Rupattelutopic kaikille tylsistyneille
-
@rachin Voin samaistua tohon epäaktiivisuusputkeen, kesällä tuli heppailtua ihan kunnialla mutta nyt syksyllä arkeen ja opiskeluihin palaaminen on vieny kyllä kaikki mehut
Kauheesti inspiraatiota ois kaiken maailman asioihin: tarinointiin, piirrustuksiin, luonteisiin jnejnejne. mut tuntuu että vapaa-aikaa löytyy aina sellaisia pätkittäisiä pikkuaukkoja missä ei oikeen ehdi kunnolla paneutua minkään asian äärelle… Ja ps. tietty onnea sulle myös opiskelupaikasta!
-
Mulla on vapaa-aikaa ja inspiraatiota, mutta en osaa aloittaa mitään.
- Täytyisi sivuttaa 4 hevosta
- Piirtää / värittää pari kuvaa
- Keksiä joku järkevä kisaus systeemi Kuunokkaan ja Elvensbyyn
- Muotoilla edellämainittuille siistimmät henkilökuntaesittelyt
- Tehdä joku järkevä lista hevosista jotka kilpailee cupeissa, koska nyt ei tule ilmoitettua niitä kovin aktiivisesti syystä että joudun aina poimimaan ne joka kerta uudelleen kisalistoista
Mitähä kaikkee täsä vielä oli
Edellämainittujen sijaan tuuppasin just yhden SHLA-tilaisuuden palkinnot VRL:on, koska mä voin.
-
@serena said in Rupattelutopic kaikille tylsistyneille:
- Tehdä joku järkevä lista hevosista jotka kilpailee cupeissa, koska nyt ei tule ilmoitettua niitä kovin aktiivisesti syystä että joudun aina poimimaan ne joka kerta uudelleen kisalistoista
Mä oon laiskuuttani ratkaissut tän kopioimalla osallistujat aina edellisestä lähetetystä cup-osallistumisesta ja verrannut ajantasaiseen kisalistaan sen verran et lisännyt uudet, poistanu kuolleet ja päivittäny luokkanousut
-
@felissa No kun mä poistan lähetetyistä ilmoittautumiset heti kun otan tulokset ylös.
Mutta ajattelin kyllä jos tekisi jonkun pohjan ihan sähköpostiin josta vois sit suoraan lähetellä kuukausittain, en oo vaan jaksanu ajatella, kun luonnoksistahan se viesti poistuu kun sen lähettää, et miten.... toki gmailissa on se muistiohomma joka vois olla ratkaisu. Niin onkin!
-
nyt menee offtopic mut voi jeesus ei oo hetkeen kyrpiny näin paljoa. sain ekan työhaastattelun puoleen vuoteen huomiselle ja ny sain tietää et oon altistunu koronalle.
ny ois semmoselle vihahuoneelle käyttöä ku rahatilanne on aiva päi h....vettiä ja autoki pitäs saada ostettua jostaki
-
Oliskoha niin hullu, että laittais kisalistaan ratsastajien nimet
Onko täällä ketää muita jotka osallistuu kilpailuihin hahmojen nimillä..? En haluu olla erilainen lumihiutale.
-
@serena Mulla on ratsastajien nimet cupeissa ja muissa. Toki tolla yhdellä piekkarilla jolla ei oo omistajaa enkä halua omalla nimellä kisata nii oon lyhentäny sen vaa muotoon M
-
@minni Mie ajattelin tällaista vain kahden tallille, nyt samalla kun suunnittelin siirtää ne kilpailemaan vain perinteisissä kisoissa, koska porrastetuissa on nii kusista kikkailla noiden ikien ja kilpailumaiden kanssa. :-----D Samalla siirtäisin Jeilin ja Rushockin hevoset kisaamaan (enimmäkseen) vain yhtä lajia porrastetuissa, jollonka niihin ei sit taas tarviis siltä osin koskee ollenkaan.
// siis tää on taas niin kaunis ajatus. lol.
-
@serena Mä käytän pienissä, realistisissa ja tarinallisissa kisoissa ratsastajien nimiä, mut massarypäskisat menee nimimerkillä. Siis sellasissa mistä voi vaikka voittaa ruusukkeen ja saatan kirjoittaa pk-merkinnän
-
@felissa Joo noin mieki oon tähän asti tehny, mutta nyt mietin et miksi ei noissa muissaki, koska eihän siinä oo muu vaiva ku kirjoittaa se nimi tonne kisalistaan.
