E: Ratsastuksenopettajaa

• Vain tyhmä saman virheen kah----- kolmesti tekee, vai mitä? Vähemmästäkin sitä oppii, että jostain on hellitettävä. Kun tallin taival on katkennut nopeammin kuin talliharja on kerennyt kulua loppuun, on jokin pielessä. (Ja piru vie, jos jotain tiedetään, niin kuinka nopeasti harjat tallissa kuluu!) Jotain siis on muutettava ja tässä tapauksessa se on lisäavun palkkaamisesta kyse. Etsin siis suureen ratsastuskouluun ratsastuksenopettajaa, joka kykenisi pyöräyttämään tunnin jos toisenkin.

Leijonalaakso on jo vuodesta 2013 joten kuten rullannut suuri hallittu kaaos, jossa saa olla juuri sitä mitä haluaakaan olla. Meille tärkeää on tarinapainotteinen toiminta, josta kaikki saisivat jotain irti. Harrastustapoja on monia ja koska hoitajat ratsastajina etenemiseen tarvitsevat ratsastustunteja, mutta minulla ei omistajana ole aikaa niitä pitää, on haussa joku asiasta kiinnostunut ulkopuolinen henkilö. Mahdollista on tietenkin palkata kaksikin, mikäli halukkaita on.

Kiinnostaako? Jotta kykenisit hoitamaan opettajan pestisi hyvällä itsevarmuudella, toivoisin sinulta jonkinlaista hevostietämystä. En vaadi tietoa hevosten kanssa toimimisesta tai ratsastuksesta kuin teoriassa, mutta käytännön kokemus nähdään ehdottomaksi plussaksi hakiessa. Olen myös mielelläni apuna, mikäli tunnet itsesi epävarmaksi jossain tilanteessa, joten et ole täysin ilman taustatukea. Minulle olisikin tärkeää puhua kanssasi enemmänkin vaikka Skypen kautta, jotta saadaan yhteinen sävel asioihin ja nopea yhteys toisiimme. Voidaan sopia yhdessä, miten tunteja tahdot pitää ja kuinka usein. Pidän mielelläni myös itse tunteja, mutta sinä olisit päävastuussa tuntien pidosta.

Itse tietenkin näen aina positiiviseksi mitä enemmän tunteja jaksat pitää, mutta en usko että sinun tarvitsee pitää mielettömiä määriä: ja tapoja pitää tunteja on useita erilaisia. Tästä voidaan keskustella myös myöhemmin tarkemmin. Kaikkien tuntien ei tarvitse olla työläitä sinulle - tai tuntilaiselle!

Mitä etuja sinä sitten saat? You name it! Mikäli sinulle riittää, että saat olla osana tarinatallin arkea, on se tietenkin upeaa, mutta siihen ei tarvitse tyytyä. Voit vaikka tuoda oman hevosesi talliin varmistaen sen tallipaikan niin kauan kuin tunteja pidät. Tärkeintä minulle on lähinnä, ettei sinun palkkasi ylitä sitä työmäärää, mistä olen tässä luopumassa… Lisäksi aikoinaan Leijonalaakso on ollut varsin pidettykin ja aktiivinen talli, joten olen positiivisin mielin odottamassa myös muutamia hoitajia ja hevosten omistajia talliin. Yksin ei siis tarvitse harrastaa! Ratsastuksenopettajana olet samalla lähtöviivalla kuin muutkin työntekijät, saat oman esittelysi henkilökunnan sivuille sekä kirjoittaa päiväkirjoja tuntien ulkopuolelta tai miksei sisältäkin työntekijöiden päiväkirjaan.

Jos tahdot nyt hakea tai ainakin kuulla lisää, mitä minulla on mielessäni, kirjoita vapaamuotoinen hakemus alle. Ainoa mitä tahdon tietää, on sinun/hahmosi nimi, ikä ja esittely, joka kattaa hieman hahmon luonnetta sekä koulutuksen. Kysymyksiä saa esittää!

Ps. Hei, eksyitkö tänne lukemaan ja nyt sinulla on kysyttävää Leijonalaakson pitkän yllätystauon jälkeen? Heitä minulle sähköpostia etusivulla sähköpostiosoitteeseen leijonalaakso@gmail.com!

