Navigation

Virtuaalifoorumi Keskusta

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

Rupattelutopic kaikille tylsistyneille

Keskustelu
    130
    4730
    84290
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Serena
      Serena @Nikki last edited by

@nikki Onko sul aamusin jotai mikä ressaa yöllä et sen takii heräät?

Miul on jostai teinistä asti ollu se, et jos on aamuherätys tai muuten vaan tiiän etten kerkee nukkuu ns. tarpeeksi, niin ilmeisesti stressaan sitä heräämistä (/ tai heräämättömyyttä lol) sen verran että heräilen pitkin yötä paniikissa et paljo kello on. Sitten kun se mun tarpeeksi on +10h niin on välillä aika hankala rytmittää elämää siihen sopivaksi.
      Itse asiassa täällä parhaillaan huomaan että alan jo nyt vähän paineistuu siitä kun huomenna on luultavasti aamuvuoro ja mie heräsin niinkun vasta äsken, joten en varmasti saa unta ennen ku illalla.

Mut kannattaa puuttuu uniongelmiin aika nopeesti jos ne alkaa häirihtee elämää nimim. kokemusta on 😧

VRL-09334 // Jeili / Rushock Bog / Kuunokka // Elvensby

“No one tells you that sometimes heaven comes at a price,
      and that price is hell.”

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • Nikki
        Nikki last edited by

@Serena Ei oo. Plus oon jo melatoniinilla + ketipinorilla uniongelmien takii.

Siis jessus mikä sää tuolla on 😻 Taivas on tummanvioletti, koko maailma on ihan hiljaa, tuulikaan ei tuiverra, ja valtavat lumihiutaleet leijailee kaikessa rauhassa maahan ❄ Jouluyö juhlayö -sää.

Sex, death and money, it's the Gospel here in Dragontown
        harakkasyndrooma.net

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • Serena
          Serena @Nikki last edited by Serena

@nikki Aa niin joo. Vaikuttaako ne sitten pelkästään nukahtamiseen?

Ja taas muistan et pitäis käydä apteekissa kun lääkäri määräsi mulle melatoniinia jo kuukausi sitten, mutta kun en oo käyny kylällä ees kaupassa nii vähä jääny. 🤦 Ja tuo toinen lääke mitä antoi ihan mukaan ei vaikuta sitten millään tavalla. Jospa nää pakkaskelit nyt pysyis nii pääsis taas vähä liikkumaan. Oon kesästä lihonu viis kiloo.

/ Ehkä lähdenkin kokeilemaan jo tänään tota lenkkeilyä. Ahistuslevel on joku satakymmenen, koska pitäis olla jo nukkumassa, mutta aivot vetää ihan tuhatta. Onneks parin viikon päästä on eka aika työterveyspsykologille. En kyllä tiiä yhtään mistä asiasta sen kanssa ees alottas. Tai mimmone tyyppi se ees on et tuleeko siitä yhtään mitään, mun tuurilla varmaan taas semmoinen et mun hermot ei kestä sitä. 😄

// Nam.. oksettaa, huimaa ja alavatsaan koskee. Sehä oiskii oikeeta maanantaimeininkiä jos menkat alkais yllärinä kesken työpäivän ekan kerran puoleentoista vuoteen.. ❤

and that price is hell.”

1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • J
            Jannica last edited by

@Serena kannattaa aloittaa psykologin kanssa jostakin ajankohtaisimmasta aiheesta, josta sun on helppo keskustella. Olen itse käynyt nyt kaksi vuotta ja tuntuu, että ihan viime kuukausina alkanut vyyhdit aukeilla ja vaikeammista asioista uskaltautunut puhumaan. Psykologi on kyllä tosiaan sellainen, että pitää hyvin sujua se puhuminen hänen kanssa, on tosi yksilöllistä millaisen kanssa se homma toimii puolin ja toisin. Mulle sanoi heti ekalla kerralla, että jos tuntuu ettei ala sujumaan voi aina vaihtaa toiseen. Psykologin luona ne hiljaiset hetket tuntui alkuun omasta mielestä jotenkin tosi vaivaannuttavilta ja hermostuttavilta, mutta niihinkin tottuu 🙂 Tsemppiä!

Adina

• Serena
              Serena last edited by Serena

🤦🤦 Mites se oli et lääkevalmisteiden pakkausselosteet ois hyvä lukaista läpi (tosin tbh usein melkolailla luotan siihe et lääkäri kertoo jos on jotain huomioitavaa).
              "Tupakointi voi heikentää Melatonin Orion valmisteen tehoa", "älä ruokaile 2h ennen tai 2h sen jälkeen" ja valmisteen tai muiden lääkkeiden vaikutus voi muuttua: "ibuprofeiini" ja "ehkäisyvalmisteet jotka sisältävät progestiinia".

