesti mineä, sso:ta ja uutena nousukkaana owervats.
Discord löytyy sso_ania#5117, saa pyytää kamuksi laita kuitenkin viestiin kuka oot
-
Tää on hauska idea, pitänee tulla kanssa esittäytymään
23-vuotiaaksi kääntyvä, oikealta nimeltä Amanda, 100% turkulainen ja alkuvuodesta valmistunut apuvälineteknikoksi. Erikoistunut amputoitujen kuntouttamiseen ja proteesien suunnitteluun sekä valmistamiseen. Suruksi ollut työtön alkuvuodesta saakka, jos kesällä pääsisi oman alan hommiin. Hyvin kriittisiä olleet valmistuneiden palkkaamiseen, koska ei ole aikaa ja rahaa - korona
Ratsastusta harrastanut 4-vuotiaasta saakka. Omaa ei ole koskaan ollut, mutta vuokrahevosia senkin edestä. Silloin tällöin akateemisten ratsastustaitojen opeissa
Elämäntyyli hyvin luontoa kunnioittava. Nyt on parasta aikaa kerätä ja hyötykäyttää villiyrttejä, puhumattakaan syksyn marjoista! Kasvikuivuri huutaa ja kokoajan pitäis keksiä mitä tehdä. Nyt tuli kokeiltua nokkospestoa ja pihlajanlehtimehua - luonnonnoita, jos voi sanoa.
Toinen vakio harrastus on kallojen kerääminen ja putsaaminen. Tosi harvoin myyn, mutta välillä facen ryhmissä on peuran ja kauriin kalloja myynnissä. Tämäkin uusi ja vaativa harrastus. Mutta eipä oo ennen veri tai kalman haju tuonut huonoa oloa. Mutsi ei vaan kauheasti arvosta, että kotona kynin veristä lanttua, mutta kissa tykkää. Hyvä apulainen näissä hommissa! Jos ketään tälläinen harrastus kiinnostaa, niin saa tulla juttelemaan täällä tai discordissa raituva#9211
Piirtämiseen pitäis saada motivaatiota, samoin lenkkeilyyn. Onneksi lupiinien kerääminen ja kissan ulkoiluttaminen kannustaa liikkumaan. Mitä sitten puutarhan hoitoon ja pihan kunnostamiseen tulee. Hyötyliikuntaa pitäis lisätä, mutta helteillä ei jaksa.
-
Onpas kiva ajatus, ei vissiin vanhalla foorumilla tällaista ollut
@SissiP mitä ihmettä ootko sä Norpatar?? Muistan nimimerkin!Täälläpä Elisa, huomenna viikko siitä kun täytin 29 vuotta. Joskus vuoooosia sitten liikuin myös nimimerkillä Rinswe ja pidin kopiointisivua, joka kantoi nimeä Rinswe Copy Joskus sitten ylä-asteen aikoihin nimimerkki muuttui Elaizaksi myös virtuaalipuolella, koska IRL ystävät sillä nimellä kutsui ja sittemmin vakiintui Elisaksi. Muualla somessa liikun nimellä Pepi (reilu 10 vuotta jo irl lempinimenä) tai Pepielukka.
Synnyin ja vartuin pääkaupunkiseudulla, mutta kun valmistuin graafikoksi 2011, muutin sitten Jyväskylään eksän kanssa. Asuttiin siellä 2011-2016 ja muutettiin sitten Etelä-Suomeen kun eksä siirtyi töihin puolustusvoimille Kirkkonummelle. Yhdessä oltiin lähemmäs 10 vuotta, ero tuli 2018 ja muutin sitten takaisin Jyväskylään elokuussa 2019. Tää on aina ollut mulle sellainen kaupunki, joka tuntuu aidosti kodilta
Harrastuksia virtuaalijuttujen lisäksi on pienestä asti ollut piirtäminen/maalaaminen sekä valokuvaaminen ja tietokoneella pelaaminen. Kahdessa ensimmäisessä aiheena pääosin hevoset (tulee niissä jo korvista ulos) ja pelailussa sotapelit, strategiapelit, minecraft nyt tällä hetkellä viimeisimmät vuodet ja välillä simsiä Eikä tietenkään harrastuksista sovi unohtaa ratsastusta! Sitä harrastin noin 15 vuotta, kunnes alkoi tuntua, etten vanhalla tallilla enää saanut harrastuksesta mitään irti. Menossa mukana on ollut myös ylläpito- ja vuokrahevosia. Tällä hetkellä en harrasta heppailua, tuntuu edelleen etten saa siitä enää sellaista iloa mitä aikaisemmin tosi surullista.