• Esteratsastajat

Laitoin työhakemuksen 😄 CV nyt puuttui, mutta eiköhän me jonkun verran tunneta jo ennestään 😉

• Siis ei apua kun mulla on nyt sormet tulessa! 🙂 Oon aina haaveillut siitä että voisin pyöriä jotenkin mukana ratsastuskoulun arjessa (siis beyond hoitajana olemisen sekä hevosen omistamisen), ja oon aina ollut ihan masis kun oon alkanut rakentelemaan tallia ja sitten tajunnut että ei mulla ole aikaa järjestää sitä KAIKKEA mitä ratsastuskoulun ylläpitäjä joutuu kohtaamaan. Propsit kaikille jotka siihen pystyy!

Tää ratsastuksenopettajan homma sopis tämän takia mulle kuin nenä päähän!

Rakas hahmoseni on nimeltään Eva Fisher, sellainen kolmekymppisen 27-vuotias ratsastajatar, joka on syntynyt Englannissa ja muutti Suomeen suunnilleen kymmenen vuotta sitten sukujuuriensa perässä. Eva on luonteeltaan sellainen yllättävänkin rento tyyppi, vaikka saattaa vastuuntuntoisuuksissaan vaikuttaa hieman tylsältä. Kentän aitojen sisäpuolella hän on asiansa osaava ratsastuksenopettaja, tiukka pikkuaisoista, mutta osaa kuitenkin kannustaa oppilaitaan. Erityisesti hän haluaa kannustaa jokaista tekemään lyhytaikaisia, helposti saavutettavia tavoitteita, joista on helppo kehittyä yhä eteenpäin.

Evan kokemus lyhyesti tiivistettynä on ratsastuksenopettajan koulutus. Hän on lisäksi myös I-tason valmentaja esteratsastuksessa, hiuppuvalmentajan tutkinto silmissä. Eva on ratsastanut siitä asti, kun oppi kävelemään. Nainen on itse ihastunut erityisesti esteratsastukseen, mutta osaa silti Vaativaan B:han asti koulut ja kilpailee itse omalla hevosellaan 130cm esteradoilla. Naista on joskus nähty kenttäradoillakin, mutta sitä hän ei kokenut omaksi jutukseen.

Ja näin. En kaipaa muuta palkkaa kun hymyt tallin asiakkaiden huulilla - tai no, haluaisin majoittaa Evan hevosen Leijonalaaksoon (varmaan haen yksityiseksi, vaikkei naista hommaan palkattaisikaan) ja tietysti osallistun oman inspin mukaan oman hevoseni sekä tallipäiväkirjan täyttämiseen!

Jos kaipailet jotain ns. IRL-CVtä tunneista, joita oon pidellyt, sellainenkin onnistuu kunhan pyydät! Tää on aivan mahtava mahdollisuus, kiitos tästä! 🙂 💕

• Oi, onpa ihanaa nähdä kuinka innokkaita hakijoita täällä on näin nopeasti! Tietenkin tahdon katsella tilannetta vielä muutaman päivän, mutta eihän tämä ole huono tilanne lainkaan.

• Esteratsastajat

Juu kiva kun on porukka saatu innostumaan 🙂 Nyt kun hakijoita näin paljon, voisin olla kiinnostunut mahdollisesti jonkunlaisesta “varaopen” paikasta 😉

• Selvä pyy 🙂

• This post is deleted!

• Etusivulle!

• Vieläkö etsitään ratsastuksenopettajaa? 🙂

• Juu mikäli siltä tuntuu, mun kone on ollut sopivasti rikki jonkin aikaa (jokin päivityksessä ollut ongelma netin yhdistämisen kanssa) ja nyt oon takaisin pelissä! Pistetään nyt deadlineksi vaikka jouluaatto, jotta tää ei jää roikkumaan! 😄

• Jes, kiva! Tää tulikin just sopivasti, meinasin taas ruveta tekemään jonkinlaista ratsastuskouluprojektia, vaikka tiesin jo valmiiksi että mä en sitä kumminkaan koskaan julkaise 🙂 Leijonalaakso on sellainen unelmieni ratsastuskoulu, jossa on oikeastaan ihanan rento tunnelma, mutta sitten kuitenkin varaa olla se kunnianhimoinen SM-tason esteratsastaja jos niin haluaa! Anyways, asiaan. Mulla on melko samat perustelut kysymykseen “miksi haluat ratsastuksenopettajaksi” kuin Evalla: olen aina haaveillut omasta ratsastuskoulusta, mutta aika ja rahkeet eivät vain ole riittäneet siihen. Pieni pala kakkua kerrallaan: ratsastuksenopettajan homma olis just sopiva askel minulle.

