Shetlanninponit
-
Heh, mulla on vähän samanlainen suhde shetlanninponeihin kuin teillä muillakin. Musta ne on ihania! Mut hitsivie joku niissä mättää
Kuitenkin mulle on kerääntynyt Vinhakulmaan ihan hyvänkokoinen lauma shetlanninponeja. Alunperin nää kaikki oli Vappulassa, mutta koin että ne sopii ponimaailmaan paremmin. Vappulaan kyllä jäi minit Poni ja Una maskottiponeiksi. Hauskinta tässä mun laumassa on se, että mä aina jotenkin oon aatellut et jos ei muuta niin shettiksiä värikasvatan. Vaan lähes kaikki noista on mustia tai ruunikoita
-
@Elli-L Jon Bon Pony
-
Niin, shettikset
Ikinä en oo myöntäny niitä kasvattavani, mutta jostain syystä niitä on muutama aina tallissa ollut ja 18 kasvattiakin vuosien varrella lähtenyt maailmalle. Joku näissä pienissä palleroissa viehättää ja kivojen ostokuvien huumassa tämän hetkinen lauma on paisunut kuuteen poniin.
Pipsa on Kastehelmen tallin ensimmäinen kasvatti ja sen emä on viimeisiä Vehkakorvessa asuneita poneja. Myisin tästä tammasta mielelläni varsan tai kaksi, jos suku sattuu jotakuta kiinnostamaan! Suloinen Katti tuli meille Pöystilästä, ja tästäkin myisin mielelläni varsan tai kaksi!
Unto ja Usko on kahden edellisen orivarsat, jotka roikkuivat myyntilistalla liian kauan ja päätyivät sitten jäämään kotiin. Vohveli tuli hiljattain Kastanjeholmista, koska oli liian söpö olla ostamatta. Maco taas on ollut tallissa jo hiukan kauemmin ja palkittukin VVJ-I palkinnolla.
Hiukan oripainotteista meillä Kastehelmessä
Kauheesti muita suunnitelmia näiden kanssa ei oo kun kisata vvj ja kantakirjata. Muutaman lisääkin vois keräillä mut täytyy tarkistella kuvavarastoja ensin.
-
-
Multa löytyy kans shettiksiä!
Huimat kaksi kappaletta.
Molemmissa talleissa on omat maskottipaimenponinsa - Heidseckissä Red ja Savoirissa Baddie. Näistä ehkä jopa tulee varsa joskus
Molemmilla kerroilla shettiksen ostaessa on tullut hirveä himo hankkia näitä tallillinen, mutta ihme ja kumma olen saanut pidettyä itteni kurissa. Toistaiseksi.
-
Riimilästä löytyy yksi shettis Polly.
Winmourista puolestaan sitten pikkainen lauma, johon kuuluu 10 oria ja 12 tammaa -
Minä: * vähentämässä shetlanninponeja *
Myös minä: No ehkäyksikaksikolmemuutamaKuunokan Bambieplush, Kuunokan Goodbye Bowie ja Playground's Mascarpony sekä muutama muu ei vielä esittelykelpoinen tulivat nyt sitten. Hemmetti.
-
Breawassahan on melkoinen lauma shettiksiä. Ajoittain tekisin mieli hankkia lisääkin, mutta ensin haluaisin hankkiutua eroon vanhoista laukkataustasista jotka ei enää niin inspiroi
Harmittavan huonosti tuntuu menevän kasvatitkin kaupaksi.Jos tehtailisin noista laukkaponeista varsoja myyntiin niin olisiko joku kiinnostunut, ihan yhdentekevää mihin käyttöön tai koristeeksi menisivät. Saa noista evm-sukuisista aikuisistakin suoraan esittää tarjouksia jos joku haluaa
Ps. Jos jollakulla ois 2polvinen koulupainotteinen shettistamma lainattavissa jalostukseen niin haluisin ikivanhasta Algernonista varsan.
