Navigation

Virtuaalifoorumi Keskusta

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

Rupattelutopic kaikille tylsistyneille

Keskustelu
    130
    4725
    84143
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Jenna
      Jenna @Serena last edited by

@serena Onks selvitetty tai aletaanko selvittää, että miksi rauta ei imeydy?

Räiskyvä - kenttäsuomenhevosia
      Heimdall - kenttä puokkeja ja ratsuponeja
      Hadaway Ranch - tarinaprojektintapainen
      Tammilehto - poneja
      KK Bailador - kisoja vuodesta 2007

Maastoestejaos - MEJ

Sähköpostiosoite vaihtunut 1.5., uusi osoite jenna03515@gmail.com

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • F
        felissa last edited by

Meillä oli viime sunnuntaina ristiäiset ja tuntuu et alan nyt vasta toipumaan niistä 😂 Aivan kauhea stressi järjestelyistä ja kaikesta. Ihan kauheeta järjestää juhlia kun ei oo mitään kokemusta ja ensimmäisenä pitää harjoitella noinkin hienoilla juhlilla ja vieraitakin oli aika reilusti eli noin nelisenkymmentä.

Pikkuhiljaa arki alkaa muutenkin vauvan kanssa rullaamaan ja vhepoillekin vois löytyä enemmän aikaa kuin välttämättömät vvj:n hommat. Kauhea hinku ostella uusia hevosia, ihan älyttömän paljon kaikkea kivaa teillä myynnissä!

felissa VRL-04000 ~ felissa04000@gmail.com
        Kastehelmi ~ Tuiskula ~ Huntbrook ~ Wettenranta

1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • Serena
          Serena @Jenna last edited by

@jenna No mulla on parin viikon päästä lääkäri (muusta syystä tosin) niin pittää mainita siellä ja kysellä mitä nyt tehdään. Ellen sit sais tähän asiaan erillistä aikaa jo aiemmaksi.

Sillon kun todettiin matala ferritiini (hb ollu koko ajan viitteissä) niin testattiin verikokeista varuiksi keliakia juurikin ettei oo mitään sellaista selittävää ja oireilen hieman viljasta, mut niissä ei ollu ongelmaa. Silloin ferritiini oli 10, nousi raudalla noin kolmessa kuukaudessa 34 eikä sittemmin kontrolloitu. Nyt on taas 14.

VRL-09334 // Jeili / Rushock Bog / Kuunokka // Elvensby

“No one tells you that sometimes heaven comes at a price,
          and that price is hell.”

Jenna 1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • Jenna
            Jenna @Serena last edited by

@serena Joo.. Se on vähän ikävää, että hb tulee alaspäin usein pitkällä viiveellä koska elimistöön tuleva rauta käytetään hemiin eikä siirretä varastoon. Ja ehkäpä liian usein syytä selvitetään vasta kun se hb on laskenut ihan reilusti..

Räiskyvä - kenttäsuomenhevosia
            Heimdall - kenttä puokkeja ja ratsuponeja
            Hadaway Ranch - tarinaprojektintapainen
            Tammilehto - poneja
            KK Bailador - kisoja vuodesta 2007

Maastoestejaos - MEJ

Sähköpostiosoite vaihtunut 1.5., uusi osoite jenna03515@gmail.com

Sirpa 1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • Sirpa
              Sirpa @Jenna last edited by

@jenna
              No siis minusta tuntuu että osa lääkäreistä pitää koko ferritiiniä ihan huuhaana ja pelkkänä internet-hysteriana. Ei sitä ole olemassa ja jos onkin, niin ei vaikuta mihinkään eikä tartte välittää... Sillä minä tässä ihmettelinkin, että kuka muka on päässyt sellaiselle lääkärille joka oikeasti mittauttaa ferritiiniä ja tekee sille jotakin. Pelkkää hemoglobiinia ne tuntuvat tuijottavan lähinnä.