Aika turha tietohan se sinänsä on toki, kun en sitä sijoituksiin kuitenka merkkaa.... paitsi että hmm.
-
@serena Mä oon kans miettinyt että lisäisinkö kisalistaan ratsastajien nimet mutta toistaiseksi en oo vielä viittinyt
Tuntuu hölmöltä että pitkäksi kuvailemani hahmo kisaa shetlanninponilla kouluratsastuksessa vaikka sillä ei oikeasti mitään merkitystä olekaan..
-
@naella Mie oon merkannu ratsastajat kyllä hevosten sivuille, että sinänsä ne on kyllä mietitty (paitsi juurikin poneille, koska en oo keksiny mistään nii paljoo lapsihahmoja
).
Mutta tajusin juuri yhden ongelman, kun mulla saattaa olla samalla hevosella monta eri ratsastajaa eri lajeissa.... hitto vie. Tietty jos aattelis, että kisais kerrallaan vaan yhtä lajia ja kun se on urakoitu (/tai menee tauolle kuten meinasin nyt talven ajaksi siirtää mun kenttämopot kisaamaan jotai muuta, koska Suomessa ei varmaan kauheesti kenttää harrastella) nii vois heittää toisen ratsastajan kehiin.
En kyl tiiä onko sekää mitenkää realistista, että sama heppa menee useammalla ratsastajalla?
-
@serena "Sama hevonen/poni voi osallistua samaan luokkaan kahdella eri kilpailijalla 1-2 tason luokissa tasolla 100
cm tai sitä helpommissa luokissa. Tällöin hevonen ei voi kuitenkaan osallistua muihin luokkiin saman
päivän aikana. "Eli ainakin pienemmissä luokissa se on ihan ok IRL (noin niinkuin aasinsillan kautta, että samalla hevosella kyllä näkee välillä useammankin ratsastajan eikä siellä keiku aina sama naama, joskus samojen kisojenkin aikana), uskoisin, että sama koskee muitakin lajeja.
Sama suomeksi: Ei se ole varmastikaan kovin epätavallista. Ja joskus hevosen omistaja voi tykätä kisata pientä koulua, mutta hepalla skouppis isoihin esteisiin tms. niin pistetään joku toinen selkään keräämään näyttöjä.
-
@anarchy No joo, siis en edes tuosta näkökulmasta ajatellukkaan, et samoissa kilpailuissa. Mut tosiaan kun muutamalla hevosella on joku toinen laji sivussa mitä kisaavat tyyliin pienemmällä vaihteella, ja usein eri ratsastajalla, ja pari yleishevostakin taitaa jopa löytyä.
Täytyy ny ehkä joku yleispätevä ja yksinkertainen systeemi tähänkin kehitellä
-
@serena Joo se oli todella hunosti rakennettu aasinsilta minulta. Mutta kyllä, samalla konilla voi keikkua useampi eri ratsastaja selässä eikä sitä pidetä ainakaan epätavallisena. Lajien vaihtoon voi olla syy jos toinenkin.
Vmaailmassa ei onneksi tarvitse murehtia hevosten jaksamisia ja loukkaantumisia, samana päivänä voi vetaista sen CIC4* kisan ja käydä HeA koulukisoissa ja esteillä ja.. ja...
-
Kai tää taulukoiden tekeminen on joku sairaus jolla on oma ICD-luokitus, hitto siinä meni taas hyvää aikaa tyhjänpäiväseen.
/ En tiiä miten mut sain tähän + laatislistaan tuhrattua yli 3h.....
-
-
@anarchy Varsatehdas
Mulla on varsamaatti.....
-
Onko kellään täällä kokemusta nco-tiedostosta? Mulla on aikanaan mennyt osa mun kuvista siihen muotoon ja mietin, että pystyykö niitä enää saamaan mitenkään auki/muutettua muuhun muotoon?
-
@bella nco käyttää muistaakseni samaa pakkaustapaa ku zip, kokeile uudelleennimetä se tiedosto .zip päätteiseksi nii pitäis onnistua purkamaan se tiedosto niinku normaalit zippitiedostot