Pyrkisin hommaan mukaan alter egolla nimeltään Sharon Tiks, nainen joka syntyi Dubain-matkan myöhäisenä tuliaisena bruneten äidille. Yksinhuoltajaäidillä ei koskaan ollut erityisesti rahaa tyttärensä ratsastusharrastuksen ylläpitoon, joten Sharon oppi kaiken vähän kantapään kautta. Ennen kaikkea nainen olkoon esimerkkinä kaikille nuorille ratsastajille, joilla on rahaongelmia: aina voi ujuttautua johonkin väliin. Luonteeltaan avoin ja reipas Sharon aloitti hevosharrastuksensa 9-vuotiaana ratsastuskoululla, mutta alkeiskurssin jälkeen ei ollut enää varaa käydä vakiotunneilla. Niinpä hän hankki hoitohevosia, kävi irtotunneilla ja ratsasti naapurin lihavaa Joonas-suomenhevosta. Sharon ei ole kaikkia perinteitä kunnioittava ratsastuksenopettaja, vaan hän rakastaa pientä rajojen rikkomista sekä uuden kokeilemista. Hän ei välttämättä ole tapoihinsa kangistuneelle kouluratsastajalle se oikea opettaja, mutta etenkin nuoret tuntuvat pitävän hänen tavastaan opettaa.

Sharon lähti yläasteelta suoraan hevosopistolle suuntautuen ratsastuksenohjaajaksi ilman pienintäkään epäilystä. Hän valmistui 18-vuotiaana ja meni töihin Saksaan, jossa teki vuoden hommia hevosenhoitajana. Koska ratsastuksenohjaajaa ei kuitenkaan isossa hevossiittolassa tarvittu, nainen muutti Ruotsiin ja teki hommia ratsastuksenohjaajana Karlstadissa useamman vuoden. Koti-ikävä kuitenkin iski samaan aikaan kun oli hyvä aika opiskella ratsastuksenopettajan nimike alle, joten palattiin takaisin Suomeen. Sharon on nyt ollut töissä ratsastuksenopettajana muutaman vuoden ja ikää löytyy 26 vuotta.

En oikeastaan tarvitse muuta palkkaa kun oikeuden kirjoitella työntekijöiden päiväkirjaan (!!! en malta odottaa päästä syventymään hahmooni) sekä karsinapaikan alter egoni rakkaalle hevoselle, Zaralle. :slight_smile:

Jes, siinä se oikeastaan 🙂 Bytheway, saako ratsastuksenopettaja järjestää muitakin tapahtumia, esim. kursseja, teemapäiviä tai jotain?

• Hakijoista ratsastuksenopettajaksi valikoitui tällä kertaa ailis/Sharon!

Kiitos muillekin loistavista hakemuksista. 🙂 Ihanaa nähdä, että innokkaita oli! ailikselle lähetän vielä yksityisviestin aiheesta, jotta voidaan sopia jatkosta.

• Suomenhevoskasvattajat

Pakko kommentoida vähän ohi aiheen, teidän ulkoasu on niin upea! 😍

• Haha, suuri kiitos! 😄

• ailikseen en ole saanut enää yhteyttä, joten haku uudestaan käynnissä! Talli olisi valmis, opettaja puuttuu…

3

1.0k
Users

13.7k
Topics

261.6k
Kysyttävää, kommentoitavaa tai palautetta? Ota yhteyttä suoraan ylläpitäjään (Tilli): maatila.pemberley@gmail.com.

Looks like your connection to Keskusta was lost, please wait while we try to reconnect.