đș Baiemaronhevonen
-
MÀÀkin mietin tota rodun vaihtamista joksikin muuksi. Vaikka en tiedÀ, olisiko se niin paha juttu poistaa ne pari yksilöÀ kokonaisuudessaan rekisteristÀ, jos niitÀ tosiaan on vain muutama ja haluaa rodun pois?
Ja kuten mainitsin, jos sinne otetaan kuitenkin oikeita rotuja, oli ne kuinka harvinaisia tai yhden ihmisen hetken innostuksia tahansa? Vai koetaanko ne tÀllaiseksi "pakolliseksi pahaksi", mikÀ on hyvÀksyttÀvÀ
ItseÀ edelleen kiinnostaisi tietÀÀ, miten ne kuormittaa tai on oikeasti vaivaksi. Ainoa syy minkÀ oon nyt kuullut, on ettÀ niistÀ ei yksinkertaisesti ole joidenkin harrastajien toimesta tykÀtty tai haluttu sinne ja siksi ei ole otettu. En mitÀÀn muuta. Eli mietin, miksi ei voisi juurikin "heittÀÀ vaan sinne", mielestÀni yllÀpitokin pÀÀsisi loppupeleissÀ helpommalla, kuin aina tÀstÀ asiasta venkslaamalla?
ItsellÀ kuitenkin sellainen kuva, ettÀ ainaki suurinosa harrastajista ne sinne haluaa.
Ja miten iso vaiva on muuttaa muutaman hevosen rotu toiseen? Jos tuotakin vaihtoehtoa miettii. + Jossain luki myös se, ettÀ ei pitÀisi kuormittaa palvelinta tai muistia ollenkaan, ettÀ on niin minimaalinen juttu. En sitten tiedÀ pitÀÀkö paikkaansa, kun en tiedÀ nÀistÀ. Siihen kaipaisinkin selvennystÀ
-
@raituva SitÀkin mÀ mietin, koska varmasti siellÀ on jotain harvinaisempia rotuja jotka saa pari yksilöÀ vuodessa jos sitÀkÀÀn...
-
@marjahilla TÀÀ on mun mielestÀ tylsÀÀ, ettÀ jonkun ikuisuuden harrastaneen mielipide rajoittaa mielikuvitus harrastusta. Sitten ihmetellÀÀn minne uudet harrastajat katoaa, kun pitÀÀ hyvin realismin puitteissa harrastaa, vaikka kyseessÀ on virtuaalinen, tÀysin mielikuvituksellinen hevosharrastaminen.
PitÀÀ varmaan vaihtaa saksan virtuaalipiireihin, kun siellÀ ollaan avoimempia
-
@marjahilla mÀ kÀyn ton topan ihan ajan kanssa lÀpi ja laitan sitten varmaan toista topaa pystyyn aiheesta
Palatakseni itse rotuun, mun mielestÀ tosi mielenkiintoinen, eiköhÀn mullekkin joskus baiemaro pÀÀdy
(Maen harharetki puokeista
)
-
@hirka Topa on tosiaan vuodelta -21, ettÀ kÀytÀnnöt ovat saattaneet sen jÀlkeen muuttua (virallisia ohjeita ei ole vissii vielÀ missÀÀn nÀkyvissÀ, tai ei ainakaan minun silmiin osunut, niin en osaa varmaksi sanoa).
Odottelisin VRL:Àn tukiryhmÀn tms. virallista kannanottoa asiasta, Marjahilla on ilmeisesti sinne pÀin jo keskustelua avannut.
-
VRL vastaus liittyen keksittyjen rotujen lisÀyksestÀ rekisteriin.
Vastaan varmaan lopun kommenttiin joskus, kun/jos jaksaa (nyt mun ei ainakaan kannata sitÀ lÀhteÀ kommentoimaan, menee hermo nimittÀin
Ei hyvÀnen aika taas). Mutta kiitos @VRL asian selventÀmisestÀ ja kattavasta vastauksesta asiaan
-
@marjahilla Mjoo, nÀyttÀÀ linja kiristyneen rotulisÀyksessÀ, mutta ottavat sisÀÀn mikÀ on ihan kiva
-
Innostuin tÀstÀ ideasta ja toin itselleni kaksi valokuvallista oria ja tammaa, kuvien löytÀminenkÀÀn ei ollut aivan mahdotonta
KÀytin latinankielisiÀ nimiÀ.
Aureus
Tenebris
Caelestia
FortunaKÀvi sellainenkin mielessÀ, ettÀ eikös baiemaronhevosilla voisi kilpailla hyvin myös matkaratsastuksessa? KyseessÀ on kuitenkin kevytrakenteinen ja kestÀvÀ rotu.
-
@katariina-a Wauuuu, nÀistÀ tuli tosi hienoja ja kuva valinnat on onnistuneita
Ja ehdottomasti voisi olla passeleita tuohon matkaratsastukseen, eipÀ kÀynyt se mielessÀ! Voisi muakin kiinnostaa lajina
Kiitos kun toit hevosia!