Mä niinku just söin, kävin röökillä ja nakkasin sit naamaani melatoniinin kaverina buranan ja e-pillerin. 😂😂

/ @Jannica Joo mie oon tavannu enemmän itselle sopimattomia psykologeja yms. kuin sopivia. Mun on helppo puhua, mutta usein ongelma on se, että jokin heidän keskustelutavassa saa mut kattomaan heitä vähän alas päin eikä siitä sit tule oikein mitään. Toinen on se jos annetaan liian laveita kysymyksiä tai liian monta kerralla. Mä unohdan ekan kysymyksen ja/tai kadotan punaisen langan kesken lauseen.

and that price is hell.”

1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • J
                Jannica last edited by

@Serena sehän meni sit ihan putkeen 😊 Jännä muuten toi ettei saisi syödä kahteen tuntiin, sairaalassakin lykkäsivät melatoniinit iltalääkkeiden kera iltapalalla o.O

Adina

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • Serena
                  Serena @Jannica last edited by

@jannica No jep, varmaan se toki vaan vaikuttaa imeytymiseen. Jos mun pitää töiden jälkeen noin tunnin kahden sisään nukahtaa niinnyleensä mä myös syön siinä heti kotiin tullessa ellen oo ihan tappoväsyny, jollon en tietenkään tarvii koko nappia.

and that price is hell.”

• Kioja
                    Kioja Piirrosharrastajat last edited by

Mä olin ihan varma et se lääkkeiden yhteisvaikutuslaskuri ois julkinen, mut ei, se olikin Terveysportin sisältömuurin takana 😅 ite oon sillä tarkastanu

Rósgarður - Ruusupihan varustepuoti - Myrksvík

• Serena
                      Serena @Kioja last edited by Serena

@kioja No pittää yrittää muistaa kysyä ku mul on ens viikolla aika työpaikkahoitajalle ja seuraavalla lääkärille.

Luulisin kyl et toi vaikutti ainakin, vaikka vähä väsytti muutenki toissa yön mennessä vähä vituiks. Jäi vaan lenkit ja muut taas välistä ku 12h kaikkiaan unta palloon 😂

/ Phh se tunne kun otat hitto porrastettujen KRJ listasta osallistujat ERJ kisoihin. 👏 Ei ees käyny siinä vaiheessa mielessä kun ihmettelin mitä yks (koulu)hevonen siellä tekee, jätin sen vaan välistä.

and that price is hell.”

• M
                        Mari H last edited by

Miks ihmiset pitää lemmikkejä, tää stressin määrä on ihan älytön 🙃
                        Pongasin pari viikkoa sitten kissan kaulasta patin ja käytiin viime viikolla ell ku se ei kadonnu itestään. No eihän sieltä mitään selvinny ja nyt odotellaan patologin tuloksia (josta ei myöskään välttämättä selviä mitään, se lääkäri sano et ohutneulanäytteet on semmosia että ei välttämättä saada tarpeeksi kudosta). Saatiin varalta antibioottikuuri ja nyt eilisestä asti tuo kissa on ollu iha apaattinen... Syö heikosti (sentään syö jotain) ja välttelee mua. Nytki ollu koko aamun sängyn alla enkä oo saanu aamuantibiootteja annettua... En tiiä tekeekö nuo antibiootit sen noin kipeeksi vai miten se yhtäkkiä meni tommoseksi... Tämmösinä hetkina on semmone olo et pitäs lyyä kaikki elukat suoraan monttuun niin säästyy rahat ja hermot 😶
                        Mutta joo, ei se auta ku jatkaa eläinlääkäriin soittelua jos ne vastais ja ois antaa vinkkejä voiko ton oloa jotenki helpottaa...

Islanninhevostalli Ljóma
                        Glowdale Farm
                        Sekalainen sakki

1 Reply Last reply Reply Quote 2
                        • Nikki
                          Nikki last edited by

@Mari-H Tiiän tunteen, koiralla vaurioitu ristiside pari kesää sitte ja piti odotella useempi päivä ortopedin lausuntoo siitä. Mä sit tietenki odotin pahinta, sieltä tulee lausunto että piikki ois paras mahollisuus. Vedin parhaillaa kaks itkupaniikkikohtausta päivässä. Meillä onneks kävi hyvin, tsemppiä teille ja toivottavasti ois joku hyvänlaatunen patti ❤

harakkasyndrooma.net

M 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            Mari H @Nikki last edited by

@nikki Hyvä että teillä meni hyvin!

