Millä talleilla ratsastatte?

• Kouluratsastajat

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen. Olisi mielenkiintoista tietää, että millaisilla talleilla täällä harrastajat käy! :slight_smile:

• Kouluratsastajat

Ylös taas

• Mie käyn Ratsastuskeskus Ainossa Järvenpäässä! Joka pennin arvoinen, vaikka tekeekin vähän tiukkaa näillä tuloilla… ❤

• Sekalaisen sakin omistaja

Mä en käy tällä hetkellä vakituisesti oikein missään, paitsi koulukaverin kanssa Yli-Tokon tilalla ratsastamassa vuonohevosilla. 😄

Voisin silti listailla talleja, joilla olen käynyt. Pisimpään kävin varmaan Orimattilassa (Artjärvellä) Tortolan talleilla peruskouluaikoina, jonka jälkeen hetken aikaa Pia Varjosen tallilla, jonka tilalla on nykyään Orimattilan ratsastuskeskus. Sitten kävin jonkin aikaa Nastolassa Uusmattilassa, jonka jälkeen vaihdoin kaupunkia opiskeluiden perässä. Viime syksyn ja kevään asuin hetken aikaa Hämeenlinnassa, jolloin kävin Saajan tallilla.

Olis kyllä mukavaa löytää taas joku ihan vakituinen ratsastuskoulu, missä käydä, mutta raha ei tahdo oikein riittää ja toisaalta asun tällä hetkellä niin hajallaan joka puolella, että olis hankala edes alkaa käydä missään tunneilla. 😛

• @Hanne Et oo tosissas!? Mäkin käyn Yli-Tokolla. :DDD Kuvittelin sen olevan niin pieni paikka ettei siellä yksinkertaisesti VOI tulla vastaan ketään edes etäisesti tuttua. Ollaankohan me tietämättämme törmäilty… Tosin nyt ei olla ihan hetkeen käyty kun on ollut niin jäistä, ei haluta tehdä hevosista raajarikkoja ja tossuja ei viititä laittaa jalkoihin kun koskaan ei tiedä tarviiko joku talonväestä niitä. Mitä hevosta sä vuokraat? Vai käytkö tunnilla? Mulla on pääsääntöisesti Oda, kesällä menin myös Jenkalla paljon. Itsenäisesti maastoillaan anopin kans. Villiä!

• Sekalaisen sakin omistaja

@Kiiskinen mä muistelinkin hämärästi et oisin joskus kauan sitten kuullut että säkin käyt siellä, mutta olin kokonaan unohtanut. 😄 Voi hyvin olla että ollaan vahingossa törmättykin! Käydään yleensä kaverin kanssa aina viikolla, koska viikonloppusin lähen aina himaan koululta. En vuokraa varsinaisesti ketään, mut ratsastetaan aika paljon niitä nuoria ja ketä nyt sattuu olemaan vapaana. 😄 Viime aikoina oon menny paljon Konnalla ja sit tammoista vaihtelevasti Lialla, Lempillä jne. Ja tosiaan maastossa lähinnä humputellaan. :slight_smile:

• Mä käyn kerran viikkoon Loviisassa, Esman ratsastuskeskuksessa. Neljättä vuotta nyt. Onhan sinne meiltä vähän pitkä matka, mutta on muuten hintansa väärti - sieltä löytyy ehdottomasti se mun lempihevonen, ihan vaan siksi että ollaan sen kanssa niin samanlaisia, opetus on hyvää ja meillä on mahtava, yhteenhitsautunut tuntiporukka. On muuten sen verran hyvä porukka, että itse en ulkopuolisena uskaltaisi tulla edes meidän tunnille 😄 Ja toki se, että siellä ruotsia kuulee on ehdoton plussa, on ehottomasti auttanut mua sen opiskelussa, kaksikielisellä tunnilla käyminen ja ruotsia puhuvassa porukassa siellä oleskelu.

Sen lisäksi käyn aina about joka toinen viikko paikallisella tallilla tunneilla sekä vuokrailen entistä juoksijasuokkioria paikallisella “maalaistallilla”. Mun mielestä talli on ehottomasti maalaistalli tunnelmaltaan ja puitteiltaan (sekä sijainniltaan, se on muuten tasan keskellä metsää), vaikka siellä päälle 20 hevosta asustaakin. Sen nimeä en tähän viitsi laittaa, se paljastaisi ihan liian tarkkaan missä asustelen. Kymenlaaksossa, Kotkan huudeilla kuitenkin.

• Solsikessa ratsastelen Kiljavalla 🙂 Ihana paikka, ihanat vuonohepat (+ tallin omistajan tyttären liian söpöt welsh ja shettis), ihana porukka! En vaihtais varmaan mistään hinnasta! Opetus on myös todella laadukasta ja joka viikko tehdään eri juttuja. Maneesista iso plussa, pääsee talvellakin estetunneille! ❤

• Ratsastin Hyvikkälän Ratsutallilla, mutta tallin toiminta siirtyy nyt vuoden vaihteen aikana uudelle Frostagloss-tallille. Lisäksi käyn vuokraamassa toisella yksityisellä tallilla erästä ponia❤

• Suomenhevoskasvattajat

Nykyään epäaktiivisemmin Pykälämäen Hevostilalla (aktiivinen kävijä 2013-2015) ja yhdellä yksityisellä tallilla saman kunnan sisällä, vuoden alusta alottelen Haapasalon Tilalla vakkarina 🙂

