M: vanhaa Vappulaa
-
Ensimmäistä kertaa kuukausiin istahdin läppärin ääreen. Vastailin kaikkiin viesteihin ja toivon, etten vahingossa skipannut jotakuta. Heitä lumipallolla, jos skippasin!
Joulun läheisyys lähes pakotti valmistelemaan muutaman suokkivarsan sekä jo kisavalmiin aikuisen myyntiin. Ehkäpä jonkun joulukuusen alla olisi vielä tilaa muutamalle paketille?
Vappulan kasvateille toivotaan jonkinasteista aktiivisuutta tulevassa kodissaan. Ei mitään paineita kuitenkaan, en itsekään ehdi järin aktiivisesti enää harrastamaan. Kasvatin sivuille on merkittävä kasvattajaksi Vappulan Kartano etusivulle linkitettynä ja rekisteriin kasvattajaksi VAPP4462.
--
sh o. Vappulan Luikuri
Ihana, söpö voikko Luikuri on monitoimihevonen, joka on kilpaillut ERJ-sijat täyteen. Sillä olisi kuitenkin vielä lahjoja koulupuolelle, tästä ehkä nuorelle kouluratsastajalle kiva ensihevonen? Luikuri on oriksi helppo käsitellä, joskin se on hyvin totinen ja vakava hevonen. Luikurilla on sukua kaksi polvea ja se on kantakirjattu III-palkinnolle.--
sph t. Vappulan Aprillivarattu
Juuri ja juuri pienhevosmitoissa pysynyt Aprilli on oikea hyvänmielen hevonen. Se on sosiaalinen ja se puuhailee ihmisten kanssa mielellään. Aprilli voisi sopia siis vaikka ratsastuskoulun valmennusryhmään oikein mainiosti. Aprilli on kilpaillut lähes 30 sijaa rataesteillä tasolla 90cm ja jonkin verran koulusijoja tasolla Helppo A. Aprilli on varsonut kaksi kertaa, siitä saisi siis myös mainion jalostustamman. Tekstit saa mukaan.--
sh t. Vappulan Ilotuli
Yleispainotteinen, mutta valtavasti lahjoja estekentille osoittanut Ilotuli on oikein näppärä kilpahevonen. Jokseenkin kuuma se on, mutta se pysyy käsissä ja osaa toisaalta itsekin käyttää aivojaan radalla. Ilotuli on varsonut kerran ja se on kantakirjattu II-palkinnolle. Jonkin verran sijoituksia esteiltä ja koulusta. Kaksipolvinen ja hyvin esteillä pärjännyt suku.--
Nyt myös Vappulan Kartanon välittämiä evm-sukuisia hevosia! Lähtevät kotiin kuin kotiin.
sh o. Kettupolun Kreivivarattu
8v punaruunikko, 156cm korkea
koulu/yleispainotteinen
kasv. Kettupolku (evm), välittäjä Vappulan Kartano
kuvaehdotus (salasana löytyy täältä)Kettupolun Kreivi on karismaattinen nuori ori. Se on osoittanut hyvää ja nöyrää asennetta työntekoon, mutta on vielä varsin epätasainen ja levoton ratsastaa. Pitkärunkoisuudesta huolimatta Kreivi kokoaa itsensä tehokkaasti ja liikkuu hyvän ratsastajan alla tehokkaasti myös takaosastaan. Tuppaa toisinaan painumaan kuolaimen taakse. Luonteeltaan vähän häslä, mutta hyvätapainen ja huumorintajuinen.
isä. Toki Kuningas (tprn 154cm)
ii. Suurmestari (m 155cm)
ie. Toki Kreivitär (rn 156cm)
emä. Kettupolun Kina (prt herasilmä 153cm)
ei. Takalan Väri (prt skrj 152cm)
ee. Kimmeltävä (rt 155cm)
sh o. Vuoksen Kyöpelivarattu
2v ruunivoikonkimo, kasvaa noin 150cm korkeaksi
yleispainotteinen
kasv. Ala-Vuoksen Tila (evm), välittäjä Vappulan Kartano
kuvaehdotus (salasana löytyy täältä)Nyt on erikoisväriä kerrakseen, oikea väriharrastajan unelma. Eikä Vuoksen Kyöpeli muutoinkaan vaikuta susiostokselta. Vaikka se on nuori ja vähän hömelö, on se hyvätapainen ja kiva käsitellä. Kyöpeli on ohjasajettu ja se on tutustunut jos jonkinlaisiin härveleihin aina sateenvarjosta leikkuupuimuriin. Kyöpeli on suhteellisen lunki, mutta sillä kuitenkin on tervettä itsesuojeluvaistoa. Sukunsa perusteella Kyöpelistä saa varsin kivan harrastepelin, isommalla panostuksella jopa näppärän kilpakumppanin.
isä. Vuoksen Kippari (vkkkm 151cm)
ii. Mustapekka (mvkk 149cm)
ie. Rilla (rtkm 153cm)
emä. Okon Omena (vrn 152cm)
ei. Ponitilan Okko (prt 155cm)
ee. Villi-Vadelma (vprn 150cm) -
Vielä ehtisi pikakuljetuksella paketti perille aattoaamuksi
-
Kyllähän tuoa Aprilli kiinnostaisi kovastikin, mutta vähän mietityttää tuoa väri. Kimolle piekkaritammalle on kovin vaikea löytää kuvia. Noh tarjoan silti, olkoot sitten kuvaton hetken...
