Rupattelutopic kaikille tylsistyneille
-
Aaaahhhh u guys sain sohvan ja työpöydän. Nyt voi taas lanittaa tietokoneel tai pleikalla
Vielä ku pojat - tai tytöt - tulis korjaa tän lämmön 🥶
-
@nikki Sohva on kyllä ihan ihmisen perustarve
Mul oli aiemmal kämpällä kolmisen viikkoo sohva muttei sänkyy
Voi perse. Laitoin herätyksen klo 19 et katon onko ne koronatulokset tullu ja jos ei niin kyselen esimieheltä miten tehhään. No eipä ollu ja töihin en kuulema pääse ennen ku on tulokset kourassa. Nyt sitte yrittää pysyä hereillä kun näemmä digiklinikalla jonotusaika TUNNIN...
/ https://vm.tiktok.com/ZMFqLfy1w/
Mä oon aina luullu et toi ääni kuuluu satulasta. -
@serena Ei kuulu satulasta, mä oon ymmärtäny et se on ruunien juttu, kun vatsalihaksilla töitä tehdessä menee ilmaa kigelsiin
//paitsi et nyt kun katoin tarkemmin ni toi on tamma
Oisko ääni sit jostain suolten alueelta? Koska oon ihan varma et se ääni tulee hevosesta, ei varusteista
-
@kioja Niin tuolla näytti lukevan kommenteissa et ruunat ja oriit. Mä en kyl tosta videosta saa selvää mikä toi on?
Enivei en oo koskaan edes kyseenalaistanu tätä, olettanu vaan että satulasta se kuuluu -
-
@hm Onks tää nyt se klassinen et kaikki virtuaaliharrastajat kokoontuu tuijottamaan hevosen takajalkojen väliä?
-
@Kioja Harrastuksen kulmakiviä.
-
@kioja On!
-
@nikki said in Rupattelutopic kaikille tylsistyneille:
@Kioja Harrastuksen kulmakiviä.
Tämä
Ihan kauhia juttu jos jalkovälitilanne on tulkinnanvarainen.
-
Ohi kaikkien maailman aiheiden mut sain just tietää et somalialaisessa kansanrunoudessa on erikseen lajityyppi nimeltä geeraar joka on siis. Ylistyslauluja hyville hevosille. Kaikki muut runoperinteet nyt step the fuck up tää on ihan mahtavaa.
edit// vapaa käännös wikipediasta,
Cali Bucul, ilmeisesti genressään kovinkin maineikas runoilija: Amaan-Faras eli "Hevoseni kunniaksi"
Bulaharin merenrannalta / Almis-vuoren nurkalle
Ja lähteiden Harawesta / Gob-puiden Hargeisaan
Minun hevoseni saavuttaa kaiken yhdessä iltapäivässä
Eikö se ole kuin kiitävä pilvi?Sen tarhasta / Kuuluu valtava huuto
Eikö se ole kuin leijona laumansa johdossa?Avoimilla aroilla / Se saa kamelit polvilleen
Eikö se ole kuin kokenein kamelipaimen?Sen harjan ja hännän tyvessä on valkea tupsu
Eikö se ole yhtä kaunis kuin kukkiva galool-puu? -
-
@lithy Nyt en ihan hoksannu mitä ajat takaa?
-
@serena Et laskeskeltiin tuolla joskus aiemmin että jos ne vaikeustasot on kohtuulliset niin pystyis kisaamaan kaikkia lajeilla tavoitetasoilleen asti. Vai oliko siinä jokin muu kynnyksenä?
-
@lithy Aaa, piti ihan kahtoa olisiko mulla yhtään esimerkkitapausta. Tarkoitat kuten esimerkiksi tällä ponilla on? En siis ole edes aiemmin tajunnut, mutta näemmä tuo saa täydet pisteet molemmista.
Itselleni nuo toki tasot tulee arpomalla, että omalla kohdalla tää ei oo mahdollista, mutta joo teorissa tuo toiminee!
En tiedä tuleeko vastaan sitten se, että esimerkiksi suomenhevosilla (joista tässä arvelen @Hazel in puhuvan) on rotukohtaiset tavoitetasot joten jos ei halua miinuksia siitä niin jäänee liian pieneksi tuo tasojen väli.
En ole kyllä varma.
-
@lithy onnistuu ainakin joissain kohdin. Esim. VVJ noviisi ja KRJ He A on liian lähellä toisiaan (jostain kumman syystä, eikö noviisi vastaa enemmän jotain He C/HeB...) ja tulee rokotuksia.
-
-
Testikoni saa ERJ/KRJ täydet,
valjakkoa ei ole kisannut ollenkaan. KERJ saisi täydet jos tuttari/harraste tasoinen.
http://virtuaalihevoset.net/virtuaalihevoset/hevonen/VH12-022-0021/porrastetutdäääEdit:/ jaa valehtelija olen, on se ollut VVJ porrastetuissa
En tiedä miten pisteille kävisi jos sillä vielä kisaisin niissä lisää. Mutta tällä tavalla saisi jo kolmesta laatiksesta täydet.
-
@anarchy No sieltä sitten vaan vinkit kehiin niitä tarvitseville!
Tässä taas näkee miten pihalla oikeasti on noista pisteistä, kun en ymmärrä miksi tuolla on KRJ ja ERJ vain 1 vaikuttava laji.
/
Hemmetti ku menee hermo, missä ihmeessä ne koronatulokset viipyy.Ja nyt ne tulikin, negaaPääsee töihin.
-
No siis itsehän törkeästi hyväksikäytän porrastetuissa sitä porsaanreikää, että hevonen ei saa miinuksia vaikka olisi kisannut yli tasonsa. Esimerkiksi Saaga on kisattu esteillä ja koulussa seiskaan, vaikka sen koulutustaso on nelonen. Lisäksi valjakko on ysissä, vaikka vaativan luokan vt. on seiska. Tääkään ei aina toimi niillä roduilla, joilla kisatasot on rajattu, esim. just suokeilla, kun eivät saa CIC1 vaativampaa kisata kentässä ja tässä syy, miksi Saagalle on sijoitukset kisattu siinä.
-
@tuire Joo no tuolleen se toki myös onnistuu.
Ite kun pidän porrastetuissakin hevosten koulutustasoista kiinni niin ei tule ajatelleeks noita kaikkia kikkoja.
Öyh nukkumatti anto ilmeisesti kaikkesa viime yön 18h uniin. Ihan just alkaa ahistaa ku nukuta yhtään.
/ Ois taas niin kivoja kopuja myynnissä siellä täällä ja jopa mätsäisivät mun tarvelistaa, mutta kompastun kasvatusliitteisiin.
Miks tää sama ongelma aina.