• Raviharrastajat

Oon käynyt tammikuusta 2014 Ponilaaksossa Keuruulla. Ihan huippu talli ja just mulle sopiva! Hevoset ja ponit on muodostuneet kaikki mulle todella rakkaiksi, erityisesti suokkiruuna Ruttu ja tallin kuopus Minty on mun sydäntä lähellä. Nyt tammikuussa harrastaminen ainakin tuolla muuttuu epäsäännöllisemmäksi kun lähden puolen vuoden työharjoitteluun Jyväskylään. Matkahan ei pitene kuin parikymmentä kilometriä, mutta kulkeminen vaikeutuisi huomattavasti 😞

Täytyy pohtia, että keksinkö sen puolen vuoden ajaksi jonkun korvaavan tavan harrastaa! Killerillehän tulisi olemaan vajaan puolen tunnin kävelymatka, että siellä luultavasti tulee mua näkemään ainakin kuvaajan roolissa koko kevään mikäli työvuorot antavat myöden :slight_smile:

• Mie oon käynyt nyt syksyn vakituisesti yhdellä tallilla Kannonkoskella ja oon kyllä tykännyt hirmuisesti. ❤ Tosi kivat tallin-/tunninpitäjät ja symppishevoset, joissa paljon erilaisia persoonia. Oisko hevosia yhteensä semmonen parikymmentä, on tunti- ja yksityisotuksia. Pääosin suokkeja, mutta kyllä sinne muitakin mahtuu sekaan. Maneesi ja kivat mäntymetsämaastot löytyy kanssa. Mukavan vaihtelevasti pääsee menee myös eri hevosilla, mikä on kanssa iso plussa omien taitojen kehittymisen kannalta! :slight_smile:

• Kouluratsastajat

@Sonja
    Mä alotan Ainossa käymisen itseasiassa kevätkaudella 😄 käyn vielä toisella tallilla Tuusulassa sen lisäks

• Siis mitämitä onko täällä näin monta jotka ratsastaa ihan lähialueella?? :'D Mä käyn siis itse yhdeksättä vuotta ratsastuskoulu Symphony Stablella Kellokoskella. Oon tykännyt tosi paljon, enkä vaihtaisi pois. Tosi valmennuspainotteista opetusta erityisesti koulupuolella 🙂 Lisäksi kävijöiden toiveiden mukaisesti kursseja ja valmennuksia, tälläkin hetkellä käynnissä on maastakäsittelykurssi josta oon digannut ihan sikana! Samalta tallilta vuokraan kahta tuntikäytössä olevaa tammaa.

@Sonja Aino on kyl hieno paikka, vähän liian hieno mun makuun 😄 Oon ehkä mieltynyt liikaa tällasiin vaatimattomiin “maalaistalleihin”! Mut pitäisi kyllä joskus varata sinne irtotunti ja tulla kokeilemaan.

• This post is deleted!

• Oulussa käyn tällä hetkellä Äimäraution ratsastuskeskuksessa. Ennen käynyt ihan penskana Hietasaaren ponipihalla, sen jälkeen vuokrannut yksityisiä jokusen vuoden, välissä kävin Tuomikosken ratsutilalla tunneilla ja taas siirryin vuokraamaan ja nyt sitte melkee 2v sitte palasin Äimärautiolle tunneille. Siellä siis kävin ennen Ponipihalla tuntien aloittamista lähinnä hoitamassa ja välillä vuokrasin jonkun puten itsenäiseen ratsastukseen.

• Keskiaika Harrastajat

Kävin monta vuotta Ratsutalli Astorissa. Alotin 6-vuotiaana ja lopetin 15-vuotiaana, kun sain oman vuokrahevosen. Olihan miulla 6-vuotiaanakin shettis hoitoponi, mutta aloin käymään yksityistallilla enemmän.
    Hoitohevoset vaihtui ja tällä hetkellä kaikki on enkelihevosia. Nyt käyn Liedossa yhdellä yksityisellä tallilla ja kohta tulee rakkaan ravurin kanssa kolme vuotta täyteen ❤

• @Gloria Oi kiva! Mihin ryhmään meet?

@Juulia Kieltämättä olin iteki ekoilla kerroilla ihan äimän käkenä 😄 Mutta siihen tottu nopeesti ja on kyllä joka pennin arvoinen paikka! Kannattaa ehdottomasti tulla kokeilemaan!

• Sellaset 7v täytettyä menin Keskustallille ratsastin siellä sellaset kuusi vuotta ja vaihtelun vuoksi siirryin sitten Tuomarinkylään muutamaks vuodeks mutta tallin ilmapiirin takia läksin takaisin Keskustallille. Kunnes aloin vuokraamaan hevosta yksityistallilla ja sitten noi ratsastuskoulut vähän jäi 😄 Nyt sitten satunnaisesti otan jotain irtotunteja mistä sattuu mutta mulle kelpaa ihan vaan tuo vuokris ;D

• Aloitin ratsastus harrastuksen jo aiemmin mainitussa Solsikessa, mutta kehittyminen tyssäsi siellä, joten siirryin uusiin haasteisiin. Sen jälkeen en olekkaan vakituisilla tunneilla käynyt, mieli kovasti taas tekisi palata ratsastuskouluun. Ratsastuskeskus Aino ja Symphony Stable ovat molemmat ihan tässä lähellä, haaveena olisi joku kerta ottaa irtotuntia ja käydä vähän tunnustelemassa.

13

889
Users

11.7k
Topics

215.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.