No sitten virtuaaliharrastukseen.. Virtuaalihepat aloitin jo joskus ihan pienenä, oikeastaan niihin aikoihin kun nämä rantautui suomeen, eli kauan kauan sitten. Ensin hoidin siskon tallilla, joka sijaitsi Firmalassa, sitten perustin sinne oman tallin ja olipa jossain välissä joku ihana Kao-hoitolakin (oikeasti edes tiennyt niiden virkaa, sellaisia söpöjä pikku hahmoja kuitenkin).
Virtuaalitalleja on tullut ja mennyt, mutta pitkäkestoisin on ravitallini, jonka perustin 2010. Toiseksi vanhin talli on/oli nyt ainakin toista vuotta tauolla oleva Maanan Suomenhevoset, joka tuskin enää kuitenkaan palaa aktiiviseksi. Yritän pärjätä yhden ison ja aktiivisen tallin kanssa, tuntuu että tuossa ravitallissa on ihan tarpeeksi hommaa eikä tätä olotilaa ainakaan helpota viime kuussa syntynyt esikoinen. Toki beibi on tosi iisi ja leppoisa tyyppi, joten aikaa jää omille jutuille myös. Mutta oikeastaan oma motivaatio/ote virtuaalihevosten suhteen on hieman hakoteillä. En oikein ole hetkeen tiennyt, mitä tekisin harrastuksen suhteen tai miten kehittäisin siinä vielä itseäni, jos mahdollista Harrastelen tällä hetkellä vain vanhan kaavan mukaan, kisautan hevosia raveissa, teen satunnaisia jälkeläisiä niille ja kuoppaan heppoja. Semi tylsää
Uutta varustekauppaa olen tässä mietiskellyt.. Varusteita on valmiina jo jonkin verran, mutta niiden siirtäminen nettiin ja sivujen perustaminen onkin sitten toinen juttu
Mitähän sitä muuta.. jaloissa pyörii myös 11 kuukauden ikäinen pitkäkarvainen collieneiti Nova. Ei harrasteta varsinaisesti mitään. Kotitottista ja uimassa käydään uimalalla. Möhemmin ehkä rallytokoilua saapi nähdä kun saisin aikaiseksi ilmoittautua mukaan kursseille. Mutta tässä meikäläisen info. Pitääkin tästä lähteä viemään pehkopallero lenkille
-
Minä 32v täältä Joensuusta hei!
Pitkälti pyörin pelkästään virtuaaliraviporukoissa, mutta olen eksynyt myös VSN:n ja hevosKTK:n tuomariksikin. Tykkään hitsisti tutkia ja arvostella rakenteita, niin IRL kuin URL. IRL kohteena on ehkä enempi koirat kuin hevoset. Harrastanut olen on-off suhteella virtuaalihevosia sieltä vuodesta 2000. Välissä on ollut pitkiäkin taukoja, mutta aina olen itseni taas täältä löytänyt. Nyt olen roikkunut täällä poikkeuksellisen pitkään yhtäjaksoisestiOlen ravannut Espoo-Joensuu väliä useampaan otteeseen, mutta kyllä tämä Joensuu tuntuu omalta paikalta, ainakin jos Espooseen vertaa. Olen koulutukseltani vaikka mikä. Löytyy niin lähihoitajaa, datanomia, kaupanalaa kuin nuoriso-vapaa-ajanohjaajaakin, juuri sain vakituisen työpaikan koulunkäynninohjaajana. Sitä työtä olen nyt kolmisen vuotta tehnyt ja tykkään ihan älyttömästi. Ja olen niiin onnellinen, että sain tuon vakkarihomman. Myös kulttuuri- ja tapahtuma-alan hommia tein paljon, mutta olivat vähän ressaavia miun hermorakenteelle.