Ionic / Gin Ahaltek / blogi

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • M
                Minni last edited by

Mulla on nyt syksyllä mitattu ferritiinit ja olin kyl yllättynyt siitä et lääkäri ees lisäs sen sinne labroihin. Tokihan sitten oltiinkin viiterajojen alapäässä et pitää joskus ens vuoden alussa sit yrittää jotain kautta päästä uusiin labroihin ja kattoa mihin suuntaan se on liikkunut kun mitenkään muuten tuota ei tulla kontrolloimaan.

Blogi // Virtuaali index // YLA // Tarinahevosdisco

1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • Serena
                  Serena @Sirpa last edited by Serena

@sirpa Miun kohdalla tää ihme tapahtui jopa julkisella puolella kun otettiin labrat masennus diagnoosin yhteydessä. Nyt työterveydessä erikseen pyysin kontrollimielessä, mutta on tässä ollut toki oireitakin jotka voisi tuosta johtua. Nyt tuntuu pariin kuukauteen ettei peruskuntoa ole enää nimeksikään, sydän takoo, pyörryttää..

Eri asteista väsymystä ollut kyllä koko aikuisiän niin en oikein osaa edes sitä itse silleen arvioida mikä on normaalia ja mikä ei.

/ Toki eihän tuota tiedä miten nää työterveyslääkärit asiaan suhtautuu 😄 Voiphan ne pittää sitä huuhaana.

// Laitoin aamulla hoitajalle sähköpostia et miten tän kanssa edetään. Se ainaki sen verran ottautu asiaan että varasi ensi viikolle soittoajan lääkärille.
                  Hyvä vaan ku a) mun keskittyminen ja kommunikointi puhelimessa on aika 0/5 siks en harrasta puhelinaikoja b) se soittoaika on klo 15-16 aamuvuoron jälkeen, oon yleensä siihen aikaan jo nukkumassa tai vähintään aivan pelit seis. 🙈😂

and that price is hell.”

• Spookiness
                    Spookiness last edited by

Mikähän tässä on todennäköisyys, että kun tässä ois ollu kaikki maailman viikonloput aikaa sairastaa, niin tottakai sairastun sinä viikonloppuna, kun suomen isoimpaan koiranäyttelyyn ois ollu lähtö. No. Koira lähti, minä en.
                    Ja nyt oon ihan panic panic, että miten se koira siellä pärjää ihan vieraiden ihmisten kanssa. Se ei oo koskaan ollut ilman mamman tissiväliä. 😄

Ravihevosharrastaja http://aateliton.net/radicaltrotters/

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 4
                    • Serena
                      Serena @Spookiness last edited by

@spookiness Mä oon ihan ollu et oispa ihana päästä jonnekki näyttelyihin ja vaikka esittää jonkun koiraa, oma on nii räyhä ettei voi käyttää. 🙃 Paske tuuri et noin käy.

Hyvin taas toimii melatoniini.. tai tähän asti toiminu hyvin mut tänää töistä tullessa kahden jälkeen otin kaks ja sänkyyn, pyörin kolmisen tuntia ja kaveri laitto viestiä et lähenkö lenkille ja parille. (Ja en siis suosittele kellekään, älkää kokeilko, tää oli vähä tämmönen) Nyt pari kaljaa myöhemmin ihmettelen edelleen missä ne unet on.

and that price is hell.”

• Sylvi
                        Sylvi last edited by Sylvi

@serena Mut eihän päiväaikaan melatoniinin ottaminen oo tarkoituksenmukaista / hyödyllistä eikä siitä niin käytettynä saa hyötyä oikein irti, kun oma melatoniinituotantokaan ei oo päiväaikaan käynnissä. Sitä ei vuorotyöläisillekään suositella nukkumisen tueksi, koska kehossa kuuluu olla melatoniinia öisin eikä päivisin 😊 Jos siis tulkitsin oikein et oot sitä ottanut töiden jälkeen päiväaikaan.

"Lyhytvaikutteinen melatoniini suositellaan otettavaksi kello 18–23 välisenä aikana ja pitkävaikutteinen kello 20–22 välillä.