Tönnilän tila on rehellisesti ponisiittola, mutta koska olen harras suomenhevosfani, niin päätin ottaa myös piekkarit kasvatukseen. Tuntuu hassulle kasvattaa piekkareita ja isoja samalla tallilla. Toisaalta tulee mitä tulee on myös ihan toimiva ratkaisu
Jos varsasta tulee liian iso, niin sitten siitä tulee. Niinhän se menee ponienkin kanssa.
Rento harrastekoti, joka on tarinapainotteinen. Suomenhevosten ja muutamien ponien voimalla ajattelin aloittaa pienryhmä tunnit, joten sosiaalinen Aprilli sopisi varmasti moiseen toimintaan. Eli tarinointia ja siitosta olisi tarjolla ja todella löysällä aikataululla kilpailemista
-
Vappulan Priima
Lähtiskö hän viettelemään loppuelämäänsä Kaihovaaraan? Kilpailtaisiin yleispainotteisesti ja varmasti vielä ainakin yksi varsa pyöräytettäisiin
-
Mä tarjoaisin ihanalle Vappulan Talviomenalle kotia Mäntykatveesta perinteisten kisailun, laatuarvosteluiden ja jalostuskäytön muodossa!
-
-
Nyt myynnissä myös tuontihevosia!
Hyvää uutta vuotta!
-
Priima sai uudet sivunsa
Mikäli Lorutilan Hotti ei oo vielä saanut uutta kotia, kiinnostaisi mua napata vielä sekin meille
-
Joulukahvi voisi lähteä Sinisimpukan hevospoppoon jatkeeksi!
Olisi varastossa parit kuvat mustalle pienemmälle suokille, ne voisi sopia hyvin hälle. Rentoa kisaamista ja tarinointia, ehdottomasti lähdetään kokeilemaan kenttäpuolta hänen kanssaan, jos siihen sopii.
-
-
Lähtisikö Hippastella ja Tutulan Poppana mun matkaan Halluharjaan(ak)? Kisaamaan porrastettuja, pari lapsosta pyöräyttämään ja hengailemaan hyvin rauhalliseen tahtiin.
Lisäksi varovaisesti voisin kysellä, lähtisikö aivan ihana ja komea Paspartuu samalla kyydillä suurinpiirtein samoin suunnitelmin mun matkaan? Kisat kisattaisiin perinteisten puolella loppuun, mutta mihinkään laatiksiin tuskin pyrittäisiin.
-
@elli-l said in M: uutta ja vanhaa Vappulaa (1.1. myös tuontihevosia!):
sh o. Vappulan Aattoyö
s. joulukuussa 2022
jokin rautias, 155-160cm korkea
KERJ + KRJ + ERJ
sukua 3 polveaHän kiinnostaisi, mutta mä kilpailen porrastetuissa eikä siellä oikein yleispainotteisen kanssa kannata mennä. Haittaako, jos on vain yhden lajin kisaaja?
-
This post is deleted! -
Vappulan Joulukahvilla on nyt omat sivut!
-
Hotti sai myös sivunsa. Toivottavasti ei haittaa, että hän vaihtoi vähän väriä matkan varrella
-
Jösses tägään itseni tähän. Mä olin ihan unohtanut tän. Askartelen lähipäivinä tammalle sivut
-
Hui apua! Suurkiitos kaikille ostohousujen vetämisestä jalkaan ja nöyrimmät pahoittelut, kun en ole päässyt teille vastaamaan. On ollut vähän.. mielenkiintoiset työviikot lomalta paluun jälkeen.
Mutta itse asiaan!
@titiuu Hippastella ja Tutulan Poppana lähtevät mieluusti sun matkaan! Paspartuu myös! Mä haluan siitä varsan itselleni, kunhan löydän sopivat kuvat niin laitan sulle sitten sivuja.
@alina Ei haittaa! Sit painotuslaji olisi mieluiten KERJ, mutta muutkin sopii.
Nappaa siis Aattoyö matkaasi!
@Hirka Joo! Kuulostaa just passelilta elämältä Kreiville ja Kyöpelille
@yada kiitos sivuista!
@Hazel kiitos myös sinulle sivuista! Värinvaihto ei haittaa lainkaan, Hottihan on nyt varsin paljon itsensä näköinen
@SissiP ei hätää!
-
Aika noloo, mut nyt se on muuttanut.
Tättärä tää tädinkuljetin ja halinalle Apri on pikkuhiljaa sopeutunut pihattoelämään. Tänään tamma saa vielä oman tarinakirjansa