Harrastuksina minulla on tämä poneilu, IRL hevosia on tullut aikoinaan harrastettua. Ravitallilla kävin monituisia vuosia hevosia hoitamassa ja ratsastuskoulussa joitakin vuosia ratsastamassa, Viimeksi kävin islanninhevosvaelluksella reilu vuosi sitten ja sitä edellistä ratsastuskertaa en enää edes muista. Pääsen selkään ja hallitsen kiltit hevoset, mutta siihen minulla taidot jääkin.
Suurimpana harrastuksena minulla on koiraharrastukset ja niissä on yli 10 vuotta pyöritty. Kotoa löytyy 12v kiinanharjakoira ja sitten lainaan äidiltä viikoittain omistamaani 7v aussieta. Ja toivottavasti nyt olisi kuukauden päästä oma aussie tulossa. Edellisen oman aussien jouduin lopettamaan reilu vuosi sitten, 8-vuotiaana. Harrastan tällä hetkellä vain näyttelyitä ja rallytokoa. Mutta lempilajini on ehdottomasti agility (tällä hetkellä ei vain ole sopivaa koiraa siihen) ja olen harrastanut myös vesipelastusta, hakua ja tokoa. Tykkään myös valokuvata, mutta kuvaaminen rajoittuu lähinnä hevostapahtumiin ja omiin koiriin sekä satunnaisiin koiratapahtumiin. -
turmaliini tässä hei, 29 v. paluumuuttaja 2000-luvulta!
Aktiivisin aikani virtuaalihevosten parissa on tosiaan ollut ihan vuosituhannen alussa. Tuolloin hoidin Siittola Proowan's -nimisellä tallilla arabitammaa nimeltä Sahara's Duplicado Capuccino, joka on painunut mieleeni erityisen hyvin! Omistin myöhemmin jokusen arabin ja vuoniksen itsekin, mutta näistä ei harmikseni ole jäänyt jälkiä minnekään. Nyt tarinoin hiljaksiin muutaman piirroshevosen voimin.
Opiskelen tällä hetkellä geologiaa Turussa, joskin loikkaamassa loppuopinnoiksi ympäristötieteisiin. Tälle kesää olen saanut ensimmäisen ympäristöalan työharjoittelupaikkani, mistä olen yhtä lailla innoissani ja kauhuissani.
Hevoset ja erityisesti isosiskoni suomenhevoslauma ovat kuuluneet elämääni pikkutytöstä lähtien. Ratsastus on kuitenkin jäänyt taakse jo parikymppisenä. Hevosten luonnonmukaisempaan ja pehmeämpään käsittelyyn olen tutustunut nyt muutaman vuoden ajan. Pyrin myös suoratoistopalveluiden selaamista tasapainottaakseni liikkumaan mahdollisimman paljon luonnossa, piirtämään, maalaamaan, lukemaan... Kiinnostuksen kohteita löytyy Iso-Britannian kulttuurihistoriasta puutarhanhoitoon.
Kämppäni jaan maatiaiskissa Olgan kanssa. Ärsyttävin ja rakkain pyllerö.
Hauska tutustua kaikki!
-
Moikka, olen Naella, viikon päästä 20-vuotiaaksi vanheneva kainuulainen, tarkemmin asun Sotkamossa. Korkein koulutus on tällä hetkellä ylioppilas, mutta nyt yhden välivuoden pitäneenä toivon, että syksyllä pääsisin takaisin kouluun! Alana kiehtoo biologia, joten toivottavasti teen jotain sen suuntaista tulevaisuudessa.