Ihmisen luonnollinen melatoniinin eritys alkaa illalla ja on suurimmillaan yöllä. Melatoniinin päätehtävä on tahdistaa ihmisen vuorokausirytmiä, ja tästä syystä myös melatoniini tulisi ottaa mahdollisimman säännöllisesti iltaisin aina samaan kellonaikaan." Lähde

Toi klo 18 kuulostaa musta myös tosi aikaselta ku ite simahdan 0.5-1.5h melatoniinin jälkeen, mutta uskotaan nyt virallisia suosituksia 😄

VRL-08179

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • Serena
                          Serena @Sylvi last edited by Serena

@sylvi No mun on pakko jos meinaan nukkua ja mulle tulee yleensä aamuvuoron jälkeen ihan luonnollisesti väsy tuohon aikaan, ja on melatoniini toiminu aiemmin (tai sitten oon vaan väsyny muuten) tuohon aikaan. Tänään vaan näemmä ei.
                          Mulle ei kyllä missää vaiheessa ees ohjeistettu tuommosta (että vain illalla), vaan ku nimenomaan toivoin apua vuorojen vaihtoon.

Toki en oo ehkä missään vaiheessa maininnu et alan nukkuu heti töiden jälkeen.

/ Ah siis mä nukun n. 10-12h yöunia.

// Jaahas. Oon sitte unissani piilottanu mun työeväät. 😂🙈

and that price is hell.”

• Nikki
                            Nikki last edited by

Tunne ku laitat muuttoilmotuksen ja huoltoilmotuksen samaa aikaa 😰 Niiku terve muutin torstaina uutee kämppää ja täällä on aivan helvetin kylmä. Kaks peittoo ja viluttaa yöllä, ja aamulla on tosi vaikee nousta sängystä ku joutuu palelee koko päivän. Noin muuten tykkään tästä kämpästä tosi paljon ja ympäristöki varmaa on kiva, kunhan mun toppahaalari saapuu ja kykenen teppaamaan tuolla ulkona vähän pidempään ku viis minuuttia 😂

Sex, death and money, it's the Gospel here in Dragontown
                            harakkasyndrooma.net

elen 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • elen
                              elen @Nikki last edited by

@nikki Ootko ränkännyt patteritermostaatteja eestaas, jos on vesikiertoiset patterit kämpässä? Joskus se neula on jumissa ja lähtevät kääntelyllä lämpenemään. Jos ei lähde, niin tarvii tosiaan huoltoa käymään. Onko ikkunoiden tiivisteet okei, ettei sieltä vuoda kylmää?

welsh pony wonderland - welsh pony vault - maahantuontipalvelu

1 Reply Last reply Reply Quote 1
                              • Nikki
                                Nikki last edited by

@elen Joo patteria on pahoinpidelty, mutta ei mitään, enkä usko että vetää mistään. Tulkoon lämpö 😄

harakkasyndrooma.net

• Serena
                                  Serena last edited by

Täällä nousi eilen kuume. Sitte olin vielä nii fiksu, et katoin töistä tullessa koronatestin vaa sillee ohi kävellessä, et ei oo viivaa, mutta tänä aamuna töihi lähtöö tehdessä ku oli valotkin päällä ja otin sen testin pöydältä et viskaan roskiin niin näyttäisikin et siinä saattais olla ihan tosi haalea viiva. Ja nyt oon epävarma et onko se tullu siihen jälkeen päin vai ollu siinä jo eilen tai onko siinä ees mitään, nii ollaampa sitte kotona. Luonnollisesti se viel oli taas viimene testi mikä kotoota löytyi ku olin eilen niin laiska etten jaksanu hakee töistä lähtiissä mukaan lisää.

and that price is hell.”

Kioja 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • Kioja
                                    Kioja Piirrosharrastajat @Serena last edited by

@serena saako niitä ees lukea enää tietyn ajan jälkeen? Mä tiiän kyl et raskaustesteissä on se kielto, mut mites koronan kotitestit? 🤔 Ite en oo joutunu tekee niitä testejä lainkaan, kun en oo kipeenä ollu

Rósgarður - Ruusupihan varustepuoti - Myrksvík

Tuire 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • Tuire
                                      Tuire @Kioja last edited by

@kioja Sama homma näissäkin on tosiaan eli eivät ole enää luotettavia oliko tyyliin 30 min testin teon jälkeen ainakin noissa mitä meillä ollut. Mut varmaan Serena meinas just, että ottaa varman päälle, kun ei ollut varma tuliko se siihen jo silloin testiä tehdessä vaiko vasta jälkikäteen.