-
Oon itse hurahtanut mineihin vaikka kyllä noita standardejakin on kertynyt. Ehdottomasti pitäisi tuoda lisää poneja ja ehkä joskus harkita kasvattimyyntiä. Toistaiseksi varsoja lähtenyt vaan tilausvarsojen muodossa
Kotona majailee omat kasvatit Maher sekä Maera.
Renegatista olisi kiva saada varsa, mutta on toistaiseksi mun ainut pitkäsukuinen Katin lisäksi eli jos jollain on vanhasukuista tammaa niin voisin ehkä olla kiinnostunut. Voi tarjota ihan myytäviä, niitä pitäisi muutenkin hankkia mutta ei ihan mahdottoman pitkää sukua, maksimissaan joku 8-polvinen
-
Täällä shetlanninponitäti paniikissa. No ei vaan. Mullahan on Kuunokassa ollut shetlanninponeille oma kasvatusliitte, "Kuunokan". Muutamia on syntynyt ilman liitettäkin, mutta pääasiassa oon pysyny tossa eikä nuo nimet nyt hassumpia kait ole. Nyt alkanu kuitenkin tuntumaan, että miksi pitää niillä erillistä liitettä kun ne eivät varsinaisesti ole mikään kasvatusrotu tuolla vaan pikemminkin harrastus, ja toisekseen Kuunokan -liite on rasittavan pitkä. Joo, voisihan niillä käyttää hevosten Nox -liitettä, mutta kun haluan nuo kuitenkin pitää silleen erillään, joten nyt oon miettinytkin, että josko ponit olisi jatkossa ilman liitettä.
Niin, että mietin tässä vaan onko toi meitin kasvatusliite kotiutunu jo jotenkin kovastikin poni-ihmisten suuhun vai onko asialla sen kummemmin merkitystä kenellekään vaikka sen jättäisi pois?
Taas olisi montakin varsulia sivutettavana (osa roikkunu listalla jo varmaan puoli vuotta XD).. josko tänään.
-
Sivutin tänään pari shettiskasvattia, jotka on odottaneet sivujaan ikuisuuden jo: Suolatikkusotilas sekä Iceman ja hänen varsa Hei Kato Häkkinen, jolta puuttuu vielä emä kun mulla ei ollutkaan sopivaa 4-polvista tammaa XD
Jos joltain siis löytyy tolle Häkkiselle 4-polvinen shettistamma emäksi niin mielelläni vähän lainaisin!
Tai voin myös ostaa tätä varten 4-polvisen tamman jos jollain on sellainen myynnissä.
@serena said in Shetlanninponit:
Niin, että mietin tässä vaan onko toi meitin kasvatusliite kotiutunu jo jotenkin kovastikin poni-ihmisten suuhun vai onko asialla sen kummemmin merkitystä kenellekään vaikka sen jättäisi pois?
Mä en ole edes tajunnut että sulla on Kuunokassa shettiksiä myös! Ei siis ole kotiutunut ainakaan mun mieleen shettiksien liitteenä toi Kuunokan. Ite henkilökohtasesti tykkään poneilla kasvatusliitteistä, mut ostaisin ilman liitettäkin olevan jos ois muuten kiva nimi
-
@juulia said in Shetlanninponit:
Mä en ole edes tajunnut että sulla on Kuunokassa shettiksiä myös!
Haha, onhan niitä ollut siellä alusta asti. Nyt ovat vähän piilossa kun ei naviin mahtunut linkkiä ponisivulle ja auttamatta päivittämättäkin koko listaus.
Mulla on kaksi 4 polvista tammaa, Mairoth Pretty Like Pavlova ja Playground's What's Left Of Marilyn. Näitä saa lainata ja jos kiinnostaa niin omasta puolestani ovat myytävissäkin jos kasvattajalle käy.
-
Shettisnäyttelyt huhtikuun alussa
-
Jaoksen kisoja myös
03.04. KRJ she
03.04. ERJ she
03.04. VVJ sheSekä uusi näyttelykutsu 12.4.
-
This post is deleted!