Harrastan virtuaaliheppojen ohella satunnaisesti ratsastusta eli tällä hetkellä maastolenkkeilyä kaverin omistaman suokkiruunan kanssa, ratsastustunnilla oon käynyt viimeksi lähemmäs vuosi sitten. Lisäksi vapaa-aikaani täyttää kaikenlainen touhuilu koirien kanssa sekä valokuvaus lähinnä omaksi iloksi. Koiria löytyy kotoa kolme ja niiden kanssa tulee lenkkeiltyä tai muuten liikuttua melko paljon.
Virtuaalihevosten pariin päädyin 11-vuotiaana vuonna 2012 ja silloin perustettiin kaverin kanssa ensimmäinen talli Suntuubiin. Se pysyi pystyssä vuoden ja seuraavaksi pystyyn laitettiin Kisatalli Mango, josta tuli etenkin minulle tärkeä projekti. Vuonna 2014 taisin löytää ht.nettiin ja se varmasti pelasti minut lopettamiselta - irl-kaverit lopettelivat harrastusta, mutta "uuden" yhteisön löytäminen piristi minua jatkamaan. 2016 olin ilmeisesti kerännyt itselleni vähän liikaa hevosia ja innostus lopahti pohjamutiin, joten Mango jäi taukoilemaan. Alkuvuodesta 2020 sain sähköpostia Suntuubilta, jossa sen kerrottiin lopettavan ja jo se alkoi herätellä kiinnostusta pikkuhiljaa. Loppuvuodesta sainkin kerättyä tarpeeksi rohkeutta alkaa etsiä itselleni uutta virtuaaliheppaa, kun välivuodella vapaa-aikaa olikin hieman enemmän kuin koulun ohella. Koska käsite "pari yksityistä" kasvoi hieman suuremmaksi laumaksi, Mangovia on koti omistamilleni hevosille. En aio nyt ajaa itseäni piippuun liian ankaralla harrastustavalla vaan ottaa rennosti, mutta koska tarvitsen tavoitteita, ovat hevosillani suuntana laatuarvostelut
-
Loistoidea kyllä tämä!
Heippa kaikki, täällä 22 vuotias harrastaja. Mun harrastustausta on melko polveileva. Alkujaan aloittanut joskus 10 vuotiaana muksuna vuoden 2009-2010 tienoilla suntuubitallin hoitajana, ja siitähän se homma räjähti. Muutaman vuoden tauko ehti olla välissä, mutta 2020 palasin harrastuksen pariin uusien hevosten ja kuvioiden (yhtä tallia sekä yhtä yksityishevosta lukuunottamatta) kanssa.
Nykyisellään asun Helsingissä, harrastuksina IRL- ja URL-hevosten lisäksi vaihtelevasti koodien pyörittelyä, lukemista, kuvaamista ja hevosten väreistä sekoamista (pari kuukautta hiljaiseloa viettäneen blogin häpeilemätön mainos tähän. Opiskelupaikka Helsingin yliopistolle tietojenkäsittelytieteisiin olisi toiveissa, mutta voi käydä niin, että päädyn Turkuun tai Tampereelle syksyllä, aika näyttää.
URL harrastuksessa mukana tällä hetkellä toisen omistajan kanssa yhteisomistuksessa oleva colorado ranger -rotuisten lännenratsujen kasvatukseen keskittyvä Deadwood Rangers, sekalaisten eläinten kokoelmani Troll Stablessa, edelleen vähän suuntaansa hakeva koulutalli Ilvessuo sekä tarinapuolen hahmo Eedi hevosineen. Tosin uuttakin projektia on vähän aina työnalla, joten tämäkin päivittynee tulevaisuudessa...
-
Terveterve, täältä löytyy Mari H, 25-vuotias oululainen!
Nimimerkkihän ei kerro mitään oikeasta nimestäni, olin lapsena ihastunut Mari nimeen joten se valikoitui aikoinaan nimimerkiksi. En ole raaskinut vaihtaa, joten tällä mennään Virtuaalihevostelun taisin aloittaa joskus ala-aste ikäisenä ja projekteja on vuosien varrella ollut monenmoista. Lukiovuosina virtuaalihevostelu jäi ja taukoa ehti tulla kuutisen vuotta, ennen kuin viime kesänä taas tylsyttääni herättelin harrastuksen henkiin.