Pöystilän suokit ja shettikset, Presta Ahaltekes, Breandanin irlannincobit ja sekalainen sakki muita hevosia ja poneja.

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                      • Serena
                                        Serena @Tuire last edited by Serena

@tuire Joo siis juuri näin, varulta ku tiedä oliko siinä jotain kuitenkin jo aiemmin. Ihme systeemit täällä arvauskeskuksessa ku en ees tiiä oonko oikeessa paikassa...

Siis ku on kaks aulaa missä toisessa on tää näytteenotto mut en tiiä pitikö ootella sit täällä toisesa vai ulkona.. mut tänne toiseen pääsi sisälle nii 🤷

and that price is hell.”

• HM
                                          HM last edited by HM

Kertokaa mulle miksi vegejutuista pitää saada mahdollisimman lihaa jäljitteleviä niin rakenteeltaan kuin maultaan? 😄 Illan pohdintatuokio.

Edit / Vähän houkuttelisi laittaan pystyyn myyntitalli! Virtuaalihevoshuutokauppa olisi aika jännä, mutta toteutus voi olla eri juttu ellei ihan foorumipohjalla mennä.

Jii 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                          • Nikki
                                            Nikki last edited by Nikki

Miten voi Supernatural mennä näin tunteisiiiiin 😭 Katon tätä jaksoo mis Sam hallusinoi sen jälkee ku se sai sielunsa takas häkistä. Lucifer esiintyy Deanina, mut sit Dean tulee paikalle ja alkaa rauhottelemaan Samia. Sam ei voi tehä mitään niin pahaa, että Dean oikeesti hylkäis sen, Dean on aina auttamassa sitä. "I can't know that for sure. You understand me?" "Then we're gonna have to start small." ja sit se painaa Samin kättä - "I was with you when you cut it. I sewed it up." - ja toisella pitää aseesta mikä Samilla on kädessä.

Tää sarja oikeesti kusi jossai toisel-kolmannel kaudel jo, vaikka rakastan Castielii ja Crowleyy, mut Jensenin ja Jaredin kemia on se mikä kantaa mut 15 kauden läpi. Ne tapas ekaa kertaa Supernaturalin kuvauksissa, mut ne on jo ekalla kaudella läheisii ja niiden ystävyys on vaan syventyny tässä 17 vuoden aikana. Mä rakastan kattoo niitä sekä Supernaturalissa että vapaalla. Niiden kemia loistaa läpi sarjassa, ja Samin ja Deanin velisuhde on jotain ihan uskomatonta. Dean on isoveliTM ja veljensä suojelija, ja vaikka Sam on aikunen mies ja pystyy pitämään huolen itestäänki, Dean ei oo koskaa kaukana. Ei mun sydän kestäääää.

Edit: Ja Deanin silmät ku se kattoo Samia 😭 Ja Jensen joskus sano, että ku Sam kuoli kakkoskauden lopussa, ni sen ei tarvinnu kuvitella ketää muuta et se itkis. Se itki Samille vielä ku kohtaus oli kuvattu.

@HM Varmaan siksi että jengi tykkää lihasta ja nää firmat sitten yrittää saada ihmisiä vähentämään oikeaa lihaa korvaamalla vegelihalla. Musta tää ois ihan hyvä vaihtoehto, jos ne oikeasti maistuis lihalta. Toisaalta se myös antaa helposti kuvan, että vegeruoka on oikeesti vaan pahaa tekolihaa, vaikka sitä voi lähestyä ihan eri kantiltakin 😄

harakkasyndrooma.net

HM 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 217
                                            • 218
                                            • 219
                                            • 220
                                            • 221
                                            • 236
                                            • 237
                                            • 219 / 237