Hyvälaatuinenkaan patti ei välttämättä auta tässä tilanteessa... Ell sano et on semmosessa paikassa et leikkaus vaikea ku lähellä menee hermoja ja verisuonia. Toisaalta jos se ois semmonen että saa vaan antaa olla, ei oo tähän asti vaikuttanu mitenkää 😐

Islanninhevostalli Ljóma
                            Glowdale Farm
                            Sekalainen sakki

• Nikki
                              Nikki last edited by

@Mari-H Hyvänlaatuset saa yleensä olla, mutsin koiralla on useempi rasvapatti jotka ei vaikuta elämää mitenkää ni ei oo leikattu

harakkasyndrooma.net

M 1 Reply Last reply Reply Quote 2
                              • M
                                Mari H @Nikki last edited by

@nikki Toivotaan siis parasta 🙊

Islanninhevostalli Ljóma
                                Glowdale Farm
                                Sekalainen sakki

• Serena
                                  Serena last edited by Serena

Ab vois tehdä pahoinvoivaksi?

/ Aaaaaa miksi olen niin selkärangaton. Laitettii exän / entisen parhaan kaverin kanssa välit poikki, tämmöne järkiratkaisu omalta puoleltani koska en osannu päästää irti. Ja oon koko ajan pelänny nähä sitä jossai ku on yhteiset kaveripiirit ja tiiän et jos se vaa sanoo nii oon heti et mimmosen voltin teen. Nyt hän on näemmä poistanu mut estoilta ja laittanu viestiä, enkä uskalla lukee mut tiiän et luen kuitenkin jossain vaihees, koska oon heti äärettömän huolissani ääähhh.

Voisin kyl laittaa pääni pantiks et siel on kuitenki joku "lähe käyttää alkossa" 😂

and that price is hell.”

• J
                                    Jannica last edited by

@Mari-H eläimilläkin ab voi tehdä huonovointisuutta, mutta hyvä kun soittelet sinne, voi olla myös epäsopivuuksia kuten ihmisilläkin niin vaihtavat ab 🙂 Meillä on kissalla ollut jonkinlainen patti kaulan alla, siinä oli kuvissa onteloita ja tyhjennettiin. Ei palannut enää 😮

Adina

M 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                    • M
                                      Mari H @Jannica last edited by

@jannica Nii tätä just mietin ja sit ainaki mulla ponilla ab kuuri vaikutti mahaan ja syötin sit närästyslääkettä lisänä et alko taas ruoka maittaan 😕 Pommitin koko päivän eläinlääkäriä mut eipä ne vastannu... Onneksi kissaki vaikuttaa jo vähän pirteemmältä ja tuli jo hakemaan huomiotaki. Pitää jatkaa huomenna taas soittelua, onneks tässä ei hengen hätää oo.
                                      Tuokin näytti ultrassa että olis nestettä, mutta ku ell tökkäs neulan nii eipä sieltä mitään tullu 😬

Islanninhevostalli Ljóma
                                      Glowdale Farm
                                      Sekalainen sakki

• Serena
                                        Serena @Mari H last edited by

@mari-h No voi harmi. Ois ollu mahtavaa saada kisulle vaikka kipu- ja/tai pahoinvoinninestolääkkeet. Aattelisi että ne voisi määrätä puhelimitsekin tilanne huomioonottaen.

and that price is hell.”

M 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • M
                                          Mari H @Serena last edited by

@serena Jep 😐 Noh, huomenna uus yritys ja onneksi tuo kuurikin loppuu pe aamuna

Islanninhevostalli Ljóma
                                          Glowdale Farm
                                          Sekalainen sakki

• HM
                                            HM last edited by

Löysin mielenkiintosen dokkarin työhevosista! Martin Clunes - Horse Power, löytyy ainakin Youtubesta useemmassa pätkissä ja suomiteksteillä C-Moresta (jos on telialta liittymä niin saa aktivoitua kokeilujakson ilmaiseksi).

Mä en edes tiennyt mihin kaikkeen työhevosia on käytetty ja mihin käytetään vieläkin sekä missä töissä hevonen on jopa parempi kuin dieselillä toimiva rakkine kuten esimerkiksi metsurihommissa tai viinitarhalla.

• 1
                                            • 2
                                            • 214
                                            • 215
                                            • 216
                                            • 217
                                            • 218
                                            • 236
                                            • 237
                                            • 216 / 237
                                            • First post