Olen (toivon mukaan) kohta valmis diplomi-insinööri ja pitäisi vissiin alkaa miettimään mitä sitä isona haluaa tehdä. Toistaiseksi kuitenkin keskitytään vain lopputyön tekemiseen ja se viekin tällä hetkellä melkein kaiken ajan ja energian. Virtuaalihevostelun lisäksi ei ole kummoisempia harrastuksia, oman ponin kanssa touhuilen, tuijottelen telkkaria ja hengailen kavereiden kanssa. Vielä jokunen vuosi sitten kilpailin ponin kanssa raveissa, mutta nykyään ollaan molemmat jo eläkkeellä. Toivon mukaan itse pääsee vielä jossain vaiheessa palaamaan radoille (vähintäänkin valmentajana, miksei myös kärryille). Ponin lisäksi elätettäviin kuuluu kaksi kissaa
-
Lyhyesti virsi kaunis, olen 29-vuotias taide- ja hevosmies. Virtuaalihevoset ja nettitaidepiirit löytyivät 2005, ja sillä tiellä ollaan.
Virtuaalisesti miulla on useampi talli, jotka kyllä kaikki tukevat toisiaan tarinallisesti. Ykkösprojekteina ovat Zen ja Vecno, joiden ympärille kaikki yksittäisetkin juonikuviot randomtalleillanikin ennemmin tai myöhemmin punoutuvat. Oma harrastus onkin muuttunut nykyisin enemmän verkkaiseen kirjoitteluun ja tapahtumien kuvittamiseen.
Vastuutehtäviä olen koittanut nyt karsia. PKK:n kantakirjassa yhä tuomaroin ja ylläpidän VHRY:tä, mutta siinäpä se.
Omistan myös yksityisen IRL-tallin, jossa harjoitan klassista kouluratsastusta, lähinnä akateemista ratsastustaidetta, sekä historiallisia ratsastuslajeja siinä sivussa.
Olen kuullut että tallini "on kuin virtuaalitalli" random rotukirjon vuoksi — rakastamieni ahaltek-hevosten lisäksi löytyy lipizzaa, issikkaa ja amerikanminiä. Eipä kommentoija tiennytkään, mistä lapsuus- ja teiniajan inspiraatio on imetty...Muuta elämää ei sitten olekaan. Vaimo löytyy, lapsia ei, tarpeeksi on huolehdittavia jo valmiiksi. Joten kun sanoin olevani hevos- ja taidemies, niin sitä myös tosiaan sitten ihan täysillä ollaan :"D
(Jos olet utelias Ulla Taalasmaa, Virtuaalibloggerin esittelystä löytyy kaikenlaista lisänippeliä mitä en tähän jaksa lähteä listaamaan. I know you are)
-
Ja täällä Siiri, heinäkuussa 26-vuotias (-95), hei!
Alun perin lähtöisin Jyväskylästä ja 19-vuotiaana muutin opiskelujen perässä Tampereelle. Kävin TAMKissa tietojenkäsittelyn koulutuksen, ja nykyään päivät menevät mainostoimistolla työskennellessä Web Developerina eli pitkälti nettisivujen parissa.
