Puoliverikeskustelu
-
-
Mitkäs rotuovet olisivat auki hevoselle, joka on FWB x FWB, mutta syntynyt Yhdysvalloissa, kun en halua sitä suomenpuokiksi merkata? Virtuaalinäkökulmasta nyt siis puhutaan. Onko AMWB? Onko mitään muita kantakirjamahdollisuuksia kuin nämä kaksi?
PS. Jos jollain on zangersheidetalleja, ottaisin mielelläni linkkivaihtoon!
Nyt on myös sopiva hetki kaupitella z-hevosia, koska voisin pari sellaista vaikka ostaakin. Koska olen laiska etsimään itse kuvia niin, jos sellaisen saa mukaan (piirretty tai valokuva) tai vinkin paikasta, jossa on vapaakopioitavia estepuokkikuvia, kiinnostukseni herää tuplasti.
-
@Alexiina-C Jos haluaa yhdysvaltalaisen, niin AMWBiin menee ihan yrittämättäkin
-
@alexiina-c Tuo menee periaatteessa kaikkiin kantakirjoihin, jotka on WBFSH-listalla, koska FWB on kyseisellä listalla
Esim. juurikin zangersheidestä (IRL zangersheide on vain estekantakirja, mutta miten sitä haluaa URL noudattaa niin on itsestä kiinni).
-
Minä täällä pyörittelen pähkäilen, että jos nyt kumminkin täräytän Kuunokkalaisetkin porrastettuihin niin tekisi hirveesti mieli täyttää sivuja joillakin erikoiskilpailuilla. Sellaisiin päivän-kahden-kolmen järkkäilemisiin voisi riittää aikaa mullakin, mutta mitäs? Jonkinlaiset nuorten hevosten hässäkät tulee ekana mieleen. Erikoiskilpailuja kantakirjoille? Cup-tyylistä toimintaa? Räin jo kahvia kiduksistani kun mietin että Kuunokka cuppi.. Kuucuppi..
-
@serena Mites ois Kuunokan Malja? Tai Kuunokan Kruunu?
Kuucuppi ois kieltämättä vähän hupaisa
Mut kaikenlaiset este-, koulu- ja kenttätapahtumat kiinnostaa niin nuoremmille kuin vanhemmille hevosille suunnaten! Ja rotukohtaiset tapahtumat tai esim. omat tapahtumat suokeille, poneille jne.
-
@sonja Malja taisi jo olla Kuuvuoressa. Pitää koittaa ideoida tässä kunhan saa näitä muita asioita alta. (Miten muuten tuo järjestävä talli menee kun jos vaikkapa järjestää kisat jossakin kuvitteellisessa paikassa tai vaikka naapurin pellolla, voiko ne laittaa esimerkiksi Kuunokan tunnuksen alle?)
-
@serena Niin olikin jo Kuuvuoren malja, se on kieltämättä vähän turhan sama nimi. Ja mun käsittääkseni tapahtuman voi tarinallisesti järjestää missä vaan, vaikka naapurin pellolla tai muussa kuvitteellisessa paikassa, vaikka järjestäjäksi merkkaa tietyn tallin.
-
Kuunokkaan syntyi meidän ensimmäinen CIC5 hevonen, hannoverilainen ori Nox Rajnandgaon.
Ihan huikeeta mun iänikuisten CIC2 tasoisten elikoiden jälkeen.
Tulevalle vuodelle suunnitelmissa tuonteja ja varmaan kilpailuiden järkkäämistä kunhan saan ideoitua jotain tarpeeksi inspaavaa. Käykääs hakemassa vielä tuolta viimeisetkin puokkivarsat poikkeen niin viihtis joskus tehdä uusiakin!
-
This post is deleted! -
Voisin pitkästä aikaa esitellä uusia hankintoja kun niitä kerran on!
Estekaksikko Hadette ja Blondi. Mun ainoat estehevoset. Ehkä mä vielä jonkun orin hankin joskus
Ja tänään saapui Quentaire. Hän teki pitkän matkan Hollannista. Tästä tekee spesiaalin se että kantaa hopeageeniä. Tosin ei mulla kuvia ole tämän varsoille eli taitaa jäädä myös ainoaksi hopeaksi
Päiväkirjassa ja luonteessa ehkä hieman Games of Thrones viboja.
