Rupattelutopic kaikille tylsistyneille
-
@eedla-s Noku miul on siis läppäri sylissä
-
Olipa awkward pöytäkeskustelu poikaystävän äidin seurassa, ite oon rokotefirmassa töissä ja se selitti kaikkia rokotevastaisia juttuja Kuulemma jotain, että hallitus on suunnitellut koko pandemian tms. Mukavia nää oudot ihmiset xD
-
@serena onks sohvassa käsinojaa? hiiri semmosen päälle, mä istun kanssa nojatuolissa ja hiiri on käsinojalla
ja selkä kiittää.mulla on alkanu huolestuttamaan näköasiat taasen. mulla on pitänyt mennä näöntarkastukseen ja hankkimaan uudet lasit jossain vaiheessa joka tapauksessa, kun vanhoista on kulunut maali poes, mutta sain just vähän lisähätää asialle, kun tajusin, että mähän en näe mitä kuvaan kameran läpi. ja tää ei ole tarkennusongelma tai mitään, vaan ihan oikeasti, kuvat on tarkkoja, asetuksia en ole muuttanut, kameraa ei oo riepotettu ja kuvasin toisellakin kameralla ja eri putkella tässä ihan vasta ja sama homma. kuvaan siis tällä hetkellä punaisen pisteen perusteella siitä tirkistysaukosta (vierastan kuvaa sen näytön kautta, en saa vaan yhtään samaa syvyyttä ja tuntumaa siihen kuvaan sitä kattoessa). jos jollakin on lohduttavia sanoja, niin nyt sais esittää
-
@humutin Mä itse asiassa löysin ultimaattisen datausasennon tällee puolimakuullaan, ei ota ranteeseen.
Hmm. Onko ideoita jollakin? Voisin haluta hevosen "jalostustietoboksiin" vielä jotain infoo. Tällä hetkellä siinä on värigenetiikka, RMP -arvioinnin parhaat ja huonoimmat ominaisuudet, suvun pituus sekä kuinka monta kertaa käytettävissä jalostukseen..
-
@serena istuuko joku sohvalla
-
@humutin kameroissa pystyy säätää sitä etsimen kuvan tarkennusta/sumeutta omaan silmään sopivaks! Tai ainakin mun kamerassa pystyy. Sun kamerassa on varmaan myös etsimen vasemmalla/oikeella puolella sellanen rulla mistä sitä pystyy säätämään
-
@juulia löytyy, pitääkin kokeilla tätä. oli vaan varsin kummallinen hetki, kun en nähnytkään mitään muuta, kuin sen punaisen pisteen sitten kun oli sama homma siinä toisessa kamerassa (tosiaan ihan eri merkki, uudempi kamera, eri putki jne jne), niin en enää epäillyt, että se ongelma olis kamerassa. huomaa kyllä, että oon sen tyypin amatööri, että kuvailen tyytyväisen tietämättömänä kameran ominaisuuksista kiitos!
-
@eedla-s No kieltämättä harvemmin.
-
@serena Joku Otan vastaan x, y, z rotuisia/rodulla ei väliä.
Tähtään laatikseen ÅÄÖ/Olen käynyt laatiksissa IOL ja varsat hyötyy siitä tavalla abc? -
@anarchy No kun on kyse Jeilistä jossa on vain suomenhevosia niin tuo rotuhomma on vähän turha, ja laatishommat löytyvät toisesta osioista.
Mietin kyllä sellaista, että oisko joku "Varsavarauksia x määrä", siis jos joku, esim. kasvattaja tai minä, toivoo siitä itselleen varsaa tulevaisuudessa ja kun tosiaan noilla on hevoskohtaiset varsamäärät.
/ Taas hyviä ideoita: laita joku +1000 kuvaa latautumaan onedrivelle samaan aikaan kun päivittelet hevosten sivuja. Johan kummasti tahti hidastu.
edit// Oonpa tyhymä. Piti mennä sitte joutohommina selailemaan @Nikki n myyntihommia, löysin ihan liian monta kivaa hevosta.
-
Eilen aattelin et tuun käymään omalla kämpällä kun tääl on tietokone millä on parempi muokata kuvia kun sillä mikä mulla on porukoilla mukana ja tääl olis kunnollinen hiiri.