Virtuaaliharrastuksen löysin vähän sattumalta ht.netin kautta. Kuuralehto, mun ensimmäinen tallini, rekisteröitiin VRL:ään 2014, eli vissiin jo 7 vuotta tässä pyöritty mukana. Tää harrastus on ollut mulle todella tärkeä henkireikä aikoinaan, ja ihan ekat kaverit Tampereelta löysinkin tätä kautta. Myös nykyään virtuaalihevostelulla on mun elämässä iso merkitys, vaikka välillä olisi hiljaisempia kausia: jatkuvasti tutustuu uusiin ihaniin ihmisiin ja aina löytyy jotain puuhailtavaa hevosten kanssa, jos ei oikein muuta sisältöä elämässä sillä hetkellä ole
Aloitin aikoinani piirroshevosten parissa, mutta moni talli muuttui nopeasti kuvalliseksi hevosmäärän kasvaessa. Piirtäminen on kuitenkin tosi lähellä sydäntä, vaikka sille pitääkin raivata erikseen aikaa viikonloppuisin - helposti kun menee tunteja yhden kuvan parissa. Löytyy rempassa oleva Jokitanhua, jossa on vähän sekalainen piirroslauma, ja uudempi Villa Castor, johon hamstraan piirrosoreja, sekä tietysti mun maailman ihanin yksityishevonen Dante
Oikeita hevosia olen joskus harrastanut tosi satunnaisesti, eli en mm. osaa oikeasti ratsastaa. Teoriassa vaan (kiitos hevosille kirjoitettujen valmennusten) Sen sijaan url-maailmassa harrastan hevosia tosi laajalla skaalalla: löytyy mm. poneja Briteistä, barokkihevosia Portugalista, puokkeja Suomesta ja Englannista ja tietty suokkeja. Lisäksi mut löytää muutamien laatisten tuomarilistalta, ja välillä aktivoidun myös kisojen ja muiden tapahtumien parissa. Varsinkin yksityistalli Myrttisuolla järjestän aina silloin tällöin tapahtumia. Välillä taas koomaan ihan hyvillä mielin.
Saa laittaa yksityisviestiä (tai Discordissa Siiri#9559), vaihdan ihan mielelläni kuulumisia niin oikeasta kuin virtuaalisesta elämästäkin ja suunnittelen kaiken maailman yhteisiä kasvattimyyntejä jne
-
Sylvi täällä hei
Juuri viime viikolla täytin 29v ja ehkä vähän kriiseilen viimeistä kakkosella alkavaa ikävuotta ennen kolmeakymppiä. Asustelen tällä hetkellä Pirkanmaalla, mutta sydän on satakuntalainen Siitä kertoo mm. se, että itsepäisesti oon Porissa töissä, vaikka sinne on matkaa sen 100km. Koulutukseltani olen siis sairaanhoitaja ja työskentelen psykiatrialla. Sen sijaan somaattisissa asioissa olen googlen varassa, joten älkää kysykö mitään somatiikkaan liittyvää.
Mulla ei paljoa ole harrastuksia, kun tuntuu et oon koko ajan menossa töihin, töissä tai tulossa töistä, mutta tykkään liikkua luonnossa ja tietysti virtuaaliponeilla. Virtuaaliharrastuksen oon alottanut ekan kerran jo joskus 2000-luvun alkupuolella, mutta hääräilin vuosikausia vihkotallien parissa (ja satunnaisesti virtuaalipuolella), kunnes siirryin 2018 kokonaan virtuaalihevosiin. Luonnossa sykähdyttää erityisesti Lappi, jonne oon nyt useampana peräkkäisenä vuotena syksyisin lähtenyt viikoksi pariksi hengailemaan. Ratsastin nuorempana, mutta viimeisin vuokrahevonen jäi taakse v. 2015 enkä sen jälkeen ole satulaan kiivennyt.
Kotoa löytyy maatiaiskissatyttö, joka matkustelee sujuvasti mukana Lapin reissuilla ja jopa vaikuttaa nauttivan siitä.
-
Tinu, oikealta nimeltäni Tytti, ikää 26v. Asun Kanta-Hämeessä avopuolisoni kanssa. Työskentelen päivittäistavarakaupassa, jossa toimin HeVi kakkosena ja yleisenä jokapaikanhöylänä Koulutukseltani olen kasvatuspuolelle suuntautunut hevostenhoitaja. Mikä haluan sitten isona ammatiltani olla - sitä en vieläkään tiedä.
Virtuaalihevosia olen harrastanut vuodesta 2005 tai 2004. Virtuaalimaailmassa sydän sykkii erityisesti suomenhevosille, harvinaisille ja askellajiroduille. Pyrin harrastamaan rennosti ja oma harrastustahtini on ollut vähän vaihtelevaa etenkin nyt aikuisiällä, mutta mukana roikutaan edelleen ja toivottavasti myös tulevaisuudessa! Myös IRL olen harrastanut hevosia vuodesta 2005. Oma hevonen, nyt 8-vuotias suomenhevostamma, on ollut pian viisi vuotta. IRL olen kiinnustunut yhä enenevissä määrin "heppahippeilystä", eli haluaisin omalta osaltani päästä eroon niistä jo vähän tunkkaisista ajatusmalleista, opeista sekä suorituskeskeisyydestä, ja ottaa enemmän huomioon hevosen omat mielipiteet, tehdä enemmän asioita hevosen ehdoilla ja hevosen kanssa.