-
Hei mitä kuuluu puokkikansalle? Esitelkää teidän uusimmat ostokset, kasvatit sun muut.
Itse olen suorastaan hamstrannut hevosia. Siellä mistä löytyy pitkäsukuisia puokkeja, siellä olen minäkin
Kotiutin edellisten hukkapurolaisten lauman jatkeeksi kolme uutta: Selleri, Charlotte ja Choco. Laskin, että mun omistuksessa taitaa nyt olla 10 elossa olevaa Hukkapuron kasvattia.
Varismäkeen on löytynyt muualtakin kivoja pitempisukuisia suomipuokkeja, Unna ja Alfonso taitaa olla näistä uusimmat. Myynnissä on näkynyt muitakin kivoja, mutta ne alkaa jo olla niin läheistä sukua mun omille etten oo viitsinyt ostaa vaikka mieli tekisi.
Minas Tirith on ihan remonttikaaoksessa tällä hetkellä, mutta sinnekin oon shoppaillut uusia hannover- ja trakehnervahvistuksia: Fortuna, Dandelion, Cassius ja Fantasos. Tirithin suomalaisista puoliverisistä yritän hiljalleen päästä eroon ja jalostaa olemattomiin, mutta niitä on sen verran monta että tuntuu vähän mahdottomalta.
Ja ettei nyt menisi ihan liian kouluratsastuspainotteiseksi, niin esittelenpä tähän loppuun vielä muutaman vanhan Defectiven heppalistoilta löytyneen estehepan, joille annoin uuden elämän Asgardissa. Bad Attitude, Castor, Feminist Effects, Alva ja Avaceratops. Omia kasvattejakin on Asgardissa syntynyt useampia ja lisäksi hamstrasin Neritalta Pauwausta pari holsteinkasvattia kun ajattelin alkaa kasvattaa niitäkin. Saa nähdä kuinka kauan se innostus kestää
-
Mulla ei taida olla uusia kasvatteja tai ostoja puokki rintamalla, mutta haluan esitellä silti Katan ja Leon.
Molemmat on mulla yksityisinä tarinakäytössä. Katan kanssa ollaan aloittelemassa kisauraa esteillä parilla pikkuluokalla ja Leon kanssa olisi vielä ratsunpolun ensiaskeleet edessä.
PKK karkelot on myös molemmilla edessä ja Katan kanssa onkin jo muutamiin ilmottauduttu nyt kun saatiin neidille uusi kuva 🤩
-
Mulla on niin paljon uusia puokkeja, että ei kykene esittelemään kaikkia. Niistä ei taida kaikki edes löytyä vielä heppalistoiltakaan t. laiska päivittäjä
MUTTA tuun esittelemään mun hienon projektin. Inspiroiduin tästä, joten vähän modattuna päätin lähteä tekemään omaa ja niin syntyi esteholstein projekti. Tällä hetkellä on vain tehty sukutaulu 5-polviselle hevoselle, mutta siinäkin on hommaa kerrakseen. Vaikka siihen ei ole tarkoitus jättää
Vaikka oma tavote on tehdä mahdollisimman pitkäsukunen esteholstein minkä suvussa on vain omia hevosia, saa noita ulkopuoliset käyttää jalostukseen tai tilausvarsojakin.
5.8. taisin tuon aloittaa, joten kertoo meikäläisen innostuksesta kun nyt tuonteja on jo 22kpl ja ekan polven yhdistelmiäkin 7kpl. Ja ensimmäinen tuonneista olisi tarkoitus tuupata ensi kuussa ERJL -
Kunkkuun on parikin uutta asukasta tullut nyt kesän aikana. Omista kasvateista Ricalina, Majestixxx ja Mr Bean.
Muilta on sitten ostettu Lemongrass, Chantal, Topaz, Everluxe, Malouin ja Lambo.
Olikohan tossa kaikki
Yksi myytävä kasvatti löytyy myös ja pari hollantilaista