No arvatkaa oliko mun hiiren se tietokoneen usb porttiin laitettava osa kiinni siinä läppärissä mikä mulla on porukoilla ja en ottanu sitä tietenkää mukaan. Kiva kun on toi hiiri tossa mut sitä ei voikaan käyttää. Miten oon näin tyhmä huoh ":)" -
@juulia
Ei sattuisi vahingossa olemaan bluetooth-hiiri? Monet ovat, vaikka niissä tulee mukana se USB-dongle. Tai no, ei minulla ole kokemusta kuin HP:n hiiristä.Mistäpä tulikin mieleen, että tämä mun iiiihastuttava Win10-läppäri aina satunnaisesti keksii että hän ei muuten osaakaan bluetoothia enää. Ihan tosta noin vain, kesken käytön. Sitä ei saa mistään kytkettyä päälle, koska sen mielestä sitä ei kerta kaikkiaan ole olemassa. Ajurit ovat Windowsin mielestä ihan ok. Joten sille USB-donglelle oli todellakin käyttöä... Aiemmin olen kaivanut uudet ajurit jostakin netin pimeistä syövereistä ja asentanut ne uusiksi kokonaan käsin. Nyt en uskaltanut tehdä sitä kun en ole varma onko kaikkia oikeuksia/tunnuksia olemassa.
No! Nyt teki sitten työläppäri saman tempun, joten minähän kirmaan soittamaan it-help deskiin, kun sellainen firmassa on. Kaveri poisti ajurit ja käynnisti Windowsin uudestaan, jolloin se haki ne ajurit uudestaan. Ja homma pelittää taas plus että mä tiedän mitä tehdä seuraavalla kerralla kun tämmöinen käy. (Vanhan liiton harrastaja ei luota tämmöisiin automaattisiin systeemeihin kun se haluaa tehdä kaiken aina itse käsin. Ehkä pitäisi.) -
@sirpa ei oo usb onneks oon jokatapauksessa menossa kauppaan, niin samalla reissulla pitää sit ostaa toinen hiiri ettei käy enää uudestaan näin
-
Siis tää kuumuus. Vielä ei edes paista aurinko tänne ja silti hikoilen ku sika. Tosin oli varmaan semihuono veto syyä puuroa ja kananmunaa, mut silti.... Oli tarkoitus, että nukkuisin jonnekki iltaan, mutta takapihalla alkoi ruohonleikkuriralli joka herätti.
Pysty keskittymään oikein mihinkään ku tuntuu, että ajatus sulaa.
...hah, säikähdin, että mikä ötökkä mun mahaa pitkin vipeltää mutta se oliki hikipisara.
-
Ai että olin näyttelyitä kuvaamassa ja nyt on tulossa reilusti suokkirakennekuvia myyntiin
-
Piti googletohtorille ottaa yhteys ja ihmetellä miksi saan nykyään helposti mustelmia, koska mielestäni en oo aiemmin näin julmetusti saanu.. näitä on niinku ihan joka paikassa enkä edes ajatellu asiaa ennen ku poikaystävä tuumas, että saan niitä ilmeisesti aika herkästi.
- Käytät mielialalääkitystä
Myös mielialalääkityksen käyttäminen voi vaikuttaa siihen, kuinka herkästi saat mustelmia.
Okei tää oli jonku iltapäivälehden tms. artikkelista, mutta?? Näitä on nimittäin alkanu tulee tällä tahdilla juurikin sen jälkeen ku aloitin masennuslääkkeet.
/ Siis eijjoo todellista. Miten mie oon taas unohtanu facebookin salasanan. Mie vielä vaihoin sen tyyliin pari kuukautta sitten, koska olin unohtanu entisen enkä päässy sisään missää muualla ku puhelimella ja vaihdoin mielestäni sähköpostiosoitteenkin koska se oli jollain kivikautisella maililla.... vaan kas sillä se on edelleenki.
- Käytät mielialalääkitystä
-
Päästä ajokoira koirapuistossa irti -> huomaa sen jälkeen että kpirapuisto on remontissa ja noin 5m sinusta länteen aita on muutaman kymmenen metrin matkalta auki.
-
@serena Hupsista.. Jännä, ettei siitä ollu portilla mitään mainintaa..
-
@jenna Niin no se oli siitä portin vierestä tosiaan auki se aita että ehkä se oli semmone blonditesti
-
This post is deleted!