Pikseliponien ja oikeiden hevosten lisäksi harrastan pelaamista (mm. Skyrim, ESO, Sims). Kulutan myös true crime ja mysteeripodcasteja. Piirtelen myös silloin tällöin, mutta se on valitettavasti viime vuosina jäänyt vähemmälle. Pidän lukemisesta ja etenkin tietokirjallisuudesta ja erilaisista asiateksteistä. Lisäksi olen kiinnostunut mm. historiasta, näennäistieteistä ja noituudesta. Tykkään myös joogata, liikkua luonnossa ja kerätä kiviä.
Jos haluaa tulla jutulle pikseliponeihin liittyen tai ihan muuten vaan, niin saa laittaa viestiä täällä tai discordissa knifeintoaster#3907
-
Hello
Mä olen virtuaalimaailmassa Eedla, ja URL jotain ihan muuta. Nimimerkki Eedla tuli ihan vaan siitä, että se on mun mielestä järkyttävän kaunis nimi ja jotenkin johdettavissa omasta toisesta nimestä. Eikä mulla oo yhtään saman nimistä tuttua. ️ Halusin "realistisen" nimen, mutta vierastin oman nimen käyttöä.
Oon parin viikon päästä 26 vuotta täyttävä (voiko vielä sanoa?) tyttö, jolle arkipäivää on ikäkriisit. Asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla, naapurikunnasta kotoisin ja nuoruuden täällä viettänyt. Kävin Seinäjoelta hakemassa sosionomin paperit, mutta veri veti takaisin kotiin sen jälkeen. Tänne oon myös päättänyt asettua toistaiseksi ja sinetöinyt tän päätöksen ostamalla vuosi sitten itelleni elämäni ekan oman kodin. Tällä hetkellä teen pitkää päivää töissä perhekodissa ja vuoropäivin oon sitä mieltä, että tää on paras duuni ikinä, tää on paskinta koskaan tai ihan ok.
Virtuaaliharrastus on alkanut joskus vuoden 2005 korvilla muistaakseni. Aktiivisesti harrastin 4-5 vuotta, jonka jälkeen olin piiiiitkään hiljaiselolla. Alkuaikojen nikit, tallit jne. on vuosien aikana unohtunut tyystin. Jonkun kans yhteinen raviponitalli meillä oli ja lopetettiin se yhteisellä päätöksellä, mutta ehkä hauskimpia ja opettavaisimpia projekteja koskaan. Lisäksi on ollut omia ratsuprojekteja. Nykyään pyörin ratsusuokkien ja ponien kanssa virtuaalimaailmassa.
Pikseliponeilun ja töitten lisäksi mun arkeen kuuluu säännöllinen ratsastaminen 1-5 kertaa viikossa joko itsenäisesti tai tunneilla. Omaa heppaa ei löydy vaan liikuttelen avuksi kavereitten heppoja, jelpin tallitöissä ja käyn ratsastustunneilla. Myös oikeitten helppojen pariin palasin 10 vuoden tauon jälkeen pari vuotta sitten ja oli elämäni paras päätös, vaikka kukkaro välillä onkin eri mieltä. Lisäksi pyörin junioripesäpallon parissa ja yritän ehtiä lisäksi salille, pyöräilemään tai muuten liikuttamaan itteäni. Elän aika pitkälle kalenteroitua elämää ja yritän opetella siihen, et joskus voi vaan olla ilman jatkuvaa menemistä. Toki nautin arjesta ja kaikesta kivasta tekemisestä, mutta nyt ois kesän ajalle tavoitteena pitää vähintään joka toinen viikko päivä ilman mitään suunniteltua ja tehdä mitä mieli tekee tai olla tekemättä mitään.
Oon melko puhelias ja höpöttelenkin usein aikani kuluksi täällä rupattelutopassa (tai discordin offissa) ihan jonnin joutavia, yleensä töissä hiljasina hetkinä.
-
This post is deleted! -
Heippa vaan kaikille ja ihanaa olla taas täällä takaisin
Täällä siis maura, joka ei kyllä viittaa oikeaan nimeeni millään lailla. Ikää mittarissa 25-vuotta ja tällä hetkellä asustan Järvenpäässä, jonne muutin viitisen vuotta sitten Kuopiosta ihan puhtaasti treenimahdollisuuksien vuoksi. Pidän tällä hetkellä seitsemättä välivuotta ( ), sillä en vaan ole keksinyt mikä musta tulee isona. Töitä on tullut tehtyä sekä hevosten parissa, että asiakaspalveluduuneissa hiukan eri aloilla. Tällä hetkellä töitä teen pankkimaailmassa IT-puolella, jonne eksyin ihan vahingossa.
En edes muista milloin virtuaalimaailmaan eksyin, varmastikin yli 15-vuotta sitten. Talleja ja nimimerkkejä ollut jos jonkinmoista, enkä niitä edes muista, just itseasiassa löysin screenshotin jostain ihan ikivanhasta Geocities-tallistani. Taukoja ja ns. "taustalla harrastamista" mahtunut myös mukaan, mutta nyt enemmän tai vähemmän aktiivista touhua ollut taas viimeiset viitisen vuotta. Tällä hetkellä pystyssä vain yksi talli, Heidseck Sporthorses, joka keskittyy koulupainoitteisten hannoverien kasvatukseen. Lisäksi löytyy muutama yksityishevonen.
IRL on heppailuja tullut harrastettua lähemmäs 20-vuotta ja tallista tällähetkellä löytyy kaksi puoliveristä hevosta, toinen 18vuotias latvialais-holsteiner ja toinen 11-vuotias fwb, joka ollut nelivuotiaasta (ja on itseasiassa myös mun profiilikuvana). Oon tosin ikuinen ponityttö sielultani, joten toivon joskus saavani vielä ponin tähän joukkoon Henkisesti ehkä aina ollut enemmän esteratsastaja, mutta jotenkin löydän itseni jatkuvasti kouluhevosten parista. Oon henkeen ja vereen kilpaurheilija, mutta nyt ollut motivaatio kaikkeen tekemiseen muutaman vuoden melko hukassa, joten treenaaminen on ollut enemmän luokkaa joskus ja jouluna. Tykkään myös kovasti valokuvauksesta, ja sitä teenkin välillä ns. "sivubisneksenä."
-
Järisyttävää, että vaikka olen omasta mielestäni jo vanha kääpä niin edustan tämän harrastuksen nuorisoa selkeästi xD
Elikkäs olen 21-vuotias oikealta nimeltäni Inka ja pidän linnoitustani Lappeenrannassa. Syksyllä alkavat konetekniikan insinöörin opinnot ammattikorkeassa. Nykyiseltä ammatiltani olen ratsastuksenohjaaja vuosimallia 2019 ja siitä asti ollut myös allalla töissä.
Harrastuksiin kuuluu ratsastus ja valokuvaus sekä koiran kanssa tulee tokoiltua. Oman hevosen omistan, mutta se on tällä hetkellä ylläpidossa, koska halusin pitää vähän chillimmän vuoden näin 9v hevosenomistaja vuoden jälkeen. Kotona seuranani elelee 1,5v dobermanuros. Tämän hetkinen heppatreenikaverini on 115cm MUULI (:D), jonka kanssa kovasti tähdätään kisaradoille. Mun ja muulia hommailuja voi instagramista kyylätä käyttäjältä @myrrimies.
-
@oona mitä, älä! Pakko kommentoida nyt kun iski silmään, mä oon sua instassa seurannu jo hyvän tovin! Hauskaa miten pieni maailma sitä onkaan.